Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 20:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
is ook veel geld.
Maar wat stel je dan voor als alternatief? helemaal niet testen en bij klachten in quarantaine? Ik ben bang dat de zorg dan nog meer onder druk komt te staan en ook dat bijv. de langere quarantaine periode (10 ipv 5 dagen) een hoop geld zal kosten.
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 mei 2021 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als zelfstandig ondernemer heb ik zowel thuis als in de praktijk een hele berg van die zelftesten liggen.
In verhouding zijn ze niet duur en je hebt het geld erg snel terugverdiend als je zelf direct weet dat het goed is, een dag omzet mislopen kost een stuk meer.
Wij zijn gewend niet aan het handje van de overheid te lopen.


11 mei 2021 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gommers heeft zelf een half jaar geleden gezegd dat als eenmaal de risicogroepen gevaccineerd zijn, de druk van de zorg af is. Dat we uit de crisis zijn. Deze uitspraak heeft hij later onder druk weer ingetrokken. Wat daar achter zit weet ik niet, maar ik denk wel dat hij gelijk had toen.

Testen zou je in uitzonderlijke gevallen kunnen doen, bij bezoek aan ziekenhuis of verzorgingstehuizen bijvoorbeeld. Verder voegt het echt niet veel toe.


11 mei 2021 13:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
zowel thuis als in de praktijk een hele berg van die zelftesten liggen


Die hebben wij ook, zowel de bloed- als de speekseltest.
Echter wanneer je nauw contact hebt gehad met een besmet persoon ben je ''verplicht'' 10 dagen in quarantaine te gaan of wanneer je geen symptomen ontwikkelt te testen na 5 dagen voordat je weer uit quarantaine mag.

Zover ik het begrijp wordt er getest om het virus zoveel als mogelijk te monitoren. Bijv. door quarantaine na contact met een besmet persoon. Ook dat kan natuurlijk met een zelftest. Ik vraag me dan wel af hoe dat allemaal gaat lopen als dit niet meer wordt gereguleerd. Met een coronaapp en een zelftest?
Ik weet het niet he, laat ik dat voorop stellen. Maar ben hier ook wel sceptisch over.

Ik denk dat er wellicht ook nog wel een juridische addertje onder het gras zit.
En ik denk dat de meeste hier niet na hoeven te denken als ze een testje moeten kopen. Ook niet als dit meerdere malen per week/maand is. Dit is helaas niet voor alle Nederlanders het geval.

misschien kunnen we collectief claimpje opzetten richting Wuhan? of wacht... dat hebben in de us of a vast allang gedaan. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 mei 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou jongens het is gebeurd ik heb zojuist mijn eerste prik gehad met astra Zeneca en eind juli de 2e . We gaan het zien.
Toch maar besloten de prik te nemen .
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


11 mei 2021 15:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Toch maar de knoop doorgehakt!?
Ik begrijp je keuze wel. Langzaam gaat bij mij de ''naald'' (mooie woordspeling he :mrgreen: ) ook richting vaccineren.
Voor mn kinderen overigens nog niet, daar vind ik het zeker nog te spanend voor.
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 mei 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
renetrzes schreef:
Nou jongens het is gebeurd ik heb zojuist mijn eerste prik gehad met astra Zeneca en eind juli de 2e . We gaan het zien.
Toch maar besloten de prik te nemen .


Ik denk dat je daar heel goed aan gedaan hebt. :wink:


11 mei 2021 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja ik heb er zo te zien wel 72 pagina's op dit forum voor nodig gehad om te besluiten :mrgreen:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


11 mei 2021 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ach, hoeveel jaar heeft het geduurd voor die 997 er was.
Je bent nu eenmaal niet zo'n beslissert! :mrgreen:


11 mei 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mooi, mijn AstraZeneca heb ik 3 weken geleden gehad en ik leef nog steeds, en kraam nog steeds geen onzin uit.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 mei 2021 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heb mijn afspraak verzet,kan nu volgende week vrijdag de 21e.
Met pfizer of moderna


11 mei 2021 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Krijg zondag de 1e en eind juni de 2e (Pfizer of Moderna) :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 mei 2021 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dial_888 schreef:
ik leef nog steeds, en kraam nog steeds geen onzin uit.... :mrgreen:


Niet meer als anders bedoel je denk ik? :mrgreen:

Misschien dat ik met zo’n spuit wel wat normaler ga praten :ba:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


11 mei 2021 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Grappig dat het niemand opvalt, dat bij aanvang van de vaccinaties dit jaar, het aantal IC opnames exorbitant stijgt t.o.v. vorig jaar, toen er nog niet werd gevaccineerd....
En het kleine beetje winst wordt toegeschreven aan juist diezelfde vaccinaties......schiet mij maar (niet) lek :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 mei 2021 13:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Grappig dat het niemand opvalt dat aan het begin van dit jaar het aantal besmettingen/opnames hoog was,en na de vaccinaties dalende is. :-)
Ik heb afgelopen vrijdag de 1e prik gehaald en 0,0 niks van gemerkt.
Dus gewoon halen die prik niet zeuren.


26 mei 2021 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat dus...

Niet vaccineren = niet meedoen als (bijna) alles weer mag zometeen.


26 mei 2021 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik na het doormaken van de ziekte en met het vaccinatieproces in de kennissenkring mijn sociale leven weer terug heb.
Wij spreken nu weer met vrienden/familie af. Heerlijk! 8) :drunken:


26 mei 2021 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
erwin964c4 schreef:
Grappig dat het niemand opvalt dat aan het begin van dit jaar het aantal besmettingen/opnames hoog was,en na de vaccinaties dalende is. :-)


Dat is dus niet zo. Die besmettingen heeft alleen te maken met de hoeveelheid testen die zijn uitgevoerd.
De stijging van het aantal IC-opnames kan je zo nakijken bij stichting nice. Precies het moment dat er massaal gevaccineerd wordt.
Eerste conclusie die je kan trekken, is dat dit veroorzaakt is door de vaccinaties. Een andere uitleg heb ik nog niet voorbij zien komen.
Bovendien was vorig jaar onder dezelfde omstandigheden zonder vaccinaties de daling veel sterker :wink: (dat willen voorstanders uiteraard niet horen).
Volgens mij heb ik een punt, tot het tegendeel 'bewezen' is....
Mijn bewering is dus, dat de daling zonder vaccinaties hetzelfde zou zijn geweest als 2020. (Of het weer moet hier de oorzaak zijn?)
Maar ik ga verder niet in discussie, ik laat me niet vaccineren, ik behoor niet tot de risicogroep. Jullie wel begrijp ik :mrgreen:
Dan maar uitsluiting van de maatschappij.....en ojee, geen sociale contacten meer.....(die ik evengoed wel had en nog steeds heb). Lang niet iedereen denkt zoals jullie.
In mijn binnenzak zit nog steeds mijn eerste mondkapje van maart 2020.....ziet er niet meer uit natuurlijk, maar het moet soms hè!
Niet omdat het werkt, maar omdat het moet.....duh
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 mei 2021 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ieder zijn ding, ik heb vanmorgen mijn 1e shot Phizer gehaald.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


26 mei 2021 13:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Niet vaccineren = niet meedoen als (bijna) alles weer mag zometeen.


Gelukkig is dit vooralsnog niet zo.
Om mee te mogen doen met de maatschappij blijft er voorlopig de keuze tussen vaccineren en testen. Of je het daarmee eens bent is vraag 2 natuurlijk... :wink:
_________________________________________
footers zuigen! :D


26 mei 2021 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
Maar ik ga verder niet in discussie, ik laat me niet vaccineren, ik behoor niet tot de risicogroep. Jullie wel begrijp ik :mrgreen:


Ik behoor ook niet tot de risicogroep......


26 mei 2021 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
erwin964c4 schreef:
Grappig dat het niemand opvalt dat aan het begin van dit jaar het aantal besmettingen/opnames hoog was,en na de vaccinaties dalende is. :-)


Dat is dus niet zo. Die besmettingen heeft alleen te maken met de hoeveelheid testen die zijn uitgevoerd.
De stijging van het aantal IC-opnames kan je zo nakijken bij stichting nice. Precies het moment dat er massaal gevaccineerd wordt.
Eerste conclusie die je kan trekken, is dat dit veroorzaakt is door de vaccinaties. Een andere uitleg heb ik nog niet voorbij zien komen.
Bovendien was vorig jaar onder dezelfde omstandigheden zonder vaccinaties de daling veel sterker :wink: (dat willen voorstanders uiteraard niet horen).
Volgens mij heb ik een punt, tot het tegendeel 'bewezen' is....
Mijn bewering is dus, dat de daling zonder vaccinaties hetzelfde zou zijn geweest als 2020. (Of het weer moet hier de oorzaak zijn?)
Maar ik ga verder niet in discussie, ik laat me niet vaccineren, ik behoor niet tot de risicogroep. Jullie wel begrijp ik :mrgreen:
Dan maar uitsluiting van de maatschappij.....en ojee, geen sociale contacten meer.....(die ik evengoed wel had en nog steeds heb). Lang niet iedereen denkt zoals jullie.
In mijn binnenzak zit nog steeds mijn eerste mondkapje van maart 2020.....ziet er niet meer uit natuurlijk, maar het moet soms hè!
Niet omdat het werkt, maar omdat het moet.....duh

Shit, je hebt het plan door. Ik zou maar onderduiken want “teveel weten” is gevaarlijk!
Maar serieus: er is een simpele verklaring voor. Bij sommigen heeft de vaccinatie niet het beoogde effect en blijft de 5G chip (en nog want andere zaken) in de arm steken. De werkzame stof zorgt er dan voor dat je heel ziek wordt zodat je opgenomen moet worden. In de IC zetten ze de chip er dan handmatig alsnog goed in. Alles gewoon volgens plan, dus.


26 mei 2021 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:mrgreen: :mrgreen: :cheers:


26 mei 2021 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
giulia schreef:
Niet vaccineren = niet meedoen als (bijna) alles weer mag zometeen.


Gelukkig is er nog zoiets als wetgeving om te zorgen dat we niet doorschieten in dit soort angst/paniek reacties.

- Feit is dat je na vaccinatie nog steeds drager van het virus kan zijn, en dus besmettelijk zijn.
- Voor de niet risico groepen is de risk/benefit van een vaccin gewoon niet heel positief.

Laat iedereen dat sommetje voor zichzelf maken, en niet te hard oordelen over de keuze van een ander :salut:


26 mei 2021 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Enguess schreef:
Shit, je hebt het plan door....

Je zit gewoon in een ontkenningsfase. Dat geeft niet. Je bent bang, en ik begrijp je.
Nee echt, ik begrijp je. Ik begrijp jou ook Ewout.... :mrgreen:

Iemand de truc met het magneetje al geprobeerd vlak na de vaccinatie? Ik ben gewoon nieuwsgierig.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 mei 2021 14:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.