Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 9:23



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Oe Pondje, je hebt gelijk. De tijd van huiswerk ligt duidelijk al weer te lang achter mij.
Bedankt.


21 feb 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
78391
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 feb 2021 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ondanks de lockdown lekker tourtje gemaakt van 5 uur lang, moesten wel tanken..

Afbeelding


21 feb 2021 17:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als Rutte nu nog even alle wielrennen willen verbieden hoor je mij niet klagen :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2021 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Leg eens uit pondje.

Vaccin is toch op basis van RNA? Je had het over een slap aftreksel van het virus en een vaccin op basis van een eiwit.

Ik volg je nu even niet meer.
En antwoord ajb normaal zoals ook mijn vraag op een normale manier gesteld wordt.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik zal een poging wagen:
Het corona virus behoord tot de RNA-virussen en heeft op zijn oppervlak o.a. het bewuste “spike” eiwit wat is “nagebouwd” om in het vaccin te gebruiken
De code voor dit eiwit staat gecodeerd in het RNA van het virus.
Dit eiwit alleen maakt je niet ziek en kan relatief zonder gevaar (allergische reacties tegen dragersstoffen in het vaccin daargelaten) ingespoten worden en genereert wel antistoffen gemaakt door bepaalde witte bloedcellen.
Deze antistoffen herkennen echter alleen de eiwitten die in het vaccin zijn gestopt en bij een eventuele mutatie van dit eiwit werkt dit vaccin niet meer of minder goed.
Vandaar dat ook elk jaar tegen de griep, wat ook muteert, moet worden gevaccineerd met een aangepast vaccin.
Maak je daarentegen de infectie zelf door zal jouw afweersysteem het virus aan al zijn kenmerken/eiwitten herkennen en daarop afweerstoffen produceren.
Bij beperkte mutaties zal je afweer ook dit virus direct herkennen en opruimen, zodat je er niet of minder ziek van zal worden.


21 feb 2021 19:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Duidelijk verhaal.
Waarom beweer je dan dit vaccin op basis van eiwitten is?
Het zijn RNA strengen, zoals ik al eerder aangaf, verpakt in lipiden (vet) waardoor ze gemakkelijk het celmembraan door kunnen omdat deze ook is opgebouwd uit een dubbele lipide laag. Vervolgens zorgen de celorganellen (de ribisomen) voor de aanmaak van de “vreemde” eiwitten waardoor je immuunsysteem wordt aangezwengeld.
Althans dat is wat ik ervan weet/begrijp

Zover ik weet worden er nog geen rna vaccins ingezet tegen griep maar neem aan dat je dat alleen als voorbeeld aanhaalde.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tja, “i rest my case”
Als jij (pacoloco) beweert dat in het vaccin RNA-strengen verwerkt zitten, dan houdt mijn verhaal hier op.
Ga googlen op spike eiwit en corona, misschien helpt dat.


21 feb 2021 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jammer dat je het elke keer zo op de man af moet spelen.

Maar dat is inderdaad wat ik denk. Rna in een vaccin. Dit is hetgene dat codeert voor de spike eiwitten. En die worden dan dus door je eigen cellen gemaakt.

Blijkbaar ben je, net als ik overigens, onderlegd in de celbiologie. Ik wil je vragen om het me uit te leggen omdat ik oprecht geïnteresseerd ben. Als ik google op rna vaccin en bijv op de site van phizer kijk bevestigd dit mijn verhaal.
Maar als jij meer weet hoop ik dat je me dat uit wil leggen.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 19:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is volgens mij ook wel degelijk een mRNA vaccin

CEL - Het hoogst gewaardeerde journal van het medische wereld schreef:
The first two vaccines proven to be effective for inhibiting COVID-19 illness were both mRNA, achieving 95% efficacy (and safety) among 74,000 participants (half receiving placebo) after intramuscular delivery of two shots, 3–4 weeks apart.


@Pondje: hou het aub netjes en gaan de debat aan. Daar leren we allemaal van. Laten we het bal spelen en niet de man :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2021 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja inderdaad en het is mijn topic :mrgreen: en ik moet de keuze wel of niet inenten nog maken :mrgreen: Maar ondanks dat ik nog steeds niet ben opgeroepen denk ik toch wel de prik te gaan halen.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 feb 2021 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mooi, duidelijk
Slotje?? :mrgreen:


21 feb 2021 20:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Oh ja, ik zou het haast vergeten, Rene.
De wijzer gaat bij mij ook langzaam richting “ja”. Komt ook wel een beetje omdat we nu toch al een tijdje de kat uit de boom hebben kunnen kijken, hoewel dat nog niet zoveel zegt over eventuele bijwerkingen op de lange termijn.

Edit: slotje :thumleft:
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 feb 2021 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou jongens eerlijk gezegd vind ik het best nog wel interessant en vermakelijk om te lezen, en het valt mij mee dat we relatief netjes tegen elkaar blijven . :thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 feb 2021 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik speel niet op de man, niet van die lange tenen hebben hoor.
Nogmaals, ons afweer systeem reageert op een lichaamsvreemd eiwit niet op het eventueel gebruikte (m)RNA.
Dat er klaarblijkelijk een stukje mRNA gebruikt wordt om je eigen lichaamscellen dit antigeen(lichaamsvreemd eiwit) te produceren, zodat vervolgens je hierop antistoffen gaat produceren, is een procedure die ik nog niet kende, maar doet niets af aan het feit dat het dan om een enkel eiwit (spike eiwit) gaat of enkele als er meerdere mRNA stukjes worden gebruikt, waartegen antistoffen worden gemaakt, terwijl bij het doormaken van de virusinfectie zelf antistoffen tegen alle kenmerkende eiwitten worden geproduceerd en dus betere bescherming biedt m.n. ook bij eventuele optredende mutaties.
Overigens vind ik het wel een riskant idee dat eigen gezonde lichaamscellen zo gemoduleerd worden, dat ze zelf lichaamsvreemde eiwitten gaan aanmaken, maar dat terzijde.


21 feb 2021 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Sommigen willen graag PDK ingespoten krijgen, en sommigen houden het bij de handbak :mrgreen:
Laat je je lichaamsfuncties graag modificeren door chemicaliën, op jacht naar eeuwige jeugd, of ga je voor patina... (de natuurlijke weg) :popcorn:

Overigens gaan de kappers weer open, gelukkig maar, want ik zie bijna niets meer.... 8)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 feb 2021 21:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Dat er klaarblijkelijk een stukje mRNA gebruikt wordt om je eigen lichaamscellen dit antigeen(lichaamsvreemd eiwit) te produceren, zodat vervolgens je hierop antistoffen gaat produceren,


Dus, je accepteert nu dat het een mRNA vaccin is?

Ik vind het overigens ook best spannend dat je iets in je laten injecteren die je cellen muteren. :?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2021 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Yep, het mRNA vaccin is een vrij recent ontwikkelde techniek en was ik nog niet van op de hoogte.
Blijft staan dat ook dit vaccin een “slap aftreksel” is van het virus zelf en derhalve ook een kwalitatief mindere immuunresponse geeft en daar ging het in mijn beleving aanvankelijk om. :mrgreen:


21 feb 2021 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
... terwijl bij het doormaken van de virusinfectie zelf antistoffen tegen alle kenmerkende eiwitten worden geproduceerd en dus betere bescherming biedt m.n. ook bij eventuele optredende mutaties.
Ik lees dus dat je een bredere en effectievere bescherming opbouwt als je de virusinfectie doormaakt i.p.v. gevaccineerd wordt. Kan ik het zo samenvatten?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 feb 2021 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het wordt steeds gekker alhier, Pondje, Steef , Redriver geef ze een tijdelijke ban, manmanman wat een onzin verspreiden deze gasten.


21 feb 2021 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou als ik hoor dat er mensen bij de 2 of 3 de keer komen te overleiden dan zou ik die berichten van pondje maar met een grammetje zout nemen.


22 feb 2021 1:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Blijft staan dat ook dit vaccin [...] een kwalitatief mindere immuunresponse geeft
Afkraken is makkelijk maar daar komen we niet verder mee.
Zoals eerder opgemerkt kunnen we Israël in de gaten houden. Israël loopt maanden op ons voor en ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 feb 2021 3:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
alvin01 schreef:
Het wordt steeds gekker alhier, Pondje, Steef , Redriver geef ze een tijdelijke ban, manmanman wat een onzin verspreiden deze gasten.

Omdat ze een andere mening in een discussie hebben?! Dan zou het best rustig worden op dit forum....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 feb 2021 7:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Begrip “mening” wordt wel eens opgerekt.
Of rood een mooie kleur is of niet: daar heb je een mening over.
Hoe een vaccin werkt: daarover kan je niet echt mening hebben.


22 feb 2021 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ginnfizz: Klopt.
Alvin 01: Hoeft niet ik pas!


22 feb 2021 8:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.