Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 5:42



Antwoord op onderwerp  [ 1825 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 73  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Model Y komt toch? Of is deze te klein?
_________________________________________
Mvg,

René


09 aug 2021 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik zit te wachten op een model 2, van 0-100 rond de 10 sec en een top van 170 km/h ofzo….. :mrgreen:

Die onzinnige prestaties van die top modellen heb je niks aan en vandaag ook gemerkt op de A50/A12/A18/N18…veel te druk om zgn op te schieten.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


09 aug 2021 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Model Y, ga ik eens bekijken. Heb nu een XC90, maar de model X is veel duurder geloof ik.


09 aug 2021 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dial_888 schreef:
Ik zit te wachten op een model 2, van 0-100 rond de 10 sec en een top van 170 km/h ofzo….. :mrgreen:

Die onzinnige prestaties van die top modellen heb je niks aan en vandaag ook gemerkt op de A50/A12/A18/N18…veel te druk om zgn op te schieten.


Nee, als het dan zo druk is is een Porsche natuurlijk veel beter :mrgreen:
Als je er nuchter naar kijkt rijden de meeste PF-ers in een onzinnige auto :mrgreen: (maar dat maakt het niet minder leuk, tegendeel)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 aug 2021 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
LKPS schreef:
Model Y, ga ik eens bekijken. Heb nu een XC90, maar de model X is veel duurder geloof ik.

€110k voor een Model X en dan heb je direct alle opties al aangevinkt tot en met trekhaak aan toe behalve auto pilot.
Valt toch wel mee? Mijn XC90 zat ook al boven de ton.
Een Model Y is toch flink kleiner


09 aug 2021 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Gaius schreef:
Die electro versies rijden dan allen braaf 110 op de rechterbaan omdat bij 130 de range al rap daalt richting 50%. Dat cruisen schijnt tegenwoordig heel leuk en heel ontspannend te zijn, maar het lijkt mij meer op het goed praten van een beperking.

Dat schijnt dus ook al helemaal achterhaald te zijn.
Ik heb zelf geen Tesla, dus ben echt onbevooroordeeld.
Maar ik las ergens een berekening naar wat nu de snelste cruisesnelheid van een nieuwe Tesla is voor grote afstanden.
Voorheen was deze snelheid altijd wat lager, omdat je bij erg snel rijden veel tijd aan een oplader moet staan, waardoor langzamer rijden efficiënter wordt.
De theoretisch meest ‘optimale’ snelheid om in een Tesla een grote afstand te rijden schijnt nu 190 km/h te zijn.
De snelheid die je gaat rijden is dus nu niet meer daar van afhankelijk.


09 aug 2021 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
hehe schreef:
Gaius schreef:
De theoretisch meest ‘optimale’ snelheid om in een Tesla een grote afstand te rijden schijnt nu 190 km/h te zijn.

Die optimale snelheid van 190 km/u is ook enkel op een bepaalde route.
De afstand, aantal laadpalen en de laadsnelheid is bepalend voor de optimale snelheid.


10 aug 2021 8:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nee, dit ging over de theoretisch meest optimale snelheid.
Dus als je uitgaat van een leeg circuit met een supercharger erbij en je wilt in principe ‘oneindig’ blijven rijden.
Wat is dan de meest optimale snelheid om zo snel mogelijk afstand af te leggen?
Omdat de laadsnelheden tegenwoordig zo hoog zijn is dan nu dus 190 km/h optimaal (en laden van 10% tot 60%)

Maar in de praktijk ga je inderdaad natuurlijk kijken naar de afstand die je wilt afleggen en waar de laadmogelijkheden zijn..


10 aug 2021 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ach dat gemiep over lang laden is ook onzin. In de praktijk sta je vaak maar 10 minuten te laden, genoeg om comfortabel op je bestemming te komen, waar de auto dan weer voor langere tijd aan de laadpaal staat en vervolgens weer vol zit voor de volgende rit.
Met de huidige laadsnelheden zijn er nauwelijks nog verschillen met de ICE. M.u.v. hele snelle ritten dwars door D.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 aug 2021 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Laden zal niet het grootste obstakel zijn en inderdaad gaat dat steeds sneller. Je rit plannen daar waar de laadpalen staan vind ik een groter probleem. Het ‘gevoel van vrijheid’ waar autorijden toch deels voor staat is hierdoor zijn charme verloren in mijn ogen. Daarbij wil het oog ook wat en zijn de bestaande modellen nog niet zo om over naar huis te schrijven. Ik wacht nog een jaartje of 3 a 4 en kijk dan wel weer. Maar eerst lekker wachten op m’n nieuwe Audi :D
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 aug 2021 10:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Plannen mbt laden is toch niet veel anders dan plannen met tanken? Oke, laden duurt wat langer dan tanken, maar je hoeft dat ding toch niet helemaal leeg te rijden voor je gaat laden? Ik rij een 4.2 V8, daar kan je ook niet mee op één tankje naar Zuid-Frankrijk :cheesy: Moet dus ook 'plannen'.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 aug 2021 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Plannen? Gewoon benzinestation inrijden als je tank bijna leeg is. Hoef je toch niks aan te plannen?


11 aug 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Op de langere ritten door Europa zie ik toch nog wel een uitdaging. Tesla heeft het goed voor elkaar met de Superchargers maar als je aangewezen bent op de andere aanbieders van de snelladers ben ik benieuwd naar de ervaringen. Is een beetje off topic omdat het even niet alleen betrekking heeft op Tesla, maar denk dat mijn vraag hier het meest gelezen zal worden. Ik rij zelf ruim een jaar met een Taycan 4S en ben super tevreden. Kan in Nederland prima uit de voeten met de range en die valt mij bepaald niet tegen. Vriend van mij is vorige week naar een locatie in Frankrijk gereden, ook met een Taycan. Via de ABRP app een aantal snellaadstations (bijna allemaal van Ionity) aangedaan. Volgens de App zouden er dan minimaal vier palen beschikbaar moeten zijn. In de praktijk waren dan of alle palen defect of de helft. Hierdoor is de rit bepaald niet soepel verlopen. Jullie hier ervaringen mee? Telsa loopt hier toch echt wel voorop denk ik.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


11 aug 2021 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Alleen ervaring met Tesla en dat gaat perfect. Vorig jaar vakantie in Frankrijk en daar zijn genoeg superchargers waar vrijwel niemand staat.
Heb zelfs nog nooit mijn laadpas hoeven gebruiken.
Maar dat was niet het antwoord op jouw vraag geloof ik :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 aug 2021 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Lange afstanden met een Tesla is prima te doen. Genoeg locaties om te kiezen.

Ik heb hier in Malta nog gewoon een ding waar benzine in moet (de infra voor elektrische auto’s loopt hier een tikje achter ;)) en gelukkig wordt er hier nog voor je getankt, maar ik vind het toch altijd verschrikkelijk inefficiënt, dat niet thuis kunnen laden/tanken.

Het is dus maar hoe je het wenst te zien.


11 aug 2021 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Musk tweette laatst wel dat hij het supercharger netwerk wil openstellen voor andere merken.
Op zich een logische stap, maar Tesla geeft zo wel zijn unique selling point weg.
Het orakel zal het wel weten :cheers:


12 aug 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat is geen vrije keuze van hem hoor. De Duitse overheid heeft hem daartoe verplicht.


12 aug 2021 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Prima, alleen in D doen dan, geen VAG-hokken bij de SCs aub.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 aug 2021 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik heb me recent voorgesteld op het PF, eigenlijk ben ik door onze Tesla model S weer in het bezit gekomen van een 997.1.......De lease op mijn praktijk liep af in mei. In febr. nieuwe model S besteld. Online bestelling betaald, reserveringno gekregen. Er komt een nieuwe model X en S. Vooral interieur aangepakt. (oa yoke stuur ) Alleen nu komt het, er komen geen S en X-en meer in 2021, gaat richting zomer 2022... Ik moet wel zeggen dat het verschrikkelijk goed rijdt en de nieuwe LR gaat het echt wel worden voor 90000 euro.. Het laden wen je enorm aan, eigenlijk elke dag een volle tank en zeer goedkoop kan ik vertellen. Maar door de enorme levertijd dus nu weer oude liefde opgepakt.


12 aug 2021 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Chiptekort.
Makker van me wou zich een nieuwe T6 bestellen, leveringstijd voorzien voor augustus volgend jaar. Niks op stock.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 aug 2021 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Stuur die makker maar langs. Ik heb nog een T5 waarvan het motormanagementlampje brandt, een T5 met een kapotte turbo en een T6 die bij de garage staat met een kapot tweemassavliegwiel.
Hij mag kiezen :mrgreen:
Over 2 weken wordt de eerste elektrische Toyota geleverd :ba:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 aug 2021 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Mooi vooruitzicht een nieuwe model S :thumleft:
En een 997 is natuurlijk nog leuker!

En is het een idee om een VAGmeuk afzeik topic te maken? :mrgreen:


13 aug 2021 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Stuur die makker maar langs.


Wel...
Eigenlijk... :mrgreen:

Hij HAD een nieuw gekochte T6 Multivan, maar hij ging in de toekomst "gratis" gaan rijden door een roedel zonnepanelen op zijn dak te flikkeren. T6 weg en in de plaats een Tesla M3 en een occasie "werkvolkbusje" T5 gekocht. Paar maand later veranderde BE de regels mbt tot de zonnepanelen (weg gratis electriciteit dus) en de Tesla gaat waarschijnlijk vliegen want mensen kopen dat alleen vanwege de subsidies, of omdat ze blind zijn :mrgreen:
Hij had een loaded T6 en de T5 die hij nu heeft is een kale kip (waarschijnlijk zoals die drie die bij jou kapotgeragd uit frustratie in de garage staan). 5 PK en geen electrische vensters of niks want "het is toch maar voor 't werkvolk". Dus nu weer graag een nieuwe T6 op de oprit want: mooi design én Duitse kwaliteit.
Zo'n Toyota, da's zijn busjes voor een bakker, of een bloemist :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


13 aug 2021 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Prima, alleen in D doen dan, geen VAG-hokken bij de SCs aub.


Jahoor, als je geen 996 rijder kan schofferen, neem je gewoon de VW en Audi rijders… je blijft toch een naar mannetje…
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


13 aug 2021 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Vind het wel bizar dat een overheid tesla kan dwingen om hun laadnetwerk voor andere merken te openen. (Als deze info klopt)
Zal de prijs per kwh ook wel naar zijn dan voor andere merken gok ik of is dat discriminatie?
Volgens mij is alleen het sc net zo “goedkoop” als thuisladen (zonder zonnepanelen)
_________________________________________
footers zuigen! :D


13 aug 2021 11:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1825 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 73  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jan911sc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.