Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 10:15



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mensen kunnen niet omgaan met zeer kleine kansen. 1 op 3M zegt mensen niks. Zelfde geld ook voor corona, voor mij ligt die kans op ongeveer 1 op 1M. Waarom moeilijk doen en een potentieel risico nemen? Maar dat kun je Hugo niet uitleggen.


23 jun 2021 10:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
"Beetje de kans dat je de hoofdprijs in de Oudejaarsloterij pakt"

Veel sterkte René !
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jun 2021 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volgens mij ligt het zuiver aan de informatie die de beleidsmakers de wereld insturen, wat België betreft dan. Soms staan de virologen lijnrecht tegenover de politiek. Dingen gaan hun eigen leven leiden en zo creëer je de situatie zoals we ze nu kennen. Wie kent de waarheid, ik niet in ieder geval.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


23 jun 2021 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Natuurlijk is mijn opmerking overtrokken,maar feit blijft dat met astra en Janssen relatief gezonde mensen toch rare bijwerkingen kunnen krijgen.
En ja kans is klein,maar hoe belangrijk is dat als het je treft?
Ik ga vrijdag mijn 2e shot pfizer halen,als ik astra/jansen had moeten nemen had ik het 100% zeker niet gedaan.
Waarom een risico lopen als het niet hoeft.
En dat lange termijn gebazel laat ik aan mij voorbij gaan.
Mensen roken drinken,leven ongezond,maar nee een prikje tegen corona neem ik niet want ik ben bang voor de lange termijn....


23 jun 2021 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
erwin964c4 schreef:
Ik ga vrijdag mijn 2e shot pfizer halen,als ik astra/jansen had moeten nemen had ik het 100% zeker niet gedaan.
Waarom een risico lopen als het niet hoeft.
..


Dan vrees ik dat je bij deze moet stoppen met autorijden.
De kans op een ongeval ligt in NL zeker boven de 1 op de drie miljoen.
Waarom zou je dit risico lopen... :wink:


23 jun 2021 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ach ik rij ook motor en wel een cbr 1000rr en ook hier is dat je afhankelijk bent van externe factoren.
Maar goed dat is idd een bewuste keus.
Maar mijn inziens altijd nog wat anders dan mijn genoemde factoren


23 jun 2021 11:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
het daarbij verspreiden van feitelijk onjuiste informatie en aangeven dat de keuze daarop gebaseerd zou (moeten) zijn. Zie post Olaf hierboven bijvoorbeeld.


Hoezo onjuiste informatie :?


23 jun 2021 12:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Bij Morgan Stanley kom je er als personeelslid of bezoeker niet meer in na 12 juli zonder gevaccineerd te zijn las ik in de Belgische zakenkrant De Tijd. Dat gaan we nog horen denk ik - info is van hier overgenomen wellicht


https://www.nytimes.com/2021/06/22/busi ... ement.html
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


23 jun 2021 13:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Lekker thuiswerken. Ben benieuwd of ze dat hard kunnen maken...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jun 2021 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er is al een rechtszaak geweest in de VS. Werknemers hadden werkgevers aansprakelijk gesteld voor evt bijwerkingen na verplichte vaccinatie, omdat farma en de overheid geen verantwoording nemen. De rechter heeft ze gelijk gegeven, daarna trokken de meeste werkgevers deze keutel weer in.


23 jun 2021 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Inderdaad. We leven in een vrij land en het is aan een ieder om te beslissen of hij/zij zich/haar wel of niet wil laten vaccineren.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


23 jun 2021 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Er is al een rechtszaak geweest in de VS. Werknemers hadden werkgevers aansprakelijk gesteld voor evt bijwerkingen na verplichte vaccinatie, omdat farma en de overheid geen verantwoording nemen. De rechter heeft ze gelijk gegeven, daarna trokken de meeste werkgevers deze keutel weer in.

Als we elkaar dan toch aansprakelijk gaan stellen (een afschuwelijk fenomeen, in mijn ogen): bedenk dan dat werkgevers ook verantwoordelijk kunnen worden gehouden (en dus aansprakelijk) voor een virusuitbraak op hun kantoor.


23 jun 2021 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee zeker niet. Dat doen we nu ook niet met een griepgolf toch?

De crux zit hem hier in dat het om een expirimenteel middel gaat, met een tijdelijke goedkeuring.

Ik zou trouwens ook niet weten hoe een arbeids ongeschiktheids verzekering hier mee omgaat, moet ik eens uitzoeken. In beide gevallen hebben ze een argument om niet de dokken :popcorn:


23 jun 2021 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tot nu toe in NL 1.68 mln corona gevallen, en ruim 17000 doden.
Kans op corona dus 10%, kans op overlijden 1 promille.
Dat is nog altijd veel meer dan de kans op de zeer ernstige bijwerkingen van de vaccinatie
Misschien wat teveel gesimplificeerd, maar mijn boerenverstand zegt dan dat ik met een vaccinatie een risico van 1 op 3 miljoen neem om een risico van 1 op 1000 te voorkomen.
Er gaan vast ook mensen dood bij auto ongelukken door toedoen van airbags of gordels. Maar toch doe ik m'n gordel om, omdat de kans op letsel dan veel kleiner is.
En ja, gordels en airbags zijn uitgebreid getest, maar ook dat voorkomt niet dat ze zelf tot letsel leiden. Ze voorkomen alleen veel meer schade dan ze veroorzaken.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 jun 2021 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
renetrzes schreef:
Ik heb geaarzeld om dit in mijn eigen topic te melden maar doe het dus nu toch.
Helaas heb ik na 4 wkn een van de zeldzame bijwerkingen van het Astra vaccin gekregen.
Bloedplaatjes minder dan 5 ( normaal heeft iemand tussen 400 en 500 plaatjes) en over mijn hele lijf bloeduitstortingen als of ik door de tram ben aangereden. In ziekenhuis dexamatason voorgeschreven maar helaas is deze kuur niet aangeslagen.Ben nu met de 2e kuur begonnen en hoop dat dit beter gaat.Ik blijf erbij dat vaccineren nodig is ondanks dat ik zelf vanuit twijfels dit topic ben gestart, maar ben dus een hele zeldzame uitzondering,en eerlijk gezegd best wel bang voor wat komen gaat. Ik hou jullie op de hoogte groet René


Sterkte Rene


23 jun 2021 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
Tot nu toe in NL 1.68 mln corona gevallen, en ruim 17000 doden.
Kans op corona dus 10%, kans op overlijden 1 promille.
Dat is nog altijd veel meer dan de kans op de zeer ernstige bijwerkingen van de vaccinatie
Misschien wat teveel gesimplificeerd, maar mijn boerenverstand zegt dan dat ik met een vaccinatie een risico van 1 op 3 miljoen neem om een risico van 1 op 1000 te voorkomen.
Er gaan vast ook mensen dood bij auto ongelukken door toedoen van airbags of gordels. Maar toch doe ik m'n gordel om, omdat de kans op letsel dan veel kleiner is.
En ja, gordels en airbags zijn uitgebreid getest, maar ook dat voorkomt niet dat ze zelf tot letsel leiden. Ze voorkomen alleen veel meer schade dan ze veroorzaken.


Ik zou de informatie wat meer gedifferentieerd weergeven, zodat je er genuanceerder naar kunt kijken:

79055


23 jun 2021 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wel even rekening ermee houden dat die getallen dus allemaal inclusief lockdowns, inclusief social distancing en inmiddels ook inclusief (gedeeltelijke) vaccinatie zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jun 2021 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En inclusief mensen die met ipv door corona zijn overleden.
En door gebrek aan ervaring met deze ziekte niet optimale behandel methoden in het begin van de crisis. De overlevingskans in het ziekenhuis is nu vele malen hoger.
En jullie praten over 1 zeer zeldzame bijwerking. Er zijn er vele, waarvan enkele een stuk minder zeldzaam.


23 jun 2021 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Nee zeker niet.

Zeker wel. Als de werkgever aantoonbaar niet heeft voldaan aan de zorgplicht dan hangt ‘ie.
Lastig t bewijzen misschien maar zeker niet theoretisch.


23 jun 2021 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Afbeelding

Willem Engel teleurgesteld dat Jürgen Conings blijkbaar toch vaccin heeft genomen

Willem Engel weet waaraan Jürgen Conings is gestorven. Volgens de voorman van Viruswaarheid heeft de Belgische militair toch het vaccin tegen het coronavirus genomen. Hij is teleurgesteld.

“Zo zie je maar hoe we gehersenspoeld worden”, zegt Engel. “Jürgen had heel authentieke en frisse ideeën over het vermoorden van virologen, maar uiteindelijk is hij toch gevallen voor de leugens over corona. Met fatale gevolgen. Dit moet echt stoppen.”
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jun 2021 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Wel even rekening ermee houden dat die getallen dus allemaal inclusief lockdowns, inclusief social distancing en inmiddels ook inclusief (gedeeltelijke) vaccinatie zijn.

ik gaf ook al aan dat het wellicht gesimplificeerd is.
Zonder maatregelen en vaccinaties zouden er nog veel meer besmettingen en doden zijn geweest, wat mijn redenering m.i. versterkt.
De andere bijwerkingen zijn grotendeels minder ernstig (en komen ook bij andere vaccinaties voor).
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 jun 2021 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik nam Willem Engel niet serieus de afgelopen jaren. Sinds zijn tweet over Christian Eriksen heb ik een serieuze aversie tegen deze Don Quichot gekregen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jun 2021 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Meer dan aversie…regelrechte afschuw en walging voor dit figuur, die net als zijn vader een regelrechte crimineel is.


23 jun 2021 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik zie hem dit ook zelf zo plaatsen maar vergat erbij te vermelden dat deze van de speld afkomstig is. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jun 2021 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ewout schreef:
De kans dat je krijgt wat René net gehad heeft is kleiner dan 1 op de 3 miljoen. Het gaat wat ver om het dan gelijk als rotzooi te bestempelen.


Op de site van Lareb staat dat Lareb ontving tot nu toe 29 meldingen bij het AstraZeneca vaccin en 1 melding bij het Janssen vaccin waarin sprake was van een combinatie van trombose en een laag aantal bloedplaatjes. Bij de ene melding op het Janssen vaccin en bij 14 meldingen op het AstraZeneca vaccin is het vrijwel zeker dat het om de zeldzame bijwerking gaat.

Er zijn 2,4 miljoen van AstraZeneca (Vaxzevria) gezet. Voor het gemak neem ik aan dat dat 1,2 miljoen mensen zijn (2 spuiten pp)
Indien we het aantal van 14 meldingen nemen waarvan zeker is dat het aan de prik ligt dan is dat 1 op de 85700 mensen. Nemen we de andere "niet zekere erbij" die ook een combinatie van trombose en een laag aantal bloedplaatjes hebben na vaccinatie dan is het 1 op de 43179 mensen.

Toch wel een klein beetje minder "zeer zeldzaam" zeker t.o.v. de bovengenoemde 1 op de 3 miljoen :scratch:

In ieder geval is het erg jippie voor Rene en ik hoop dat hij zonder al teveel "kleerscheuren" binnenkort weer het mannetje is. :thumleft:


23 jun 2021 23:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.