Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:12



Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Makelaars en huizen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Makelaars en huizen
giulia schreef:
Dank...komt wel goed vroeg of laat. Je droomhuis ga je toch niet vinden. Anderen willen namelijk ook jouw droomhuis :mrgreen:

We dachten ons huidige stekje lang te houden. Helemaal gestript en luxe gemaakt. We zitten in een oud statig schoolgebouw in Hilversum (waar ik geen band mee heb) in de nabijheid van prachtige heidegebieden wat een feest is voor de hond. Raar of niet maar het hebben van een hond telt ook mee in de keuze voor een huis en de omgeving. Als dat beest niet los kan rennen in de buurt dan gaat het huis al niet door...hoe leuk ook.


Huissen is leuk :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


21 mei 2021 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Makelaars en huizen
Nard schreef:

Effect afbouw wet Hillen is echt wel afhankelijk welke hypotheekvorm je hebt, wat het initiële aankoopbedrag van de woning was en hoeveel rente je betaalt. Je kan niet zonder meer stellen dat dit effect "maar iets" is.... Het kan je zomaar 300 tot 400 euro per maand schelen. En niet iedereen heeft een top baan met dito pensioen. Daarnaast zijn er veel mensen die de 30 jaar van afbetalen hypotheek tot aan pensioen niet (meer) halen. Voordeel is dan weer wel: we mogen langer werken... haha


Daarom is het van belang om na 25/30 jaar je hypotheekschuld af te lossen of niet aflossen en gedurende je gehele leven een flinke rente betaald.

Mag toch aannemen dat men samen hierover nadenkt bij aankoop of ben ik gek.... :scratch:

Gelukkig in de afgelopen 50 jaar voor mij is de basis niet gewijzigd, ruim 40 gehuwd, samen 80 jaar pensioen en 100 jaar AOW opgebouwd...... :mrgreen:

en nog steeds geen nieuwe 911 in de garage, slechts oude meuk..... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 mei 2021 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ik heb begin dit jaar een mooi vrijstaand huis met garage gekocht in Drenthe, vraagprijs 350k. Mijn eigen rijtjeshuis in Haarlem heeft ook een vraagprijs van 350k. Nu huur ik een garage voor ongeveer 120 euro per maand. Dat valt dan weg. Bij beide woningen natuurlijk wat overboden, maar in feite gewoon oversteken. Per saldo ga ik dus goedkoper wonen omdat de rentestand nu lager is en de huurgarage wegvalt. O ja, hypotheek afgesloten met een renteperiode van 20 jaar, dan ben ik 84...
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


21 mei 2021 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Makelaars en huizen
Dial_888 schreef:
Nard schreef:

Effect afbouw wet Hillen is echt wel afhankelijk welke hypotheekvorm je hebt, wat het initiële aankoopbedrag van de woning was en hoeveel rente je betaalt. Je kan niet zonder meer stellen dat dit effect "maar iets" is.... Het kan je zomaar 300 tot 400 euro per maand schelen. En niet iedereen heeft een top baan met dito pensioen. Daarnaast zijn er veel mensen die de 30 jaar van afbetalen hypotheek tot aan pensioen niet (meer) halen. Voordeel is dan weer wel: we mogen langer werken... haha


Daarom is het van belang om na 25/30 jaar je hypotheekschuld af te lossen of niet aflossen en gedurende je gehele leven een flinke rente betaald.

Mag toch aannemen dat men samen hierover nadenkt bij aankoop of ben ik gek.... :scratch:

Gelukkig in de afgelopen 50 jaar voor mij is de basis niet gewijzigd, ruim 40 gehuwd, samen 80 jaar pensioen en 100 jaar AOW opgebouwd...... :mrgreen:

en nog steeds geen nieuwe 911 in de garage, slechts oude meuk..... :mrgreen:


Niet iedereen gaat voor aflossingsblij. Is ook niet nodig, want je hoeft niet op 0 te staan als je met pensioen gaat. Met een lage/betaalbare aflossingsvrije hypotheek betaal je feitelijk een soort van ‘huur’ voor je eigen woning.


21 mei 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Makelaars en huizen
Zoveel mensen zoveel wensen....

Ik ben blij met mijn keuzes zodat ik eerder gestopt ben met werken, tijd voor leukere bezigheden.....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 mei 2021 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Makelaars en huizen
@944S2 schreef:
Ik heb begin dit jaar een mooi vrijstaand huis met garage gekocht in Drenthe, vraagprijs 350k. Mijn eigen rijtjeshuis in Haarlem heeft ook een vraagprijs van 350k. Nu huur ik een garage voor ongeveer 120 euro per maand. Dat valt dan weg. Bij beide woningen natuurlijk wat overboden, maar in feite gewoon oversteken. Per saldo ga ik dus goedkoper wonen omdat de rentestand nu lager is en de huurgarage wegvalt. O ja, hypotheek afgesloten met een renteperiode van 20 jaar, dan ben ik 84...


Ach jee ga je weg bij mn vriend Bennie :?:
Mooi ritje met de Porsche om te kijken waar je woont :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 mei 2021 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Makelaars en huizen
molen934 schreef:
Ach jee ga je weg bij mn vriend Bennie :?:
Mooi ritje met de Porsche om te kijken waar je woont :drive:

Yep. Ik zoek de rust en de ruimte op in Tweede Exloërmond.
Je bent van harte welkom hoor, maar ik ga pas in het najaar die kant op.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


21 mei 2021 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Makelaars en huizen
Dial_888 schreef:
Zoveel mensen zoveel wensen....

Ik ben blij met mijn keuzes zodat ik eerder gestopt ben met werken, tijd voor leukere bezigheden.....


:thumleft: top keuze voor jou als het goed voelt.

Wat de keuze ook is het moet betaalbaar zijn en sommigen weten al dat ze niet oud worden of heel mobiel en verdelen de bestedingen anders over hun leven. Daarom is er ook zoiets als pensioen hoog-laag verdeling. Wens iedereen vooral de juiste keuze toe en af en toe heb je ook wat geluk nodig met moment (gedwongen) verkoop van je huis.


21 mei 2021 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Makelaars en huizen
@944S2 schreef:
Yep. Ik zoek de rust en de ruimte op in Tweede Exloërmond.


Sorry, moest die even googlen.. :oops:

I.i.g. handigere plek als je even een stukje autobahn wil doen. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 mei 2021 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Makelaars en huizen
Dial_888 schreef:

Daarom is het van belang om na 25/30 jaar je hypotheekschuld af te lossen of niet aflossen en gedurende je gehele leven een flinke rente betaald.

Mag toch aannemen dat men samen hierover nadenkt bij aankoop of ben ik gek.... :scratch:... :mrgreen:


Heb ook altijd netjes alles betaald en ben al jaren van de lasten af :thumleft:
Eigen pensioen in de bv opgebouwd en dacht nog wat rente te ontvangen, niet dus moet zelfs betalen :evil:
Mijn vrouw krijgt nare aandoeningen en heeft veel zorg nodig, o zegt de CAK u heeft altijd flink uw best gedaan u zit voor aan de ruif :oops:
Kan ik weer aan de bak :twisted:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 mei 2021 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Makelaars en huizen
Hopelijk in de toekomst eigenwoning niet in Box 3..... :scratch:

Maar voor de rest heb ik al een een jaar of 5 een heleboel vrijetijd om mijn geld op te maken..en tochtjes rijden met de 911... :drive:

@Gaius, allemaal toegepast incl. nabestaande percentages en de gang naar de notaris voor het huis.... :salut:

Toch wel handig zo'n cursus Afscheid van Arbeid....... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 mei 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
dirty gertie schreef:
Ewout schreef:
DennisvdB schreef:
Of huiseigenaren die gaan verhuizen om een nieuwe hypotheek aan te gaan met een lagere rentestand.
.


Heb ik ook gedaan. Huis veel groter, bijna twee keer zo duur, extra maandlasten misschien 200 euro. Als je zoiets niet doet spoor je niet.


Tot je relatie stukloopt of je je baan verliest, of je om een andere reden moet verkopen. Op een moment dat de markt even niet zo meezit. Dan zit je met een twee keer hogere schuld. De meeste mensen schatten dit risico veel te laag in.


Als dat allemaal gebeurt kan ik mijn huis in één keer aflossen, gewoon een kwestie van wat geld vrijmaken.....


21 mei 2021 15:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Makelaars en huizen
Dial_888 schreef:
Hopelijk in de toekomst eigenwoning niet in Box 3..... :scratch:

Natuurlijk gaat dat gebeuren. Rupsje nooitgenoeg heeft nooit genoeg. Zeker met het kabinet wat er nu aankomt
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 mei 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
Het Zwitsers bankgeheim is volgens mij ook niet meer wat het ooit was dus daar heb je niet meer zoveel aan.


21 mei 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
Dial_888 schreef:
Nard schreef:
samen 80 jaar pensioen


Slim, je vrouw laten werken....
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


21 mei 2021 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Makelaars en huizen
Zekers, financieel onafhankelijk van mij……. :thumleft:

Bovendien wou ze dat zelf omdat ze voorbeelden te over had hoe het niet moet…. :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 mei 2021 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ewout schreef:
Het Zwitsers bankgeheim is volgens mij ook niet meer wat het ooit was dus daar heb je niet meer zoveel aan.


Nee, dat is zeker ook niet meer zoals het nog wel in de films is.. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 mei 2021 19:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Makelaars en huizen
dirty gertie schreef:
Tot je relatie stukloopt ...


... dan is het voor de vertrekkende partner wel fijn als er veel op het huis is afgelost :mrgreen:

Veel mensen denken MI niet na over de hypotheek die ze nemen ~ ze luisteren naar een "hypotheek-adviseur" ... die helaas niet altijd een goed advies geeft.


21 mei 2021 19:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ik ben gelukkig altijd eigenwijzer dan de adviseur


21 mei 2021 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
Met de huidige rentestand is veel aflossen op je huis flauwekul. Ik maak een veelvoud aan rendement met het geld wat ik niet aflos.
Na 30 jaar is bij mij ongeveer de helft afgelost. Is meer dan zat , eigenlijk nog teveel.
Als je prima aan je maandlasten kunt voldoen heb je niets aan geld in stenen.
Zo’n volledig afgelost huis is hooguit leuk voor de erfgenamen.


21 mei 2021 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Makelaars en huizen
Olaf schreef:
dirty gertie schreef:
Tot je relatie stukloopt ...


... dan is het voor de vertrekkende partner wel fijn als er veel op het huis is afgelost :mrgreen: [/i]


Maat van me kreeg een leuke erfenis (van zijn pa) en loste flink af op zn hypotheek :scratch:
Half jaar later gaf zn vrouw er de brui aan en kon delen :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 mei 2021 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
De generatie van net na de oorlog wilde perse hun huis volledig aflossen. Nu zitten mijn zowel mijn ouders als mijn schoonouders in een volledig afgelost huis terwijl ze relatief eenvoudig leven. Ik heb ze zo vaak gezegd dat ze desnoods een deel van dat geld moeten “opeten” .
Doen ze niet.
Nu zullen wij over een paar jaar dat geld gaan krijgen nadat de fiscus er ook nog een deel van gestolen heeft.
Wij redden onszelf zonder die erfenis ook wel. Ik had liever gezien dat ze zelf van dat geld genoten hadden. Zij hebben ervoor gewerkt, niet ik.....


21 mei 2021 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ik ben gelukkig van die generatie…huisje/boompje/beestje…. en geniet van mijn vrije tijd oa in mijn oude 911, ohja samen met de Mrs maar die heeft niets met een 911 behalve dat hij goed zit op de lange afstand….. :drive:

Huis opeten doe ik niet, mooi kado voor de kids……en bovendien ben ik nu zo al super tevreden. Ok, nog een SSI op de 3.2….. :mrgreen:

Trouwens ik vraag me af of ik ooit de 911 zal verkopen….. :?:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 mei 2021 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
nog mooier kado voor de kids :mrgreen:

Tot nu toe altijd mn gevoel gevolgd bij woningen en hypotheken. Niet altijd voor het voordeligste sommetje gekozen maar nooit spijt van gehad. Kon er wel lekker van slapen.

Citaat:
die helaas niet altijd een goed advies geeft.


Het advies is altijd wel goed, maar niet altijd voor de juiste persoon. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 mei 2021 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ewout schreef:
Met de huidige rentestand is veel aflossen op je huis flauwekul. Ik maak een veelvoud aan rendement met het geld wat ik niet aflos.
Na 30 jaar is bij mij ongeveer de helft afgelost. Is meer dan zat , eigenlijk nog teveel.
Als je prima aan je maandlasten kunt voldoen heb je niets aan geld in stenen.
Zo’n volledig afgelost huis is hooguit leuk voor de erfgenamen.


Dat is ook een kwestie van mentaliteit.
Ik ben het liefst schuldenvrij. Ben nu mijn huis aan het bouwen zonder hypotheek, en ik ben er persoonlijk enorm trots op dat dat lukt op mijn 32e. Woning van 920m3, garage en fietsenhok samen 80m2 met grote zolder. Dinsdag wordt het zwembad geplaatst van 4x10.30m.
Helemaal zelf bij elkaar gewerkt.
Ja, ik had veel rendement kunnen hebben met het geld wat de woning kost te herinvesteren. Maar het feit dat het me lukt zonder de bank nodig te hebben geeft me vele malen meer voldoening.


22 mei 2021 0:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.