Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 15:35



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja we zitten op 90 pagina’s welles/nietes


27 jun 2021 7:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Gisteren bood de Britse minister Matt Hancock van Volksgezondheid zijn excuses aan nadat The Sun beelden had verspreid waarop hij innig verstrengeld is te zien met zijn assistent Gina Coladangelo. Hancock zei dat hij zich niet heeft gehouden aan de afstandsregels en bood zijn excuus aan omdat hij ‘mensen heeft teleurgesteld’. Hij voegde er meteen aan toe dat hij zijn werk ‘wil voortzetten’.

Terwijl alle ogen waren gericht op de escapade van Hancock, publiceerde het Engelse gezondheidsinstituut PHE een rapport waaruit blijkt dat mensen die gevaccineerd zijn tegen corona drie keer meer kans hebben om te sterven aan de ‘deltavariant’ dan ongevaccineerden.

De Britse overheid geeft toe dat gevaccineerden 3,25 keer vaker sterven aan die variant dan mensen die de experimentele prik niet hebben genomen. Binnen 28 dagen na besmetting stierven 117 mensen, waarvan 44 ongevaccineerd waren. Vijftig mensen die stierven met de ‘deltavariant’ waren twee keer geprikt.


:popcorn:


27 jun 2021 11:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gisteren mijn tweede vaccinatie met AZ gehad. Na de eerste had ik al een veel betere 5G ontvangst, maar nadat ik de tweede had gekregen kreeg ik een nog betere 5G verbinding, en dat terwijl mijn telefoon gewoon thuis lag. :ba:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


27 jun 2021 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
onjuiste informatie over Delta variant

:popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 jun 2021 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wordt een beetje Corona-pingpong. "Hij zei..." - "Jamaar dat klopt niet, want.. "
We gaan elkaar hier toch nooit overtuigen.
Op elke stelling kan je wel een tegenovergestelde stelling vinden. (van beide kanten). Dat gaat nooit veranderen en het zal ook nooit vaststaan wie er 'gelijk' heeft.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 jun 2021 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Goed om te lezen dat er zoveel kenners zijn die de virologen kunnen ondersteunen. Ook Nederland zit dus vol met kenners.
Is dat het gevolg van de kenniseconomie?
:popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


27 jun 2021 12:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
Wordt een beetje Corona-pingpong. "Hij zei..." - "Jamaar dat klopt niet, want.. "
We gaan elkaar hier toch nooit overtuigen.
Op elke stelling kan je wel een tegenovergestelde stelling vinden. (van beide kanten). Dat gaat nooit veranderen en het zal ook nooit vaststaan wie er 'gelijk' heeft.

Dat was ook wat ik eerder bedoelde.

Het topic is inmiddels wel een handige verzameling voor iemand die onderbouwing voor zijn standpunt zoekt. Die hoeft daarvoor niet het internet af te struinen :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 jun 2021 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik kom ook alleen nog maar hier en helemaal niet meer op het “internet” :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 jun 2021 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@944S2 schreef:
Goed om te lezen dat er zoveel kenners zijn die de virologen kunnen ondersteunen. Ook Nederland zit dus vol met kenners.
Is dat het gevolg van de kenniseconomie?
:popcorn:

Net zo iets als met voetbal


27 jun 2021 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pfizer CEO Bourla verwacht dat behalve 12-15-jarigen ook kinderen tussen 6 maanden en 11 jaar straks in aanmerking komen voor zijn wondermiddel (nog meer kassa).

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ogle.nl%2F

Zie je het voor je, een baby van 6 maanden injecteren met een expirimentele gentherapie ...... nog voorstanders ?


30 jun 2021 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja
dat 5G netwerk wordt alleen maar beter zo


30 jun 2021 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Precies, op naar de 100% 5G dekking!
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 jun 2021 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
expirimentele gentherapie


Ben het op zich wel met je standpunt eens alleen jammer dat je het zo verwoordt, daar heb ik dan weer niks mee.
Ook wel logisch dat de CEO van Pfizer dit zegt. Bij WC eend adviseren ze ook WC eend. :popcorn:
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 jul 2021 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Voor de fans van café ws

Wetenschapsjournalist sloopt corona(w)ap https://www.dumpert.nl/item/100003323_326ee422

(BACKUP) Wetenschapsjournalist veegt de vloer aan met coronawap https://www.dumpert.nl/item/100003316_96af12d6
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 jul 2021 18:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Opmerkelijk dat zich een groep van nu +- 1500 huisartsen openlijk zorgen maakt over het injecteren van onze jeugd;

https://www.youtube.com/watch?v=ITfDDZKvF7k&t=15s


04 jul 2021 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Joh, de meerderheid is voor....vaccinatie..... :twisted:


04 jul 2021 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
…..of durft geen standpunt te uiten :wink:
De WHO is ook geen voorstander, maar ja…..
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 jul 2021 21:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
alvin01 schreef:
Joh, de meerderheid is voor....


Ik denk dat de meerderheid zich zonder écht na te denken laat vaccineren ….

Er zijn er natuurlijk ook die zonder na te denken geen vaccinatie nemen ;)


04 jul 2021 22:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
…..of durft geen standpunt te uiten :wink:
De WHO is ook geen voorstander, maar ja…..



Dat is ook een vaag verhaal. Toen landen toch doorgingen met vaccineren van jeugd heeft de WHO dat eerdere advies tegen inenten weer ingetrokken, reden onbekend :scratch: .


05 jul 2021 8:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben ook voorstander van vaccineren, om één hele simpele reden: de ziekenhuisopnames. Die vertellen namelijk het belangrijkste verhaal, namelijk of de zorg het aankan. Die hele discussie over wel/niet erger en/of besmettelijker en/of dodelijker dan een griepje doet voor mij dan ook niet terzake, want de 'gewone' griep heeft nooit geleid tot (wereldwijde) druk op de zorg.

Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe kleiner de kans dat je (na besmetting) in het ziekenhuis terechtkomt. Aangezien het virus nu vooral rondgaat onder de (nog) niet gevaccineerde 'jongeren' (<30) en die sowieso al een kleine kans hadden om in het ziekenhuis terecht te komen, heb ik ook zo mijn bedenkingen bij het vaccineren van jongeren onder de 18. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Uit alle onderzoeken tot nu toe blijkt dat het risico op ernstige bijwerkingen van vaccineren vele malen kleiner is dan de risico's van (long)covid. Daarnaast zijn er ook de eerste indicaties dat vaccinatie beschermen tegen besmetting. En om verspreiding van het virus (en dus ook mutaties/varianten) tegen te gaan, is dus het verstandig om zo veel mogelijk mensen te vaccineren.

Ik ben overigens van mening dat de informatievoorziening over de vaccins, de mogelijke bijwerkingen en de werking veel, en veel beter uitgelegd moeten worden. Op een actieve manier, en dus niet verwijzen naar een ingewikkelde website, waar je 3x wordt doorgestuurd tot je bij een onleesbaar wetenschappelijke bijsluiter uitkomt. Als het aan mij lag kreeg iedereen die gevaccineerd werd verplicht van tevoren een voorlichtingsfilmpje te zien waar in Jip en Jannek-taal wordt uitgelegd wat het vaccin is, hoe het werkt, en wat de risicio's zijn. Maar goed, dat is een utopie.

Onder de streep moet vaccineren wel altijd vrijwillig zijn. Bescherming van de integriteit van het lichaam is niet voor niks verankerd in de grondwet. Wil je geen vaccin? Dan is dat jouw goed recht en dat mag nooit leiden tot uitsluiting van de maatschappij. Dat je dan op een andere manier moet aantonen dat je geen risico vormt (door bijv. een negatieve testuitslag) is helaas onvermijdelijk.


05 jul 2021 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Opmerkelijk dat zich een groep van nu +- 1500 huisartsen openlijk zorgen maakt over het injecteren van onze jeugd;

https://www.youtube.com/watch?v=ITfDDZKvF7k&t=15s


Even los van de discussie wel/niet vaccineren van jongeren (ik heb ook zo mijn twijfels, maar snap ook de argumenten vóór).
Ik wil dan ook graag die andere 11.500 huisartsen die in Nederland werken horen. Zijn zij ook tegen? Of hebben zij argumenten waarom het wél verstandig is?
1 zwaluw maakt nog geen zomer, en op het grote geheel van 12.500 huisartsen in Nederland zijn 1500 afwijkende meningen natuurlijk maar marginaal. Je hebt het dan over maximaal 12% van de huisartsen die tegen vaccineren van jongeren is, en 82% die (mogelijk) vóór is.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 jul 2021 16:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En de overige 6% heeft geen mening? :)

Verder +1

Ik vind 12% van de huisartsen - als dat echt zo is - wel een significant grote groep overigens.

In Duitsland wil men mensen die zijn gevaccineerd uitsluiten van een eventuele lockdown. Persoonlijk vind ik dat je je hier al op glad ijs bevindt hoewel ik de strekking wel begrijp. Volgens de Jonge ben je al decadent als je geen vaccin neemt. Ik denk niet dat ze het je 1 op 1 kunnen verplichten maar ze zorgen er wel (bewust) voor dat er grote druk komt te staan op mensen die zich niet willen laten vaccineren. Ook hiervan snap ik deze instelling wel maar ook hier bevinden we ons op glad is (IMHO).

Oh ja, en in Rusland - waar de bereidheid blijkbaar erg laag is -stopt Putin desnoods zelf de spuit in je r€€t. :mrgreen: ook hier kun je van alles van vinden, maar als je dan weer naar de cijfers kijkt……. :popcorn:

Ik ben (bijna) om en ga volgende week maar eens een afspraak inplannen denk ik.
_________________________________________
footers zuigen! :D


05 jul 2021 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jongeren zijn niet voor vaccinaties, maar willen hun vrijheid terug :bang:
Niemand schijnt te beseffen dat we hier nog te maken hebben met een formeel nog experimenteel medicijn, alleen toegelaten omdat er vanuit werd gegaan dat de volksgezondheid in groot gevaar zou zijn. Uitgaande van de huidige cijfers kun je daar je vraagtekens bij zetten.
Daarnaast zijn de veiligheidscriteria welke vereist waren voor nieuw op de markt gebrachte medicatie bij lange na niet afgerond (pas in 2023) en KAN en MAG je nog niet spreken over een veilig vaccin. Uitproberen op onze jeugd is derhalve onverantwoord.


05 jul 2021 18:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heb het er vanavond aan tafel over gehad met 15yo en 16yo puberzoons. Enige reden voor hun om te laten vaccineren is omdat ze niet elke keer als ze ergens heen willen (feest etc) zo'n staaf in hun neus moeten. Want geen vaccinatie/QR code betekent testen. Verder liever geen vaccin is hun mening.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jul 2021 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Horn, over feesten gesproken. "We" gaan weer helemaal los. Resultaten zijn binnenkort te verwachten. Dan gaat de handel weer op slot en de overheid krijgt de schuld. Maar goed, het vervalsen van QR-codes en negatieve testbewijzen is natuurlijk ook de schuld van de overheid en kun je moeilijk toeschrijven aan degene die zich hiermee bezighouden. Dat je op geen enkele wijze meer enige terughoudendheid betracht is ook de schuld van al die anderen. Mallorca, Catalonië, Enschede, Maastricht.......... Ik zag beelden van disco's. Pffffff. En straks weer zeuren/klagen/demonstreren dat er weer niets mag en kan.
Zelf 2 Astra vaccinaties gehad. Nergens last van. Met hetzelfde gemak waarmee ik ook laat vaccineren tegen gele koorts, malaria en weet ik wat al niet meer als het voor eigen plezier is. Dan vraag ik ook niet wat er allemaal in zit. Naief? Zal wel. Ik voel me er prima bij. Hoop dat het me voldoende beschermt.


05 jul 2021 22:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.