Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 19:00



Antwoord op onderwerp  [ 1825 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 73  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Voor angsthazen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2024 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ah, stom van mij…je kunt het natuurlijk ook lekker bagataliseren. Maar het is fijn dat jij geen hulpbehoevende (schoon)ouders, sportende kinderen en klantenafspraken na werktijd hebt.
Ik vind het in ieder geval een prettig gevoel een auto tot mijn beschikking te hebben staan, met volle tank.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 feb 2024 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Je rijdt een EV normaal gesproken tussen 20-85% SOC. Dus als je hem “leeg” thuis aan de paal hangt, dan heb je altijd nog wat range over. In mijn geval zo’n 60-80 km, bij Tesla’s zal dat meer zijn. In een urgent “noodgeval” kan je dus best nog uitrukken.


27 feb 2024 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 feb 2024 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Geheel wederzijds!
En dan nog met de toevoeging.
EV's zijn te zwaar.
EV's zijn te duur.
EV's zijn te snel, de meeste kunnen daar niet mee om gaan, icm met het veel hogere gewicht.( straks hoge wegenbelasting).
Dus dat......


27 feb 2024 23:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nou idd die ene keer in de 10 jaar dat:
-Je batterij echt helemaal leeg is
-je geen tweede auto tot je beschikking hebt
-je supersnel naar je schoonmoeder moet
-onderweg 5 minuten laden voor 100km veel te lang is

is genoeg reden om geen EV te gaan rijden :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 feb 2024 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Eigenlijk zouden jullie allemaal de EV pioniers elke dag moeten bedanken voor onze inzet. Omdat wij de nadelen van een zich nog ontwikkelende infrastructuur elke dag trotseren helpen we de vooruitgang, zodat jullie rustig met een volgetankte auto voor de deur kunnen afwachten tot alles perfect is en dan risico- en pijnloos de overstap kunnen maken :cheers:

Graag gedaan mannen (en vrouwen). :thumleft:

Misschien een apart draadje “ode aan de EV pioniers” waar julliie, de fossiele forumvrienden, elke dag een buiging kunnen maken voor ons, die zich elke dag weer tomeloos inzetten voor jullie automobiele toekomst :mrgreen:


28 feb 2024 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Targa Floriaan schreef:
Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.

Ik heb ook altijd zo gedacht. Heb je het al een keer een echte kans gegeven om in een EV te rijden? Het zijn niet allemaal rijdende iPads. Ik heb zelf ook niet veel met het ontwerp van een Tesla, maar kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hier wel op aanslaan. Er zijn alleen nog zoveel meer smaken die hetzelfde 'interieurgevoel' maar een volstrekt andere rijbeleving geven. BMW i4, Audi, VW id series.

Nadat ik zelf toch overstag ben gegaan voor een uitgebreide proefrit met de Taycan was ik voor in ieder geval de zakelijke kilometers wel heel snel verkocht kan ik je zeggen. Dit terwijl ik altijd als hardste heb geroepen: 'mij zal je nooit in een batterij op wielen zien'. Dit schrijvende realiseer ik mij ook dat ik wel in een hele luxe positie zit omdat ik voor de momenten dat ik een andere emotie wil beleven de 992 kan pakken. Die prikkel is er en zal er zeker ook blijven.

Ben gewoon even nieuwsgierig of je er al eens serieus in gereden hebt.

En even voor de duidelijkheid, dit is op geen enkele manier een aanval of een poging om bijdehand te doen. Iedereen zijn mening en die wil ik ook graag respecteren.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


28 feb 2024 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Enguess schreef:
Eigenlijk zouden jullie allemaal de EV pioniers elke dag moeten bedanken voor onze inzet. Omdat wij...



Haha, wij zijn geen EV pioniers hoor. Jij hebt een mooie dikke bak met voldoende range. De EV pioniers waren mensen die 15 jaar geleden met een Zoe met 100km range ook naar Frankrijk op vakantie gingen. Dan had je een uitdaging.

De techniek heeft al een hele slag gemaakt. De laad infrastructuur heeft nog een lange weg te gaan. Ook veel cowboys nog qua aanbieders, onduidelijke/woekerprijzen hier en daar. Maar dat moet allemaal groeien.


28 feb 2024 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Targa Floriaan schreef:
Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.


Die grote(re) milieu belasting is gemiddeld binnen 35,000 km te niet gedaan tov een ICE. En ik dacht dat de gemiddelde NL auto iets van 1,5 ton rijd......... dus dan is het denk ik een kwart. Er zijn ook al EV's die nagenoeg hetzelfde wegen als een ICE variant, laden doe ik (nee geen Tesla) thuis in de daluren want dan is het goedkoop maar zorg ook dat het overschot aan energie opgeslagen wordt zodat het net minder belast wordt. En ja het zijn rijdende ipads maar man o man wat rijd dat lekker, power, comfort, rust. Als ik herrie wil pak ik mijn P, maar daar ga ik echt niet (meer) de afstanden mee rijden die ik met de EV doe.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


28 feb 2024 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Heeft iemand al genoemd dat de wegligging van een Tesla Model 3 beter is dan de gemiddelde, pak 'm beet, BMW 3-serie? :D
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


28 feb 2024 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
@ArnoM en Surfroy:
Laat ik vooropstellen: TF lijdt t meest door het lijden dat hij vreest.
Nee, ik heb nog nooit in een EV gereden, en hoogstens een klein stukje meegereden. Dus ik weet niet uit ervaring wat ik mis.
Mijn iPad aversie richt zich op alle auto's, en geldt dus voor (bijna) alle nieuwe auto's, niet alleen EV's. Maar Tesla spant daarin wel de kroon. Geen knoppen, alleen touchscreen, een nachtmerrie (voor mij).
Voor mij zit t onpraktische in mijn gebruik. Kom regelmatig op locaties waar ik niet zou kunnen laden (of alleen met kunstgrepen), en daar zit ik niet op te wachten.
En ik ben niet overtuigd van de voordelen voor t milieu.
De verminderde (of, eerlijker: de verplaatste) uitstoot vormt maar een deel van de footprint van een EV. En productie van batterijen, en niet te vergeten aanleg van de hele infrastructuur (laadpalen, elektriciteitskabels, energieopwekking) zijn een enorme aanslag op grondstoffen en milieu. Lekker onzichtbaar in China en Afrika. Ja, olie is ook niet schoon, en eindig, maar als er zou worden ingezet op een vervanger daarvoor (e-fuels), zou dat m.i. veel efficiënter zijn. Aanpassen van bestaande tankstations ipv miljoenen km's koperen kabels onder de grond. Er is nu al een tekort aan koper, en dan is nog maar 5% van de NL auto's een EV. Hoeveel is er wel niet nodig om de hele wereld te voorzien van EV's en infrastructuur? Is er vooraf wel berekend/ingeschat of er überhaupt genoeg grondstoffen zijn voor accus en infra?
Dat zijn zo mijn overwegingen bij de keuze voor (g)een EV.
Het zijn ongetwijfeld vast prachtige stukjes techniek, en ik snap best dat ook Porsche liefhebbers er voor kiezen (om welke reden dan ook). Maar ik dus niet, zolang t kan.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 feb 2024 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Binnenkort maar eens een roadster bestellen met raketmotoren graag. :mrgreen:

< 1 sec naar de 100 lijkt me wel wat. Heb je dan ook zo'n fighterjet G pak nodig?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -100-km-h/
_________________________________________
footers zuigen! :D


28 feb 2024 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Pacoloco schreef:
Binnenkort maar eens een roadster bestellen met raketmotoren graag. :mrgreen:

< 1 sec naar de 100 lijkt me wel wat. Heb je dan ook zo'n fighterjet G pak nodig?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -100-km-h/



https://www.tesla.com/nl_NL/roadster/reserve#payment

Doe dan


28 feb 2024 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ja, ik zag het. :shock:

Ik las ook ergens dat ze nieuw dik over de 200k gaan.
_________________________________________
footers zuigen! :D


28 feb 2024 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Targa Floriaan schreef:
@ArnoM en Surfroy:
Laat ik vooropstellen: TF lijdt t meest door het lijden dat hij vreest.
Nee, ik heb nog nooit in een EV gereden, en hoogstens een klein stukje meegereden. Dus ik weet niet uit ervaring wat ik mis.
Mijn iPad aversie richt zich op alle auto's, en geldt dus voor (bijna) alle nieuwe auto's, niet alleen EV's. Maar Tesla spant daarin wel de kroon. Geen knoppen, alleen touchscreen, een nachtmerrie (voor mij).
Voor mij zit t onpraktische in mijn gebruik. Kom regelmatig op locaties waar ik niet zou kunnen laden (of alleen met kunstgrepen), en daar zit ik niet op te wachten.
En ik ben niet overtuigd van de voordelen voor t milieu.
De verminderde (of, eerlijker: de verplaatste) uitstoot vormt maar een deel van de footprint van een EV. En productie van batterijen, en niet te vergeten aanleg van de hele infrastructuur (laadpalen, elektriciteitskabels, energieopwekking) zijn een enorme aanslag op grondstoffen en milieu. Lekker onzichtbaar in China en Afrika. Ja, olie is ook niet schoon, en eindig, maar als er zou worden ingezet op een vervanger daarvoor (e-fuels), zou dat m.i. veel efficiënter zijn. Aanpassen van bestaande tankstations ipv miljoenen km's koperen kabels onder de grond. Er is nu al een tekort aan koper, en dan is nog maar 5% van de NL auto's een EV. Hoeveel is er wel niet nodig om de hele wereld te voorzien van EV's en infrastructuur? Is er vooraf wel berekend/ingeschat of er überhaupt genoeg grondstoffen zijn voor accus en infra?
Dat zijn zo mijn overwegingen bij de keuze voor (g)een EV.
Het zijn ongetwijfeld vast prachtige stukjes techniek, en ik snap best dat ook Porsche liefhebbers er voor kiezen (om welke reden dan ook). Maar ik dus niet, zolang t kan.


Duidelijk en prima toch. Ik blijf het gewoon lastig vinden dat het bijna niet te doen is om betrouwbare informatie te krijgen. Ik zou weleens willen zien hoe de totale millieufootprint van een EV zich verhoudt tot die van een auto met verbrandingsmotor. Dit vanaf de productie van ieder onderdeel tot en met het moment dat de auto gerecycled is. Daarbij zouden naar mijn mening dan ook alle kosten van het produceren en vervoeren van de brandstoffen (lees: ook elektrichteit) en het verbruik van water bij de productie meegenomen moeten worden. Ook het onderhoud en vernieuwen van pompinstallaties bj pompstations en dergelijke. Bijna niet te doen vrees ik en wat ik er tot nu toe van heb gelezen blijkt dan altijd weer beinvloed te worden door de vraag wie de opdrachtgever is van het betreffende onderzoek. Voor mij is het op dit moment zo dat ik zelf alle stroom opwek die nodig is om twee auto's te laten rijden en ben ik er voorzichtig van overtuigd dat ik een hele kleine bijdrage lever aan een groot probleem dat zich ontvouwt (ook over dat laatste kunnen uitgebreide discussies gevoerd worden: ik weet het). Komt bij dat het gewoon heel lekker rijdt. Op naar de nieuwe Macan Turbo EV.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


28 feb 2024 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tesla Roadster, ambitieuze cijfers :!:

Drive
Acceleratie 0-100 km/u
2,1 s

Acceleratie 1/4 mijl
8,8 s

Topsnelheid
Boven de 400 km/u

Koppel
10.000 Nm

Actieradius
1.000 kilometer

Zitplaatsen
4

Drive
All-Wheel Drive

Basisreservering
€ 43.000
------

Staat echter nergens bij wat hij gaat kosten en wanneer hij geleverd wordt. Maar je moet wel nu 43K aftikken (binnen 10 dagen) voor de reservering begrijp ik .....
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 feb 2024 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Nou idd die ene keer in de 10 jaar dat:

Jij sluit ook nergens een verzekering voor af natuurlijk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 feb 2024 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Alleen mijn Porsche en Giulia zijn casco verzekerd. De rest WA (BMW/Spitfire/Mini/Speed Triple) Ik houd van een gokje 8)
Verzekeren is vrijwel altijd weggegooid geld. Sorry Enguess :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 feb 2024 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hee!
Maar: je hebt gelijk :wink:


28 feb 2024 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Alleen mijn Porsche en Giulia zijn casco verzekerd. De rest WA (BMW/Spitfire/Mini/Speed Triple) Ik houd van een gokje 8)
Verzekeren is vrijwel altijd weggegooid geld. Sorry Enguess :lol:

Geen Tesla in het wagenpark?
_________________________________________
Wim


28 feb 2024 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
@Wimpie: Da’s best opmerkelijk voor iemand die van een gokje houdt :D

Maar ontopic: Zou het blijven bij deze maatregel of gaan we in de toekomst meer van dit soort laad-obstakels krijgen?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 feb 2024 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Als ik echt van gokken hield kocht ik wel een TSFI-tje :lol:
@Wimpie; Tesla al anderhalf jaar geleden verkocht omdat ik bijna geen zakelijke kms meer rijd.
Net voor de grote prijsverlagingen van Tesla, dus bijna geen afschrijving.
Dat was een goed gokje 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 feb 2024 10:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Je hebt groot gelijk…ICE’s zijn véél leuker! ;-) Vooral het wat oudere spul.
_________________________________________
Wim


29 feb 2024 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Franz schreef:
@Wimpie: Da’s best opmerkelijk voor iemand die van een gokje houdt :D

Maar ontopic: Zou het blijven bij deze maatregel of gaan we in de toekomst meer van dit soort laad-obstakels krijgen?


Ze gaan het laden vast onmogelijk maken zodat iedereen weer op benzine moet gaan rijden :popcorn:


03 maart 2024 20:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1825 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 73  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.