Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:52



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I
Als (jonge ) 60 + :wink: twijfel ik enorm of ik me nu wel of niet moet laten vaccineren tegen covid 19.

Misschien wel raar om daar zo aan te twijfelen, ,te meer als we op vakantie naar het verre oosten e.d. gingen, dan liet ik me met alle benodigde vaccins wel inenten.

Waarschijnlijk omdat dit zo nieuw is, en niemand nog weet wat voor bijwerkingen er op de lange termijn komen, twijfel ik dus.

Hebben jullie dat ook?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


23 nov 2020 21:23
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ga me gewoon vaccineren zodra het mag. Er zal vast wel een kans bestaan op bijwerking, maar dat is ook zo met ieder medicatie, en het valt 99% van de tijd hartstikke mee.

Mijn advies; Let vooral niet op de media en verdiep je in de de gratis informatie die mijn werkgever ter beschikking stellen over COVID-19. Dit is wetenschappelijk gegronde en "peer reviewed" informatie en hier heb je veel meer aan dan wat ze in de media allemaal roepen. :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 nov 2020 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als jonge oudere (-60) wil ik wel graag een vaccinatie; zullen de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal?
Ik vraag me nog wel af of we de corona-ontkenners nu als eerste of laatste moeten vaccineren :mrgreen:

Oh ja, hoelang zou dit topic open blijven? :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


23 nov 2020 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het gaat heel simpel worden,wil je je niet laten vaccineren dan mag je bijna nergens meer naartoe en aan deelnemen.
Dus niet meer uitgaan,niet naar de bios, niet meer welkom op vakantiebestemmingen al dan niet in het buitenland.
Vanavond werd al bekend dan quantas geen mensen mee laat vliegen die niet ingeënt zijn in de nabije toekomst.
Dus je gaat helemaal niks te kiezen hebben.


23 nov 2020 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Einde van de avond slotje erop..... :mrgreen:


23 nov 2020 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
77945

:mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


23 nov 2020 21:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maar je weet wel al jaren of je last hebt van evt. bijwerkingen door het eten van frikandellen :!:

Vraag: Heb je je weleens voor de griep laten vaccineren :?:

En :?: Was je daar (ook) stront en stront ziek van :?:

Van dat soort mensen begrijp ik dat ze sceptisch zijn over het laten vaccineren tegen Covid 19 :idea:


23 nov 2020 21:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vraag 1 ja
Vraag 2 ja, wel eens

Ja en ik laat mij tegen Covid vaccineren. Liever strontziek dan de (kleine) kans da ik met een buis in mijn strot op IC terecht kom :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


23 nov 2020 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vaccineren, ja. Maar denk dat als je niet tot de leeftijdsgroep of risicogroep behoort het best nog wel een hele tijd kan duren voordat je aan de beurt bent.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 nov 2020 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Johann schreef:
Mijn advies; Let vooral niet op de media en verdiep je in de de gratis informatie die mijn werkgever ter beschikking stellen over COVID-19. Dit is wetenschappelijk gegronde en "peer reviewed" informatie en hier heb je veel meer aan dan wat ze in de media allemaal roepen. :salut:


Eeuuhhh.... Is Elsevier geen medium dan? :scratch:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


23 nov 2020 22:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
Liever strontziek dan de (kleine) kans da ik met een buis in mijn strot op IC terecht kom


En jij denkt dat je dat risico niet hebt bij het krijgen van de vaccinatie :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 nov 2020 22:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
iedereen lekker voor zichzelf weten. ik ga er geen discussie over aan. bepaal lekker voor mezelf wat ik ga doen. wat anderen doen zal me roesten.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 nov 2020 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
En zo hebben we weer een Corona item, wat volgens mij niet de bedoeling was toch?
De polarisatie is al erg genoeg.....


23 nov 2020 23:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
als dit de sfeer blijft prima. Als de voor- en tegenstanders elkaar weer de huid gaan volschelden en/of het leven zuur maken komt de bezem er weer aan...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 nov 2020 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee, zeker niet de bedoeling onrust te stoken.
Wil gewoon in goede harmonie jullie mening weten, want ik twijfel nog ff
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


23 nov 2020 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik schijt bagger van het nieuwe fascisme, waarbij jouw eigen keuze je tot een complotdenker/paria maakt, en het ineens duidelijk wordt dat grote delen van het volk zich als volwaardig NSB-er gedragen: nee, ik laat mij niet vaccineren! En ik accepteer volledig, dat ik geen hulp op een ic krijg, als mijn ademhaling het begeeft. Dat hoort bij het leven, maar wat me vooral stoort, is dat ik gevoelsmatig al bijna een jaar wordt gegijzeld. En het eind is nog niet in zicht.

Buiten dat, wellicht is het interessant om het volgende even tot u te nemen, alvorens het halleluja uit te spreken over een vaccin:
(Tekst is niet van mij!)
Bruno Bruins verdween in maart van het toneel.
We zaten nog maar net met het Corona.
Deze man werd onwel en werd opgevolgd door de Gestapo Hugootje.
Moest deze man verdwijnen?
Hij heeft 2 jaar gewerkt aan het verlagen van de medicijn prijzen en de gedragscode opgesteld. Apothekers zouden toestemming krijgen om dure medicijnen na te maken.
De vieze , vuile praktijken van de pharmacie zou hiermee aangepakt worden.
Het ontwikkelen van een medicijn is niet eens zo duur. Ze krijgen van overheden subsidie, die ze niet hoeven terug te betalen. En binnen 5 jaar hebben ze het medicijn er dubbel en dwars uit.
Wisten jullie dat ze patenten van bepaalde medicijnen opkopen? En dan het met woeker prijzen op de markt brengen, iets wat een paar centen zou hoeven te kosten?
Bruins was zover met toestemming 2de kamer om het een en ander per april in te laten gaan. Dat is natuurlijk niet gebeurd, het is zolang voor een half jaar opgeschort.
Want ja Hugootje de vieze kontnaaier heeft het nu voor het zeggen. Die sluit contracten af met Astrazeneca. Een van de corrupste bedrijven. Zij zijn door Menzis voor het gerecht gedaagd en moeten binnen niet afzienbare tijd voorkomen.
Maar ja als je samen met je broer nog een graantje kunt meepikken van zo n miljarden bedrijf....
Maar ik vraag me nu af , is het opzet geweest om Bruins aan de kant te zetten?
Was deze man te integer?
Is hij en zijn gezin bedreigd misschien? Ga ik dan te ver om mezelf dit af te vragen.?
Worden zo alle integere mensen buiten gewerkt?
LEES HET VOLGENDE?.
Bruno Bruins en zijn strijd voor een rechtvaardiger zorgsysteem
B. Le Noble 19 augustus 2020
Het plotselinge aftreden van Bruno Bruins kwam de farmaceutische industrie niet slecht uit. Bruins was de minister die aardig op weg was om grote veranderingen door te voeren, er lag een wetswijziging klaar om de woekerwinsten aan banden te leggen door de aanpak van de maximum prijzen van medicijnen. In april dit jaar -middenin de Coronacrisis- had deze wet in werking moeten treden maar deze is met een half jaar uitgesteld. Daarnaast was er de kwestie van de "gedragscode voor de farmaceutische industrie," waar maar liefst twee jaar aan gewerkt is en welke gepresenteerd werd in januari van dit jaar. Met geen woord werd daarin gerept over het hete hangijzer; de medicijnprijzen. Tot grote irritatie van zowel Bruins als de Tweede Kamer. De code was bedoeld als "moreel kompas". Ik heb online gezocht of er inmiddels al een aangepaste gedragscode is maar heb niets kunnen vinden.
Om een beeld te krijgen van de feiten heb ik een tijdlijn gemaakt van een aantal opvallende en belangrijke nieuwsberichten van de afgelopen jaren. De druk op deze industrie vanuit de overheid nam sinds 2018 toe, ook vanuit de Europese Commissie. Edith Schippers was daarmee al voorzichtig begonnen maar Bruno Bruins ging voortvarender te werk. Wat hij allemaal geprobeerd heeft en de stappen die zijn ondernomen lees je onderstaand. Maar ik moet je waarschuwen, je wordt er niet vrolijk van. Mensen die met droge ogen durven te beweren dat het allemaal wel meevalt zijn of niet goed op de hoogte of doen aan struisvogelpolitiek. Een mogelijke oplossing zou zijn wanneer gewerkt wordt volgens het model van de zogenaamde patentpool, daarover verderop in het artikel meer.
Aanleiding
De kosten om nieuwe medicijnen op de markt te brengen zijn veel minder hoog dan farmaceutische bedrijven doen geloven. De farmaceutische industrie investeert gemiddeld 540 miljoen euro in onderzoek en ontwikkeling van de medicijnen, maar zodra die medicijnen eenmaal op de markt zijn, leveren ze in een paar jaar tijd soms tien keer zoveel op. Bovendien ontvangen ze subsidies voor wetenschappelijk onderzoek. Nu hoeven farmaceutische bedrijven overheidssubsidies voor ontwikkeling van medicijnen niet terug te betalen. Tegelijkertijd hebben zij wel het patent en kunnen daarmee de prijzen hoog houden.
https://www.bnnvara.nl/.../kosten-nieuw ... nen-veel...
mei 2018
Na de uitzending van Zembla kwamen nog meer schokkende feiten aan het licht:
In de afgelopen twintig jaar zijn bijna alle medicijnfabrieken uit Nederland en Europa verdwenen doordat China de werkzame stoffen zo goedkoop levert. China wilde ‘de apotheek van de wereld’ worden en levert nu negentig procent van de grondstoffen. In India wordt de bulk van die stoffen tot pillen gedraaid. Tachtig procent van de wereldproductie komt uit die twee landen. Je kunt je voorstellen dat dit geen gezonde situatie is.
https://www.trouw.nl/.../hoe-china-de-a ... n-de.../...
Magistrale bereiding
juni 2018
Bruins ontpopt zich als de minister die het opneemt tegen ‘Big Pharma’. Hij wil meer mogelijkheden voor de apotheker om bepaalde geneesmiddelen zelf te bereiden, via zogenaamde magistrale bereiding. Dit schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer, waarin de minister voor Medische Zorg een pakket aan maatregelen aankondigt om de uitgaven voor genees- en hulpmiddelen te beheersen. Bruins schrijft dat een apotheekbereiding een alternatief kan zijn voor geregistreerde geneesmiddelen, bijvoorbeeld als er sprake is van een excessief hoge prijsstelling. 'Een verantwoorde inzet van apotheekbereidingen komt de beschikbaarheid en betaalbaarheid van de zorg ten goede.' https://www.knmp.nl/.../minister-bruins ... gistrale...
september 2018
De Stichting “Farma ter verantwoording” dient een handhavingsverzoek in bij de Autoriteit Consument en Markt vanwege misbruik van de economische machtspositie van fabrikant Leadiant. De Italiaanse farmaceut Leadiant in het nieuws. Het bedrijf had alle producenten van een medicijn tegen een zeldzame stofwisselingsziekte opgekocht, marktbescherming van 10 jaar aangevraagd en vervolgens de prijs per pil opgejaagd van 28 cent tot 140 euro. Anno 2020 is nog steeds geen uitspraak gedaan. Het feitenonderzoek hoopt de ACM na de zomer te hebben afgerond.
https://www.farmaterverantwoording.nl/m ... ten-en.../
https://www.farmaterverantwoording.nl/r ... chting.../
In 2019 begon de bal echt te rollen
Van alle kanten werd de kritiek heviger en probeerde de politiek van verschillende kanten om iets te ondernemen tegen de macht van de farmaceutische industrie. Lilian Ploumen schreef er een stuk over, in een poging de minister bij te staan in zijn strijd: https://www.pvda.nl/nieuws/breek-de-mac ... big-farma/
mei 2019
Even een zijstapje, in 2019 volgt ook de erkenning van de Chinese (kruiden) alternatieve geneeskunde door de WHO, dit is de farmaceutische industrie een doorn in het oog. Van allerlei kanten wordt hier tegen geprotesteerd, zogenaamd als bescherming van de natuur. Deze erkenning is goed nieuws voor de consument maar geen goed nieuws voor de industrie die belang heeft bij hun eigen patenten.
https://www.volkskrant.nl/.../wereldgez ... anisat.../
augustus 2019
Minister Bruno Bruins van Medische Zorg dreigt fabrikanten van peperdure medicijnen aan de schandpaal te nagelen, als zij niet kunnen uitleggen waarom zij zo'n hoge prijs vragen voor hun geneesmiddelen. De bewindsman doet dat in een open brief in de Volkskrant. Bruins vindt dat farmaceuten meer verantwoordelijkheid moeten nemen voor een betaalbare gezondheidszorg. Hij wijst erop dat andere partijen, zoals zorgverleners, bestuurders en patiënten, wel hun steentje bijdragen. 'De prijzen van medicijnen stijgen, maar op een gegeven moment is de rek eruit. https://nos.nl/.../2299131-minister-wil ... heid-van...
Steun vanuit Brussel
september 2019
De kritiek op farmaceuten die exorbitante prijzen vragen voor hun geneesmiddelen neemt de afgelopen jaren flink toe. Op voorspraak van Nederland is ook in Brussel de discussie aangezwengeld. De farmaceutische lobby stelt echter alles in het werk om de touwtjes in handen te houden. Zo wordt er druk uitgeoefend op Nederland om een andere toon aan te slaan nu het Europese medicijnagentschap EMA naar Amsterdam is gekomen. Ook stromen miljarden aan Europees onderzoeksgeld nog altijd ongehinderd naar de industrie. De vraag is nu of de nieuwe Commissie het aandurft om het roer om te gooien. Overheden gaan zwaar gebukt onder de hoge prijzen die sommige farmaceuten rekenen op geneesmiddelen. Dit komt mede door bepaalde Europese beschermingsmechanismen die de industrie in staat stellen lange tijd een monopolie op producten te houden. Zolang die macht niet gebroken wordt, zullen belastingbetalers zich blauw blijven betalen aan zorgkosten of moeten overheden vaker besluiten bepaalde medicijnen niet te vergoeden, waardoor patiënten de dupe zijn. Er hangt dus veel van af hoe deze discussie zich de komende jaren in Europa verder ontwikkelt.
https://www.ftm.nl/artik.../brussel-lob ... nprijzen...
Motie Ellemeet en steun vanuit de Kamer
oktober 2019
Motie Ellemeet, het Groen Links kamerlid roept de regering op, om in overleg met apothekers en zorgverzekeraars te onderzoeken hoe op de volgende drie thema’s kennisdeling het best bevorderd kan worden: • juridische kennis; • vakinhoudelijke kennis over bereiding; • bedrijfseconomisch verantwoord magistraal bereiden. De motie wordt unaniem aangenomen.
https://www.knmp.nl/.../Motie_van_het_l ... eet_over...
november 2019
Kamer stemt unaniem voor een onderzoek naar bevordering magistrale bereidingen door apothekers. Deze ontwikkeling is ongunstig voor de farmaceuten want daarmee krijgen de apothekers het recht om gepatenteerde grondstoffen te omzeilen. Maar het is de eerste stap om een eind te maken aan de woekerprijzen. Een breekijzer.
https://www.knmp.nl/.../tweede-kamer-st ... iem-voor...
De vele ontwikkelingen zijn reden genoeg om voorzichtig te durven dromen van een ander rechtvaardiger systeem. In een ideale wereld zijn er helemaal geen breekijzers nodig, en wordt kennis over nieuwe medicijnen gedeeld zonder patentmuren. Daar werken bedrijven, overheden en apothekers samen in de strijd tegen HIV, kanker en taaislijmziekte, in plaats van elkaar tegen. En worden bedenkers van nieuwe medicijnen wél beloond voor hun bijdrage aan de volksgezondheid, maar niet met langdurige monopolie. Utopie? Nee hoor, in sommige landen wordt gewerkt met de patentenpool. Een inspirerend voorbeeld is de zogenaamde patentenpoel. Het is een gecontroleerde manier om de productie van medicijnen open te stellen voor andere partijen zónder patent. In relatief arme delen van de wereld bijvoorbeeld, waar de farmaceut toch geen markt in ziet, maar wél patiënten zijn. Patentenpools zorgen voor meer concurrentie tussen producenten én meer kennisuitwisseling. https://laatbloeien.nl/breken-we-in-202 ... delijk.../
wetswijziging Wet Geneesmiddelen
december 2019
Doorbraak! De wetswijziging is goedgekeurd. Minister Bruins wil per 1 april 2020 de Wet Geneesmiddelen aanpassen, en de maximumprijzen van geneesmiddelen verlagen. Daartoe heeft minister Bruins (VWS) de ontwerpregeling aan de Tweede Kamer aangeboden en deze is goedgekeurd. De bewindsman is voornemens om de definitieve regeling eind februari 2020 in de Staatscourant te publiceren zodat er vanaf april 2020 lagere maximumprijzen komen voor geneesmiddelen. https://www.knmp.nl/.../minister-bruins-verlaging...
Gedragscode
januari 2020
Er werd twee jaar naar uitgekeken: en daar was ie dan eindelijk, de nieuwe gedragscode van de farmaceutische industrie die als ‘ morele code’ voor farmabedrijven zou moeten gaan dienen. Maar wat blijkt? Niets, helemaal niets wordt hierin vermeld over het heetste hangijzer: de prijzen van medicijnen. Minister Bruno Bruins is niet blij en ook Tweede Kamerleden zijn teleurgesteld: "Dit is een gemiste kans, ons geduld raakt op." En dan te bedenken dat ze er twee jaar mee bezig zijn geweest in opdracht van de belastingbetaler…
https://www.rtlnieuws.nl/.../bruins-vws ... eutische...
Corona
En toen kwam CORONA….en alles werd anders. Er werd gesproken over een vaccin en iedereen keek weer naar de farmaceuten. Hoe dit verder afloopt zal de toekomst leren.
Maar hoe zit het met de gedragscode? Zijn er nog kamervragen over gesteld? Sindsdien is er helemaal NIETS meer gepubliceerd over de code. Wat is de status? Gaat het weer twee jaar duren? Zo modderen we door.
17 maart 2020 Aftreden Bruins, aantreden Van Rijn
De aanscherping van de maximumprijs voor geneesmiddelen die op 1 april zou ingaan, zal met een half jaar worden uitgesteld. Verschillenden partijen uit de geneesmiddelenketen zouden hier op aangedrongen hebben bij Van Rijn. Uiteraard geen haan die er naar kraait, want “ Corona”.
https://www.bnnvara.nl/.../Van-Rijn-kondigt-nieuwe...
april 2020
In april verschijnt een artikel over de manier waarop de farmaceutische industrie toenmalig minister Bruins heeft gechanteerd, door te dreigen medicijnen niet te leveren als hij de geplande wetswijziging waarin ze hun prijzen zouden moeten verlagen liet doorgaan. Dat stelt bijzonder hoogleraar Economische bedrijfsvoering Mark van Houdenhoven.
https://www.nrc.nl/.../farmalobby-chanteerde-minister...
juli 2020
Een paar weken geleden werd bekend dat de Nederlandse regering opdracht heeft gegeven voor de levering van vaccins COVID-19 aan farmaceut Astra Zenica, het bedrijf dat sinds 2018 wordt aangeklaagd door zorgverzekeraar Menzis en binnenkort zal deze zaak voor de rechter verschijnen. En de race om als eerste een vaccin te kunnen presenteren zal weleens ten koste kunnen gaan van de kwaliteit, aangezien de fabrikant immuniteit heeft gekregen zodat deze niet kan worden aangeklaagd tegen mogelijke schadelijke bijwerkingen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/.../farm ... t-voor.../
https://www.letselschade.nu/.../de-race ... vaccin.../
En nu?
Bruins is voorlopig verdwenen van het publieke toneel. Hij was dapper genoeg om te proberen de farmaceutische industrie bij de kladden te pakken, maar hij had waarschijnlijk niet kunnen bevroeden in welk wespennest hij zich begaf…Hij verdient respect voor zijn moed en voorbeeldfunctie, ook al is het (nog) niet gelukt. Hij is een inspirerend rolmodel geweest, en hopelijk tonen onze volksvertegenwoordigers het karakter om het stokje over te pakken en nou door te zetten. Onderstaande link verwijst naar een recent interview, waarin hij ook nog de kwestie van de dure medicijnen aanhaalt.
https://www.denhaagcentraal.net/.../interview-bruno.../
Acute of preventieve zorg
Het is duidelijk dat hier grote belangen meespelen, ten koste van het algemeen belang. Mijn mening? De westerse geneeskunde en medici (inclusief de apothekers) zijn heel belangrijk voor de samenleving en onze gezondheid. Primair zouden ziekenhuizen gericht moeten zijn op de behandeling van acute ziektes en operaties. We hebben zoveel kennis en technologische ontwikkelingen om de meest gecompliceerde operaties uit te voeren en mensen te genezen van acute ziektes. Er is kennis en er zijn middelen om medicijnen te maken tegen zeldzame ziektes en er zijn vaccins ontwikkeld tegen ernstige infectieziektes. Dat is fantastisch en moeten we koesteren. Echter, er zijn nu teveel mensen die een beroep doen op de gezondheidszorg. Zoals ik het zie zou de zorg onderscheid moeten maken tussen acute zorg en preventieve zorg. Hiervoor zou een heel nieuw apparaat moeten worden ingericht met een focus op preventie en het algemeen welzijn. Voeding, geestelijke gezondheid, sport en ontspanning ter versterking van het immuunsysteem. De westerse wereld kan hierin een voorbeeld nemen aan de holistische oosterse benadering. Lichaam en geest zijn verbonden en veel van onze hedendaagse ziekten worden veroorzaakt doordat het systeem niet in balans is. Vele wetenschappelijke onderzoeken hebben de samenhang al aangetoond. Pillen zijn niet altijd nodig. Conclusie: het is tijd voor een grootschalige reorganisatie maar dat kan alleen als alle partijen bereid zijn om samen te werken in het algemeen belang. We gaan die kant op, het kan haast niet anders. Uiteindelijk voor iedereen een gezondere situatie!
Bruno Bruins en zijn strijd voor een rechtvaardiger zorgsysteem
B. Le Noble 19 augustus 2020
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 nov 2020 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb er nog even over nagedacht.

Doe toch maar een slotje, bij nader inzien. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 nov 2020 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Inderdaad bestaat er momenteel maar 1 waarheid. Al het andere is maar ruis. Gauw een slotje erop! :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 nov 2020 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
nee, ik laat mij niet vaccineren!


Beetje lang verhaal om je antwoord heen. Heb het even voor de lezer samengevat. Het antwoord op de vraag.

Geen dank :salut:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 nov 2020 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hou je maar lekker bij je eigen waarheid :wink:
Overigens maken de werkers in de zorg zich sterk tegen verplichtte vaccinatie, maar ook die hebben er uiteraard geen verstand van! :salut:
Het is werkelijk onvoorstelbaar dat mensen zo beïnvloedbaar zijn door een overheid, dat ze zelfs open staan om zich vol te laten spuiten met een middel, wat werkelijk in enkele maanden in elkaar is geprutst.
Astra-Zaneca heeft het voor elkaar gekregen, dat naderhand geen claims ingediend kunnen worden. Dream on! :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 nov 2020 1:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Net als bij nieuwe software kijk ik een tijdje de kat uit de boom tot de kinderziektes er uit zijn. Dus nee, ik ga niet als eerste de spuit in mijn reet zetten.
Dat ik dat wel doe na een tijdje, die kans lijkt me erg groot. We gaan het zien.
Sommigen moeten nu eenmaal altijd de eerste zijn, dat is bij nieuwe Windows zo, nieuwe Ifoon, noem maar op. Lekker laten gaan, het komt wel goed :)

Mijn moeder is overigens erg oud en wil graag "aan de spuit".
We gaan er van uit dat zij op enig moment een oproep krijgt en dan laat ze de shot zetten :thumleft:
Griepprik doet ze ook ieder jaar, een week of twee geleden zelfs nog geloof ik. Ze was een dag later een beetje minder fit maar dat is weer over.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


24 nov 2020 4:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
Inderdaad bestaat er momenteel maar 1 waarheid. Al het andere is maar ruis. Gauw een slotje erop! :wink:


Volgens mij is er voor jou ook maar 1 waarheid.


24 nov 2020 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
buiten de discussie wel of niet vaccineren , heb ik wel de vraag .. wanneer? in de UK in december al , in Duitsland
bouwt men al grote vaccinatie centra , hier doet de Jonge nog vaag over de levering ? waren toch al besteld ?
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


24 nov 2020 9:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kunnen we geciviliseerd over een non-Porsche onderwerp praten met het respect dat andere mensen ergens anders over kunnen denken? Het is niet de bedoeling mensen uit 'het andere kamp' te bekeren, overtuigen of veroordelen. Als dat kan blijft het topic open, anders gaan we weer door over Porsche. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 nov 2020 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
als er termen als het nieuwe fascisme gebruikt moeten worden om je argumenten kracht bij te zetten is er wat mij betreft al een grens overschreden.... ik ga het topic verder niet meer bekijken. Wat betreft de vraag inzake vaccinatie, ja graag. Al moet men er niet vanuit gaan dat vaccinatie zalig makend is en alles oplost...


24 nov 2020 10:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.