Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 12:26



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tot dusver is 6/6 van de artsen die ik ken gevaccineerd, waarvan een op een corona zaal werkt een reeds corona had.

@Steef, er zijn dus 12 artsen/zorgpersoneel die ergens rondlopen die alle ellende om zicht heen meemaken en denk "I'll take my chances"....stoere mensen is dat, ik doe het ze niet na.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 apr 2021 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Als je mensen zover blijft uithollen en verweken met voornamelijk linkse en staatsvriendelijke TV, met dito overige media en de eenzijdige talkshows, studenten met onderwijs opzadelt waar je gestuurd wordt en een algeheel schuldgevoel en zieligheid lijkt te implanteren, dan is de kans zeer groot een "zombie kudde" van leegtes te creëren die slaafs achter datgene aanloopt wat hen bij herhaling wordt gedicteerd.
Van Rutte wordt wel gezegd dat hij in zijn dagelijkse leefgewoonten lichtelijk autistisch is. Maar misschien is hij dat ook wel écht? Als je hem na afloop van dit dramatische debat dan weer zo monter voor de verzamelde pers hoort praten, bekruipt toch het gevoel dat deze man geen idee heeft hoe de buitenwacht hiernaar heeft gekeken.


Helemaal mee eens!

En je kunt natuurlijk, als je ook een onderbouwd tegengeluid durft aan te horen, surfen naar artsen die er wat genuanceerder over denken dan het RIVM/OMT.
Google dan: Artsencollectief


04 apr 2021 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het zijn net mensen hè, die artsen? Ze komen in alle soorten en maten.

Ik heb gisteravond op Netflix een cabaret voorstelling zitten kijken van Fabian Franciscus. Is een cabaretier met autisme.
Ik moest er even inkomen en het wisselt af en toe ook wel een beetje tussen grappig en gewoon heel raar.
Maar op zich wel een aanrader en nu ik net hem gezien heb, zal ik Rutte niet zo snel licht autistisch noemen.
Want die Fabian is toch wel een heel aparte :mrgreen:


04 apr 2021 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Missie van het artsen collectie op hun website: “citaat”
Een groeiende groep medisch professionals is gedurende de coronacrisis in een ethisch conflict geraakt door het zien van de schade die de coronamaatregelen aanrichten. Wij maken ons zorgen. Binnen de artseneed staat het bevorderen van gezondheid en het voorkomen van schade voorop. In de huidige crisis zien wij dat de gezondheid en de kwaliteit van leven van mensen in gevaar zijn.
Vanuit een helder ethisch kompas willen wij een klimaat creëren met respect voor ieders mening en gevoel, op basis van gelijkheid, waarin de veerkracht van mensen, hun (keuze)vrijheid, zelfbeschikkingsrecht en eigen regie voorop staan. Ons motto is daarbij: van angst naar vertrouwen.
Wij willen bijdragen aan een open debat over de mogelijkheden van een beleid, met maatregelen tegen Corona met zo min mogelijk nevenschade en waarbij gezondheid wordt gestimuleerd.
Wij vragen om een transparant en toetsbaar afwegingskader rondom de maatregelen, waarbij voor- en nadelen in kaart gebracht worden en de maatregelen beoordeeld kunnen worden op proportionaliteit.

Is dit niet een betere benadering dan de angstcultuur scheppende methode van v Dissel?!


04 apr 2021 9:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Alleen het “hoe dan” ontbreekt. Kleinigheid.


04 apr 2021 9:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maar Enguess, dat is toch voortdurend het probleem. Wel roepen dat het allemaal verkeerd is maar vervolgens geen (werkzaam en veilig) alternatief/oplossing bieden.


04 apr 2021 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En vooral mensen aanpraten dat er een angst cultuur heerst en dat ze bang (moeten) zijn. Mij spreekt het niet aan.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 apr 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
"Binnen de artseneed staat het bevorderen van gezondheid en het voorkomen van schade voorop."

Vaccineren misschien..


04 apr 2021 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
bjft schreef:
Maar Enguess, dat is toch voortdurend het probleem. Wel roepen dat het allemaal verkeerd is maar vervolgens geen (werkzaam en veilig) alternatief/oplossing bieden.

Ja dat is populisme. Mensen een mooi en aantrekkelijk beeld schetsen, maar geen idee hebben hoe het te verwezenlijken. Heeft Baudet gen windeieren gelegd.


04 apr 2021 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
hehe schreef:
En ook wel benieuwd waar dat cijfer van 2/3 no-show vandaan komt


Stond waarschijnlijk in een newsflash van Willem Engel :mrgreen:


Dit dus. :bang:
Ik denk dat Steef bedoelt dat van de 3 zorgmedewerkers die hij kent er 2 niet zijn komen opdagen. :salut:

Van alle zorgmedewerkers die ik ken (meer dan 10) is inmiddels 100% gevaccineerd, dus zit wel snor.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 apr 2021 13:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Helaas (vind ik) naar het lijkt toch een verband tussen de vaccinatie van Astra-Zeneca en de trombose die bij meerdere mensen optrad. Dat gaat het schema weer flink door de war gooien. Ik zeg hou op met dat Astra. Teveel gedoe. Dat is niet goed.


06 apr 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maar als je volgende week nu wordt opgeroepen en je krijgt dan AZ. Haak je dan af :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


06 apr 2021 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat ik dan weer opvallend vind is dat een aantal Oost-Europese landen niet hadden ingeschreven op Pfizer.
Ze vonden dat te duur.
Omdat AstraZeneca niet zo goed levert, lopen die landen nu wat achter met vaccineren op de rest.
De andere Europese landen gaan ze nu dus wat steunen door meer vaccins die kant op te sturen, zodat ze de achterstand in kunnen lopen.

Drie keer raden welke vaccins we nu naar die landen gaan sturen:
De dure Pfizer waar ze niet op inschreven hadden of de door hen bestelde AstraZeneca waar onze eigen burgers eigenlijk een minder goed gevoel bij hebben?

(antwoord staat hier)


06 apr 2021 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
IOm een beeld te krijgen van de feiten heb ik een tijdlijn gemaakt van een aantal opvallende en belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen jaren.

Ik mag hopen dat je met 14 heb gerekend? :ass:


06 apr 2021 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Steef, Redriver en enz. nemen we hier sowieso niet meer serieus, die hebben hun eigen waarheden.
Dat mag, maar we schoppen ze naar het putje.
Over een paar dagen krijg ik prik en let wel ik mag kiezen, Pfizer, AS Zeneca, Janssen......
Ben er nog niet uit, wat adviseren jullie mij?
62 jaar inmiddels met een hoop onderliggend geleuter maar geen overgewicht....


06 apr 2021 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
renetrzes schreef:
Maar als je volgende week nu wordt opgeroepen en je krijgt dan AZ. Haak je dan af :roll:


Dat is een terechte maar ook listige vraag. En ik weet het antwoord daarop nog niet. Het risico is natuurlijk gering en het geeft straks wellicht wat meer vrijheid, maar een trombose verstoppinkje zo hier of daar is natuurlijk ook wel een dingetje :scratch:


06 apr 2021 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pfizer, daar hoor je geen rare dingen over.
Astra zou bij mij op de laatste plaats komen.
En dat janssen vaccin heeft het voordeel dat je maar 1 prik moet,maar geeft procentueel minder bescherming.
Je vergeet moderna,die zou bij mij op no2 staan.


06 apr 2021 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik wacht nog even, heb anti-stoffen.


07 apr 2021 7:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
alvin01 schreef:
Over een paar dagen krijg ik prik en let wel ik mag kiezen, Pfizer, AS Zeneca, Janssen......
Ben er nog niet uit, wat adviseren jullie mij?


Geen.

En anders Janssen of Pfizer ...


07 apr 2021 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Of Moderna :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2021 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jansen, ben je in één keer klaar, tis een conventioneel middel/techniek, dus beproefd, en het is Nederlands, made in Leiden toch?


07 apr 2021 12:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als het moet zou ik ook Janssen kiezen nu. Maar liever nog heel even wachten.. :wink:
Een of twee keer prikken zou voor mij van ondergeschikt belang zijn.
_________________________________________
footers zuigen! :D


07 apr 2021 13:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Janssen
zeker weten..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5434108 ... sen-vaccin


07 apr 2021 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ach, je kan blind blijven vertrouwen op de overheid, en alle andere geluiden uitkotsen, maar je kan ook nuchter proberen te blijven.
Ik sta er in zoals deze huisarts, probeer het eens tot je te nemen!
https://nieuws.nl/algemeen/20210401/hui ... bMvDf9RuQM
Facebook.....waar bemoeiten zij zich eigenlijk mee? Censuur? Dat vinden jullie allemaal maar normaal?
Alle kritische geluiden worden in de kiem gesmoord.
Laat je vaccineren als je dat zo voelt, je zal wel een reden hebben. Ik heb die reden in elk geval niet. En daar sta ik gelukkig niet alleen in.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 apr 2021 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Verkoop je ook je auto ?!
Is immers ook een risico


08 apr 2021 9:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.