Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:24



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het vaccin is geen slap aftreksel van het virus maar een RNA streng. Voor straf nogmaals het hele topic doorlezen :)
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Dat is dan wel een gedachte fout:


Klopt, dat was een vrij domme gedachte fout ... van Trump.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 feb 2021 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vaccin obv een specifiek eiwit is geen RNA streng :salut:
Geeft niet, mag in eigen bubbel blijven, is een vrij land toch?!


21 feb 2021 9:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
.. optimaal beschermd door mijn eigen afweer op het volledige virus ...


Sommige virussen krijg je maar één keer en daarna nooit meer. Het Corona virus valt hier blijkbaar niet onder omdat er mensen zijn die al voor de 2de keer besmet zijn geraakt :popcorn:


21 feb 2021 9:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Of zelfs drie keer. In mijn nabije omgeving. Derde keer was overigens fataal.


21 feb 2021 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Leg eens uit pondje.
Kan zijn hoor dat ik ernaast zit. Je opmerking erna mag je volgende keer weglaten. Die staat zo onvriendelijk.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zo dat is niet best enquess was die persoon al ingeënt.?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 feb 2021 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee.
“Gewoon” drie keer opgelopen. Man, midden 40, geen onderliggende kwalen. Had iets voorzichtiger moeten zijn....


21 feb 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn oprechte condoleance, maar de overgrote meerderheid gaat niet AAN maar MET corona dood.
Onderliggend lijden is hierbij doorslaggevende factor.
Helaas bevestigen uitzonderingen de regel.
En, sorry was zeker niet mijn bedoeling!


21 feb 2021 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
O je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor. Bovenstaande is ook maar weer zo’n N=1 verhaal, een uitzondering zonder twijfel.
Reageerde op Olaf’s commentaar dat je idd meer dan eens besmet kan worden. Maar dat wisten we al.


21 feb 2021 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Maar weet je ook waar die rellen over gaan?

Oorzaak of aanleiding....ja, dit gaat over ‘freedom of speech’, vrijheid van meningsuiting, maar het is vooral een protest tegen onderdrukking. Herkenbaar? Hier gebeurt hetzelfde hoor, ik hoop dat iedereen dat inmiddels gaat inzien.

@enguess: edit, jouw verhaal is ook een N=1 verhaal :wink: , maar toch spijtig om te horen (edit: oh, je had het over je eigen verhaal?). Deze info is zonder overige kennis van onderliggende factoren niet veelzeggend. Ook in mijn omgeving worden relatief jonge mensen opgehaald met de ambulance, echter, dit zijn in alle gevallen toch mensen met, zeg maar, niet een echt heel gezond gestel, al denkt men vaak van wel. Harde werkers, een ‘groot’ of ‘imposant’ lichaam, geen sportbeoefening, sommigen kijken uit naar de kermis (lusten er vaak wel één), enz. Toch ben ik wel bewust dat ook deze groep, we zijn niet allemaal gezond en sterk, beschermd moet worden. Maar nog steeds heb ik mijn twijfels of een lockdown de oplossing is. Er is nu ondersterfte. Dan zou je zeggen dat er versoepeling komt, maar nog steeds niets....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 feb 2021 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje, Het vaccineren van gezonde, jonge mensen heeft dan ook niet tot doel het individu te beschermen.
Maar om overdracht van die persoon op een meer kwetsbare groep te voorkomen en om zo de verspreiding van het virus te stoppen.

En het vaccin is inderdaad een eiwit, want dat is RNA nu eenmaal.

Steef, zit jij nou echt op te roepen dat wij meer moeten protesteren?
Vraag me af of die arme winkeliers die net hun winkelruiten er weer in hebben daar ook zo over denken.
Protesteren is dat een kleine groep zo veel tumult probeert te maken, dat het lijkt of ze een enorme meerderheid vertegenwoordigen.
Maar dat hebben wij nu helemaal niet nodig, want over 3 weken kunnen we stemmen.
En dan zien we zonder dat winkelruiten sneuvelen hoeveel Nederlanders jouw opvattingen delen.


21 feb 2021 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee, ik ben per definitie tegen het vernielen of stelen van eigendommen die niet van jou zijn.
Maar als het volk onderdrukt wordt in vrijheid van gaan en staan, of vrijheid van meningsuiting, dan vrees ik dat in dat geval een volk hiertegen moet opstaan. En ja, dan roep ik zeker op tot opstand. Vreedzaam (kan dat dan?).
Nu stel ik me gereserveerd op, en bekijk ik de cijfers van het rivm, ervan uitgaande dat deze niet gemanipuleerd worden.
Ik denk wel dat er zwaar overdreven wordt gehandeld, anders zou ik hier niet reageren.
Mocht later blijken dat de cijfers van de overheid toch enigszins ‘gekleurd’ zijn, om politieke doelstellingen kracht bij te zetten, dan vraag ik me werkelijk af hoe jullie dit zouden opnemen. Haal je dan je schouders op? Je blijft vvd stemmen? Of sgp? :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 feb 2021 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb ook wel mijn bedenkingen bij sommige maatregelen, maar in onze buurlanden gaat het hetzelfde.
Dan heb ik toch wel het gevoel dat de doelstellingen die onze overheid heeft in ons belang zijn.
Het gaat er bij mij niet in dat de leiders van de Europese landen onderling hebben afgestemd dat deze pandemie gebruikt kan worden om een totalitair regime in te stellen in alle afzonderlijke landen.

Als ik het grafiekje van de vorige pagina zie, dan lijkt het er nu op dat er weer 4 partijen nodig zijn om een coalitie te vormen.
Dan heeft het weinig effect wat ik ook ga stemmen, ik wil minder keus, niet meer.


21 feb 2021 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
Mocht later blijken dat de cijfers van de overheid toch enigszins ‘gekleurd’ zijn, om politieke doelstellingen kracht bij te zetten, dan vraag ik me werkelijk af hoe jullie dit zouden opnemen. Haal je dan je schouders op? Je blijft vvd stemmen? Of sgp? :mrgreen:

Alleen als jij belooft op Rutte te stemmen als de cijfers toch bij benadering juist blijken te zijn :mrgreen:


21 feb 2021 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 feb 2021 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Eerlijk is eerlijk, als later blijkt dat alle beslissingen juist waren, dan doe ik dat, alleen al om jullie ter wille te zijn... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 feb 2021 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
En ja, dan roep ik zeker op tot opstand. Vreedzaam (kan dat dan?).
Een vreedzame opstand bestaat wellicht niet, want het is een opstand. Een vreedzame betoging daarentegen. En wellicht heeft dat meer effect dan rellen en plunderingen. Want daar heeft iedereen (op de individuen na die daar net op kicken) een hekel aan. Een vreedzame betoging kan dan weer niet met de corona maatregelen (social distance). En dan zit je vast ...
Hopelijk wordt een statement gemaakt binnen drie weken dat door de politiek wordt gehonoreerd (redelijk utopisch) met een oplossing waarin Nederland zich kan vinden.
Toi toi !!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 feb 2021 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Inderdaad toi toi, maar voorlopig laat de VVD zijn middenstanders in de steek!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 feb 2021 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Helaas wel ja, en ik voel mee met de middenstand, echt!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 feb 2021 11:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
hehe schreef:
Het vaccineren van gezonde, jonge mensen heeft dan ook niet tot doel het individu te beschermen.
Maar om overdracht van die persoon op een meer kwetsbare groep te voorkomen en om zo de verspreiding van het virus te stoppen.


:scratch: ... is het vaccineren dan voorbarig als er op dit moment juist het tegengestelde wordt geschreven :?:

Er is namelijk nog (steeds) niet bekend of gevaccineerde mensen het virus wel of niet meer over kunnen dragen ... en daarmee is de vaccinatie in beginsel een bescherming (of risico?) voor jezelf.


21 feb 2021 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat vaccineren betreft kunnen we met een schuin oog naar Israël kijken. Die zijn al heel ver (iets van 50% vd bevolking). Even kijken hoe het uitpakt als ze versoepelingen door gaan voeren.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hehe:
RNA is ribonucleinezuur en is opgebouwd uit een lange keten van nucleotiden. Moet ik doorgaan?
GEEN eiwit dus, maar het codeert wel voor de aanmaak van eiwitten.
Geeft niet als je iemand de les wil leren, maar doe dan wel je huiswerk


21 feb 2021 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat zeuren mensen toch over inperking van vrijheden.
Ja, er is een avondklok, maar je mag overdag gewoon je huis uit.
Al die jongeren die 'depressief' zijn omdat ze zich niet gezamenlijk klem kunnen zuipen. Boehoe.
Die weten niet waar ze t over hebben. Krijg de indruk dat ze nergens meer tegenkunnen. En t wordt door de media ook voortdurend maar benadrukt, zo ga je er wel in geloven. Sommige mensen doen alsof we in een oorlogssituatie verkeren.
Ja, t is heel vervelend, ik word er ook niet blij van. Maar probeer t wel even te relativeren. En ga niet oproepen tot een opstand. Wat los je daar nou mee op.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 feb 2021 14:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
Ja, er is een avondklok, maar je mag overdag gewoon je huis uit.


's avonds en 's nachts ook nog ..... met de hond :wink:

Inderdaad - de beperkingen zijn minimaal .. ze hadden de avond klok veel strikter op kunnen stellen :idea:

Ik vind het ook vervelend dat ik niet naar de kapper mag - en geen frietje met m'n Porsche-vrienden kan gaan eten om daarna een rondje tunnels te knallen :drive:


21 feb 2021 15:40
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.