Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 12:44



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mooi! :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 dec 2020 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn lichaam, mijn keuze. Geen overheid of in dit geval forumlid die daar iets van kan / mag vinden.


03 dec 2020 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Mijn lichaam, mijn keuze. Geen overheid of in dit geval forumlid die daar iets van kan / mag vinden.


Eens! Wel even de maatregelen goed naleven, dan breng anderen niet in gevaar.


03 dec 2020 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Prima, maar dan ook de consequentie aanvaarden; niet naar het ziekenhuis als je (dood-)ziek wordt van Corona.
Neem je tenminste niet de plaats in van mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2020 10:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat mij betreft mag iedereen daar wat vinden. Zit ik niet mee. Ik erger me vooral aan die jehova-achtige bijdragen vanuit beide kampen die - soms op de meest lompe manieren - het 'andere kamp' van hun gelijk proberen te overtuigen. Hier, op social media, in tv-programma's etc. Lees je in, verdiep je in de beschikbare informatie en achtergronden en trek je conclusies. En baseer daar je acties en mening op. En laat anderen de ruimte om tot andere conclusies te komen.

Mensen worden überhaupt steeds asocialer en egoïstischer. Dat de laatste maanden de lontjes ook steeds korter worden maakt mensen er niet mooier op. Gewoon ruzie in de plaatselijke Appie maken. Get a life.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 dec 2020 10:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
Prima, maar dan ook de consequentie aanvaarden; niet naar het ziekenhuis als je (dood-)ziek wordt van Corona.
Neem je tenminste niet de plaats in van mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

^^ dit bedoel ik dus. Als je je niet laat vaccineren kan je daar een goede reden voor hebben. Wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Volledig misplaatst verwijt.
Zolang iemand die besluit zich niet te laten vaccineren jou niet van 50 cm in je gezicht gaat lopen hoesten maar zich netjes aan de afgekondigde maatregelen houdt, heeft hij het goed recht zich niet te laten vaccineren.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 dec 2020 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
In de huisartsenpraktijk waar mijn vrouw werkt was gisteren een malloot die een verklaring eiste dat hij geen mondkapje kon dragen wegens kortademigheid. Nergens op gebaseerd.
Wilde niet vertrekken voordat hij de verklaring gekregen had.
Politie heeft de gek moeten verwijderen...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2020 10:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mensen zijn gek. Ik raak er steeds meer van overtuigd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 dec 2020 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Prima, maar dan ook de consequentie aanvaarden; niet naar het ziekenhuis als je (dood-)ziek wordt van Corona.
Neem je tenminste niet de plaats in van mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

^^ dit bedoel ik dus. Als je je niet laat vaccineren kan je daar een goede reden voor hebben. Wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Volledig misplaatst verwijt.
Zolang iemand die besluit zich niet te laten vaccineren jou niet van 50 cm in je gezicht gaat lopen hoesten maar zich netjes aan de afgekondigde maatregelen houdt, heeft hij het goed recht zich niet te laten vaccineren.


Besmettingen kunnen op allerlei manieren plaats vinden. Bijvoorbeeld via een deurklink.
Hoesten is slechts 1 van de manieren van overdracht.
Als je je niet laat vaccineren, neem je bewust het risico om anderen te besmetten, moet je ook de consequenties voor jezelf dragen. Mijn mening.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2020 10:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat mag. Niet de mijne. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 dec 2020 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
Als je je niet laat vaccineren, neem je bewust het risico om anderen te besmetten, moet je ook de consequenties voor jezelf dragen. Mijn mening.


Als je als niet gevaccineerd persoon iemand besmet zou dat in principe toch alleen maar iemand kunnen zijn die ook het risico heeft genomen zich niet te laten vaccineren dus geen probleem toch?
Of moet degene die zich heeft laten inenten met een werkend vaccin zich toch zorgen maken om besmet te worden?


03 dec 2020 11:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volgens mij verwarren we twee concepten; Vaccineren en besmetting. Dat zijn twee zaken die gerelateerd zijn aan elkaar maar ze zijn niet antoniemen van elkaar :idea:

Iedereen kan een virus oplopen; of je gevaccineerd bent of niet. Dat is een feit.

Mensen die gevaccineerd zijn (dit geld voor alle vaccinaties) hebben een groter kans om de besmetting de kop in te drukken omdat er in dat persoon T-cellen aanwezig zijn die het virus herkent en weet hoe ze het lichaam moeten verdedigen. Een belangrijke kanttekening; Een vaccine werkt alleen goed als je een goed werkend immuunsysteem hebt. Is je immuunsysteem verzwakt door medicatie/ziekte zal het vaccine ook minder goed zijn werk kunnen doen en kan je alsnog heel ziek worden.

Gevaccineerde mensen zijn dus ook besmettelijk gedurende de dagen/uren dat de virus in hun lichaam aan't vermenigvuldigen zijn i.e. totdat hun immuunsysteem de strijd heeft gewonnen. De voordeel van een vaccine is dat de virus minder tijd heeft om zich te schuilen en te vermenigvuldigen. Hierdoor verminderd het de risico dat een gevaccineerde persoon iemand anders kunnen besmetten. Niet omdat ze de virus niet dragen, maar omdat ze er sneller vanaf zijn.

Dus, vaccineren helpt maar het is geen silver bullet. Hygiene en afstand houden blijft onverminderd van belang.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 dec 2020 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Mensen worden überhaupt steeds asocialer en egoïstischer.

Mensen worden in die richting geduwd door de media. Die schieten hun doel voorbij door genuanceerde informatie te verspreiden terwijl ze objectief moeten blijven.
Mensen worden geïsoleerd met al die corona maatregelen waardoor het asociale aspect in de hand wordt gewerkt.
Mensen worden vooral onverschillig en het zal hen aan hun reet roesten hoe het anderen vergaat, zolang ze zelf maar lekker hun ding kunnen blijven doen.
Het hoort blijkbaar bij deze tijd.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 dec 2020 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Volgens mij was die trend al ingezet ruim voor Corona ... en om daar nou de media de schuld van te geven ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 dec 2020 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GinnFizz schreef:
horn schreef:
Mensen worden überhaupt steeds asocialer en egoïstischer.

Mensen worden in die richting geduwd door de media. Die schieten hun doel voorbij door genuanceerde informatie te verspreiden terwijl ze objectief moeten blijven.
Mensen worden geïsoleerd met al die corona maatregelen waardoor het asociale aspect in de hand wordt gewerkt.
Mensen worden vooral onverschillig en het zal hen aan hun reet roesten hoe het anderen vergaat, zolang ze zelf maar lekker hun ding kunnen blijven doen.
Het hoort blijkbaar bij deze tijd.


Huh?

Asociaal gedrag zit in je en krijg je niet door iets of wat dan ook. Het is ook typisch Nederlands (even generaliserend) wat mij betreft. Het gedrag van aan vele dingen "schijt" hebben doen we al decennia uit een soort misplaatste VOC mentaliteit dat we geen tegenspraak of regels dulden en heerser zijn. Neem daar ook nog even de opgehoopte bevolking in NL bij en dan krijg je uiteindelijk kortere lontjes en een escalatie van gedrag.


03 dec 2020 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Volgens mij was die trend al ingezet ruim voor Corona

Ja natuurlijk is dat al langer aan de hand.
MarkS schreef:
en om daar nou de media de schuld van te geven ...

Ook dat is al langer aan de hand en geeft ook hier weer een extra duwtje.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 dec 2020 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Volgens mij was die trend al ingezet ruim voor Corona ... en om daar nou de media de schuld van te geven ...

Eerder de social media.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2020 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tokkies gonna tok, met of zonder feestboek

Normen en waarden hè ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 dec 2020 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Johann schreef:

Dus, vaccineren helpt maar het is geen silver bullet. Hygiene en afstand houden blijft onverminderd van belang.


Maar als >70% zich vaccineert, dooft het virus wel uit.
Dan kunnen we weer terug naar een "normale" samenleving. Vandaar mijn sterke voorkeur voor vaccinatie.
Daarbij mogen best maatregelen als uitsluiten voor bepaalde evenementen zoals voetbalwedstrijden, theatervoorstellingen etc toegepast worden als je niet wilt vaccineren.
Wedden dat het dan zo geregeld is.
Geen dwang dus, want dat kan blijkbaar niet, maar een lock-down exclusief voor anti-vaxxers.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2020 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
Maar als >70% zich vaccineert, dooft het virus wel uit.

Van wie heb je die wijsheid? :popcorn:
Ik denk dat het voldoende is, als de kwetsbare groep zich laat inenten, en verder iedereen (gezonde jonge mensen) de vrije keuze laat.
De wereld is overbevolkt, en dit is niet het laatste virus. De natuur doet goed zijn best om (een deel van) de mensheid in te dammen.
Maar als dat betekend dat vrijheid wordt afgenomen (bij elk nieuw virus), dan teken ik daar niet voor.
Als je vrijheid kan afkopen middels een (dubieus?) vaccin, dan denk ik dat we (!) fout bezig zijn.
En al helemaal als voorstanders roepen om vrijheid van tegenstanders (vrijdenkenden) in te perken. In dat opzicht herhaald de geschiedenis zich telkenmale weer, en leren we kennelijk niets van het verleden.

Overigens spreken diverse artsen en wetenschappers zich uit over het verdwijnen van natuurlijke weerstand bij mensen. Dat heeft alles te maken met hoe wij leven, hoe ons voedsel gemanipuleerd wordt (voedingsstoffen ontbreken in steeds meer producten), de voedingsindustrie, medische wetenschap, maar vooral ook het wegvallen van natuurlijke selectie. Daar maakt Covid handig gebruik van ;)
Wil ik me niet laten inenten, dan ben ik geen gevaar voor degene die zich wel laat inenten. Wordt ik toch ziek, dan is er ruimte genoeg voor een IC-opname. Laat dat vaccin maar komen, dan zijn er een hoop frustraties weggenomen. Een vrijheidsbeperking is dan tevens misplaatst, en heeft heel andere doelen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 dec 2020 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Van wie heb je die wijsheid? :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 dec 2020 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat kan je teruglezen in wetenschappelijke publicaties ;)
Of bedoel je als vrijheid ingeperkt wordt, terwijl er geen gevaar is? :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 dec 2020 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
O je bedoelt de publicaties die je juist wel wil lezen en niet de publicaties waar de overheid mee werkt. Was m ff kwijt.

Ik hoef jou niet te overtuigen, maar aub: doe dat ook niet bij mij of bij een ander. Je lijkt wel een Jehova

Het gaat mij overigens te ver om mensen toegang te ontzeggen wanneer je geen vaccin neemt en dat je niet op IC wordt toegelaten.

In Zuid Afrika hebben ze ook tijdje onderscheid tussen bepaalde groepen proberen te maken maar dat ging geloof ik niet helemaal goed :salut:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 dec 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
tegenstanders (vrijdenkenden)
Dat is wel flauw he. Tegenstanders zijn vrijdenkers en voorstanders niet?
Bij deze help ik je uit de droom: ik ben vrijdenkend voorstander 8)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 dec 2020 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
Van wie heb je die wijsheid? :popcorn:


:mrgreen:

Is de wet van wie 't hardste roept, die ken je toch wel? :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


03 dec 2020 15:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.