Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 9:40



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GinnFizz schreef:
Kritisch zijn mag maar in één richting. Nergens schrijf ik dat ik Steef of Pondje niet geloof. Maar, Steef en Pondje vragen steeds om bewijs en onderbouwing. Dan mag ik die vraag toch omkeren, toch?


@ginnfizz: uiteraard! Maar ook hier vergeet je de 'anderom-bewijslast' voor het gemak.... :cheers:
Er worden maatregelen genomen zonder enige vorm van bewijs, alleen op aannames van het rivm en omt. Overigens gelden de maatregelen niet voor omt-zakkenvullers. :wink:

Vallen jullie daar niet over??? :shock: :roll:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 16 feb 2021 13:29, in totaal 1 keer bewerkt.



16 feb 2021 13:28
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Even een vraag aan @Steef die al enkele dagen door mijn hoofd zweeft: Enkele pagina's eerder had je het over je zaak die al bijna een jaar dicht is:
steef schreef:
Ik mag van de overheid al een jaar mijn deuren gesloten houden...


Afgelopen week zei je dit:
steef schreef:
De meesten van jullie zitten in de zakenwereld, ik niet, ik revalideer ex-corona-patiënten...


Nu is mijn vraag; Waarom moet je deuren dicht? Het lijk mij dat je in deze tijd je eigen geld kunnen drukken :idea:

Ergens snap ik iets niet. Het is een oprechte vraag.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


16 feb 2021 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Vind ik te kort door de bocht. Hij pretendeerd geen viroloog te zijn. Hij is goed met data. Feiten van fictie scheiden. Hij roept al vanaf maart dat de theorie van het RIVM betr besmetting via aanraken niet houdbaar is. Zelfs de WHO is nu om en erkent het belang van aerosolen.

Zijn toon is chronish vermoeiend, dat is jammer.

Dat inverview laatst met psycholoog Mattias Desmet is echt goed.


Neweconomy, de Ipadschool, veroordeling voor smaad, de lijst van mislukkingen is lang. Niet serieus nemen deze man.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 feb 2021 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Daar gaan we weer :mrgreen:


16 feb 2021 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
Er worden maatregelen genomen zonder enige vorm van bewijs, alleen op aannames van het rivm en omt. Overigens gelden de maatregelen niet voor omt-zakkenvullers. :wink:

Vallen jullie daar niet over??? :shock: :roll:

De leden van onze regering zijn dan ook geen wetenschappers, ze hoeven geen bewijs te leveren voor wat ze doen maar het land besturen.

Ik zou het willen omdraaien, ik vind dat de regering veel te veel luistert naar het RIVM/OMT
Alles zo veel mogelijk medisch onderbouwd om de verantwoordelijkheid voor hun keuzes maar in te dekken.
Maar er spelen in een crisis als deze veel meer belangen: financieel, sociaal, het levensgeluk van mensen.
De regering zou dus veel minder goed onderbouwd hun keuzes moeten maken, maar vanuit een eigen visie de strategie moeten kiezen.

Ik ben dus wel kritisch naar de overheid, maar ze kunnen op het moment toch geen goed doen.
Alle keuzes die ze maken worden wel door de één of andere groep afgeschoten.
Rechtzaken als deze werken dus niet productief om ons met zo min mogelijk financiele schade door deze crisis te loodsen.


16 feb 2021 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben het eens met hehe.
@ Steef: Vermits ik geen viroloog ben kan ik geen stellingen onderbouwen. Ik wil ook geen mening opdringen van juist of fout, ik heb het over het principe van commentaar geven.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 feb 2021 14:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 feb 2021 14:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
hehe schreef:
Hier in Brabant is velen net carnaval door de neus geboord, die tijd van het jaar is het hier .

Door de neus geboord?! Ga even een jaar terug wat een lekkere aanjager carnaval was voor de verspreiding van de 1e golf??
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 feb 2021 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dan nog verder terug naar wintersport in Italië/Oostenrijk :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 feb 2021 14:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Vind ik te kort door de bocht. Hij pretendeert geen viroloog te zijn. Hij is goed met data. Feiten van fictie scheiden. Hij roept al vanaf maart dat de theorie van het RIVM betr besmetting via aanraken niet houdbaar is. Zelfs de WHO is nu om en erkent het belang van aerosolen.

Zijn toon is chronish vermoeiend, dat is jammer.

^^ dat dus. Helemaal eens. Maar dat heb ik ook met de meeste wappies. Ik wil graag naar ze luisteren, maar dat valt me moeilijk door de eeuwige Calimero toon van de argumenten. Zoals Pondje eerder schrijft; normale discussies met respect voor elkaars mening en overtuiging zijn er zelden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 feb 2021 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hoe weet jij (Steef) nou dat ik niet kritisch zou zijn op onze overheid of het beleid? Dat is iets anders dan het overal standaard en pertinent mee oneens te zijn. Alleen omdat ik er niet voor kies om zoals jij hele proza daarover te posten hier. Moet ik dan ook lekker ongenuanceerd met je mee doen.

Even persco kijken nu ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 feb 2021 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Door de neus geboord?!

Oké, dat was niet helemaal de juiste uitdrukking, ik bedoelde het niet verwijtend.
Ik ben ook helemaal geen carnavalsvierder
Mij wordt op dit moment mijn wintersport door de neus geboord :mrgreen:


16 feb 2021 14:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GinnFizz schreef:
Dan mag ik die vraag toch omkeren, toch?
In beginsel ligt de bewijslast bij diegene die iets doet of wil. Niet bij de tegenpartij.
Dus diegene die een avondklok invoert moet bewijzen dat dat effect heeft. Je mag de bewijslast niet omkeren.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 feb 2021 15:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
hehe schreef:
Ik ben ook helemaal geen carnavalsvierder
Mij wordt op dit moment mijn wintersport door de neus geboord :mrgreen:

+1 :cry: Twee keer wintersport zelfs...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 feb 2021 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NordRack2 schreef:
In beginsel ligt de bewijslast bij diegene die iets doet of wil. Niet bij de tegenpartij.
Dus diegene die een avondklok invoert moet bewijzen dat dat effect heeft. Je mag de bewijslast niet omkeren.


Het gaat in dit geval om wetgeving. En dan is dat niet nodig. Dan heb je de regelgeving gewoon op te volgen.

En als je het er niet mee eens bent dan, zoals Rutte ooit geroepen heeft, pleur je gewoon lekker op. En dan kom je erachter dat de regels hier niet zo heel anders zijn als in de omringende landen.

Probleem is dat er een hoop mensen in Nederland rondlopen die g*dvergeten stronteigenwijs zijn.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 feb 2021 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
16:00 hoger beroep. Begreep dat een noodverordening ook nog een optie is om de avondklok in stand te houden. Hoop niet dat ze het zover laten komen, wet is wet.


16 feb 2021 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NordRack2 schreef:
In beginsel ligt de bewijslast bij diegene die iets doet of wil. Niet bij de tegenpartij. Dus diegene die een avondklok invoert moet bewijzen dat dat effect heeft. Je mag de bewijslast niet omkeren.
Amaai zeg, men moet van vele wetten, grondbeginselen en wellicht ook een dosis kwantumfysica op de hoogte zijn om hier een gesprek te mogen voeren me dunkt. Gewoon van mening wisselen en met het juiste oog lezen is blijkbaar niet mogelijk. Overal een plasje over moeten doen met het eigen geurtje en de context straal negeren is het nieuwe normaal. Heel erg constructief is dat. Maar goed, ik heb een antwoord op mijn vraag vanuit het grondbeginsel gekregen. Ik mag niet klagen dus.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 feb 2021 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou nou zo bedoelde ik het niet hoor :)
Ik vind de vraag van sommigen wat nu eigenlijk het effect is van de avondklok terecht. "Bewijs" leveren voor het ene of het andere standpunt is sowieso onmogelijk. Over een jaar weten we meer en kunnen we de koe in de kont kijken.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 feb 2021 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Bewijslast... het gaat hier toch niet om een strafzaak?
Stel: jij woont pal achter een dijk die op doorbreken staat. De autoriteiten willen je evacueren, voor je eigen veiligheid. Ga je daar dan ook staan met “bewijs jij eerst maar eens dat die dijk echt op doorbrken staat” en “kan je aantoonbaar maken dan mijn huis overstroomt als die dijk idd doorbreekt”? Ik hoop het niet (maar ik weet het helaas niet zeker).

Niks “bewijslast” of “aantoonbaar” maken, gewoon “aannemelijk” maken.

Zo zie ik de Coronamaatregelen ook. Ze moeten aannemelijk zijn. En dan mogen de autoriteiten er van mij ook best eens naast zitten, het is tenslotte een buitengewone situatie die we zo nog niet eerder hebben meegemaakt. Het is dus ook “trial and error” op bepaalde gebieden.


16 feb 2021 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NordRack2 schreef:
... Over een jaar weten we meer en kunnen we de koe in de kont kijken.
Zo is dat :thumleft:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 feb 2021 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Na een lange dag werken, lekker 2 pag leesvoer :mrgreen:


16 feb 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee joh, alleen maar onzin en een hoop geblaat.
Tis hier net de echte wereld.... :mrgreen:


16 feb 2021 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mark heeft het afgekeken van Erdogan. Als een Turkse rechter beveelt een onschuldig oppositielid vrij te laten uit de gevangenis, dan voert Erdogan een soortgelijke spoedprocedure uit bij een bevriende rechter, om zijn opponent in de bak te houden.


16 feb 2021 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik dacht dat je niet dieper kon zinken. Stom van mij :pale:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 feb 2021 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Koekenbakker eerste klas.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 feb 2021 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.