Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:50



Antwoord op onderwerp  [ 1814 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 73  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Zwaar: ja, maar dat is bijna iedere auto tegenwoordig, zeker de elektrische
volstrekt overbodige middentunnel: ja, maar daar heb ik geen last van
performance versie raar: V (maar die Ohlins dempers zijn wel heeel fijn :) zou willen dat ik ze had)

Minder dynamisch, dan een Tesla Model 3 performance misschien wel, dan de gewone Model 3, geen idee. In het dagelijks gebruik is dynamiek niet echt een pré hier in de randstad. Hij is snel genoeg, je kunt er hard mee de hoek om, hij drift lekker op de sneeuw als je wilt.

Verder is voor mij vooral het interieur belangrijk, de look en feel van alles bevalt mij erg goed. Ik vind het ook een mooie auto om te zien.

Fijn dat er wat te kiezen is.

BTW de nieuwe Hyundai IONIQ 5 ziet er ook niet verkeerd uit.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


01 maart 2021 12:16
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
de Fiscalist schreef:
volstrekt overbodige middentunnel: ja, maar daar heb ik geen last van

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2021 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
de Fiscalist schreef:
Zwaar: ja, maar dat is bijna iedere auto tegenwoordig, zeker de elektrische
volstrekt overbodige middentunnel: ja, maar daar heb ik geen last van
performance versie raar: V (maar die Ohlins dempers zijn wel heeel fijn :) zou willen dat ik ze had)

Minder dynamisch, dan een Tesla Model 3 performance misschien wel, dan de gewone Model 3, geen idee. In het dagelijks gebruik is dynamiek niet echt een pré hier in de randstad. Hij is snel genoeg, je kunt er hard mee de hoek om, hij drift lekker op de sneeuw als je wilt.

Verder is voor mij vooral het interieur belangrijk, de look en feel van alles bevalt mij erg goed. Ik vind het ook een mooie auto om te zien.

Fijn dat er wat te kiezen is.

BTW de nieuwe Hyundai IONIQ 5 ziet er ook niet verkeerd uit.


De Polestar is maar liefst 22% zwaarder dan de grotere Model 3. Dus dat kun je niet verklaren door 'iedere auto is tegenwoordig zwaar'.

Dat er meer keuzes komen is natuurlijk geweldig. En die Hyundai oogt inderdaad prima. En binnenkort kun je zelfs al voor € 17.500 bij Dacia een bruikbare elektrische auto kopen. Nog even en je moet gaan uitleggen waarom je nog een auto rijdt die stinkt. :mrgreen:


01 maart 2021 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
ok dan: Een vissenkom weegt minder dan een konijnenhok, misschien verklaart dan het verschil :mrgreen:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


01 maart 2021 16:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster - PDK
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Die IONIQ 5 ziet er inderdaad leuk uit. Maar ik vraag me af, is dit nou een concept of productie?
De foto's schreeuwen concept. En dan zal er weinig leuks overblijven in productie.


01 maart 2021 16:13
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
ErikR schreef:
Die IONIQ 5 ziet er inderdaad leuk uit. Maar ik vraag me af, is dit nou een concept of productie?
De foto's schreeuwen concept. En dan zal er weinig leuks overblijven in productie.


Je kan hem al bestellen voor levering over enkele maanden. Dus is hij het stadium van concept al voorbij.


01 maart 2021 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Een Taycan zou ik ook nog wel zien zitten als DD. Als de actieradius nog wat zou stijgen en hij een jaar of 5 afgeschreven is heb je wel een mooie premium auto. :drive:


01 maart 2021 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hoe langer ik naar de Taycan kijk, hoe lelijker ik hem vind worden. Denk dat de Audi GT een stuk fraaier is. BMW maakt alleen hondenhokken.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 maart 2021 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Er komt een volledig elektrische 7-serie aan :idea:


01 maart 2021 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Vind ik ook niet mooi, en met de kinderen bijna het huis uit ook veel te groot.(en te duur)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 maart 2021 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Na 5 jaar is zo'n auto bijna 70% afgeschreven, koop je een zo goed als nieuwe auto uit de topklasse voor nog geen 50K.
Met onze lengte rijdt een grote auto toch heerlijk!?

Of is een tweedehandsje te min? :drive: :mrgreen:


01 maart 2021 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ewout, je kan hier in CH voor (relatief) weinig geld een tweedehands M760Li kopen, niemand wil die handel nog.... Rij je als een vorst.

https://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-m76 ... &vehtyp=10


01 maart 2021 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Enguess schreef:
Ewout, je kan hier in CH voor (relatief) weinig geld een tweedehands M760Li kopen, niemand wil die handel nog.... Rij je als een vorst.

https://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-m76 ... &vehtyp=10


Onze vorst rijdt (of reed, ik hou het niet bij) anders een Tesla Model X.

Zo zie je maar weer, rij als een vorst, rij Tesla.


01 maart 2021 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Humor, als Lex ineens naast je komt staan bij de SC :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 maart 2021 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Enguess schreef:
Ewout, je kan hier in CH voor (relatief) weinig geld een tweedehands M760Li kopen, niemand wil die handel nog.... Rij je als een vorst.

https://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-m76 ... &vehtyp=10


Zoiets zou ik graag rijden idd. :drive: 8)
Ik heb de laatste paar maanden deze M760Li op de beurs uitgegeven. Dat draagt er zeer waarschijnlijk mede toe bij dat ik over 5-7 jaar mijn 5 serie F11 voor een elektrische 7 of Taycan ofzo ga inruilen...
Daarnaast moet er ook nog een motor komen binnenkort... :wink:
Mijn high executive 5 serie X-drive met comfortstoelen, panorama dak etc. etc. bevalt echter nog zo goed dat hij mag blijven tot hij afgeschreven is. Niemand wil nog een diesel.
Ik vind hem heerlijk maar snap ook dat de tijden veranderen.
Nu nog even mijn plas ophouden betaalt zich straks uit. Heb het alleen op automobiel gebied dan nooit verder geschopt dan een 6-cilinder (boxer, in-lijn, supercharged) maar daar kan ik wel mee leven. :wink:


01 maart 2021 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ewout schreef:

Zoiets zou ik graag rijden idd. :drive: 8)
Ik heb de laatste paar maanden deze M760Li op de beurs uitgegeven. Dat draagt er zeer waarschijnlijk mede toe bij dat ik over 5-7 jaar mijn 5 serie F11 voor een elektrische 7 of Taycan ofzo ga inruilen...
Daarnaast moet er ook nog een motor komen binnenkort... :wink:
Mijn high executive 5 serie X-drive met comfortstoelen, panorama dak etc. etc. bevalt echter nog zo goed dat hij mag blijven tot hij afgeschreven is. Niemand wil nog een diesel.
Ik vind hem heerlijk maar snap ook dat de tijden veranderen.
Nu nog even mijn plas ophouden betaalt zich straks uit. Heb het alleen op automobiel gebied dan nooit verder geschopt dan een 6-cilinder (boxer, in-lijn, supercharged) maar daar kan ik wel mee leven. :wink:


Ik mis nog steeds de V12. En de 2 en 3 cilinder, maar die laat ik graag aan mij voorbijgaan.


01 maart 2021 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
4, 5, 6 en 8. Ook (nog) geen 12. Zal er ook wel niet van komen.


01 maart 2021 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
de Fiscalist schreef:
dobbelsteen schreef:

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar mijn eerste EV. Een M3 overweeg ik onder andere, maar dan omwille van de prestaties (vooral bereik dan). Als het enkel de looks waren, had die auto geen seconde in mijn gedachten gepasseerd als mogelijke kandidaat.


Welke modellen overweeg je?

BMW iX3, Mercedes EQC, Tesla Model 3 LR of Performance, Tesla Model Y.
De Polestar is ook in mijn gedachten opgekomen, maar ondanks de mooie looks overweeg ik hem niet meer.
Over de Q4 e-tron heb ik ook een tijdje zitten nadenken, die zou trouwens vanaf april uitgebracht worden om dan geleverd te worden tegen de zomer.
Maar het exterieur is zo net niet mijn ding, dan liever de grote e-tron. Alleen mag ik die niet kiezen van mijn werkgever (gaat om een lease sletje dus :mrgreen: ).

Op basis van reviews, ik heb nog geen testritten gedaan, ben ik eigenlijk verkocht aan Tesla Model Y.
De technologie, bereik, performantie, ... Tesla is gewoon king op dat vlak. En ik heb in de showroom in een M3 2021 gezeten, de afwerking leek me wel oké. Dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten.
Alleen er is nog zo veel onzekerheid over de levertijd van de MY en een nieuwe wagen begint wel dringend te worden.

De reden dat ik de M3 in mijn lijstje zitten heb, is eigenlijk doordat er toch zo veel ruimte beschikbaar is in die wagen.
Er zijn nog geen kinderen, maar die gaan er waarschijnlijk (hopelijk :oops: ) wel komen tijdens de periode dat ik mijn volgende auto heb. Dus hou ik dat in mijn achterhoofd.


01 maart 2021 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Geen E-tron, maar wel een EQC?
Dat lijkt mij toch dezelfde prijscategorie.


01 maart 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
In de leasing is er nog een klein verschil. En vermoedelijk heeft het ook met zijn klasse te maken, de e-tron zit eigenlijk in dezelfde klasse als de Mercedes E SUV. (BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90, ...) Door zijn formaat dan toch, qua prijs ligt die idd dichter bij de klasse van de X3 en Mercedes C SUV.

Maar de EQC is nog vol te steken met opties, dus ik vermoed dat die met mijn budget vrij kaal gaat worden.
Dus die bengelt al wat onderaan het lijstje, naast het feit dat ik die doorlopende lijn van de verlichting vooraan ook spuuglelijk vind.


01 maart 2021 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
De EQC is niet ruim en de range niet super, is volgens mij ook bepaald geen verkooptopper.
Maar als je die lelijk vindt, dan kan de IX3 ook wel van het lijstje :-)
De VW ID6 en de Nissan Ariya zullen nog wel te lang op zich laten wachten?
Op dit moment zou ik een Tesla kopen als ik een nieuwe EV zocht.


01 maart 2021 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
De iX3 vind ik eigenlijk nog het beste uitzien, op de Polestar 2 na. En deze zomer krijgt de X3 een facelift, waarbij het interieur mogelijks gelijk getrokken wordt met de 3-serie, die toch wel enorm mooi is.
Maar het bereik is niet denderend tov Tesla. En ik durf wel eens de 400km aan te tikken waarbij ik niet op plaatsen kom met laadpaal. Dus ik zou moeten bereid zijn om in die gevallen eens een kwartiertje of halfuurtje langs de weg te staan aan een laadpaal.
En dan heb je nog de technologie waarbij Tesla ook op eenzame hoogte zit.

Als die 2 puntjes er niet waren, was ik zonder twijfel voor de iX3 gegaan.
De EQC vind ik trouwens ook best mooi, zeker dat interieur. Het is echt die doorlopende verlichting dat een dingetje is.
Achteraan vind ik het wel cool, zoals bij de Porsches en Audi. Maar vooraan... misschien wen ik er ooit wel aan, maar nu vind ik het nog lelijk.


01 maart 2021 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Zie nu dat ik in de war ben met de BMW IX, die vind ik lelijk.
De iX3 ziet er gewoon uit als een X3


01 maart 2021 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Enguess schreef:
4, 5, 6 en 8. Ook (nog) geen 12. Zal er ook wel niet van komen.


V10 is er ook nog. En de W16. Die laatste, die gaat denk ik niet komen. V12 wil ik toch wel een keer. Gewoon voor de bucketlist.


01 maart 2021 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
dobbelsteen schreef:
de Fiscalist schreef:
dobbelsteen schreef:

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar mijn eerste EV. Een M3 overweeg ik onder andere, maar dan omwille van de prestaties (vooral bereik dan). Als het enkel de looks waren, had die auto geen seconde in mijn gedachten gepasseerd als mogelijke kandidaat.


Welke modellen overweeg je?

BMW iX3, Mercedes EQC, Tesla Model 3 LR of Performance, Tesla Model Y.
De Polestar is ook in mijn gedachten opgekomen, maar ondanks de mooie looks overweeg ik hem niet meer.
Over de Q4 e-tron heb ik ook een tijdje zitten nadenken, die zou trouwens vanaf april uitgebracht worden om dan geleverd te worden tegen de zomer.
Maar het exterieur is zo net niet mijn ding, dan liever de grote e-tron. Alleen mag ik die niet kiezen van mijn werkgever (gaat om een lease sletje dus :mrgreen: ).

Op basis van reviews, ik heb nog geen testritten gedaan, ben ik eigenlijk verkocht aan Tesla Model Y.
De technologie, bereik, performantie, ... Tesla is gewoon king op dat vlak. En ik heb in de showroom in een M3 2021 gezeten, de afwerking leek me wel oké. Dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten.
Alleen er is nog zo veel onzekerheid over de levertijd van de MY en een nieuwe wagen begint wel dringend te worden.

De reden dat ik de M3 in mijn lijstje zitten heb, is eigenlijk doordat er toch zo veel ruimte beschikbaar is in die wagen.
Er zijn nog geen kinderen, maar die gaan er waarschijnlijk (hopelijk :oops: ) wel komen tijdens de periode dat ik mijn volgende auto heb. Dus hou ik dat in mijn achterhoofd.


MY staat er in Europa aan te komen. Wellicht nog komend kwartaal (eind juni).


01 maart 2021 23:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1814 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 73  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.