Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

15 mei 2021 12:22

Wat moeten we hier van geloven?

Click

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

15 mei 2021 12:31

In principe is het helemaal waar alleen miste ik in het artikel de nuance.
Het klopt dat een Porsche in het begin afschrijft als een gek. Wat er in het artikel helaas niet bij staat is dat ze na een jaar of +/_ 10 in prijs stabiliseren en dan dus heel weinig afschrijven. In sommige gevallen (bij mijn 964) werd hij uiteindelijk weer meer waard.

Voor de grap zit ik wel eens op de Porsche configurator op de site van de dealer.
Vanaf prijs 140K, maar zo wil je hem niet dus ga je wat lopen vinken op de optielijst.
Ineens staat er dan een kleine 200K, slik...

Als pauper koop ik altijd een tweedehandsje. :wink:
Omdat zo'n 911 dan zijn grootste afschrijving al gehad heeft valt het dus voor mij erg mee.
Dat hadden ze er wel even bij mogen zetten maar dit trekt waarschijnlijk meer lezers......

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

15 mei 2021 12:37

Alle cijfers zijn gebaseerd op de inruilwaarde van een exemplaar dat 36.000 mijl (afgerond 100.000 kilometer) heeft gereden


Als 55k afrond naar boven kom je idd op 100k aan kilometers uit. Maar persoonlijk heb ik liever een auto met 55k op de klok dan eentje met 149k op de klok want als je die afrond kom je ook op 100K uit :wink:

5. Porsche Taycan: 60,9 procent

Knap als je er een paar vind met deze kilometerstand.

Ik heb mijn twijfels over dit artikel. Maar het kan aan mij liggen hoor.

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

15 mei 2021 14:05

In dit rijtje is de Model 3 de enige auto die in behoorlijke aantallen verkocht wordt. De rest is allemaal zeldzaam of ronduit exclusief. Vervolgens vergelijk je die auto’s dan met bv een Golf, al jaren een van de meest verkochte auto’s van Europa. Het is geen statististisch talent dat deze clickbait heeft zitten typen.

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

15 mei 2021 14:15

Nou is 36k mijlen “afronden” naar 100k km wel erg ruig.

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

16 mei 2021 14:00

Ik verkocht mijn Model 3 na 2 jaar met een afschrijving van 20%. Lijkt mij sterk dat dit van jaar 2 naar 3 ruim gaat verdubbelen.

En de data kan er nog niet zijn, want een Model 3 is hier pas sinds febr. 2019.

Kletskoekartikel derhalve.

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

17 mei 2021 7:08

Ik verkocht mijn Model 3 na 2 jaar met een afschrijving van 20%. Lijkt mij sterk dat dit van jaar 2 naar 3 ruim gaat verdubbelen.


Tesla is heus een sterk en courant merk, maar door de fiscaliteit is de prijsontwikkeling van elektrische auto's natuurlijk geen benchmark voor de rest van Europa.

Re: Porsche 5x in Top10 qua inruilprijs

17 mei 2021 21:53

Binko schreef:
Tesla is heus een sterk en courant merk, maar door de fiscaliteit is de prijsontwikkeling van elektrische auto's natuurlijk geen benchmark voor de rest van Europa.


Meer dan de helft van de geïnteresseerden kwam uit het buitenland.
Plaats een reactie