Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:29



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Over een x aantal jaar rijden de meesten hier, in verband met onze leeftijd (mijzelf incluis), geen Porsche meer maar een scoot mobiel ofzo. :drive: :mrgreen:
Ik maak me niet druk.


04 jun 2021 7:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Yes Ewout opent de 80 ste pagina op naar de 90 ste


04 jun 2021 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
lees dit verhaal. dat geeft redelijk goed de twijfels van totmbo weer. Ze zegt niet 'ik haal die prik niet' maar weegt de voors en tegens af.


Is zeker iets om over na te denken.
En bovendien, we zijn nu met het fase 3 onderzoek bezig, met een miljard mensen. Maar om een goed wetenschappelijk onderzoek te doen, moet er ook een controlegroep zijn. Die verantwoording neem ik dan maar op me :ba:

https://www.nporadio2.nl/nieuws/30919/epidemioloog-dick-bijl-over-wachten-met-nemen-van-het-vaccin
Hier een stukje van Dick Bijl, op NPO2 nog wel, kan hem geen ongelijk geven.

In Israel is een onderzoek gestart naar hartstoornissen nav Pfizer vaccin, vooran onder 30 jaar :scratch:
Ik begrijp het niet, voor jongeren een nihile kans op gezondheidswinst, en een onbekende kans op schade/bijwerkingen, dat sommetje klopt gewoon niet.
https://www.theguardian.com/world/2021/may/23/cdc-studying-reports-of-heart-inflammation-in-young-covid-vaccine-recipients


04 jun 2021 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ga vanmiddag met plezier een Janssen laten zetten. Als een ander geen vaccinatie neemt prima maar niet lopen mauwen als daar consequenties, in wat voor vorm dan ook, aan verbonden zijn.


04 jun 2021 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er zullen altijd voors en tegens te vinden zijn mbt vaccinatie. Dr. Bijl staat, niet toevallig (artsencollectief), bekend als een criticus van het vaccinatie beleid. Dus niet zo gek dat als je op zijn bijdragen zoekt of zoekt adhv twijfels mbt vaccineren je informatie zult vinden die jouw twijfels (als je die hebt) zullen bevestigen. Als je die twijfels niet hebt of pro vaccinatie bent dan zul je tegenover ieder opinie artikel van Dr Bijl wel een bijdrage of artikel van een andere vooraanstaande arts kunnen vinden die een andere mening is toegedaan. Zoek en je zult vinden. Wat schiet je daar dan precies mee op anders dan het zoeken van bevestiging van je eigen denkbeelden. Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben is iemand die eerst volledig pro of anti vaccinatie was en die zich door (1) artikel laat overtuigen van het tegendeel en z’n mening volledig bijstelt. Die ben ik nog niet tegengekomen. Niemand weet het 100% … Dr Bijl niet en andere artsen ook niet.

Marcel Levi https://www.medischcontact.nl/nieuws/vi ... zen-is.htm
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 jun 2021 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik stel voor dat we dit draadje invriezen en over 50 jaar weer ontdooien.
Kijken wie er gelijk had :mrgreen:


04 jun 2021 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Voel je je zo fit en jong na dat spuitje? Of laat je jezelf dan ook invriezen. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 jun 2021 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Ik ga vanmiddag met plezier een Janssen laten zetten. Als een ander geen vaccinatie neemt prima maar niet lopen mauwen als daar consequenties, in wat voor vorm dan ook, aan verbonden zijn.


:shock: schokkend! :shock:

Misschien maar gelijk een grote gele ster op de kleding plakken van niet gevaccineerde. Zijn ''ze'' makkelijk te herkennen. :bang:

Doe mij die ban maar.... ik moet weer even afkoelen geloof ik.... :oops:
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 jun 2021 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Zoek en je zult vinden. Wat schiet je daar dan precies mee op anders dan het zoeken van bevestiging van je eigen denkbeelden. Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben is iemand die eerst volledig pro of anti vaccinatie was en die zich door (1) artikel laat overtuigen van het tegendeel en z’n mening volledig bijstelt. Die ben ik nog niet tegengekomen. Niemand weet het 100% … Dr Bijl niet en andere artsen ook niet.


Dat is zeker zo. Probeer wel alles mee te krijgen, maar je bent zeker geneigd om stukken te lezen die bij jouw denkbeeld passen. Ben altijd wel pro vaccinatie, heb zelf alles, zelf jonge kinderen, die krijgen ook de standaard prikken. Maar dit zijn middelen die al >20, soms wel 50 jaar gebruikt worden.

Maar wat er nu gebeurd gaat veel te snel. Zeker als je bedenkt dat er gewoon bestaande medicatie beschikbaar is om de pandemie nu gewoon onder controle te krijgen.
Ik durf er geld op in te zetten dat de huidige vaccins geen permanente goedkeuring gaan krijgen vanaf 2023, als de tijdelijke noodgoedkeuring afloopt.
Programma loopt nog maar 5 maanden, en er komt gewoon te veel shit naar boven over bijwerkingen en sterfte, en dat gaat alleen nog maar meer worden. :salut:


04 jun 2021 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:
Citaat:
Ik ga vanmiddag met plezier een Janssen laten zetten. Als een ander geen vaccinatie neemt prima maar niet lopen mauwen als daar consequenties, in wat voor vorm dan ook, aan verbonden zijn.


:shock: schokkend! :shock:

Misschien maar gelijk een grote gele ster op de kleding plakken van niet gevaccineerde. Zijn ''ze'' makkelijk te herkennen. :bang:

Doe mij die ban maar.... ik moet weer even afkoelen geloof ik.... :oops:



Schokkend? Lees even goed terug wat je schrijft en de aanname die je maakt. Dat is pas schokkend....stuitend zelfs. Er zijn kansen dat je bij bepaalde gelegenheden aan moet kunnen tonen of je gevaccineerd bent. Denk aan een restaurantbezoek, museum, enz. Dat is niet iets wat ik vind maar een gerede kans die er aan zit te komen.


04 jun 2021 11:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er zijn kansen …. Schrijf je ;)


04 jun 2021 11:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heb net even dat gesprek met dhr. Bijl beluisterd. Kritisch maar zeker niet anti. En zo hoort een wetenschapper ook te zijn. Hij pretendeert niet overal antwoorden op te hebben maar stelt wel kritische vragen over de gang van zaken en geeft ook een inkijk in processen en feiten/wetenswaardigheden die in ieder geval je wenkbrouwen doen fronsen. Jammer dat sommigen dat direct weer oppakken en in het negatieve trekken. Kennelijk mag kritisch nadenken niet meer van die personen. En neem van mij aan, ervaring genoeg op dit gebied, op het moment dat er financiële componenten en macht (lees voordelen) ter sprake komen of invloed gaan krijgen in de wetenschap is de uitkomst niet meer reproduceerbaar, of juist wel, maar vaak is het dan niet meer zo bedoeld.
Ik blijf erbij, de kritische houding van wetenschappers en het elkaar scherp houden in alle situaties zonder elkaar te devalueren tot (plat gezegd) een idioot of soort gelijke benaming heeft ons in de meest brede zin van het woord, gebracht waar we nu staan,
Dussssss....laat iedereen in vrijheid en zonder enige dwang zijn eigen weloverwogen mening vormen en een beslissing nemen of vooralsnog blijven twijfelen. Respect naar een ander is in deze wereld helaas steeds vaker ver te zoeken in de jacht naar je eigen gelijk of voordeel dan wel bevestging van je eigen handelen.


04 jun 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Schokkend? Lees even goed terug wat je schrijft en de aanname die je maakt. Dat is pas schokkend....stuitend zelfs


Ik vergroot je stelling bewust uit tot in het extreme in de hoop je na te laten denken over wat je schrijft.
Je nuanceert je stelling in je volgende post dus ik denk dat het werkt :mrgreen:

Ik pakte je post overigens alleen even als voorbeeld, dit topic staat er inmiddels vol mee. Het is niet tegen jou persoonlijk, ik voel me alleen aangevallen door dit soort stellingen en heb dan de behoefte te reageren.

Ben het overigens wel met je eens dat de kans aanwezig is dat je uitgesloten kan worden van bepaalde events als je je niet laat inenten. Voorlopig wordt volgehouden dat het is of vaccineren of testen. De tijd zal het leren.
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 jun 2021 11:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Andre911Carrera schreef:
Ik blijf erbij, de kritische houding van wetenschappers en het elkaar scherp houden in alle situaties zonder elkaar te devalueren tot (plat gezegd) een idioot of soort gelijke benaming heeft ons in de meest brede zin van het woord, gebracht waar we nu staan,
Dussssss....laat iedereen in vrijheid en zonder enige dwang zijn eigen weloverwogen mening vormen en een beslissing nemen of vooralsnog blijven twijfelen. Respect naar een ander is in deze wereld helaas steeds vaker ver te zoeken in de jacht naar je eigen gelijk of voordeel dan wel bevestging van je eigen handelen.

Hear hear. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Olaf schreef:
Er zijn kansen …. Schrijf je ;)


Ja...en? Dat is toch zo? Dat verzin ik niet maar er zijn geluiden dat er zoiets kan ontstaan als weigering tot toegang in een publieke ruimte bij niet vaccineren.


04 jun 2021 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:
Citaat:
Schokkend? Lees even goed terug wat je schrijft en de aanname die je maakt. Dat is pas schokkend....stuitend zelfs



Ben het overigens wel met je eens dat de kans aanwezig is dat je uitgesloten kan worden van bepaalde events als je je niet laat inenten. Voorlopig wordt volgehouden dat het is of vaccineren of testen. De tijd zal het leren.


En dat is precies wat ik aangaf. Nogmaals...dat is niet iets wat ik heb bedacht of zou willen maar de kans is er gewoon dat je toegang wordt ontzegd bij niet vaccineren. En ik vrees dat er daardoor een nog grotere tweedeling zal ontstaan.


04 jun 2021 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
giulia schreef:
. Er zijn kansen dat je bij bepaalde gelegenheden aan moet kunnen tonen of je gevaccineerd bent. Denk aan een restaurantbezoek, museum, enz. Dat is niet iets wat ik vind maar een gerede kans die er aan zit te komen.

Vooralsnog wordt het testen. Daar heeft opperclown Hugo net een miljard voor gereserveerd.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 jun 2021 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
It takes one to know one
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 jun 2021 14:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Horeca - indoors - gaat/mag toch spoedig alweer open op basis van testen :idea:


04 jun 2021 15:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
porschenot schreef:
Yes Ewout opent de 80 ste pagina op naar de 90 ste
:mrgreen: :mrgreen: :cheesy:

ATanis schreef:
een nihile kans
Geen kans dus (nihil = nul).
Dat praat wat makkelijker ;)

MarkS schreef:
It takes one to know one
Ik weet nog een leuke Engelse uitdrukking: Toen ik mijn (Australische) tante een schaaltje noten aanbood: "do you want some nuts?"
"No, I already have one" , naar mijn oom wijzend :lol:

Olaf schreef:
Horeca gaat/mag toch spoedig alweer open
Inderdaad; het schaakseizoen is gelukkig weer geopend!
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


04 jun 2021 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zo, die zit er in. Ff goed glas wijn er achteraan!


04 jun 2021 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Daar was jij toch van vroeger, wat beveel je aan.... :wink:


04 jun 2021 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Daar ben ik nog steeds van alleen niet meer professioneel... ik koop nu ipv verkopen!


04 jun 2021 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ok, geen antwoord op de vraag, maakt niet uit.


04 jun 2021 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Olaf schreef:
Horeca - indoors - gaat/mag toch spoedig alweer open op basis van testen :idea:

Volgens mij tot 30 - met inachtname van de de gebruikelijke regels - zonder en daarboven met test. Voor dat soort testen is die miljard dus gereserveerd.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 jun 2021 18:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AK1960, hehe, Trekhaak


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.