Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 14:33



Antwoord op onderwerp  [ 1813 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 73  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Devils son schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat met de Model 3 de banden bij mij echt enorm lang meegaan. Zo'n elektrische auto nodigt toch uit tot heel relaxed rijden en anticiperen.


Nou, daar heb ik geen last van :drive: Geniet dagelijks van de bizarre acceleratie.
Afgelopen woensdag sprintje tegen Ferrari California T , makkie.
Moet toch balen zijn voor zon gast dat zon burgergebakje sneller is van stoplicht naar stoplicht. :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jun 2021 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
De snelheid misschien wel. Maar met het dakje omlaag, het geluid, het mooie interieur, de mooie lange motorkap, het model van de hele auto.
Ach ja wat maakt een sprintje verliezen dan uit. :wink:
_________________________________________
Mvg,

René


25 jun 2021 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Meer dan jij denkt, denk ik. 8)
Zat er al een tijdje achter en hij was nogal aan het patsen met zn herrieuitlaat. :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jun 2021 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
:thumleft:
_________________________________________
Mvg,

René


25 jun 2021 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Leuk artikel in de Telegraaf vandaag:
Citaat:
Onvrede aantal Teslarijders in ons land: deur open naar massaclaim
Door GERT VAN HARSKAMP

Updated 2 uur geleden
Gisteren, 19:00 in FINANCIEEL



AMSTERDAM - Het gaat Tesla in Nederland niet voor de wind. De klachten over de service en de kwaliteit blijven aanhouden. Zo’n driehonderd Teslarijders willen na de zomer met een miljardenclaim tegen het bedrijf van Elon Musk komen. Ondertussen zijn de verkopen in Nederland ingestort. „Ze zijn simpelweg niet meer de enige.”

Wouter van Waning ontevreden over zijn Tesla.
Wouter van Waning ontevreden over zijn Tesla.Ⓒ ALDO ALLESSIE
De auto die door een niet-functionerende autopilot spontaan gaat remmen als het niet moet of juist niet remt als het wel moet: kosten per auto €8500. Krakend geluid bij de drempels, ledlampen van €1000 per stuk die na twee jaar kapot gaan en voortijdige vervanging van de voorwielophanging voor €4200.

Het is een greep uit de 17 klachten die Tesla-rijders veelvuldig ervaren als zij in hun dure elektrische auto stappen, somt massaschade-advocaat Adriaan de Gier op, die mogelijk na de zomer met een claim komt namens Stichting Tesla Claim.

BEKIJK OOK:

Tesla voert omzet stevig op; winstgevendheid valt mee
„Het gaat om een schade van €27.880 per auto, exclusief verminderd genot, tijdverlies in verband met reparaties en kosten vervangend vervoer. Het gaat hierbij vooral om de Model X en Model S waarvan er in Nederland ruim 20.000 verkocht zijn. Dat is een claimomvang van €557 miljoen. In heel Europa zou die €3,6 miljard kunnen zijn.”

Proefproces
Dat eerder in een eerder proefproces een claim van Tesla Claim van tafel is geveegd, zegt volgens De Gier niets. „Die was niet goed voorbereid. Er moet namelijk een duidelijke gemene deler zijn in de klachten, die bij de hele groep moeten terugkomen. En die is er bij Tesla wel degelijk.”

BEKIJK OOK:

De auto-industrie wordt Hollands glorie
Tesla heeft niet gereageerd op vragen van deze krant. Een massaclaim tegen Tesla ligt duidelijk anders dan bijvoorbeeld de sjoemeldieselaffaire bij Volkswagen, waarbij exact duidelijk is bij welke type auto er sjoemelsoftware werd gebruikt. Bij de Tesla gaat het om een verscheidenheid aan mankementen en persoonlijke ervaringen van automobilisten.


Ⓒ ALDO ALLESSIE
Volgens Ianika Tzankova, hoogleraar massaschade aan de Universiteit van Tilburg, wil dat niet zeggen dat een massaclaim tegen Tesla minder kansrijk is. „Sinds in 2020 de nieuwe Wet afwikkeling massaschade in collectieve actie (Wamca) in werking is getreden, is de kans veel groter geworden om collectief schadevergoeding te eisen, ook al zijn het heel veel verschillende klachten. Belangrijk is alleen wel dat de zaak goed voorbereid wordt en de klachten in gelijksoortige boetebesluiten worden geformuleerd. Daarnaast is Tesla een Amerikaanse partij en Amerikaanse partijen kiezen vaker voor een uitgebreider verweer.”

’Geen topauto’
Automarktanalisten erkennen dat de prijs-kwaliteitverhouding bij Tesla ten opzichte van de concurrerende merken zoals Audi of BMW te wensen overlaat. „Het is kwalitatief geen topauto”, meent Clem Dickmann, auto-analist en directeur van data-analist Aumacon. „Daarnaast is Tesla zijn unieke product en propositie kwijt. Dan zul je iets aan de prijs moeten doen, want de Tesla is relatief duur.”

Op een eventuele claim van Teslarijders reageert Dickman terughoudend. „Er staan tegenover de ontevreden Teslarijders ook veel Teslabezitters die heel tevreden zijn. In Azië en het Midden-Oosten verkoopt Tesla volgens mij goed.”

BEKIJK OOK:

’Auto is emotioneel product, daar hoort een verhaal bij’
De sjeu in Nederland is er wel een beetje uit, gezien verkoopcijfers die sinds 2019 dalen. Het aantal verkochte Tesla’s is dit jaar nog geen kwart van vorig jaar, blijkt uit cijfers van de Bovag. „Daarbij moet wel aangetekend dat nog steeds een kwart tot een derde van de elektrische auto’s in Nederland een Tesla is”, relativeert Tom Huyskens van de Bovag.

Dat het aantal verkopen daalt, heeft ook volgens Huyskens in de eerste plaats te maken met de toegenomen concurrentie. „Tesla is geen alleenheerser meer. Er zijn nu veel meer partijen op de markt.”

Daarnaast beginnen volgens automarktanalist Martijn Versteegen de modellen sleets te raken. „De ervaring leert dat een model hooguit acht jaar meegaat en dan is er een modelupdate nodig. De Model S werd in 2012 gepresenteerd. Die is echt aan het eind van zijn levenscyclus. De Model X is van 2015, dus die komt er ook aan. Een rijder van een Tesla kijkt uit naar een software-update, dat is het enige waar Tesla mee komt.”

Reparatie-afspraak
Een eigenaar van een Tesla kan niet zo maar naar de garage als er iets aan de auto mankeert. Een reparatie-afspraak moet online of via een callcenter geregeld worden. Dickmann: „De zwakte van Tesla is de fysieke onbereikbaarheid. De kwaliteit van een auto moet zich na drie jaar bewijzen. Dan komt het onderhoud en misschien de eerste mankementen. Bij de Tesla kun je niet naar de ouderwetse dealer, maar kun je terecht bij acht verschillende puntjes verdeeld over het land. Als dan de serviceverlening niet goed is, dan wordt dat niet geaccepteerd.”

Ondanks dat de kwaliteit en de service van de Tesla misschien achterblijft bij de concurrenten, roemen de automarktanalisten de pioniersgeest van de Amerikaanse autobouwer. Zowel Dickmann als Versteegen benadrukt dat Musk met Tesla de automarkt volledig heeft veranderd.

BEKIJK OOK:

Elon Musk twittert bitcoin omhoog en omlaag, mag dat zomaar?
„En Tesla heeft een fantastisch laadnetwerk”, stelt Versteegen. „Je rijdt zonder probleem met een Tesla van hier naar Zuid-Italië. Kom daar maar eens om met een elektrische auto van een ander merk.”

Met Tesla Claim wordt nu bekeken of de zaak zowel financieel als qua organisatie geschikt is voor een massaclaim, en daar lijkt het volgens De Gier wel op. „Als duidelijk is of de zaak zich ook leent voor een Europese aanpak, kunnen de eerste stappen gezet worden. Aangenomen dat alle conclusies positief zijn, verwacht ik dat de claim kort na de zomer gelanceerd wordt.”

Job Bellekom: „Dit is mijn laatste Tesla.”
Job Bellekom: „Dit is mijn laatste Tesla.”Ⓒ ROEL DIJKSTRA
’Volgende keer een andere auto’
„Dit is mijn laatste Tesla. Ik heb een Model X van €130.000, maar voor hetzelfde geld kan ik ook een BMW M3 kopen en dan heb je meer auto”, zegt Rotterdammer Job Bellekom.

„En als ik dan in mijn technisch hart kijk, schiet de Tesla kwalitatief te kort. De rubbers piepen op de ramen. De ruitenwisser ging veel te snel. Dat is verholpen. Maar nu is bij hele harde regen het zicht van mijn camera te slecht, waardoor mijn cruisecontrol het niet doet. Ik ga niet nog een keer terug. Om het display komen de gele randen naar buiten, dat schijnt een chemische reactie te zijn met de lijm en het materiaal. Ik kan dat in Tilburg laten repareren, maar ik woon in Rotterdam. Daar heb ik geen zin in.”

BEKIJK OOK:

Laadpalen Tesla volgen weg van Chinese Zijderoute
Bellekom rijdt naar eigen zeggen 40.000 tot 60.000 kilometer per jaar. „Daar vind ik de auto niet geschikt voor. Met een diesel reed ik bijna 1300 kilometer op een tank. Nu moet ik de reis echt plannen. En dan gebeurt tijdens de rit soms ook nog dat de boordcomputer gaat resetten en dan is ineens alles zwart. Bij de laptop thuis accepteer je dat misschien, maar nu als je op navigatie rijdt moet je gewoon even langs de kant stil gaan staan. De Tesla is eigenlijk geen auto, maar een computer op wielen. Ik ga geen claim indienen, dat is niets voor mij. Maar mijn volgende auto wordt iets anders. Weet niet wat, misschien wel een plug-in hybride.”

Voorzitter Wouter van Waning van Stichting Tesla Claim
Voorzitter Wouter van Waning van Stichting Tesla ClaimⒸ ALDO ALLESSIE
’Vijf keer aandrijfassen vervangen’
De Hilversummer Wouter van Waning is voorzitter van Stichting Tesla Claim. „Ik heb een Model S van €165.000, het snelste type. Ik ben echt een autofanaat, houd van snelheid en voor dat bedrag mag je toch wel wat verwachten qua kwaliteit en service, Tesla belooft dat ook.”

„Deze auto heb ik drie jaar geleden gekocht. De autopilot functioneert niet goed. De auto remt willekeurig. Ik heb al vijf keer mijn aandrijfassen moeten vervangen en de beloofde range wordt alleen gehaald wanneer je niet harder dan 100 kilometer per uur rijdt, bij 25 graden en wind mee. Bij kou of iets harder rijden neemt de actieradius 30% tot 50% af. Als je dan contact zoekt met het bedrijf, worden de klachten niet verholpen en er wordt ronduit onbeschoft gereageerd.”

BEKIJK OOK:

Musk omarmt ’groene’ bitcoin, crypto koerst naar $40.000
Van Waning heeft al twee rechtszaken aangespannen, de eerste bij verstek gewonnen en de tweede verloren. Van Waning zou te onvoorzichtig met de auto zijn omgesprongen, was het verweer van Tesla. De rechter ging daarin mee. Toch ziet Van Waning een mogelijkheid om alsnog een klacht in te dienen. „We hebben ons verkeken in het aantal mensen dat problemen ervaart met Tesla.”



Ik vermoed dat het om deze rechtszaak gaat: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2021:972&showbutton=true&keyword=tesla

Mooi citaat:
Citaat:
Tesla voert daartegen aan dat zij de aandrijfassen van beide auto’s een aantal maal heeft vervangen om een optimaal comfort te bieden aan de bestuurders van de auto’s en niet omdat de aandrijfassen gebrekkig zouden zijn. Volgens Tesla kunnen trillingen zich voordoen onder specifieke rijomstandigheden. Bijvoorbeeld als het wegdek slecht is, maar ook als de bestuurder het gaspedaal vaak volledig intrapt. Indien het vermogen van de auto vaak en volledig wordt benut, kunnen de aandrijfassen op termijn trillingen veroorzaken en sneller slijten. Tesla heeft op basis van log-data het rijgedrag van [naam 1] en [naam 2] vergeleken met twaalf willekeurige andere Tesla Model S-eigenaren en daaruit blijkt dat zij in vergelijking met andere Tesla-eigenaren [naam 2] zes keer en [naam 1] vijf keer vaker plankgas accelereert dan de gemiddelde Tesla-bestuurder. Volgens Tesla staat in de handleiding ook uitdrukkelijk dat snel accelereren kan leiden tot voortijdig slijtage van verschillende onderdelen. Bovendien geeft Tesla ook altijd aan haar klanten door welk effect hun rijgedrag heeft op de auto.


Plankgas accelereren kan een Tesla dus niet echt tegen :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 jun 2021 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Mijne wel, tot nu toe :drive:
8 jaar garantie op de aandrijflijn. Dat durven ze niet bij VAG/BMW :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 jun 2021 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik vond dat artikel in De T maar een beetje raar. Die claimstichting heeft al een keer verloren. De suggestie dat de mindere verkopen met kwaliteit te maken hebben (terwijl de Model 3 de afgelopen jaren juist positief beoordeeld wordt inzake kwaliteit), waar iedereen weet dat er iets heel anders speelt (Tesla verkoopt wereldwijd ook gewoon ieder jaar meer auto’s), de klacht dat de Model S en X toch wel een verversing nodig hebben (die gewoon in het 4e kwartaal komt).

Zelfs een journalist van De T zou iets dichter bij de feiten mogen blijven.


27 jun 2021 8:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Een beetje journalist wil niet voor die flutkrant werken...

On topic, mijn broer heeft de aandrijfassen van zn X al 2x laten vervangen wegens trillingen bij hard accelereren. 2x onder garantie, geen enkele discussie. Kom daar maar eens om bij PON :lol:
Komt vooral bij de X voor heb ik begrepen.
Inmiddels al een aantal kleine problemen met de E-mini. Laadklep wil niet sluiten, Mw SV rijdt rond met ductape op haar klep, geeft aan dat bandenspanning te laag is terwijl die goed is, wil soms niet laden... Vandaag werden we gebeld door een dame van Mini-service of we een probleem met de auto hadden, want dat ding had zelf een bericht naar Mini gestuurd dat er een probleem/storing was... Nix te zien op de display, nix van gemerkt.
Echt kwaliteit dat BMW :thumleft:
Tesla al 2 jaar storingsvrij...
Gelukkig mag ik binnenkort met de Mini voor een "servicebeurt". Benieuwd hoe ze dat gaan verkopen. Blijkbaar heeft een Mini beurten nodig en een Tesla niet.:popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jun 2021 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Paar dagen terug een stukje (mee)gereden in de model3 P.

Kwaliteit viel helemaal niet tegen, stoelen wel veel te kort.

Autopilot in de stad een regelrechte uitdaging… dat is geen goed idee om te doen ;)
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 jun 2021 19:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
AP is ook helemaal niet bedoeld voor de stad.


27 jun 2021 20:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Mw SV rijdt rond met ductape op haar klep

Heb ik bij totmbo ook al jaren. Werkt prima. Hoop gezeur minder sindsdien :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jun 2021 6:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
footers zuigen! :D


28 jun 2021 7:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
:lol: Ik wist dat hij kwam :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jun 2021 7:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
staat op het web, dus is waar..

Elektrische auto is qua efficiëntie onverslaanbaar

Ik vond het wel een interessant stukje over de efficiëntie van verschillende aandrijflijnen. Heb het hier maar gedropt omdat er in dit topic al veel over gezegd is. Elektriciteit vs waterstof vs ICE.
Las vandaag ook een stukje over de eerste (deels)elektrische 911 :(


27 jul 2021 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
https://www.autoblog.nl/nieuws/model-s- ... uit-915386

Het einde van de 911 "as we know it" komt sneller dan verwacht.
Alleen elektrificeren kan hem nog redden. En dan nog, heeft een 911 die nix sneller dan een sedan nog bestaansrecht?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 aug 2021 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Gefeliciteerd Cazzo, je bent nu held van het internet :cheers:
Citaat:
Want als een bepaalde auto op een bepaald circuit sneller is, kun je een bepaalde discussie winnen en ben je officieel een held van het internet.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 aug 2021 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Zolang een Electrische auto onder vollast sneller leeg is dan dat ie oplaadt heb je er echt helemaal niks aan.


05 aug 2021 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
mwah een sessie op een trackday of een sprintrace duurt een half uurtje?
Daartussen minimaal een uur?
Zit de accu allang weer vol.
En dan weer GT3-tjes lappen, heerlijk :lol: :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 aug 2021 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Die zijn na een uur al lang terug thuis, op de overschot peut die ze nog hadden :mrgreen:

Het geweld van die Tamiya's is echt wel nergens mee te vergelijken.
Stond verleden week met de Turbo (964) aan het verkeerslicht. Voor me stond rechts een Peugeot 5008, en links stond een Volvo SUV, ikzelf stond als 2e op het linkervak, rechts van me stond niets dat ging meedoen aan het komende feest. Nu, die recente auto's, ofwel zijn dat trage (lease)bakken, ofwel verrassen ze je net met hoe snel ze wel zijn.
Ik stond dus te mijmeren hoe het verloop ging zijn. Ging die 5008 ervoor gaan, of die Volvo? Indien die, dan kon ik dat doen, indien die, kon ik dit doen, zal ik moeten oversteken op het rechterrijvak, gaat de Volvo er toch voor gaan en gaat de 5008 niet afgeven, etc...
Terwijl ik dat stond te bedenken en ik de verschillende situaties in mijn hoofd aan het doornemen was werd het groen.


Die Volvo heb ik niet meer gezien :oops:



Althans de eerste 100'en meters toch niet: XC40, zonder uitlaten :mrgreen:

Hij had me verrast, maar zelfs zonder dat aspect was ik er TOTAAL niet aan te pas gekomen met mijn "widowmaker".
En net DAT maakt me :cry:
Het is mainstream geworden. Vroeger had je de liefhebbers, die een beetje wisten waar ze mee bezig waren, nu ligt het open voor het klootjesvolk (ik quote maar het artikel) en ik voorspel nog dikke troubles van mensen die totaal geen idee hebben van waar ze mee onderweg zijn.
Still, you go XC40!! Het was indrukwekkend vanop de 2e rij, maar ruilen? Toch maar niet 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 aug 2021 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
https://www.autoblog.nl/nieuws/model-s-plaid-sneller-dan-gt2-rs-op-circuit-915386

Het einde van de 911 "as we know it" komt sneller dan verwacht.
Alleen elektrificeren kan hem nog redden. En dan nog, heeft een 911 die nix sneller dan een sedan nog bestaansrecht?

Als alleen snelheid het argument is, wellicht niet. Voor mij persoonlijk gaat het om meer dan een rondetijd op een circuit, of een sprintje bij het stoplicht. Een sportauto, als een 911, moet op de eerste plaats vlot zijn, maar het gaat om ook om het geluid horen en voelen, de geur van benzine, de lijnen van een auto, de techniek onder de kap, etc.
Ik maak wel eens de vergelijking tussen profwielrensters Marianne Vos en Puck Moonen. Marianne Vos is sneller en heeft veel meer prijzen gewonnen dan Puck. Maar als je mij vraagt met wie ik een avondje uit wil of samen op straat gezien zou willen worden, dan kies ik toch voor Puck. Ook als is ze niet de snelste.

Zo vind ik de prestatie van Tesla heel knap, maar de auto's doen me werkelijk helemaal niets. Fantastische acceleratie hoor, maar (voor mij) 0 emotie.

Daarom hoop ik dat Porsche in de toekomst hybride of zelfs elektrische auto's weet te maken die ook de emotie van een sportauto oproepen. Desnoods met nepgeluid uit de speakers, of andere slimme technieken. Maar laat ze alsjeblieft niet in Tesla's veranderen. Volgens mij doen ze met de Taycan best een aardige poging om het op de eigen manier te doen. Ook al is het misschien niet de beste/snelste elektrische auto. Het is wel een 100% Porsche.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 aug 2021 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
@ Bart;Het is gewoon gedaan met sportwagens als de 911. Denk maar niet dat je een schijn van kans hebt tegen de Tamiya's, ook niet met een 992.
@ Poly; nepgeluid??? :bang:
En een Taycan onderscheidt zich slechts van een Tesla met een beter design en een veel hogere prijs, verder niets...
Het laadt niet sneller, het is niet sneller en het rijdt niet beter.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 05 aug 2021 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.



05 aug 2021 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Voor jou misschien, maar jij hebt dan ook corona gehad, met bijhorend smaakverlies ;)
Mensen voor wie het meer is dan acceleratie denken er anders over, en die waarbij het alleen maar ging over snel optrekken werden doorverwezen naar een ricer- of Corvetteforum :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 aug 2021 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Polydeukes schreef:
Als alleen snelheid het argument is, wellicht niet. Voor mij persoonlijk gaat het om meer dan een rondetijd op een circuit, of een sprintje bij het stoplicht. Een sportauto, als een 911, moet op de eerste plaats vlot zijn, maar het gaat om ook om het geluid horen en voelen, de geur van benzine, de lijnen van een auto, de techniek onder de kap, etc.
Ik maak wel eens de vergelijking tussen profwielrensters Marianne Vos en Puck Moonen. Marianne Vos is sneller en heeft veel meer prijzen gewonnen dan Puck. Maar als je mij vraagt met wie ik een avondje uit wil of samen op straat gezien zou willen worden, dan kies ik toch voor Puck. Ook als is ze niet de snelste.

Zo vind ik de prestatie van Tesla heel knap, maar de auto's doen me werkelijk helemaal niets. Fantastische acceleratie hoor, maar (voor mij) 0 emotie.

Daarom hoop ik dat Porsche in de toekomst hybride of zelfs elektrische auto's weet te maken die ook de emotie van een sportauto oproepen. Desnoods met nepgeluid uit de speakers, of andere slimme technieken. Maar laat ze alsjeblieft niet in Tesla's veranderen. Volgens mij doen ze met de Taycan best een aardige poging om het op de eigen manier te doen. Ook al is het misschien niet de beste/snelste elektrische auto. Het is wel een 100% Porsche.


Mee eens, als ik moet kiezen voor een zakelijke auto dan is elektrisch prima, ook als dat je enige auto is die je ook prive rijd.
Maar als je dan een auto gaat kiezen voor erbij, simpelweg voor de heb, dan denk ik persoonlijk dus aan mijn Cayman of mijn Camaro, als het budget hoger was vind ik de AMG GT een prachtig hebbedingetje (meer dan een 911 dan), wederom persoonlijke smaak)

Het zou natuurlijk kunnen dat de jongetjes/meisjes/fluids die nu 8 zijn een poster van een Porsche Taycan, Tesla Roadster of een Lotus Evija aan de muur hebben hangen en dat dit voor hun dan ook een droom word die uitkomt als er ooit een Tesla S Scottish Tartan (als ze doorgaan met dat soort naamgeving) voor hun deur staat, maar mij doen die geluidloze auto's niet veel.

Een auto met nepgeluid uit de speakers vind ik persoonlijk een belachelijk idee, vind ik ook al van de huidige ICE auto's met een 4 cilinder die beter willen klinken.


05 aug 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Valt wel mee toch, dat smaakverlies; droomgarage; Roma/CBRTRCK/993 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 aug 2021 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Roma: voor dat volk met hun huis vol marmer en klatergoud. Je moet maar eens kijken naar The Sky Is The Limit NL. De naam "Roma" zegt alles :mrgreen:
CBRTRCK: Ontworpen in MS-Paint en dus (je houdt het niet voor mogelijk) NOG lelijker dan een 3M
993: een 964 met botox

:cheers:

Wanneer komt VW met hun nieuwe T7? Da's tenminste kwaliteit én design van een deftig merk :twisted:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 aug 2021 15:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1813 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 73  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.