Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:29



Antwoord op onderwerp  [ 1761 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 71  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dik 160km/h gem. is wel heel snel.
Vorig naar Salo, kleine 1100 km, 128 km/h gemiddeld, tankstops en eten onderweg niet meegerekend.
(Audi RS4 530pk)


06 apr 2021 7:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Wat je je ook af kunt vragen; is het echt nodig om iedere maand in zo'n korte tijd naar Oostenrijk te knallen, of mag het ook een uurtje (of 2 ) langer duren?
Ik ben geen 44 meer en ik vind een relaxter tempo tegenwoordig prima. Je komt veel uitgeruster aan en met een EV ook nog beter voor je carbon footprint.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Goedemorgen forumleden.
Had al zo'n vermoeden dat er een paar zijn die het een sprookje vinden. Ik ga daarvoor altijd naar de Europalaan 1 in Kaatsheuvel.
Ik heb geen 530pk, maar slechts 480. Overigens heb je daar helemaal niets aan, want met een 250pk diesel gaat het net zo snel of nog ietsje sneller, want maar 1 (Wurzburg= exact op de helft) ipv 2 (Frankfurt flughafen en Greding) tankstops. En ja dat is een gemiddelde van 160. Daar hoef je geen levensgevaarlijke capriolen voor uit te halen, zeker nu bijna alles 3 baans is en het aantal stukken met snelheidsbeperking zo'n 30% van het traject. Ik zou bijna zeggen, rijd een keertje mee. Ik mijd alle drukke dagen en tijden omdat ik redelijk vrij ben in het plannen vd rit en dan is het prima te doen tussen 1930-0200u.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat een EV voor MIJ op dit moment geen optie is, omdat ik geen zin heb om met 120kmh voort te sukkelen en 10uur over een rit te doen. Ben ook geen 44 meer, maar ook geen 75. Tegen die tijd zal de wereld er wel anders uitzien denk ik. Dan mag je in Duitsland nog maar 100 kmh en tuffen we op de autopilot, electrisch of niet, richting bestemming. Tot die tijd geniet ik nog maar even van de snelheid, het geluid en de rest vd beleving.
Ik wens iedereen weer een fijne werkweek en maak je niet druk over een Brabander die het net allemaal een beetje anders doet. Er zijn belangrijker dingen op de wereld op dit moment.


06 apr 2021 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hans44 schreef:
Ik wens iedereen weer een fijne werkweek en maak je niet druk over een Brabander die het net allemaal een beetje anders doet. Er zijn belangrijker dingen op de wereld op dit moment.
Zeker weten, maar dat mag jou niet beletten om de dingen te doen die je fijn vindt en als dat tegen gemiddeld 160 met jouw ICE naar Oostenrijk rijden is. Gewoon doen en genieten.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 apr 2021 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Devils son schreef:
Maar wat ik mij afvraag is waarom petrolheads toch steeds de meest waanzinnige claims moeten doen in dit soort onderwerpen. Is het omdat ze zelf ook wel weten dat het gedaan is met de verbrandingsmotor voor dagelijks gebruik?

Wat ik me dan afvraag is wat jullie (de EV'ers) er zo leuk aan vinden dat iedereen maar verplicht wordt om over te stappen naar zo'n elektrisch hok dat er niet uitziet. Zitten jullie te gniffelen aan jullie keyboard als er weer maar eens hogere taksen komen, of één of ander verbod? Kloppen jullie jezelf op de borst, denkend van "IK wist dit al lang en IK heb me tenminste op tijd voorzien want IK had geld en IK ben op de sponsortrein kunnen stappen, en de lesser lights hebben nu pech terwijl IK de anderen nu de les kan blijven spellen, of vertellen van hoe dom ze wel niet zijn"

In 't begin van de eerste thread geloofde je er zelf niet in. JIJ bent blijkbaar om, anderen niet. Kan je niet zelf effe dimmen en gelukkig zijn met je Tesla? Is er toch nog ergens iets dat een beetje wringt waardoor de loftrompet maar gestoken moet blijven worden? We get it!! We really get it!! Maar het interesseert ons niet.

Qua carbon footprint: wat minder koters (lees: extra vervuilers) op de wereld zetten en je footprint is na enkele jaren weg :idea:
Heel hun leven met de zwaarste bakken gereden, en nu gaan ze mij iets komen vertellen over carbon footprint? :roll:
't Is allemaal simpel hoor :thumleft:
En ja, sugarcoat it all you want, maar met de huidige batterijen en laadsystemen ben je 'n pak langer onderweg. Niet dat het mij iets kan schelen want idd, zo'n trips doe je maar eens om de zoveel...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 apr 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hans44 schreef:
Goedemorgen forumleden.
Had al zo'n vermoeden dat er een paar zijn die het een sprookje vinden. Ik ga daarvoor altijd naar de Europalaan 1 in Kaatsheuvel.
Ik heb geen 530pk, maar slechts 480. Overigens heb je daar helemaal niets aan, want met een 250pk diesel gaat het net zo snel of nog ietsje sneller, want maar 1 (Wurzburg= exact op de helft) ipv 2 (Frankfurt flughafen en Greding) tankstops. En ja dat is een gemiddelde van 160. Daar hoef je geen levensgevaarlijke capriolen voor uit te halen, zeker nu bijna alles 3 baans is en het aantal stukken met snelheidsbeperking zo'n 30% van het traject. Ik zou bijna zeggen, rijd een keertje mee. Ik mijd alle drukke dagen en tijden omdat ik redelijk vrij ben in het plannen vd rit en dan is het prima te doen tussen 1930-0200u.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat een EV voor MIJ op dit moment geen optie is, omdat ik geen zin heb om met 120kmh voort te sukkelen en 10uur over een rit te doen. Ben ook geen 44 meer, maar ook geen 75. Tegen die tijd zal de wereld er wel anders uitzien denk ik. Dan mag je in Duitsland nog maar 100 kmh en tuffen we op de autopilot, electrisch of niet, richting bestemming. Tot die tijd geniet ik nog maar even van de snelheid, het geluid en de rest vd beleving.
Ik wens iedereen weer een fijne werkweek en maak je niet druk over een Brabander die het net allemaal een beetje anders doet. Er zijn belangrijker dingen op de wereld op dit moment.


Blijven volhouden, zou ik zeggen.

Reken even mee: jij rijdt 800 km snelweg die je op een hele goede dag met 160 km/u gemiddeld misschien redt (twijfel ik al aan, zeker als je om 19.30u vertrekt, ik reed in de tijd dat ik de eerder besproken toptijd reed pas tegen 23.00u aan). Dat is 5 uur.

Dan nog 200 km binnendoor. Met flink doortrappen en de snelheidslimieten niet al teveel respecteren is dan 80 km/u gemiddeld al heel mooi. Dat is 2,5 uur.

Daarnaast nog twee keer tanken. Met op en afrijden, tanken, betalen, even pissen: 15 min per keer.

8 uur.

No way dat je dat in 6,5 uur doet, laat staan in 6 uur.

Ik durf er een mooie fles Dom Perignon op te zetten. Jij zet de eerstvolgende keer bv op je iPhone aan dat ik kan volgen waar je bent, of op een andere manier neem je iets mee waarmee we je kunnen volgen en dan is 6,5 uur een fles voor jou, > 6,5 uur een fles voor mij.

Deal?


06 apr 2021 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tilt! schreef:
Wat ik me dan afvraag is wat jullie (de EV'ers) er zo leuk aan vinden dat iedereen maar verplicht wordt om over te stappen naar zo'n elektrisch hok dat er niet uitziet. Zitten jullie te gniffelen aan jullie keyboard als er weer maar eens hogere taksen komen, of één of ander verbod? Kloppen jullie jezelf op de borst, denkend van "IK wist dit al lang en IK heb me tenminste op tijd voorzien want IK had geld en IK ben op de sponsortrein kunnen stappen, en de lesser lights hebben nu pech terwijl IK de anderen nu de les kan blijven spellen, of vertellen van hoe dom ze wel niet zijn"

In 't begin van de eerste thread geloofde je er zelf niet in. JIJ bent blijkbaar om, anderen niet. Kan je niet zelf effe dimmen en gelukkig zijn met je Tesla? Is er toch nog ergens iets dat een beetje wringt waardoor de loftrompet maar gestoken moet blijven worden? We get it!! We really get it!! Maar het interesseert ons niet.

Qua carbon footprint: wat minder koters (lees: extra vervuilers) op de wereld zetten en je footprint is na enkele jaren weg :idea:
Heel hun leven met de zwaarste bakken gereden, en nu gaan ze mij iets komen vertellen over carbon footprint? :roll:
't Is allemaal simpel hoor :thumleft:
En ja, sugarcoat it all you want, maar met de huidige batterijen en laadsystemen ben je 'n pak langer onderweg. Niet dat het mij iets kan schelen want idd, zo'n trips doe je maar eens om de zoveel...


Het maakt mij echt geen reet uit welke keuzes andere mensen maken. Het draadje hier gaat over Tesla adepten onder elkaar. Waarom er dan enkelen die als een stel verwende kleuters steeds maar weer moeten melden dat ze Tesla niets vinden ontgaat mij. Dat is net zo kinderachtig gedrag als dat een Ajacied gaat lopen narren op het Feyenoord forum. Een keertje nav een winstpartij op Feyenoord met humor snap ik dan nog, maar week in, week uit: waar heb je zin in? Grow up!

Dat je met een BEV langer onderweg bent valt heel erg mee als je een Long Range Tesla hebt. Ook met doorrijden op de autobahn (ik hou 150 km/u aan, omdat ik dan de AP kan gebruiken) heb ik dan voldoende aan 4 laadstops, twee van ongeveer 20 minuten en 2 keer waarbij ik eet en laad tegelijkertijd, dus dat kost niets extra.

Zou ik de Cayenne pakken moet ik zeker 3 keer tanken, dus met de Cayenne ben ik niet sneller.

Zou ik een BMW diesel pakken, dan zou ik met 1 keer tanken toe kunnen, dus dan win ik 25 minuten op zo’n rit. Maar dan heb je wel dat je handen nog naar diesel meuren ondanks de handschoentjes die gek genoeg niet de geuroverdracht voorkomen en ik ben dan tijdens mijn vakantie verplicht om te tanken wat tijd kost, waar het inpluggen van de Tesla slechts enkele seconden kost.

Dus zeg gemiddeld gezien verlies je 10-15 minuten door met een Tesla Long Range te rijden naar de wintersport. Nou, wat een enorm tijdsverlies op zo’n rit in je vakantie...

En prima, ten opzichte van in de nacht vol doorknallen verlies je meer, maar dat is sowieso niet meer aan mij besteed.

Prima als anderen dat wel willen, alleen moeten ze zichzelf en anderen niet voor de gek willen houden door te denken dat ze dat in 6 uurtjes kunnen. Ik dacht ook ooit dat dat haalbaar zou moeten zijn over 925 km. Niet haalbaar. Ook al kon ik op de Fernpass volstaan met 2 auto’s inhalen.

Wel veel lol in de haarspeldbochten, want dat is met een 911 echt nog leuker dan met een Tesla. Net als dat gassen op het circuit veel leuker is met een Porsche.

Voor dagelijks in het verkeer rijden vind ik voor mij de Tesla ideaal.


06 apr 2021 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
:popcorn: :popcorn: :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Handschoenen nemen om diesel te tanken? Ben jij zo eentje? :mrgreen: :mrgreen:

Misschien ben je dan idd beter af met zo'n propere Tesla. Laat de rest hun handen maar vuil maken :thumleft:

Laatst dat ik zag was het idd een draadje over Tesla... op een Porscheforum, dus dat je een beetje tegenkanting kan verwachten getuigt mij van gezond verstand :thumleft:
Ik ga ook niet op het Teslaforum liggen roeptoeteren dat ik 900km met een bak peut doe (T6) en dat die op 5 minuten gevuld is, pissen inbegrepen. Iets met hand en eigen hoofd ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 apr 2021 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Snap jou wel Bart. Ik heb 3 zonen, als ik die laat verhongeren is dat beter voor mijn footprint dan Tesla rijden. Maar dan krijg ik weer ruzie met mijn vrouw. Keuzes keuzes... :mrgreen:
Maar serieus:
-niet alle EVs in de toekomst zullen lelijk zijn, kijk bijv naar de Etron GT, de mooiste tot nu toe en mooier dan alle BMWs bij elkaar.
-het komt idd hypocriet over om Porsche te rijden etc en je dan druk te maken over het milieu, maar we hebben m.i. geen keus meer.
De wereld wordt naar de kloten geholpen en ik vind dat je moet doen wat je kunt zonder meteen onder een steen te gaan leven.
In mijn geval betekent dat elektrisch rijden, binnenkort zonnepanelen, proberen plastic verpakkingen te vermijden en minder vlees en vis eten.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 11:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tilt! schreef:
Wat ik me dan afvraag is wat jullie (de EV'ers) er zo leuk aan vinden dat iedereen maar verplicht wordt om over te stappen naar zo'n elektrisch hok dat er niet uitziet. Zitten jullie te gniffelen aan jullie keyboard als er weer maar eens hogere taksen komen, of één of ander verbod? Kloppen jullie jezelf op de borst, denkend van "IK wist dit al lang en IK heb me tenminste op tijd voorzien want IK had geld en IK ben op de sponsortrein kunnen stappen, en de lesser lights hebben nu pech terwijl IK de anderen nu de les kan blijven spellen, of vertellen van hoe dom ze wel niet zijn"

In 't begin van de eerste thread geloofde je er zelf niet in. JIJ bent blijkbaar om, anderen niet. Kan je niet zelf effe dimmen en gelukkig zijn met je Tesla? Is er toch nog ergens iets dat een beetje wringt waardoor de loftrompet maar gestoken moet blijven worden? We get it!! We really get it!! Maar het interesseert ons niet.

Qua carbon footprint: wat minder koters (lees: extra vervuilers) op de wereld zetten en je footprint is na enkele jaren weg :idea:
Heel hun leven met de zwaarste bakken gereden, en nu gaan ze mij iets komen vertellen over carbon footprint? :roll:
't Is allemaal simpel hoor :thumleft:
En ja, sugarcoat it all you want, maar met de huidige batterijen en laadsystemen ben je 'n pak langer onderweg. Niet dat het mij iets kan schelen want idd, zo'n trips doe je maar eens om de zoveel...


Ik ben intussen ook om na mij goed te informeren. En ik merk toch wel dat er erg veel foute informatie voortkomt van 'meningen' over EV's door mensen die niet weten wat EV rijden inhoudt.
Iedereen verplicht overstappen hoeft voor mij niet, al zou het de kansen op het behoud van oldtimers voor liefhebbers serieus verhogen volgens mij als iedereen snel overstapt en ICE een serieuze minderheid wordt.
Maar af en toe tegengas waarbij foute informatie weerlegd wordt mag wel.
Zolang het geen Tesla hippies zijn, zoals die Android hippies die op elk vlak anti Apple zijn (of omgekeerd bestaan ze ook wel), die zijn gewoon vervelend.


06 apr 2021 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tilt! schreef:
Handschoenen nemen om diesel te tanken? Ben jij zo eentje? :mrgreen: :mrgreen:

Misschien ben je dan idd beter af met zo'n propere Tesla. Laat de rest hun handen maar vuil maken :thumleft:

Laatst dat ik zag was het idd een draadje over Tesla... op een Porscheforum, dus dat je een beetje tegenkanting kan verwachten getuigt mij van gezond verstand :thumleft:
Ik ga ook niet op het Teslaforum liggen roeptoeteren dat ik 900km met een bak peut doe (T6) en dat die op 5 minuten gevuld is, pissen inbegrepen. Iets met hand en eigen hoofd ;)


Ja, dit is een Porscheforum en ik ben hier beland omdat ik Porsche rij. Ik heb ook nog steeds een Porsche en ik vind het ook nog altijd een geweldig merk. Toen ik naar die AMS video zat te kijken kon ik natuurlijk niet anders dan meteen zien dat hij ergens geparkeerd staat naast een 928 GTS (uitbolling achter geeft dat immers weg).

En wat lolligheid ten koste van Tesla is ook prima. Je mag ook best eens kritiek hebben. Maar ga niet lopen roeptoeteren over zaken die niet kloppen. Als er morgen iemand hier beweert een Corsa OPC te hebben aangepast met een open luchtfilter en een Halfords spoiler en sindsdien sneller rondrijdt op de Ring dan een GT2RS lachen we die persoon toch ook allemaal vierkant uit?


06 apr 2021 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nu ken ik Hans44 niet persoonlijk maar over het algemeen plaatst hij hier geen onzin.
Ben benieuwd dus waar de fles eindigt. :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Wedstrijdje ver plassen...


06 apr 2021 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik kan binnen twee uur in Oostenrijk zijn :mrgreen:
Durf ik een mooie fles op te zetten.


06 apr 2021 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Nu ken ik Hans44 niet persoonlijk maar over het algemeen plaatst hij hier geen onzin.
Ben benieuwd dus waar de fles eindigt. :popcorn:


Als het hem inderdaad lukt in 6,5 uur, dan heeft hij de fles ook dubbel en dwars verdiend. Ik vrees wel voor hem dat hij met alle boetes onderweg dan goedkoper uit was geweest als hij er meteen 6 had besteld online, maar goed. :mrgreen:


06 apr 2021 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Devils son schreef:
Hans44 schreef:
Goedemorgen forumleden.
Had al zo'n vermoeden dat er een paar zijn die het een sprookje vinden. Ik ga daarvoor altijd naar de Europalaan 1 in Kaatsheuvel.
Ik heb geen 530pk, maar slechts 480. Overigens heb je daar helemaal niets aan, want met een 250pk diesel gaat het net zo snel of nog ietsje sneller, want maar 1 (Wurzburg= exact op de helft) ipv 2 (Frankfurt flughafen en Greding) tankstops. En ja dat is een gemiddelde van 160. Daar hoef je geen levensgevaarlijke capriolen voor uit te halen, zeker nu bijna alles 3 baans is en het aantal stukken met snelheidsbeperking zo'n 30% van het traject. Ik zou bijna zeggen, rijd een keertje mee. Ik mijd alle drukke dagen en tijden omdat ik redelijk vrij ben in het plannen vd rit en dan is het prima te doen tussen 1930-0200u.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat een EV voor MIJ op dit moment geen optie is, omdat ik geen zin heb om met 120kmh voort te sukkelen en 10uur over een rit te doen. Ben ook geen 44 meer, maar ook geen 75. Tegen die tijd zal de wereld er wel anders uitzien denk ik. Dan mag je in Duitsland nog maar 100 kmh en tuffen we op de autopilot, electrisch of niet, richting bestemming. Tot die tijd geniet ik nog maar even van de snelheid, het geluid en de rest vd beleving.
Ik wens iedereen weer een fijne werkweek en maak je niet druk over een Brabander die het net allemaal een beetje anders doet. Er zijn belangrijker dingen op de wereld op dit moment.


Blijven volhouden, zou ik zeggen.

Reken even mee: jij rijdt 800 km snelweg die je op een hele goede dag met 160 km/u gemiddeld misschien redt (twijfel ik al aan, zeker als je om 19.30u vertrekt, ik reed in de tijd dat ik de eerder besproken toptijd reed pas tegen 23.00u aan). Dat is 5 uur.

Dan nog 200 km binnendoor. Met flink doortrappen en de snelheidslimieten niet al teveel respecteren is dan 80 km/u gemiddeld al heel mooi. Dat is 2,5 uur.

Daarnaast nog twee keer tanken. Met op en afrijden, tanken, betalen, even pissen: 15 min per keer.

8 uur.

No way dat je dat in 6,5 uur doet, laat staan in 6 uur.

Ik durf er een mooie fles Dom Perignon op te zetten. Jij zet de eerstvolgende keer bv op je iPhone aan dat ik kan volgen waar je bent, of op een andere manier neem je iets mee waarmee we je kunnen volgen en dan is 6,5 uur een fles voor jou, > 6,5 uur een fles voor mij.

Deal?

Dan geloof je het toch niet, lekker belangrijk. Maak je druk om belangrijke zaken in het leven. Ik probeer alleen een punt te maken, waarom een BEV voor mij niet werkt op dit moment, maar als ik 95% van mijn km's alleen in NL zou maken zou ik er zeker over nadenken.


06 apr 2021 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
giulia schreef:
Wedstrijdje ver plassen...

Altijd leuk toch? :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
game on!!!

Kunnen we een livestream op het forum krijgen :mrgreen:

iets meer on topic: Blijft misschien ook wel controversieel een tesla subforum op HET porscheforum. Je opent ook geen Feyenoord subforum op je ajaxforum. Maar zolang het er is............. :popcorn:
En daarbij, toen de stoomtrein uit de gratie raakte ging dat vast ook niet zonder slag of stoot, zal vast een hoop weerstand tegen zijn geweest toentertijd. Ik ben overigens helemaal niet tegen benzine/diesel auto's, zoals EV rijders vaak wordt beticht, de volgende zou zo maar een mooie 6-boxer kunnen worden gewoon om dat het (nog) kan.
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 apr 2021 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hopend tegen niet teveel schenen te stampen... :salut:

EV's zijn superieur.

Batterijen/laden is nu nog een dingetje maar wordt wellicht vrij snel verholpen.

Lelijk is subjectief.
Er komen ooit mooiere, maar wat ik mooier vind vindt een ander daarom niet persé mooier. Stel dat je morgen gewoon een 911 EV kan kopen, met krak dezelfde eigenschappen qua snelheid, verbruik, opladen/tanken, verkeersbelasting, noem maar op... Wat neem je dan?
Deel van mij zegt: Elektrisch, want veel goedkopere running costs en veel minder gedoe. Maar een ander deel van mij mist die rauwe grom. Dan maar liever ietsje duurder aan onderhoud en om 't jaar of 2 jaar wat olie opkletsen en wat filters vervangen. Dat geluid. Dat kippenvel. Het haar op de armen dat omhoog komt. Dat.

Alleen stopt het daar niet want je MOET aan de EV. Draai het of keer het hoe je wil. Eerste slachtoffer bij mij is de 996 4S. "Ze" zullen je wel breken tot je toegeeft. So be it.

Milieu? Footprint?
For the love of God...
Voor die 1000 km/jaar? "Verander de wereld begin bij jezelf". Groene linkse shit uitgevonden om de zakken te vullen.

De merken zelf zijn het ook al aan 't (uit)melken. Keek effe online naar de Taycan Cross Turismo (vanwege een andere thread), nieuwsgezind als ik ben en met in het achterhoofd houdende dat we wel mee zullen MOETEN. De goedkoopste begon in BE voor net geen 100k. De duurste net geen 200k.
Een iets grotere elektromotor en een pak batterijen extra.
100k aub.
Afzuip.
Vroeger ging ik daarin mee.
Er waren ontwikkelingskosten, research, development, etc... Porsche was duur, maar je begreep de kosten die eraan verbonden waren en je gaf graag nog iets extra voor al de moeite. Je "snapte" dat dat engineering marvels waren en dat mocht iets kosten. Nu is't een iets grotere elektromotor uit het schap nemen en wat extra batterijen en klaar.
Configurator toegeklikt en mezelf nog maar eens gelukkig geacht met mijn T6. 204pk en handgeschakeld. Kun je nu niet meer krijgen. Alleen nog automaat "met zoveel pk", want automaat is lekker makkelijk én ze gebruiken het in de F1 ook.

Het is the end of an era.
"Doorsnee" is hier in autoland nu ook aangebroken.
Run of the mill.
Joe Sixpack.

My point of view. Sta me toe er niet zo blij mee te zijn als dat jullie er blijkbaar mee zijn. Iedereen vriendjes? :mrgreen:

Dit gezegd zijnde: zo nen M3 is toch echt wel gatlelijk? :mrgreen:
En ja, ik heb hier ooit genoeg shit moeten horen over de plopperdeploppers en de lelijke koplampen, nu is't iemand anders' beurt :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 apr 2021 16:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Geluid van een moderne Porsche 911 is 100% ge-engineerd. Daar is niks authentieks aan, het is precies wat de marketingboys en -girls besteld hebben bij de afdeling soundengineering.
Komt bij mij nix van omhoog. :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Da´s de leeftijd Cazzo ;)
Engineering of niet, ´t klinkt beter dan de Tamiya klank van een EV.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 apr 2021 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Kan, ik heb liever geen geluid dan nep-geluid.
(die PDK-plofjes, zo zielig)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2021 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Op mijn leeftijd is het:

Better 5 mins late than Dead on time........ :drive:


Geen gehaast, geen gedoe en onderweg nog zuinig ook tussen alle pk kanonnen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 apr 2021 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Snap jou wel Bart. ... In mijn geval betekent dat elektrisch rijden, binnenkort zonnepanelen, proberen plastic verpakkingen te vermijden en minder vlees en vis eten.
DAT is nou net zo dubbel:
Wij lopen zeer regelmatig met de kleinkinderen onze buurt rond met grote vuilzakken om plastiek (en andere rommel) te verzamelen dat door andere, niet milieubewuste mensen, in de grachten wordt gegooid. Dat gaat dan bij ons vuilnis dat per gewicht wordt opgehaald. Op onze kosten dus, maar goed, het is voor het goede doel. Ik heb zonnepanelen gelegd, hernieuwbare energie, groene stroom. Een investering om onze footprint te verkleinen. Wat doet de regering na verloop van tijd? Ze heffen een prosumenten tarief op de nominale waarde van je installatie met als gevolg dat mijn elektriciteitsrekening hoger is dan voordien, ondanks volledige dekking van eigen verbruik.
Milieubewust zijn is net als alles een melkkoe geworden voor de overheid.
Als ik nu op aandringen van de overheid moet overschakelen op een EV waar ik helemaal geen gevoel bij heb, wetende dat ook dat binnenkort mee op de melkkoe lijst zal komen te staan is verre van aantrekkelijk. Het is voorspelbaar, het is onvermijdelijk, helaas want het milieu wordt ook een bron van inkomsten voor de overheid in plaats van een doel en een noodzaak waar we spontaan naartoe moeten leven maar ook aan een haalbaar tempo zodat infrastructuur, grondstoffen, ontwikkeling enz.. kan volgen en de planning op lange termijn ten gronde kan worden uitgezet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 apr 2021 20:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1761 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 71  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.