Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:35



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat een sneu leven heb je zeg als je overal continue maar iets achter zoekt...doodvermoeiend.


21 jun 2021 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben nu zover dat ik de overweging ga maken om toch de injectie te laten zetten. Heb wel een vragenlijst welke ik voor wil leggen aan de aanwezige arts. Afhankelijk van de antwoorden mag hij/zij mij wel/niet injecteren. Vragenlijst ziet er alsvolgt uit;

Woonplaats, DD MM YYYY

Betreft: Informatie om te komen tot Informed Consent


Geachte heer/mevrouw, verantwoordelijke voor het informeren over het COVID-19 vaccin,

Medische verrichtingen dienen altijd plaats te vinden onder voorwaarde van 'informed consent': een informatieplicht van de arts en een toestemmingsvereiste van de patiënt. Wie een verrichting ondergaat dient vooraf, op begrijpelijke en volledige wijze, ingelicht te worden over de aard en het doel van de behandeling, wat de diagnose en prognose zijn, welke risico's aan de behandeling verbonden zijn en welke alternatieven mogelijk zijn.

Alvorens te kunnen overwegen of de injectie tegen COVID-19 bevorderlijk is voor mijn gezondheid zou ik graag de volgende vragenlijst aan u willen voorleggen. Ik verzoek u deze, conform de Eed van Hippocrates, alsmede uw huidige kennis, te beantwoorden en te ondertekenen.

Algemene vragen;

1. Welke mogelijke bijwerkingen van de COVID-19-injectie zijn tot op heden gemeld?

2. Bent u zich bewust van het feit dat u er verantwoordelijk voor bent mij, maar ook anderen, op de hoogte te brengen van alle benodigde informatie over de injectie en van de bijwerkingen ?

3. Welke ingrediënten / bestanddelen bevat deze injectie?

4. Is het correct dat voor productie van deze injectie gebruik wordt gemaakt van apenhersenen?

5. Is het correct dat voor productie van deze injectie gebruik wordt gemaakt van levende cellijnen van levend geaborteerde foetussen?

6. Is het correct dat voor productie van deze injectie gebruik wordt gemaakt van nanodeeltjes aluminium die in mijn hersenen terecht kunnen komen?

7. Bent u zich ervan bewust dat nanodeeltjes aluminium die doordringen tot de hersenen en tot de epifyse de werking van mijn immuunsysteem kunnen schaden?

8. Kunt u mij verklaren waarom sommige mensen na injectie op de plek van injectie magnetisch worden of blijken te zijn? Staat u mij toe dit te testen terwijl de vloeistof in het flacon zit?


Juridische aansprakelijkheid;

9. Na injectie zijn individuen overleden of is bij hen blijvend letsel ontstaan. Mocht dit bij mij gebeuren, bent u zich dan bewust dat volgens de Landsadvocaat de arts die de prik zet aansprakelijk is, in ieder geval ten aanzien van de informed consent, en niet de Staat of de producent van de injectievloeistof?
10. Accepteert u die aansprakelijkheid voor het volledig en juist informeren van mij en anderen door deze vragenlijst te ondertekenen?

Medisch experiment;

11. Bent u verplicht te vertellen van welke producent u de injectievloeistof bij mij en anderen inspuit?

12. Weet u of in het kader van een wetenschappelijke evaluatie van de effecten van deze injectie ook een groep mensen met een placebo-vloeistof wordt ingespoten? Zo ja, weet u welke flacons dan placebo bevatten en welke niet?

13. Kan het zijn dat de vloeistof die u mij toedient een placebo is?

14. De bijsluiter (welke ik nu graag zou willen inzien en ontvangen) meldt dat dit medicijn zich in een experimentele fase bevindt tot 2023 en dat daarna pas bekend zal worden of en in hoeverre er schade aangebracht is aan mijn lichaam. Gebiedt de door u afgelegde eed niet – tot die tijd – van het toedienen aan mij als gezond persoon af te zien?

Bijwerkingen melden;

15. Waar meldt u eventuele bijwerkingen die u ter ore komen?

16. Heeft u zicht op de bijwerkingen bij de persoon die u injecteert in de dagen na toediening?


Kennis over bekende bijwerkingen;

17. Houdt u bij wat de ontwikkelingen over de positieve en negatieve effecten zijn die relevant zijn voor het geven van goede informatie aan mij? Welke bronnen gebruikt u daarvoor?

18. Houdt u bij wat de gemelde bijwerkingen van recent gevaccineerden zijn die relevant zijn voor het geven van goede informatie aan mij en aan anderen?

19. Waar haalt u deze informatie over bijwerkingen van recent gevaccineerden vandaan?

20. Bent u ervan op de hoogte dat het CDC (het Amerikaanse RIVM) meldt dat er een risico is op ontstekingen van de hartspier bij jongeren?

21. Bent u ervan op de hoogte dat er een verhoogd risico op bloedstolsel is na deze injectie?

22. Bent u ervan op de hoogte dat er een verhoogd risico is op nadelige effecten aan voorplantingsorganen?

23. Bent u ervan op de hoogte dat bijwerkingen op de midden- en langere termijn nog niet bekend zijn?

Kennis over COVID-19 pandemie;

24. Bent u op de hoogte van de Infection Mortality Rate (IFR) van het SARS-CoV-2 virus zoals recent bijgesteld door de WHO? En hoe deze IFR zich verhoudt tot bijvoorbeeld de IFR van influenza?

25. Bent u ervan op de hoogte dat uit de cijfers van het RIVM blijkt dat er sinds maart 2020 geen griepgolven meer zijn? Wat is hier volgens u de oorzaak van?

26. Vindt u dat er sprake is van een pandemie van het SARS-CoV-2 virus? Mede gezien het feit dat de definitie van een “pandemie” door de WHO tussentijds is aangepast.

27. Bent u van mening dat het vaccineren die enige mogelijkheid is om het virus te bestrijden?

Praktische zaken;

28. Staat u mij toe een foto maken van de flacon waarin de aan mij toegediende vloeistof zit? En van de verpakking waarin de flacons zitten?

29. Staat u mij toe de injectienaald waarmee u mij injecteert mee te nemen?

30. Staat u mij toe de vloeistof mee te nemen en te laten onderzoeken door een onafhankelijk laboratorium?

31. Zou ik u uw BIG-registratienummer en naam mogen ontvangen?





Handtekening arts:



Ben benieuwd .....


Laatst bijgewerkt door redriver op 21 jun 2021 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.



21 jun 2021 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat je benieuwd bent zegt wel genoeg :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 jun 2021 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik denk wel dat hij weer een sticker krijgt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 jun 2021 15:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Geen prik dus.


21 jun 2021 15:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Man man man. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2021 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:popcorn: :popcorn:


21 jun 2021 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kan men straks op een Porsche meeting niet-gevaccineerde weigeren?


21 jun 2021 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kunnen ze nog maar drie mensen per dag vaccineren


21 jun 2021 18:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dit is een grapje, toch?
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 jun 2021 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik mag het hopen.
Tegen dit soort flauwekul helpt zelfs een prikje niet meer ben ik bang.


21 jun 2021 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hoe verloopt de vaccinatie in NL (en CH ;-) ) eigenlijk? Horen en lezen we hier niks over...

Na een trage opstart zit de campagne hier in BE al een paar weken in een enorme stroomversnelling; en het dient gezegd - het is echt goed georganiseerd in de vaccinatiecentra heb ik zelf al ervaren en hoor ik van vrienden en collega's (consultants logistiek en supply chain, dus wij bekijken dat vanuit een stukje beroepsmisvorming :wink: ).

Zelf Pfizer gekregen, niet onlogisch, de fabriek in Puurs is 15 km van hier en is een erg belangrijke werkgever hier in de streek.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 jun 2021 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Beroepsmisvorming :) :)

In NL ook traag van start maar nu goed op stoom. Ik meen ongeveer 2 bouwjaren per dag en iedereen vanaf 18 zou inmiddels moeten kunnen aanmelden.
Ongeveer 14 milj prikken gezet op dit moment. Weet het percentage 1e en 2e niet precies.
Ik kijk zelf nog even de kat uit de boom. Ik denk dat ik het tot de winter aankijk en mocht alles blijven zoals beloofd denk ik me dan te melden voor een prikje.
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 jun 2021 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4s sinds 2003
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tja, je maakt wat mee. Terwijl ik bij de huisarts stond te wachten op mijn injectie stond er achter mij een volgende “patient”. Meneer vertelde opgeroepen te zijn voor zijn eerste vaccinatie. In verband met onderliggend lijden en daarmee een verhoogd persoonlijk risico bij een besmetting wilde meneer wel de prik. Maar…..vertelde hij erbij …..ik houd de arts aansprakelijk voor alles, mocht ik last van iets krijgen. Op mijn opmerking dat het wel zeker ZELF mag kiezen om wel of niet gevaccineerd te worden, kwam als antwoord “ik wil wel graag de prik ter bescherming , maar ik houd ze allemaal aansprakelijk”. Op mijn vraag wat hij dan verstond onder aansprakelijk voor alles kwam als antwoord “ hoofdpijn, misselijk, ach je weet wel”. Succes meneer en ik hoop dat u nergens last van krijgt heb ik hem vriendelijk meegegeven.


21 jun 2021 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
Dat je benieuwd bent zegt wel genoeg :popcorn:



:thumleft:

Als de arts niet wil tekenen kan die PF-er gelijk door naar psychiater :mrgreen:

Moest wel weer glimlachen over nano-alu-deeltjes die naar je hersenen kunnen schieten. Gebruikt zeker nooit deodorant, want dat barst van de aluminium wat opgenomen wordt door de huid (of zo iets) :mrgreen:

Ik heb mijn 2e vaccinatie gekregen en wederom een klein beetje stijve plek op de prikplek, verder niets :thumleft: . En oh ja, ik sport en beweeg veel (hardlopen), eet redelijk gezond, heb geen overgewicht, drink en rook niet. Heb toch besloten, zonder lang nadenken, me te laten vaccineren want ik heb berekend dat ik ieder jaar een jaar ouder wordt en vanzelf (sneller dan ik wil) in de risciogroep kom :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 jun 2021 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:
Ik kijk zelf nog even de kat uit de boom. Ik denk dat ik het tot de winter aankijk en mocht alles blijven zoals beloofd denk ik me dan te melden voor een prikje.

Same here
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 jun 2021 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Spuit 1 zit in m’n pootje. Geen bijwerkingen, zelfs niet na de lange termijn van een week. Kan nu wel Chienese films zonder ondertiteling begrijpen. Vorige week bij 31 graden ook alvast de eerste wintersport geboekt


PS die M4 vond ik voor vaccinatie al mooi en de i4 na. Het heeft dus geen merkbare invloed op smaak :mrgreen: zie ook beamer topic.


21 jun 2021 23:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Fijn om te lezen dat er zoveel vrijwilligers zijn die zonder financieel gewin mee willen doen aan dit experiment …..

#2023

EDIT:

Citaat:
Alle goedgekeurde vaccins hebben testfase 3 doorlopen en zitten derhalve niet meer in de testfase. De onderzoeken blijven wel doorlopen tot 2023, omdat nog moet blijken hoe lang de vaccins werkzaam zijn.


:popcorn:

Ik sta in de rij achter Pacoloco en Maarten ;)


22 jun 2021 7:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is grappig om te zien dat je - als je met reden - niet meedoet meteen wordt weggezet als wappie. Helpt niet echt zullen we maar zeggen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 jun 2021 8:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gaat niet zo zeer om de keuze op zich. Meer om het daarbij verspreiden van feitelijk onjuiste informatie en aangeven dat de keuze daarop gebaseerd zou (moeten) zijn. Zie post Olaf hierboven bijvoorbeeld. En zo zijn er genoeg te vinden in dit topic. Verder over het weggezet worden als wappie … ach gossie … wie was er nou een stoere Fries?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 jun 2021 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Jullie vermaken jezelf nog wel even hiermee gelukkig.


Deze reactie op mijn post is dan toch een minpuntje van je. Hiermee maak je zelf elke discussie onmogelijk.

En dit is natuurlijk totaal onbelangrijk op zo'n forum. Maar zorgelijker vind ik dat je dit gedrag ook ziet in de medische wereld. De enige mensen die hun zorgen uit durven spreken zijn mensen die niks te verliezen hebben, oudere of gepensioneerde virologen ect. De rest houd zich stil, anders is je carriere over. Kijk wat er nu met die Canadese viroloog Briam Bridle gebeurd. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.


22 jun 2021 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Byram bedoel je.


22 jun 2021 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Gaat niet zo zeer om de keuze op zich. Meer om het daarbij verspreiden van feitelijk onjuiste informatie en aangeven dat de keuze daarop gebaseerd zou (moeten) zijn. Zie post Olaf hierboven bijvoorbeeld. En zo zijn er genoeg te vinden in dit topic. Verder over het weggezet worden als wappie … ach gossie … wie was er nou een stoere Fries?

Het zit je nogal hoog :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 jun 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
RS-R schreef:
Byram bedoel je.


:thumleft: foutje


22 jun 2021 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Maarten schreef:
MarkS schreef:
Gaat niet zo zeer om de keuze op zich. Meer om het daarbij verspreiden van feitelijk onjuiste informatie en aangeven dat de keuze daarop gebaseerd zou (moeten) zijn. Zie post Olaf hierboven bijvoorbeeld. En zo zijn er genoeg te vinden in dit topic. Verder over het weggezet worden als wappie … ach gossie … wie was er nou een stoere Fries?

Het zit je nogal hoog :wink:


Ach, het was een reply op jouw weggezet-worden-als-wappie post, dus ik vraag me dan wel af bij wie nu wat precies hoog zit. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 jun 2021 12:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.