Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:24



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
Even een serieuze vraag voor de pro-vaxers. Ik ben ook pro, 1e shot gehad. Zoon van 15 mag nu ook, maar ik heb twijfels. Kans op bepaalde bijwerking (hartontsteking) bij jongens is best groot (1 op 15.000, tegen 1:100.000 bij meisjes).
En bij puberende, groeiende lichamen kan ik me voorstellen dat er grotere verschillen zitten in de reactie op de vaccinatie dan bij volwassenen. Hoe kijken jullie hiernaar?


Als je een verantwoordelijk ouder bent, en ik neem aan dat je dat bent, hoe kun je dan nog twijfelen ? Hoeveel jongens van 15 zijn in NL gestrorven (of ernstige ziekteverschijnselen) aan COVID-19 ? Denk dat je het antwoord nu zelf wel kunt formuleren ?


09 jul 2021 9:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Hoeveel jongens van 15 zijn in NL gestrorven (of ernstige ziekteverschijnselen) aan COVID-19 ?


en hoeveel aan het vaccineren?
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 jul 2021 9:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dan lees ik zo’n bericht van de staatsomroep en vraag me dan af:



●11000 mensen meer overleden dan verwacht > Waar was die verwachting op gebaseerd ?
●Volledig toe te schrijven aan COVID-19 > Hoe is dit onderbouwd, is bij alle overledenen een post-mortem toegepast om dit te kunnen aantonen ?
●Vanaf januari meer gevaccineerd en er kwam snel een eind aan oversterfte > Was vorig jaar ook zonder de vaccinaties.
●Veel minder mensen overleden aan griep dan normaal > Hoe is dat te verklaren / nader onderzoek vereist ?


Voor een beetje kritische berichtgeving moet je niet bij de NOS/NPO zijn . Oh dom van me, wordt per dag 2,4 miljoen subsidie in gepompt …..

79125


09 jul 2021 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
●11000 mensen meer overleden dan verwacht > Waar was die verwachting op gebaseerd ?
--> Op de statistieken van de afgelopen jaren. Daar kun je gewoon trends en dus voorspellingen uit halen

●Veel minder mensen overleden aan griep dan normaal > Hoe is dat te verklaren / nader onderzoek vereist ?
--> Goh? Zou het misschien met de maatregelen te maken kunnen hebben? Een griepvirus verspreid zich ook van mens tot mens door handenschudden, niezen, hoesten, te dicht op elkaar in het OV, kussen, knuffelen, etc. Als je dus allerlei maatregelen hebt die contact voorkomen, dan krijgt ook een griepvirus veel minder kans om zich te verspreiden. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat te begrijpen hoop ik.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 jul 2021 10:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
205forever schreef:
Kijk zelfreflectie viert hier hoog tijd,

Hoezo keuzevrijheid, de leraar(es) voor d e klas heeft zo ook geen keuze als allemaal de zelfbenoemde virologen die nl nu rijk is hun kinderen niet laten vaccineren.....

Als de betreffende leraar/lerares zichzelf laat vaccineren zijn de risico's voor hem/haar al heel veel kleiner. En als voor de betreffende leraar/lerares de risico's alsnog te groot zijn, andere job zoeken.
Jij kan je collega's toch ook niet verplichten zich te laten vaccineren? Daar zit je ook de hele dag tussen.

Maar waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik zelf (of in dit geval mijn kinderen) wel bepaal of (ikzelf en) mijn kinderen wel of niet worden gevaccineerd. Daar heb ik geen ongevraagd advies van leken bij nodig. Het ongevraagd advies dat leken toch overal te pas en te onpas denken te moeten geven.
Dus laat jezelf en/of je kinderen vaccineren. Of niet. Bepaal dat lekker zelf. En laat mij dat ook doen, zonder ongevraagd advies. :salut:

PS het is hoogtij.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Het afgelopen etmaal werden bijna 5.500 positieve tests gemeld. Dat is bijna een verzevenvoudiging in een week tijd.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen weer met een vinger gaan wijzen naar de overheid, dat ze te vroeg zijn gaan versoepelen, dat de app niet werkt, etc. Terwijl de oorzaak niet alleen toe te wijzen is aan de versoepelingen natuurlijk. Zo lang mensen massaal QR-codes delen, organisaties deze QR-codes niet goed controleren, en heel Nederland de 1,5-meter-maatregel massaal aan z'n laars lapt, is het te verwachten dat de besmettingen door het dak gaan.

Nu kun je argumenteren dat de corona-app niet waterdicht is, maar dat is een rood verkeerslicht natuurlijk ook niet. Maar we gaan toch niet naast ieder verkeerslicht een agent zetten om te controleren of iedereen zich er wel aan houdt? Een samenleving bestaat uit samen afspraken maken om het veilig en leefbaar te houden, en je dan ook aan die afspraken te houden. Ik wordt een beetje moe van al 'vingergewijs' naar de overheid, terwijl ons gedrag de belangrijkste oorzaak van verspreiding van het virus is.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 jul 2021 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Als je een verantwoordelijk ouder bent, en ik neem aan dat je dat bent, hoe kun je dan nog twijfelen ?


... omdat je dochter wellicht nog gezonde kinderen wil baren :?:
... omdat je niet weet wat voor bijwerkingen er zijn die wellicht pas over 10 of 15 jaar naar voren komen :?:

Wij - als oude jippie - hoeven niet zo lang meer mee te gaan - en zijn over het algemeen al voorzien van een klein voetbalelftal aan gezonde kinderen :wink:


09 jul 2021 10:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Polydeukes schreef:
--> Goh? Zou het misschien met de maatregelen te maken kunnen hebben? Een griepvirus verspreid zich ook van mens tot mens door handenschudden, niezen, hoesten, te dicht op elkaar in het OV, kussen, knuffelen, etc. Als je dus allerlei maatregelen hebt die contact voorkomen, dan krijgt ook een griepvirus veel minder kans om zich te verspreiden. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat te begrijpen hoop ik.

Ook dat is een aanname. Het eerste wat open ging was het openbaar vervoer, en denk maar niet dat mondkapjes een griepvirus tegen houden.
Griep was er ook nog gewoon, alleen nergens vermeld of geregistreerd. Er IS destijds NIET onderzocht of iemand griep of covid had. Alles op een grote hoop. Zelfs of juist in de beginfase werden mensen helemaal niet getest op covid (was nog niet voorhanden! Ook nu niet, want dit vereist intensief lab-onderzoek), en men moest in quarantaine, omdat de huisarts dit als covid moest bestempelen. Het werd ook als zodanig (en dus geheel onterecht!!!) als covid geregistreerd. En wie zegt niet dat de pcr test toch andere virussen aantoont? Oh ja, het rivm....
Citaat Gommers: Gommers heeft de video bekeken, en hij is niet blij met de manier waarop zijn woorden zijn gebruikt. Het is volgens hem algemeen bekend dat een PCR-test alléén niet genoeg is om vast te stellen of iemand op dat moment actief Covid-19 heeft. "Het is ESSENTIEEL dat je de test doet bij mensen met symptomen, zoals neusverkouden, en/of hoesten, en/of koorts etc."

Alleen dit toont al de chaos aan, want nu kunnen ze plotseling bij 'discogangers' die geen klachten hebben, ineens wel covid aantonen. Juist daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om deze discrepantie te herkennen, maar je moet er uiteraard wel voor open staan :wink:

En 1500 huisartsen is meer dan 5%, dus wetenschappelijk gezien moet er dan op deze meningen ingegaan worden. Zijn het er 300, dan mag je deze meningen in twijfel trekken. Nu worden deze meningen als niet belangrijk afgedaan. Er wordt zelfs alles gedaan om deze groep monddood te maken. De overige 10.000(+) artsen zullen diverse redenen hebben om hier niet tegenin te gaan (boetes? derving inkomsten? ontslag?). In een vrije wereld zou censuur niet mogelijk zijn, maar de open discussie hoogtij voeren. Dat gebeurt nu niet, alle deuren naar discussie worden krampachtig gesloten gehouden. Er komt slechts een select groepje mensen aan het woord. En bij al die mensen is een discrepantie in hun historie te vinden. Harde bewijzen? Zie dat maar eens in de huidige tijd terug te vinden....maar ook bij tegenstanders zijn discrepanties te vinden. Wat leven we in een (h)eerlijke wereld......
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 jul 2021 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Steef, het heeft geen zin joh, angst regeert en ratio bestaat helaas niet voor een groot deel van de nederlanders :pale:


09 jul 2021 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja precies joh, stop er lekker mee.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jul 2021 13:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Of de overige 10.000+ huisartsen zijn het er niet mee eens ….

Afgelopen week in Utrecht eindexamenfeest op het USG. 300 pubers die feesten. Ik zie net het lijstje met 146 namen van kids die daar waren en die nu positief getest zijn. Sommige met en sommige zonder symptomen. Tja, toch lastig als je dit weekend met je kinderen op vakantie had willen gaan….
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2021 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hartspierontsteking zeldzame bijwerking van coronavaccins: wat is het?

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... s-het.html
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jul 2021 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
●Veel minder mensen overleden aan griep dan normaal > Hoe is dat te verklaren / nader onderzoek vereist ?

Werkelijk, je snapt het niet?
Reden:
1,5mtr
mondkapje
geen handen schudden
elkaar niet in de bek tuffen


09 jul 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Hartspierontsteking zeldzame bijwerking van coronavaccins: wat is het?

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... s-het.html

Thanks, had 'm net ook gezien. Plaatst eea weer in perspectief.

@Steef, ipv nou weer een hele lading info te dumpen hier, zou je wellicht nog even kunnen reageren op de eerdere opmerkingen over jouw vermeende 'deskundigheid' tav long-covid...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 jul 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als je “long” en “lung” al niet uit elkaar kan houden dan heb ik er een hard hoofd in.


09 jul 2021 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
+1

Steef … deskundigheid … Laat me niet lachen. :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 jul 2021 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hoera, we mogen weer...in quarantaine :bang:
Zoonlief is positief getest. Vorige week dinsdag prik 1, maar woensdag (of zaterdag) besmet. Ik was gisteren en vandaag negatief (zelftest) maar moet morgen toch weer voor een ggd-test. En omdat ik prik 2 pas over een week krijg, moet ik dus ook in quarantaine.
Het 'ergste' is nog dat ik morgen de P voor een beurt en APK zou wegbrengen, voor Robert op vakantie gaat. Nu moet ik volgende week ergens een apk regelen. Gedoe :-(
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 jul 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Balen, maar er zijn ergere dingen. APK kan toch op iedere straathoek?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 jul 2021 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Liever niet, maar zit in een timesqueeze. Apk verloopt 21 juli.
En ik zit iig deze week opgesloten. Zal morgen wel even rondbellen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 jul 2021 22:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Een beetje garagist kan je P ook op komen halen, dat kan best contactloos …

Sleutel op het rechter-achter-wiel ;)


12 jul 2021 23:37
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als je een keuringsafspraak voor een nieuwe apk hebt kan je tot 2 maanden na de verlopen apk datum met je auto naar het apk station rijden. Daarna kan je een bekeuring krijgen zonder dat je aangehouden wordt. Gewoon obv van de data….
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jul 2021 8:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Worst Case - schors je de auto .... dat kan online.

Met een geschorste auto mag je wel naar het APK station rijden en weer terug :idea:


13 jul 2021 9:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
+1

Steef … deskundigheid … Laat me niet lachen. :mrgreen:

Afbeelding

Die man doet mij steeds meer denken aan Richie Richard (Links). Toevallig de huisgenoot van Eddie Hitler (Rechts). :popcorn:
Afbeelding
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


13 jul 2021 9:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Als je een keuringsafspraak voor een nieuwe apk hebt kan je tot 2 maanden na de verlopen apk datum met je auto naar het apk station rijden. Daarna kan je een bekeuring krijgen zonder dat je aangehouden wordt. Gewoon obv van de data….

Thanks, had idd al een afspraak gemaakt, dus heb een excuus. Er zit een vakgarage hier om de hoek, denk dat ik daar maar naartoe ga.
Zelf net terug van mn inmiddels 4e CoronAPK en bij totmnboa een tas met eten opgehaald. En nu maar hopen dat zoon 2 en ik negatief zijn.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


13 jul 2021 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
- fingers crossed -
_________________________________________
footers zuigen! :D


13 jul 2021 12:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, erwin996, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.