Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 16:47



Antwoord op onderwerp  [ 1819 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 73  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ja ik ruik ook weer een benzinelucht rondom CSV….


20 jun 2022 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ja, die kon ik natuurlijk verwachten…
Voorlopig komt er niets in de plaats, kijken hoe lang ik het fietsen volhoud. ( tot okt/nov waarschijnlijk)
Bijna 3 jaar tot volle tevredenheid Tesla gereden, echt een fijne en spotgoedkope auto. Probleemloos ook.
Al dat gejippie over weinig beleving komt ook alleen van mensen die er nooit in gereden hebben. De beleving is juist heel gaaf, zal de sprintjes zeker missen.
Komt er ooit weer een EV? Denk het wel, maar in mijn huidige leven heb ik niet echt een DD nodig.
Komt er een 335i voor trackdays en fun? Misschien wel, hoewel een V70 ivm de bouw van ons huis wel verstandiger zou zijn ;)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 jun 2022 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dan zou deze bovenaan je lijstje moeten staan :salut:
Specs zijn indrukwekkend, 4 motoren, 800 pk, 0-100 in 3 s
80501


21 jun 2022 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Das idd een gaaf apparaat, maar ik zit meer te denken aan een V70 youngtimer van 5K. (maar liever een 335i :mrgreen: )
Huizen bouwen is een dure hobby tegenwoordig.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jun 2022 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik heb een Iveco L4H3. 17 jaar oud, doet het altijd en handig voor circuit en verbouwingen. Je kunt er ook in slapen en gewoon rechtop staan. Kost minder dan een V70 in aanschaf en HSB. Zakelijk zelfs nog interessant met bijtelling (>15jr)


21 jun 2022 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Busjes zijn ook handig idd, maar die neem ik wel mee van de zaak als ik er eentje nodig heb.
Ook 1 van de redenen waarom ik zonder DD denk te kunnen voorlopig.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jun 2022 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Maat van mij heeft afgelopen weekend de Transfagarasan in Roemenië gereden.
5500 km in 5 dagen.
Met zn Tesla M3LR.
Gestoord natuurlijk, maar voor wie er nu nog over range anxiety begint heb ik in ieder geval een mooie anekdote :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 jun 2022 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Met een 911 kan dat in 2,5 dag :mrgreen:


24 jun 2022 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Haha en er volledig gebroken uitkomen met een hoop oorsuizen van de herrie.
Hopelijk reserve 911 mee voor als ie de geest geeft en een slaapbus met aanhanger om bij te slapen en je spullen mee te nemen.
Merk eigenlijk dat ik voor rit van meer dan 100 km altijd de BMW pak, past mijn golftas ook nog eens normaal in.
Laatst Royal Antwerp gespeeld met vrienden, naast me zat mijn............ golftas .
Super auto hoor, onze 991 maar of ie blijft als jaar garantie afloopt, weet het niet.
Maar ja, op de Tesla M S wacht ik nu al anderhalf jaar en het wordt zeker 2023.........


24 jun 2022 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ieder moet natuurlijk helemaal zelf weten wat hij met z'n geld doet maar waarom zou je in godsnaam kiezen voor een 13-in-een-dozijn Tesla M S terwijl je voor dat geld ook een Audi E-tron GT (RS) of een Porsche Taycan kan rijden? Is die ruime achterbank nu echt zo belangrijk in een zakelijke bak?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 jun 2022 22:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
mensen rijden nu eenmaal graag in de benchmark :wink: :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 jul 2022 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Franz schreef:
Ieder moet natuurlijk helemaal zelf weten wat hij met z'n geld doet maar waarom zou je in godsnaam kiezen voor een 13-in-een-dozijn Tesla M S terwijl je voor dat geld ook een Audi E-tron GT (RS) of een Porsche Taycan kan rijden? Is die ruime achterbank nu echt zo belangrijk in een zakelijke bak?

Als je mij een e-tron gt of taycan met dezelfde specs kan leveren, doe ik het meteen, overigens koop ik de auto gewoon zelf, niet zakelijk( kan je nu al zeggen dat dat bij lange na niet gaat lukken )


01 jul 2022 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Van sommige blijf ik me afvragen wat ze hier op 't forum komen, of blijven doen :?
Als 't toch zo'n rotauto's zijn dan zou ik naar een forum gaan waarvan de auto's me wél interesseren.

Range anxiety is er én met reden, wat je jezelf ook probeert wijs te maken.
Zal (hopelijk) wel opgelost worden in de toekomst maar nu is't prullen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 jul 2022 10:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
HaVrie schreef:
Haha en er volledig gebroken uitkomen met een hoop oorsuizen van de herrie.
Hopelijk reserve 911 mee voor als ie de geest geeft en een slaapbus met aanhanger om bij te slapen en je spullen mee te nemen.
Merk eigenlijk dat ik voor rit van meer dan 100 km altijd de BMW pak, past mijn golftas ook nog eens normaal in.
Laatst Royal Antwerp gespeeld met vrienden, naast me zat mijn............ golftas

Bijzonder. Heb jaren rond gereden in 964’s met een golftas op de achterbank. Driver en 3W eruit en los er boven op. Heb ook meermaals ruim 1000 km achter elkaar naar Zuid-Frankrijk gereden met die dingen en ben er oprecht nooit gebroken uitgekomen, zonder oorsuizingen geen slaapbus erachteraan noch een extra 964 voor onderdelen mee.
Zijn die 991’s door de jaren zoveel kleiner, luidruchtiger en slechter geworden dan de 964s in de 90er jaren? Of zijn de berijders gewoon ouwe chagrijnige zeikerds geworden :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jul 2022 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Jongens, wat een lekkere opmerkingen weer, kom op, beetje intelligentie mag ook wel.
Ben redelijk hoog opgeleid dus denk echt wel na bij wat ik doe of laat. En mensen die maar aangeven dat je naar een ander forum moet, daar heb ik niks mee.
Maar als je een Model S met al zijn specs en een grote range ( meer dan 500 km waarschijnlijk ) voor 90 k in bestelling hebt, dan denk ik dat ik diegene ben die weet waar hij het over heeft.
Als ik dan ook van dichtbij heb meegemaakt hoe dat is bij een Taycan ,dan weet ik ook dat je een wel heel veel duurdere uitvoering nodig hebt om in de buurt te komen. Anders zou ik dat zeker overwegen.
De oude Model S hebben we bijna 3 jaar gereden, dus ik ken de range ( iets meer dan 300 km, was een M S 75 ) De nieuwe gaan veel verder.

En als je 2.05 mtr bent en dus ook verlengde golfclubs hebt, is het behoorlijk proppen met stoel in achterste stand, kan ik je vertellen ( het lukt heus wel met een klein draagtasje maar met een grote tas is snel de oplossing op de rechterstoel )
En ja, het is een oncomfortabele sportauto vergeleken met een 760i of een X6 en al helemaal vergelijken met een EV als een Tesla.

Houden we de 991, weet ik nog niet, hij moet helaas onder garantie retour naar Astara omdat het PCM geen audiobron meer herkend, geen geluid meer uit te krijgen.
Ik dacht dat de 991 ons echt zou grijpen, maar het is een beetje lauwtjes, misschien was autorijden vroeger gewoon veel leuker..
Maar vind ik het een rotauto, helemaal niet, maar je mag wel kritiek hebben op de dingen die ook niet goed zijn bij een auto van een duur A-merk.


01 jul 2022 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
horn schreef:
Of zijn de berijders gewoon ouwe chagrijnige zeikerds geworden :cheesy:
Nee horn,sommige 991 berijders gewoon ouwe chagrijnige zeikerds geworden :flush:

Ben super happy met de mijne. :drive:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


01 jul 2022 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Overigens was het wat gechargeerde stukje van mij een reactie op het verhaal van CSV en de reply erop dat het met een 911 in 2,5 dagen kon ( 5500 km )
Dus beetje in context ( met een knipoog ) aub.


01 jul 2022 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
HaVrie schreef:
Ben redelijk hoog opgeleid….

…. hij moet helaas onder garantie retour naar Astara omdat het PCM geen audiobron meer herkend



Nee, prima.


01 jul 2022 11:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tja, ik ben ook redelijk hoog opgeleid. Maar nog nooit na ruim 1000 km aan één stuk (incl paar korte stops) gebroken uit een ouderwetse 964 gestapt. Collega van mij is 2.01m, heeft een huis in Zuid-Frankrijk en rijdt een keer 6 per jaar op en neer met zijn 997 targa. Heb hem net ff geappt. Hij vindt die ritjes heerlijk comfortabel.
En ik kan me voorstellen dat je in een bmw 760 ruimer zit dan in een 991. Is ook wel een ander soort auto. Past een tas met verlengde golfclubs ook makkelijker in.

Als je 2.05 bent en je hebt een grote tas met verlengde clubs, dan krijg je die niet in in een Mini Cooper S Works in combinatie met lekker zitten. Maar of dat nou aan die auto ligt?!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jul 2022 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Nogmaals, het was een reactie op de 5500 km in 2,5 dagen, lijkt me toch dat je daar een beetje gechargeerd op mag reageren.

Overigens vind ik de Taycan cross turismo of de sport turismo wel hele mooie auto's.
Alleen wordt die met de specs en hogere range wel klap duurder.
Ben er nog niet uit of de 991 blijft als we hem een jaar hebben, ik vind het een mooie uitvoering maar hij wordt gewoon te weinig gebruikt omdat de andere auto's toch wat praktischer blijken.

Voor mij speelt dan nog dat ik de zitpositie gewoon niet perfect krijg, op zich kan de stoel behoorlijk naar achteren en kantelen maar ondanks sportstuur blijf ik te weinig ruimte houden tussen mijn rechterbeen en stuur. Stuur is volledig elektrisch verstelbaar maar komt niet ver genoeg voor mij.
Ik vind de auto te kostbaar om er mijn oude slede verlengers in te zetten, je moet dan ook aan de bodembekleding rommelen.

@ Horn, je verbaast je hoe goed ik in onze Mini cooper S zit en met achterbank neer heb je zat ruimte voor golftassen. ( met drie personen nog prima te doen )

Maar goed, ik moet me blijkbaar inhouden met het geven van kritische opmerkingen, maar ben niet iemand die niet voor zijn mening uitkomt ( heb nu ook een defect aan mijn relatief jonge 991 )
Maar ik zal niet snel iemand verzoeken een ander forum te zoeken of iemand voor chagrijnige zeikerd uit te maken ( wat ik overigens zelf totaal niet ben )


01 jul 2022 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
@Tilt, als je in een Tesla range anxiety hebt sta je waarschijnlijk nogal onzeker in het leven. Is echt onzin.
@Franz, een Model S is gewoon een hele mooie auto, nog steeds. Veel mooier dan een std Taycan en minstens net zo mooi als een CT of ST. (Mijn mening uiteraard)
Die Audi vond ik aanvankelijk mooi, maar is toch irl veel te overdone.
Zie het zo; wat de 911 is voor sportauto’s is de MS voor EVs, de absolute benchmark.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 jul 2022 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sorry hoor Cazzo, maar ik ben hoog opgeleid, ik denk dus wel dat ik weet waarover ik het heb.
Moet af en toe eens een flipperkast vervoeren, speciaal daarvoor een nieuwe S gekocht, met al zijn specs en een grote range, blijkt dat er helemaal niet in te passen, kan ik je zeggen.
Nee, ik snap de hype niet.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 jul 2022 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Hoogopgeleid, maar niet slim.
Had een X gekocht, mag 2200kg trekken, kun je 5 flipperkasten in 1 keer vervoeren ;)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 jul 2022 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Cazzo Super Veloce schreef:
Hoogopgeleid, maar niet slim.

Da's idd een fout die veel hoogopgeleiden maken :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 jul 2022 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tilt! schreef:
Range anxiety is er én met reden, wat je jezelf ook probeert wijs te maken.
Zal (hopelijk) wel opgelost worden in de toekomst maar nu is't prullen.

Gezien de schaarste van de batterijen denk ik niet dat dit nog veel gaat verbeteren.
Maar waar gaat het ook nog over, met de Tesla M3 LR, BMW i4 M40, Mercedes EQE +350 haal je in de praktijk meer dan 450km (bij normaal rijgedrag).
Als je met die wagens nog range anxiety hebt, dan heb je echt wel een heel unieke situatie.

Range anxiety zit vooral in het hoofd van de mensen omdat EV iets nieuws is dat ze niet kennen.
Al vind ik dat degenen zonder eigen oprit of parkeerplaats waar ze elke nacht kunnen laden, iets meer recht van spreken hebben als het over range anxiety gaat.


01 jul 2022 14:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1819 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 73  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.