Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 9:19



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
https://www.evajinek.nl/video/fragmente ... accinaties
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 feb 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Opschalen zorgcapaciteit is/was ook niet de instant oplossing voor deze crisis, maar had in april 2020 al onderdeel moeten zijn van het beleid moeten zijn, dan was het nu wel de druk op de zorg evident verminderd.
Er is in het afgelopen decennium onder Rutten niets anders gedaan dan bezuinigen op de zorg en dat is in het licht van de vergrijzing en continue waarschuwingen voor een pandemie van virologen vragen om problemen.
Daarnaast neemt het onrecht wat onze jeugd wordt aangedaan om de kwetsbare ouderen te beschermen disproportionele vormen aan.
Ik denk overigens dat het overgrote merendeel niet bang of bezorgd is om de kwetsbare ouderen, maar gewoon zelf aan zijn eigen haggie denkt en als de dood is voor zijn eigen gezondheid. Het klinkt alleen veel socialer natuurlijk als je je bezorgdheid over een ander uitspreekt.


04 feb 2021 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
"wat onze jeugd wordt aangedaan" moet je ook niet overdrijven.
Heb 3 zonen van 17-23 en die balen uiteraard van de lockdown, maar maken er toch het beste van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 feb 2021 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn kinderen (13, 16 en 18) vinden het vervelend maar zitten zeker niet in zak en as. Maak me daar geen zorgen over.


04 feb 2021 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heeft ook met opvoeding te maken. Kennelijk hebben jullie de kinderen niet alleen goede voeding gegeven maar ook een mooi stukje opvoeding. :thumleft:


04 feb 2021 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Same. 14, 16 en (bijna) 18. Heel trots hoe ze met de situatie omgaan,. Geen onvertogen woord en er zoveel mogelijk van maken.


04 feb 2021 11:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Andre911Carrera schreef:
Heeft ook met opvoeding te maken.


Hoofdzakelijk.

Iedereen zit in hetzelfde schuitje vanwege de C19 situatie, niet alleen kinderen.

Ja het is wellicht minder aangenaam voor hen die op een-flatje-drie-hoog-achter wonen ... maar we mogen nog steeds naar buiten, de straat op, het bos in etc ...


04 feb 2021 12:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat laatste maakt natuurlijk uit, wij wonen vrijstaand en hoeven elkaar niet in de weg te lopen.


04 feb 2021 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Verbazingwekkende kortzichtigheid.
Let maar niet op de alarmerende signalen van de jeugdgezondheidszorg, het erbarmelijke niveau van het onderwijs, de sociale isolatie (geen school, feestje, festival, film etc etc) uitgestelde kankerdiagnosen, bankroet van vele ondernemers en ALLE schuldenlasten uiteindelijk ook bij hen leggen, maarrrrrrr voor mijn kinderen valt het wel mee in onze vrijstaande villa met Porsche in de garage.


04 feb 2021 13:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
de sociale isolatie (geen school, feestje, festival, film etc etc)


En jij denkt dat alleen de jeugd daar mee kampt :?: :roll:

Pondje schreef:
Verbazingwekkende kortzichtigheid.


04 feb 2021 16:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Olaf, Olaf een zin uit een betoog halen, maar goed de jeugd betaald straks ook inderdaad alles, want jij denkt dat dat als maar bijdrukken van geld door de ECB niet terug betaald moet worden?
Daarnaast wordt de grootste emotionele, sociale en educatieve tol inderdaad betaald door de jeugd!


04 feb 2021 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Moeilijk te zeggen waar het zwaartepunt ligt van de impact van covid. De snoeper die door zijn of haar BMI het loodje heeft moeten leggen? Het was misschien een zeer sociaalvaardige mens, de held van zijn of haar kleinkinderen, niet te vervangen.
De ondernemer die zijn zaak gesloten moet houden door covid en bij wie het water aan de lippen staat? De hele droom aan diggelen.
De jeugd die sociaal geïsoleerd wordt en geen party's en festivals meer kan bijwonen, die niet meer naar school kan en leerachterstand oploopt?
De familie die driehoog achter in een appartementje woont en geen uitweg weet?
Hoe zit het met de mensen die in de zorg staan en hun stinkende best doen om iedereen naar behoren op te vangen en te verzorgen, de helden van 2020 die door besparingen aan een schraal loontje hemel en aarde moeten verzetten ...
Wie is het grootste slachtoffer??? Het begint op een wedstrijd te lijken.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 feb 2021 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Verbazingwekkende kortzichtigheid.
Let maar niet op de alarmerende signalen van de jeugdgezondheidszorg, het erbarmelijke niveau van het onderwijs, de sociale isolatie (geen school, feestje, festival, film etc etc) uitgestelde kankerdiagnosen, bankroet van vele ondernemers en ALLE schuldenlasten uiteindelijk ook bij hen leggen, maarrrrrrr voor mijn kinderen valt het wel mee in onze vrijstaande villa met Porsche in de garage.


Wat een kromme redenatie.
Ik heb een contact beroep in de zorg en snap donders goed wat er speelt. Ik hou me ivm mijn patiënten aan alle coronaregels. Ben voor mijn kinderen strenger dan veel ouders in mijn omgeving.
Ik heb gelukkig psychisch stabiele kinderen die goed snappen waarom er een aantal beperkende regels zijn momenteel.
Meer dan me aan de regels houden kan ik echter momenteel niet doen om het virus tegen te gaan. De kinderen doen het naar omstandigheden prima en daar ben ik trots op.
Dat heeft niets met kortzichtigheid te maken maar gewoon met feiten.

Bedoel je nu dat ik me schuldig moet voelen omdat ik in een vrijstaand huis woon en een Porsche bezit?! :roll:
Dan ben je misschien op het dacia forum meer op je plek want ik zal hier echt niet de enige zijn.
Ik heb vorig jaar ook niet mijn beste jaarcijfers ooit gehad omdat ik een tijdje dicht ben geweest. Dat heb ik ingehaald door de rest van het jaar zonder vakantie hard te werken.
Ik zou graag willen dat ik zelf ook weer een sociaal leven had en wil dolgraag weer op vakantie. Het is is alleen momenteel nu even niet anders.
Dat haal ik later wel weer in. Ik vind dat ik in vergelijk met een hoop anderen geen reden heb tot klagen maar ga me daar niet schuldig over voelen, dat is onzin.


04 feb 2021 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
+1 :thumleft:

En laten we niet vergeten dat er ook beroepsgroepen zijn die het door de pandemie drukker hebben :thumleft: .

Vind trouwens de media ook wel "schuldig" aan het "aanpraten" van problemen. Als ze maar lang genoeg blijven mouwen dat bijvoorbeeld de jeugd het "zwaar" heeft dan wordt het idd "zwaar" (behalve voor de kids van de verstandige ouders zoals hierboven :thumleft: ).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 feb 2021 20:11
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hier ook een vrijstaande huis met Porsches en voel me ook totaal niet aangesproken. Mijn kinderen 10 en 13 doet het onder omstandigheden ook best goed. De jongste moet soms huilen omdat ze school missen en ze het lastig vindt zo in haar eentje te werken. Maar ze zijn blij dat ik niet meer zoals vroeger 15 dagen per maand op reis ben. We zitten iedere avond samen aan de eettafel en ik speel Minecraft met ze op de PlayStation (waar ik me ook niet schuldig over voelen :mrgreen: )
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 feb 2021 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
maarrrrrrr voor mijn kinderen valt het wel mee in onze vrijstaande villa met Porsche in de garage.


Deze quote valt eerder onder de noemer afgunst hoor.

Heb overigens geen kinderen dus kan er niet over oordelen of ze het zwaar hebben of niet. Mijn nichtjes en neefjes lijken zich prima te vermaken. Tegenwoordig heb je overigens voor elke geestelijke strubbeling wel weer een nieuwe titel. Toen ik klein was waren sommige kinderen gewoon druk. Nu heet dat ADHD. Zal nu ook wel een mooie titel komen voor het Post Corona Syndroom. Kunnen wel een wedstrijd uitschrijven voor een passende naam? :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


05 feb 2021 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hier thuis met 2 meiden van 13 en bijna 11 gaat alles in pais en vree.
Ze volgen school via Teams op hun eigen kamer, want daar heb ik jaren geleden al bureautjes gemaakt aan het raam.
Hun vriendinnen vinden dat wat vreemd, die hebben allemaal geen bureautje op hun slaapkamer.
Maar ja, met z'n allen tegelijk aan de eettafel en allemaal pratend en luisterend ....... dat gaat niet goed.
Die beelden die ik soms op TV zie dat mensen het zo lastig hebben .... met z'n zessen aan 1 tafel, tja .... heb je ze dan wel allemaal op een rijtje?
Ik moet zeggen, met kleine kinderen in de leeftijd 3, 4, 5 en zo is het wel wat lastiger.
Mijn meiden zitten gewoon uren boven en dat gaat ze goed af. Hun cijfers zijn zelfs heel goed omdat mijn vrouw en ik nu meer zien en vooral met de jongste meer helpen met huiswerk. En dat heeft een goede invloed. Ontbijt, pauze om 10:30 uur, lunch en avondeten doen we altijd samen, steken we energie in.
Regelmatig een ommetje maken met elkaar doet ook veel goed.
Rust, reinheid en regelmaat ... nog steeds DE ingrediënten voor een goede opvoeding ... en uiteraard onmetelijk veel liefde :D
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


05 feb 2021 1:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Bij ons ook oke. Gelukkig. Fijn om te lezen dat het velen hier zich er ook - relatief - goed doorheen slaan met hun ‘loved ones’.

Zit in de ouderraad van een (kak)middelbare school. Hoor daar ook andere geluiden. Over depressieve kinderen, zeer onprettige thuissituaties, mensen die minder de ruimte, mogelijkheden en wellicht het relativerende vermogen hebben dat wij hebben. er is echt wat aan de hand. Los van de fysieke en mentale directe gevolgen van covid op mensen die het hebben (gehad), zijn er veel ‘bijwerkingen’ voor individuen. Daar sluit ik mijn ogen niet voor en ik probeer te helpen waar ik kan. Maar me daarom schuldig voelen dat wij het relatief goed hebben? Echt niet.

En dan heb ik nog niet eens een vrijstaand huis noch Porsche. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 feb 2021 7:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Omdat ik in deze tweede golf wel een inkomen heb probeer in de weekenden regelmatig wat te bestellen bij restaurantjes waar we normaal wel gingen eten. Dat geeft thuis een gezellig familiemoment en ik hoop dat dat de plaatselijke restauranteigenaars wat financiële lucht geeft, zodat ze het hoofd boven water kunnen houden.
Dan staat het restaurant er in het voorjaar hopelijk nog en kunnen wij weer uit eten.

Binnen de coronaregels organiseert mijn vrouw de laatste maanden e.e.a. voor de hockeyclub. Dat levert de club dan wat geld op omdat het werk door vrijwilligers wordt gedaan. Dat kost tijd en moeite maar de vereniging neemt een belangrijke plaats in in het sociale leven van de kinderen maar ook van mijn vrouw en ik.
Het zou jammer zijn als zoiets om zou vallen.


05 feb 2021 8:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wie de schoen past trekt hem aan :mrgreen:
Als je niet alleen de staatspropaganda volgt op de reguliere media, weet je wat voor drama’s er zich afspelen als gevolg van de corona maatregelen.


05 feb 2021 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dit hier zal allemaal dan ook wel onder jouw staatspropaganda / reguliere media vallen dan. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 feb 2021 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
[quote="Pondje"][/quote]

Het punt van Pondje is dat er grote leerachterstanden ontstaan, waar scholen er normaal voor zorgen om deze niveau verschillen gelijk te trekken.
Kinderen van hoogopgeleide ouders doen het relatief goed, en halen een kleine achterstand ook zo weer in.
Probleem is dat kinderen die het al minder doen, grote achterstanden oplopen die niet zomaar ingehaald worden. Verhalen gelezen van de eerste lockdown dat er uit klassen 90% van de kinderen verdwenen was, geen thuisonderwijs volgde. Dat is misschien wel niveautje 'Dream school' maar toch.


05 feb 2021 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dan doen ze straks een jaar over, is niet anders en geen ramp. Ze hebben nog een jaartje of 60-70 te gaan...
Waar ik me erg aan stoor zijn leraren die niet aan de slag willen omdat ze risico lopen.
Iedereen die niet thuis kan werken loopt risico, caissières, lassers, politieagenten etc.
Goede maatregelen nemen en aan de slag!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 feb 2021 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er zit ook een enorm (kwaliteits) verschil tussen leraren / scholen en dat komt nu ook wel aardig naar boven. Ik zie voorbeelden waarin scholen en leraren het thuiswerken voor hun leerlingen (alle leeftijden) perfect hebben opgepakt met top ondersteuning en helaas ook voorbeelden waar zaken slecht zijn voorbereid, niet op ontwikkelingen wordt geanticipeerd en leerlingen een beetje met kluitje in riet worden gestuurd. Vooral in deze situatie komen de echte goede scholen en leraren nog duidelijker bovendrijven heb ik het idee.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 feb 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben ook wel es een keertje blijven zitten op school, gelukkig is het toch allemaal nog goed gekomen met me. Sterker nog, het heeft me uiteindelijk een half vrij staande villa en een Porsche in de garage opgeleverd, heb gisteren mijn eerste rondje weer gereden, met een mooie vrouw aan mijn zijde, cabrio dat is, de kop is eraf, mijn zomer is begonnen ... en o ja, waar blijven die Spoetniks, kunnen we die al online bestellen? :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


05 feb 2021 11:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.