Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er zijn overigens hele volksstammen die dagelijks minimaal 1 pakje sigaretten wegpaffen, zich elk weekend klemzuipen en die zich nu ineens druk maken over de lange termijn effecten van een vaccin........


24 nov 2020 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou , ik rook niet en drink bijna niet , dus behoor niet tot die categorie :mrgreen:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


24 nov 2020 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Op jouw leeftijd hoef je je over lange termijn effecten al helemaal geen zorgen meer te maken... :^:


24 nov 2020 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Oeps touche :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


24 nov 2020 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tenzij hij 100 plus wordt......


24 nov 2020 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zou dan voor het spoetnik V gaan !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


25 nov 2020 5:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Goofy1 schreef:
Hier maak je volgens mij wel een fout.. Covid 19 is een griep variant welke zich constant blijft muteren / ontwikkelen.
Net zoals de huidige griep prik loop je constant een jaartje achter, maw de griep prik die zojuist gegeven is is enkel voor de griep zoals hij er in 2019 was, de griep prik die volgend jaar gegeven wordt is enkel voor de griep zoals hij er in 2020 was.
Dit zal zeer waarschijnlijk voor Covid 19 ook een terugkomend taffareel worden.


Daar heb je wel gelijk in, de huidige aanpak is denk ik ook niet de juiste manier om om te gaan met een seizoensvirus. Daar doelde ik ook op, wat wordt de volgende? Elk jaar in lockdown en alle hoop vestigen op een vaccin, wat misschien al weer achterhaald is?

Maar vergeet ook het psychologische effect van dit vaccin niet. Als de angst voor corona verdwijnt bij de meeste mensen zijn we ook al een eind op weg :thumleft:


25 nov 2020 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is wel degelijk een muterend virus, dus elk jaar moet het vaccin aangepast worden aan de mutatie. Dat is ook zo met het griepvirus. Het vaccin is altijd voor het virus jaar -1. Bij griep werkt het telkens wel om het virus minder sterk te maken zodat de impact kleiner is op risico personen. Hopelijk gaat het op dezelfde manier lukken met covid-19. Als het virus al afgezwakt kan worden met een vaccin hoeft de hele lockdown hopelijk niet meer, want de gevolgen daarvan zijn minstens even erg als de ziekte zelf.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 nov 2020 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik dacht dat het ontwikkelen van een vaccin 10 jaar duurt? Hoe kunnen ze dan een griepvaccin hebben voor jaar x-1?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 nov 2020 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het griepvaccin bestaat ook al zolang ik weet. Dat is dus gewoon ontwikkeld en doorontwikkeld. In 2021 worden griepvaccins gebruikt die het virus van 2020 lamleggen, en ook het gemuteerde virus van 2021 voor het grootste deel beperken. In mijn beleving zal dat voor covid 19 op dezelfde manier gebeuren, alleen dit is een nieuw vaccin.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 nov 2020 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Precies; even lekker aanpassen voor het bestaande virus en een jaar later wordt het al op de markt gebracht.
Je kunt natuurlijk niet zonder testen je gemuteerde (geüpdate) vaccin op de markt brengen dus dat wordt getest maar niet lang. Geen tien jaar.
Zo vreemd is het dus niet dat voor covid-19 binnen een jaar vaccins worden gelanceerd. Laat maar komen die spuit :ba:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


26 nov 2020 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tjah, daar heb je een punt. Daarom is verplicht inenten niet de juiste aanpak. Het is kiezen tussen de pest en de cholera, en ieder zou die keuze zelf moeten maken.


26 nov 2020 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volgens mij kan Thierry Baudet alles je haarfijn uitleggen over hoe dat nu zit met vaccineren!


26 nov 2020 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Geen liefhebbers hier van het Spoetnik vaccin ?
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


26 nov 2020 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
w.w.doet. schreef:
Geen liefhebbers hier van het Spoetnik vaccin ?

Als het dan toch wodka moet zijn, dan liever in een glas met wat snacks.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 nov 2020 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@ w.w. doet:

Vraag even aan Derk Sauer wat hij vindt van de Russische zorg (hij woont daar al heel lang) en je weet genoeg....


26 nov 2020 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik wacht het nog even af. Er is nog niet eens bekend of je elk jaar moet herhalen zoals de griepprik of dat het langere tijd werkt.

Ook zijn er nu meerdere vaccins beschikbaar. Welke heeft de beste 5G technologie? :lol:


26 nov 2020 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Met het Spoetnik vaccin ga je als een raket ...
Heb 1 vaccin bij Poetin besteld
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


28 nov 2020 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Inderdaad. Ik was vanmorgen als één van de eersten aan de beurt, bij de huisarts, om de nieuwe Russische versie van het COVID 19 vaccin (Sputnik V) te krijgen.
Tot nu toe gaat alles prima, geen voelbare bijwerkingen en voor diegəne van jullie diə bang zijn dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd, en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.....
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


28 nov 2020 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@944S2 schreef:
меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.....

Waar haal je dat nou weer vandaan

mijn naam is Lopez Obrador en ik ben corrupt en een leugenaar en daarom geef ik pure directe beloningen


28 nov 2020 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Grapje gaat al even rond ... copy paste wss ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 nov 2020 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Potshemu?
Eta stol, rabotj.

(vertaald: Waarom? Dit is een tafel, werken.)

Veel meer Russisch kan ik niet maar toch een beetje :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 nov 2020 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GinnFizz schreef:
Het griepvaccin bestaat ook al zolang ik weet. Dat is dus gewoon ontwikkeld en doorontwikkeld. In 2021 worden griepvaccins gebruikt die het virus van 2020 lamleggen, en ook het gemuteerde virus van 2021 voor het grootste deel beperken. In mijn beleving zal dat voor covid 19 op dezelfde manier gebeuren, alleen dit is een nieuw vaccin.


NordRack2 schreef:
Precies; even lekker aanpassen voor het bestaande virus en een jaar later wordt het al op de markt gebracht.
Je kunt natuurlijk niet zonder testen je gemuteerde (geüpdate) vaccin op de markt brengen dus dat wordt getest maar niet lang. Geen tien jaar.
Zo vreemd is het dus niet dat voor covid-19 binnen een jaar vaccins worden gelanceerd. Laat maar komen die spuit :ba:


DUS NIET !!!! Download en lees de kamerbrief over aankoop covid19 vaccins maar eens. m.n. de 3e conclusie!

Samenvatting oordeel en aanbevelingen van het wetenschappelijk adviespanel Covid-19-vaccins ten aanzien van het mRNA-vaccin van BioNTech/Pfizer:
* Pfizer/BioNTechs COVID-19 vaccin BNT162b2 bestaat uit mRNA verpakt in een Lipid nanoparticle (LNP). Het mRNA codeert voor het hele SARS-CoV-2 Spike (S)eiwit.
* Er zijn op dit moment alleen beperkte preklinische en preliminaire klinische fase 1/2 data beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken.
* Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico. :scratch: :scratch:
* Voor het vaccin is productiecapaciteit in de EU beschikbaar.
* De board ziet op dit moment geen reden voor een opt-out uit de deal van de EU-commissie met Pfizer aangaande levering van SARS-CoV-2 vaccin.


Ondanks ik qua gezondheid tot "de" risicogroep behoor, sla ik hem voorlopig maar even over.


:popcorn:


02 dec 2020 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Die 3e bullet op zich zegt niet zo heel veel. Het lijkt me logisch dat als gebruik wordt gemaakt van een in die zin “nieuwe” technologie daar risico’s aan verbonden kunnen zijn. Maar ik haal noch uit je samenvatting noch uit de kamerbrief welke risico’s dat zouden moeten zijn en hoe daarmee wordt omgegaan (moeten die worden gemitigeerd). Ik denk dat er altijd sprake is van een (rest) risico ook bij andere vaccinaties tot nu toe.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 dec 2020 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het gaat meer om het feit dat "men" roept dat het "waarschijnlijk" zo snel is gegaan (de ontwikkeling) omdat de kennis/technologie al aanwezig is met de ontwikkeling van eerdere vaccins en dat "alleen" de juiste versie van de mutatie etc. erin gestopt dient te worden.

NIET DUS. Er staat dat de (Nano)technologie die gebruikt wordt nog NOOIT eerder in een vaccin is gebruikt/goedgekeurd.

Alleen al het feit dat overheden die de vaccins gaan gebruiken allemaal een "disclaimer" hebben moeten ondertekenen dat de fabrikant NIET aansprakelijk kan worden gesteld bij "problemen" is voor mij al reden genoeg om even aan de zijlijn te gaan staan en af te wachten.

Het is op zich prima dat mensen "graag" willen worden ingeënt maar ik ga hiervoor geen proefkonijn zijn.

Ik hoor graag hoe jullie deze "nieuwe" prik hebben ervaren.


02 dec 2020 19:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.