Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 18:10



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
je hoeft mij niet te overtuigen. Ik ben risicogroep dus heb die prikken genomen zo snel ik kon. Maak me ook zorgen als ik in de krant lees dat afgelopen weekend in Enschede in een of andere club weer een uitbraak is ontstaan. Tja, nauwelijks controle. Je moet een testresultaat of een QR code laten zien. Kinderen maken massaal een printscreen van een QR code uit de corona app en laten die dan als foto zien als ze naar binnen willen. Niemand controleert, dus ontstaat weer zo'n uitbraak. Denk dat wij veel te makkelijk zijn en denk ook dat het niet los gaat lopen... Maar aan de andere kant kan je de mensen niet kwalijk nemen dat ze doen wat inmiddels weer mag. Helaas zijn ook daar weer een zwik rotte appels die denken 'slimmer dan het systeem te zijn'
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jul 2021 22:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik denk dat wij er hetzelfde over denken.


05 jul 2021 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Misschien moeten we gaan kijken hoe ze het in oa Singapore doen? Stoppen met testen. Behandelen zoals een endemische ziekte (een jaarlijks terugkerend virus). Richten op preventie en het behandelen van patienten (wat nu niet gebeurd), meer niet. Als we blijven sturen op de bewezen onbetrouwbare PCR test, komen we hier nooit meer uit.


06 jul 2021 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En wat moet er volgens jou dan gebeuren in de ziekenhuizen wanneer de IC’s in Nederland vol raken en reguliere zorg niet meer kan plaatsvinden?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


06 jul 2021 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
IJdele hoop Marco, daar wordt niet over nagedacht.


06 jul 2021 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
alleen toegelaten omdat er vanuit werd gegaan dat de volksgezondheid in groot gevaar zou zijn. Uitgaande van de huidige cijfers kun je daar je vraagtekens bij zetten.


Zoek nog even op wat het effect van een werkzaam vaccin is. :bang:


06 jul 2021 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
En wat moet er volgens jou dan gebeuren in de ziekenhuizen wanneer de IC’s in Nederland vol raken en reguliere zorg niet meer kan plaatsvinden?


Medicatie. Dit wordt nu tegengewerkt, maar dit is niet vol te houden mag ik hopen. Patienten zo vroeg mogelijk behandelen met bestaande en veilige medicatie verminderd ziekenhuisopnames, en dus ook sterfte met > 80%.
En de delta variant is minder gevaarlijk, mortaliteit is lager. En zo zal het met elke nieuwe variant gaan, meer besmettelijk, minder gevaarlijk. Testen wordt daarom steeds zinlozer. Behalve voor de bang gemaakte meute die graag elk jaar een nieuwe booster prik willen. Goed buisiness model, dat wel.


06 jul 2021 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Dit wordt nu tegengewerkt


Door wie?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
En de delta variant is minder gevaarlijk, mortaliteit is lager.


Dit klopt volgens mij niet.
De besmettelijkheid is hoger maar de varianten worden geacht dezelfde schade te veroorzaken.
Bron: Marion Koopmans

Dat de mortaliteit lager is heeft dan hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er veel mensen zijn ingeënt. Ook al is dit slecht een aanname.
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jul 2021 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:

Dat de mortaliteit lager is heeft dan hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er veel mensen zijn ingeënt.

Dat denk ik ook, maar ik ben natuurlijk geen amateur-viroloog zoals Dr. Tanis.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
ATanis schreef:
Dit wordt nu tegengewerkt


Door wie?


Tot aan de WHO aan toe. De WHO heeft medicatie, oa Ivermectin ongeschikt verklaard voor behandeling van Covid. Deze beslissing heeft de weg vrij gemaakt voor de noodgoedkeuring van de vaccins. Want als er bestaande middelen bestaan, mag er geen medicatie op noodgoedkeuring gebruikt worden, zouden eerst de jarenlange fase 3 testen gedaan moeten worden. Het is bekend dat mensen binnen de WHO die deze beslissing genomen hebben belangen hadden bij de farma industrie. Als dit waar is, en ik hoop van niet, is dit het grootste medische schandaal van onze tijd. Dit heeft honderd duizenden levens gekost.

En de meeste landen baseren hun beleid op WHO adviezen, ook NL.
Zie de ervaringen van deze huisarts;
https://www.blckbx.tv/videos/van-kwakzalver-tot-cultheld


06 jul 2021 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:
Citaat:
En de delta variant is minder gevaarlijk, mortaliteit is lager.


Dit klopt volgens mij niet.
De besmettelijkheid is hoger maar de varianten worden geacht dezelfde schade te veroorzaken.
Bron: Marion Koopmans

Dat de mortaliteit lager is heeft dan hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er veel mensen zijn ingeënt. Ook al is dit slecht een aanname.


Marion Koopmans, schei toch uit. Die ging op onafhankelijk onderzoek naar de oorsprong van het virus naar Wuhan, om haar eigen doofpotje dicht te gaan doen. Zei was zelf betrokken bij dit 'gain of function' onderzoek, waar ook het Erasmus deel van uitmaakte.


06 jul 2021 10:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat betekent natuurlijk niet dat alles wat ze zegt niet waar is.

Maar goed, ervan uitgaande dat dit onjuist is, wat uiteraard zou kunnen, ik heb niemand anders horen zeggen dat de Delta variant iets anders doet dan de andere varianten of dan het oorspronkelijke virus. Alleen dat deze variant besmettelijker is. Waaruit blijkt dat deze variant minder dodelijk is?

En nogmaals ik beweer dus niet dat het niet zo is maar wil graag factchecken omdat er heel erg veel misinformatie rond gaat.
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jul 2021 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:

Marion Koopmans, schei toch uit. Die ging op onafhankelijk onderzoek naar de oorsprong van het virus naar Wuhan, om haar eigen doofpotje dicht te gaan doen. Zei was zelf betrokken bij dit 'gain of function' onderzoek, waar ook het Erasmus deel van uitmaakte.


Best verontrustend dat mensen, van wie ik aanneem dat ze redelijk functioneren in het dagelijks leven, dergelijke waanideeën er op na houden.
Als je serieus twijfelt aan de integriteit van wetenschappers als Marion Koopmans of "het Erasmus" zit er een steekje bij je los.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat is inderdaad voorbarig om te stellen. Las laatst een rapport van de PHE uit Engeland, daar hebben ze wat langer ervaring met de delta variant, daar kwam uit dat deze voor ongevaccineerden minder gevaarlijk was. En voor gevaccineerden juist gevaarlijker. Was geen rekening gehouden met leeftijd. De groep gevaccineerden is gemiddeld ouder, dus zegt allemaal niet zoveel. Wel interessant om te volgen.

Als je kijkt naar alle eerdere luchtweg virussen van de afgelopen tijd, en dat zijn er tientallen. Die evalueren allemaal, geen uitzonderingen, naar steeds minder gevaarlijke varianten. Het is niet de verwachting dat het nu anders zal gaan. Hoe snel dit gaat weet niemand. Door vaccinatie zou dit wel eens langer kunnen duren, door het onstaan van 'immuune escape varianten', geen onrealistisch scenario.


06 jul 2021 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
ATanis schreef:

Marion Koopmans, schei toch uit. Die ging op onafhankelijk onderzoek naar de oorsprong van het virus naar Wuhan, om haar eigen doofpotje dicht te gaan doen. Zei was zelf betrokken bij dit 'gain of function' onderzoek, waar ook het Erasmus deel van uitmaakte.


Best verontrustend dat mensen, van wie ik aanneem dat ze redelijk functioneren in het dagelijks leven, dergelijke waanideeën er op na houden.
Als je serieus twijfelt aan de integriteit van wetenschappers als Marion Koopmans of "het Erasmus" zit er een steekje bij je los.



Onzin. Koopmans en Drosten, Daszak ect, hadden nooit onderdeel mogen uitmaken van deze onderzoeksmissie, omdat ze daarbij betrokken waren. Dat zegt niks over haar kennis en staat van dienst.
Gewoon om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.


06 jul 2021 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tuurlijk. Veel plezier in je wereld van ongefundeerde verdachtmakingen, waanideeën en achterdocht :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Over een jaar of 5 weten we het, dan wordt hier vast ook een goede Netflix docu over gemaakt. :popcorn:

Maar voor nu, een beetje achterdochtig zijn, is helemaal niet slecht hoor. Kijk eens een interview van die belg Matthias Desmet, over hoe we in deze collectieve angst psychose terecht zijn gekomen, en hoe moeilijk het is om daar weer uit te geraken, incl onze leiders.


06 jul 2021 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Op zich prima toch om mevr. Koopmans daar, China, onderzoek te laten doen. Zij is toch dierenarts heb ik begrepen. Zij kan dan prima met de neus op de grond het voor haar, door de Chinese regering uitgestippelde pad volgen, om vervolgens tot een al van te voren vaststaande conclusie te komen. :scratch: :ba:


06 jul 2021 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Verkeerd gekopied en gepaste. Dat dierenarts hoorde er niet bij.


06 jul 2021 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volgens Wiki is ze opgeleid tot dierenarts (net als Ab) maar nu hoogleraar Virologie.
Hoe dan ook, ze lijkt me een bijzonder integere en bekwame wetenschapper.
Iedereen wist vantevoren dat die reis naar China allerlei beperkingen met zich mee zou brengen, de chinezen zijn immers meesters in misleiding.
Desondanks toch goed om te gaan, je weet nooit wat het oplevert.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Niets, stond van te voren ook al lang vast. Puur voor de Bühne.


06 jul 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Welke Bühne?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2021 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
….ze lijkt me een bijzonder integere en bekwame wetenschapper…..

Kan je dat onderbouwen? Of heb je een kristallen bol? :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 jul 2021 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volg je het nieuws een beetje? Er komt een nieuw onderzoek naar de herkomst van het virus. Daarmee wordt gelijk gezegd dat deze missie dus echt flauwekul geweest is. Dit naar aanleiding van de geopenbaarde emails van Faucci, waaruit naar voren komt dat hij gelogen had over samenwerking met het Wuhan lab, ook het Erasmus was deel van dit onderzoek, was Koopmans ook niet open over in het begin.

Onderaan de streep intresseert het mij niks, een zoönose of een lab ongeluk; het probleem waar we in zitten blijft hetzelde. Alleen het schandaal maken ze zelf onnodig groot. Naief om te denken dat ze dit onder het kleed konden vegen toch?


07 jul 2021 8:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.