Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:07



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn moeder was gisteren naar de spuiterij. Over 38 dagen krijgt ze spuit twee.
Olaf schreef:
het schijnt 4 dagen goed te blijven als het ontdooit is
Volgens de mevrouw met het zwarte haar blijft het spul nadat het uit de vriezer komt een aantal dagen goed, dat kan best vier zijn. Het ontdooide spul wordt aangelengd met ander spul en dat mengsel is maar acht uur bruikbaar.
Van het mengsel wordt 0,3 ml ingespoten.

Toen ik de broeder die het spuitwerk deed er op attendeerde dat ze in dierentuinen niet zo moeilijk doen; daar wordt uit een afstand met een geweer de tijger gewoon een spuit in zijn reet geschoten, maakte hij het nog bonter door te vertellen dat in stallen de biggen uit een soort revolver worden beschoten, daar doen ze er wel acht in vier secondes of zo.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 feb 2021 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jaarlijks overlijden in Nederland ongeveer 20.000 mensen door roken. In 2018 overleden in Nederland naar schatting 19.420 mensen van twintig jaar en ouder aan de directe gevolgen van roken. Dit betekent dat in Nederland 12,9% van alle sterfgevallen van 20 jaar of ouder aan roken kan worden toegeschreven.

Bron: CBS

Je zou dus kunnen verwachten dat er zo goed als geen Nederlander meer rookt nu want risico hoger dan overlijden aan Sars-Cov-2.


13 feb 2021 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Je vergeet dat roken zeer verslavend is. Daar stopt men niet zo maar mee.
Bovendien: sterven na vijftig jaar roken of vijf dagen covid-19 is nogal een verschil.

Update: grafiek februari
Afbeelding
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 feb 2021 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Ewout schreef:
Ik laat me ook vaccineren. Niet omdat ik bang ben voor mijn gezondheid. Mijn weerstand is doorgaans zo goed dat het inmiddels 15 jaar geleden is dat ik koorts gehad heb van een verkoudheids/griep virus.
Ik laat me straks vaccineren omdat ik graag weer terug wil naar mijn normale leven en ook graag heb dat de gehele maatschappij weer de draad op kan pakken.
Het is dus in die zin ook een stukje eigenbelang.
Het virus ongecontroleerd rond laten gaan leidt onherroeppelijk tot een groot aantal sterfgevallen. Iets wat ik een ander zeker niet toewens.
Nog 5 of 6 jaar lang regelmatig lockdowns trekt de economie niet, dus dat is ook geen optie.

Persoonlijk lijkt het me erg vermoeiend om de gehele dag gefrustreerd te zijn en overal complotten te zien.

Elk nadeel heeft zijn voordeel trouwens. Ik heb de laatste maanden flink wat posities ingenomen op de aandelenmarkten in allerlei sectoren.
Als de economie in de tweede helft van dit jaar verder aantrekt hou ik er nog wat aan over. :wink:


Ik laat me niet vacineren en ga (straks) gewoon door met het oude leventje. Ook een keus die je kan maken.


:res:
Want het vertrouwen in de vaccins daalt met de dag naarmate er meer over bekend word, gelukkig gaat het met behandelen van zieke steeds beter en word er ook ingezet op een medicijn (in de V.S zijn ze al aan het testen) laten we hopen dat dat ook snel een oplossing word.


gr
Hubertus


13 feb 2021 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NordRack2 schreef:
Je vergeet dat roken zeer verslavend is. Daar stopt men niet zo maar mee.
Bovendien: sterven na vijftig jaar roken of vijf dagen covid-19 is nogal een verschil.

Update: grafiek februari
Afbeelding


Hij vergeet nog wel veel meer. Zoals gewoonlijk.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 feb 2021 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vergeetachtige.


13 feb 2021 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Denken de mensen die niet willen vaccineren, maar streven naar groepsimmuniteit ook aan het muteren van virussen, dat continu doorgaat zo lang het virus rondgaat?
De nu bekende varianten zijn niet erg dodelijk (dat is een deel van het probleem) en reageren goed op de ontwikkelde vaccins, maar hoe langer we wachten met vaccineren en hoe meer mensen het virus bij zich gaan dragen, hoe groter de kans dat er een mutatie ontstaat die door de vaccinaties heen gaat glippen.

Lijkt mij een riskante strategie, ik zie liever dat het virus nu uitdooft, maar ik wil ook wel even de disclaimer plaatsen dat ook ik niet beschik over voldoende birds eye view om hierin een goede afweging te maken (aanbod vaccins, gevolgen lockdown e.d.) maar wel vertrouwen heb in de beste bedoelingen van de overheid.


14 feb 2021 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Weer zo’n foutieve gedachtegang ingegeven door de media.
> 95% van de besmettingen verlopen mild en kunnen ook gezien worden als “gratis” vaccinaties, alleen met dat verschil dat de immuunresponse kwalitatief vele malen beter en effectiever is dan het vaccin.
De kans dat je dan ook beter bestand ben tegen mutaties is derhalve ook vele malen groter.
Kortom het is op de lange termijn veel gezonder om de infectie door te maken dan een vaccin te nemen, TENZIJ je een onderliggend lijden van welke aard dan ook.
Volg ook eens de site van Maurice de Hond, die is zo gek nog niet.


14 feb 2021 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:popcorn: :popcorn:


14 feb 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn medische kennis heb ik niet uit de media.

Maar ik zou graag een bron zien voor jouw stelling dat "de kans dat je beter bestand bent tegen mutaties groter is bij een doorgemaakte besmetting".
Ik heb even geprobeerd te kijken op de site van Maurice d Hond, maar ik kan die kwal echt niet luchten, ik heb het direct weer opgegeven.

Hieronder een krantenartikel waarin aangegeven wordt waarom de mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt toch nog gevaccineerd moeten worden:
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... gehad.html
Dat is dus niet vanwege die kwalitatief vele malen betere en effectievere immuunrespons.

Dit heeft overigens niets te maken met mijn stelling, dat hoe meer mensen besmet raken, hoe meer mutaties we zullen gaan zien.


14 feb 2021 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is een verkeerde aanname dat mutaties van het virus per definitie in een voor ons negatieve richting bewegen. Het omgekeerde kan ook en komt ook regelmatig voor.

Mbt Maurice de Hond, mag je dit ook even bekijken: (idd MSM)

https://www.npostart.nl/KN_1725469

https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-maurice ... lentheorie
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 feb 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maurice de Hond
dat is toch 1 van de 17 miljoen nederlandse top-virologen..


14 feb 2021 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Laat dat top maar weg.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 feb 2021 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En dat viroloog ook.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 feb 2021 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Het is een verkeerde aanname dat mutaties van het virus per definitie in een voor ons negatieve richting bewegen. Het omgekeerde kan ook en komt ook regelmatig voor.

Daarom noem ik het ook een riskante strategie, je weet het niet, maar achteraf is het mooi wonen

Ik weet wel zeker dat er nog jaren en jaren onderzoek gedaan kan worden naar wat ons nu allemaal is overkomen.
Pas achteraf kunnen we alle gevolgen van overheidsmaatregelen e.d. goed op waarde schatten.
Ik zal ook de laatste zijn om te zeggen dat alle keuzes nu de beste zullen blijken te zijn, maar ik ben blij dat ik de keuzes van de regering niet hoef te maken
Ze worden toch wel afgeschoten wat ze ook doen.

Op zich wel fijn dat dit ons nu overkomt met een relatief onschuldig virus, de gezondheidszorg en overheidsinstanties staan zo weer even op punt voor de toekomst.


14 feb 2021 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Voor degene die geïnteresseerd is wat er (in de US) na vaccinatie gerapporteerd is kan dit VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) document van 713 pagina's eens doorkijken.


14 feb 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Geef de samenvatting maar even... :mrgreen:


14 feb 2021 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Amerika heeft blijkbaar een rapportage systeem waarin medische incidenten na toedienen van vaccinaties wordt bijgehouden.

Minder oplettende lezers zouden kunnen denken dat voor goedkoop effectbejag iemand de sterfgevallen vooraan heeft gezet.

Wij kritische Porsche-forum reageerders prikken hier natuurlijk direct doorheen en zien dat alleen de eerste 11 pagina's sterfgevallen betreffen.
Ook dat er geen enkel causaal verband is beschreven tussen de sterfgevallen en het toedienen van de vaccinatie.

We zien dus 150 sterfgevallen in de periode van enkele maanden vaccineren.
Als in de VS net als hier eerst de kwetsbare groepen gevaccineerd worden, kun je ook wel wat (natuurlijke) sterfgevallen verwachten in die populatie.

Op dit ogenblik sterven in de VS ongeveer 3000 mensen per dag aan de gevolgen van Covid.
Maar in welk opzicht zich dat verhoudt tot de 150 sterfgevallen in deze database kan ik niet zeggen.
Een maand geleden waren al 10 miljoen Amerikanen gevaccineerd
150 doden over enkele maanden lijkt dan een fractie van de Covid doden afgezet tegen 330 miljoen inwoners.

Ik denk dat Alfred met dit bericht iedereen wil oproepen om vooral te gaan vaccineren omdat de risico's lijken mee te vallen :res:


14 feb 2021 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Weer zo’n foutieve gedachtegang ingegeven door de media.
> 95% van de besmettingen verlopen mild en kunnen ook gezien worden als “gratis” vaccinaties, alleen met dat verschil dat de immuunresponse kwalitatief vele malen beter en effectiever is dan het vaccin.
De kans dat je dan ook beter bestand ben tegen mutaties is derhalve ook vele malen groter.
Kortom het is op de lange termijn veel gezonder om de infectie door te maken dan een vaccin te nemen, TENZIJ je een onderliggend lijden van welke aard dan ook.
Volg ook eens de site van Maurice de Hond, die is zo gek nog niet.


Huiskamerviroloog?!


14 feb 2021 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Laat dat top maar weg.


MarkS schreef:
En dat viroloog ook.


Laat dat loog maar staan; die peilingen van hem komen ook (bijna) nooit uit.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


14 feb 2021 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maurice de Hond? Die wilde Ernst Louwes toch ook een sprankje hoop geven?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 feb 2021 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
In die uitzending van propaganda kwam ook een samenvatting van z’n belangrijkste wapenfeiten voorbij. Man man man, dat die zich nog zo durft te profileren. Maar is een beetje z’n handelsmerk / verdienmodel geworden en hij gelooft er zelf wel in. Krijg meestal uitslag van de man, nee geen goede (verkiezings)uitslag. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 feb 2021 21:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NordRack2 schreef:
Je vergeet dat roken zeer verslavend is. Daar stopt men niet zo maar mee.
Bovendien: sterven na vijftig jaar roken of vijf dagen covid-19 is nogal een verschil.

Update: grafiek februari
Afbeelding


Het eerste corona virus is al in 1937 ontdekt, Sars-Cov-2 is hier een gemutteerde variant van ( bron :https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus ). Het gaat hier dus om een risico wat slachtoffers maakt en wat tevens al decennia lang bekend is. Dat was de context van mijn opmerking.

Starten met roken is een keuze en stoppen ook. De oorzaak van beide zit "tussen de oortjes".


15 feb 2021 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Volg ook eens de site van Maurice de Hond, die is zo gek nog niet.


:lol:
classic dit
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 feb 2021 14:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Starten met roken is een keuze en stoppen ook.
Daar ben ik het niet mee eens.
Kun jij je herinneren dat je gestart bent met fietsen? Of met grasmaaien?
Op dezelfde manier kan ik me niet herinneren dat ik gestart ben met roken. Het voordeel daarvan is dat ik dus nooit gestart ben en dus niet hoef te stoppen.
Na ongeveer 30 jaar roken rook ik nu ongeveer 1,5 jaar niet meer, en dat dus zonder te stoppen!!
Zo eenvoudig kan het zijn :salut:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


15 feb 2021 15:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.