Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:06



Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Makelaars en huizen 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Makelaars en huizen
mod by horn - afgesplitst uit het bitcoin topic :salut:

Novastorm schreef:
Als ik ooit het geld eruit haal om een 997 GT3 RS te kunnen kopen dan denk ik dat ik toch eerder groter ga wonen, als ik de prijzen van die dingen bekijk zijn de meeste die ik zie meer waard dan mijn huis :D

F*ck, dan moet je hier in Bilthoven komen wonen. Is dat probleem ook meteen opgelost.... :mrgreen: Hier kan je voor de gemiddelde prijs van een woning 4 van die snelle racemonsters kopen :roll: :cry:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bitcoins
Pauperbuurt... :mrgreen:

Ik heb nu 2 aankoopmakelaars ingeschakeld rondom Arnhem en Apeldoorn. De hele lol van een huis kopen is echt tot onder het vriespunt gezakt. Verleden week moesten we na 20 minuten plaatsmaken voor de volgende kijkers. Daar hebben we even een stevige reactie op gegeven. Idioterie. Maar het zal ze een worst wezen wat ik er van vind. Goeie stevige dip in de huizenmarkt zou welkom zijn. :mrgreen:


20 mei 2021 14:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Bitcoins
Herkenbaar.

Wij hebben in dat kakdorp van ons iets van 8 of 9 makelaarskantoren zitten. Nu weer net als een jaar of 14 geleden onwijze grote muil. In de crisis werden al deze kantoren ineens weer eenmanszaken zonder secretaresses, junior makelaars etc. Toen waren ze tenminste weer even humble.

Ik heb ze nodig om mijn huis te verkopen (toegang funda) maar een huis kopen heb ik altijd zonder gedaan. In de geest van 'over dergelijke bedragen onderhandel ik zakelijk ook, dus dat is niet zo spannend. En verder ben ik in mijn leven nog nooit een makelaar tegengekomen die slimmer noch meer betrokken is bij mijn zoektocht dan ikzelf'. Tegenwoordig heb je die mensen nodig om huizen te kunnen bekijken voor ze op Funda komen... Als dat uberhaupt nog gebeurt. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Bitcoins
Ja herkenbaar. Die gasten kennen elkaar natuurlijk ook allemaal. Zou er dan echt stevig onderhandeld worden door de aankoop makelaar voor jou als klant, of is het even handjeklap en allebei een dikke comissie? Weet het antwoord al denk ik :lol:
Tijd voor een dipje inderdaad, dan haken de hobby investeerders ook weer af.


20 mei 2021 15:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Bitcoins
Heb toen ik mijn huis verkocht ook een getrapte courtage afgesproken. Tot 10K onder de vraagprijs kreeg hij niet zoveel, voor de laatste 10K wat meer en voor alles boven de vraagprijs kreeg hij - ik meen - 20%. Anders maakt die laatste 10K voor hem weinig uit (ca € 100) en die 10K is het voor jou substantieel geld. Dan worden ze een beetje ontmoedigd om dat onderlinge handjeklap te doen.

Ik bedacht me dat toen ik mijn eerste huis kocht (zonder aankoopmakelaar) en de verkoopmakelaar, toen we nog 10K uit elkaar zaten, de legendarische woorden sprak:
"Nou dan zijn we eruit he? Ja, jij weet dat natuurlijk niet, want je bent geen makelaar, maar als je 10K uit elkaar zit, middelen we en dan is het geregeld".
Op mijn antwoord dat ik dat een suffe afspraak vond en dat ik bereid was er maximaal nog 1000 euri bij te doen, lachte hij schamper en zei 'alsof je 5 dagen onderhandelen gaat weggooien voor 4000 euro ...'

Let maar eens op :twisted: "Mijn bod van die 1000 euro extra is geldig tot morgen 12u. En daarna vervalt het." Meneer vond het nodig om de volgende dag om 3u te bellen met een bod 1000 euro lager dan zijn laatste bod. Heb hem vriendelijk uitgelegd dat hij én 3 uur te laat was én kennelijk mijn verhaal niet had begrepen. En dat ik inmiddels in onderhandeling was over een ander huis. Heerlijk om zo'n arrogante gozert nog een dag te zien kruipen om uiteindelijk het betreffende huis te 'moeten' verkopen voor mijn bod van die €1000 extra :twisted: :lol:

Verhalen uit den ouden doosch
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bitcoins
Ja nederigheid zit er niet in. Wij waren dinsdag bij een huis vlakbij Arnhem met onze makelaar rond 3 uur. Ik zag de verveelde kop van de verkoopmakelaarster (die net begonnen is als zelfstandige) en die begon meteen al bijdehand te doen. Uiteindelijk niet het huis geworden wat we helemaal wilde (wat echt wel moeilijk wordt in deze tijd) Maar ik kan er met mijn kop niet bij hoe die wereld werkt als je een schamele 6 ton mag uitgeven.Ik begrijp dat ik daar een pauper mee ben maar ik vind het vrij veel geld. Wij hebben ons loftappartmentje (niet zo heel courant maar alles nieuw met topspul) voor iets onder de vraagprijs verkocht om vrij te zijn en niet te gokken op iets meer opbrengst. Pakken we binnen 13 maanden alsnog een kleine ton op. Van mij mogen ze dat overbieden regulieren tot maximaal 5%. Nu gaan woningen tussen de 10% en 20% boven de vraagprijs weg in veel gevallen.

Anyway the search continues...weg uit 't Gooi.


20 mei 2021 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Bitcoins
Ik heb 3 van mijn 4 woningen zelf verkocht, is echt heel simpel.
En nog nooit met een aankoopmakelaar gewerkt, kopen is nog simpeler.
Maar de markt is nu wel heel overspannen, je wordt min of meer gedwongen een aankoopmakelaar in de hand te nemen. Eigenlijk zonde van het geld want het enige wat ze toevoegen is dat ze woningen kennen die nog niet op Funda staan.
Op dit moment 4 bedrijfspanden te koop in Etten-Leur, 300m2/stuk, ga ik toch ook eerst zelf proberen te verkopen 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2021 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Bitcoins
Wij willen graag vrijstaand gaan wonen, maar ik wacht wel tot de markt wat rustiger word (er vanuit gaande dat ie dat word).

Ik heb geen zin om in de rij te staan en te moeten opbieden tegen 20 man, toen we ons eerste (en huidige) huis kochten kon er nog geld af door te onderhandelen.


20 mei 2021 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bitcoins
Cazzo Super Veloce schreef:
En nog nooit met een aankoopmakelaar gewerkt, kopen is nog simpeler.


Op dit moment zoals je zelf al aangaf echt niet. Je hebt die aankoopmakelaar nodig om er tussen te komen...meer niet want iets van de prijs afpraten wordt je keihard mee uitgelachen. Zo triest zit de markt in elkaar helaas maar we slaan ons er wel doorheen. We hebben een breed zoekgebied met restricties voor een aantal provincies en we zoeken typische jaren 70 stijl wonen en daar wonen/woonden (gezien de stoelliften, hulpbeugels, enz) veel ouweluitjes in. :mrgreen:


20 mei 2021 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Makelaars en huizen
Kun je lang wachten, ben ik bang...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2021 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bitcoins
Novastorm schreef:
Wij willen graag vrijstaand gaan wonen, maar ik wacht wel tot de markt wat rustiger word (er vanuit gaande dat ie dat word).


Nope...zolang geld voor een hypotheek lenen eigenlijk niks kost blijft het voorlopig zo. De hel breekt natuurlijk wel los als hij fors stijgt en er moet opnieuw afgesloten worden. Maar 90% heeft de afgelopen 5 jaar de rente op 15 tot 20 jaar vastgezet.


20 mei 2021 16:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Makelaars en huizen
70er jaren? :shock: Dat vind ik na 60er jaren echt het lelijkste bouw decennium qua design... :roll: Maar jou kennende wordt het vast wel weer gaaf :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
Cazzo Super Veloce schreef:
Kun je lang wachten, ben ik bang...


We gaan het zien. Tot nu toe de afgelopen 3 weken overal tussengekomen door de makelaar. Sommige huizen was bod gelijk maar zijn er lefkoppeltjes die een bod zonder voorbehoud neerleggen. Wild west.


20 mei 2021 16:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
horn schreef:
70er jaren? :shock: Dat vind ik na 60er jaren echt het lelijkste bouw decennium qua design... :roll: Maar jou kennende wordt het vast wel weer gaaf :thumleft:


Dank voor het compliment. Wij houden van die robuuste bouw in tegenstelling tot velen die wegkwijnen bij die geldverslindende jaren 30 bouw met ruitjes, roedetjes, glas in lood, duivenjagertjes en liflafjes. Zo punt gemaakt wat we niet zoeken. :mrgreen:

Jaren 60/70 bungalows zijn wel het ultieme wat mij betreft...die vindt je helaas nog betaalbaar in Limburg...maar ook wij hebben grenzen :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door giulia op 20 mei 2021 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.



20 mei 2021 16:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Makelaars en huizen
Je wordt murw als je er 5x naast gegrepen hebt. Vriend van me verkocht zijn appartement in Oud-Zuid (Amsterdam) voor 21% boven de vraagprijs. Aan een DINK stel dat -net als alle andere geïnteresseerden - een schriftelijk bod moest achterlaten in 'schoenendoos met gleuf' (bedoel niet de verkoopmakelaar) en het hoogste bod kreeg het huis. 21% boven de vraagprijs zonder ontbindende voorwaarden. Ze hadden het geld, maar al 5x overboden door anderen. Waren daar klaar mee. Dan maar teveel betalen in de verwachting dat appartementen in Oud-Zuid nog wel een paar jaar in prijs stijgen... :scratch:

@ guilia: aha, zo'n huis als wij hebben :mrgreen: 1922
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Makelaars en huizen
horn schreef:

@ guilia: aha, zo'n huis als wij hebben :mrgreen: 1922



Daarom zeg ik het... :cheers:


20 mei 2021 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Makelaars en huizen
giulia schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Kun je lang wachten, ben ik bang...


We gaan het zien. Tot nu toe de afgelopen 3 weken overal tussengekomen door de makelaar. Sommige huizen was bod gelijk maar zijn er lefkoppeltjes die een bod zonder voorbehoud neerleggen. Wild west.

Was comment op Novastorm.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2021 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Makelaars en huizen
Het is meer een wens dan dat we actief aan het zoeken zijn, dus wachten is (nog) geen probleem


20 mei 2021 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Makelaars en huizen
Moeilijke tijd om een vrijstaand huis te kopen. Zou even wachten, als het kan. Combinatie van Corona en lage rente heeft prijzen door het plafond gejaagd.
Hier in Zwitserland niet anders. Krijg spontaan telefoontjes van makelaars die vragen om ik mijhn huis niet wil verkopen. Ze noemen er meteen een richtprijs bij. We hebben ook een vakantiehuis in de bergen. Daar is het nog erger. Kan het binnen een dag kwijt, zeggen ze. Doe ik niet. Maar toch.


20 mei 2021 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Makelaars en huizen
We zitten hier in principe prima, ik heb alleen hobbies die veel ruimte innemen zoals flipperkasten en auto's, en onze nieuwe buren zijn van het type "herrie" dus meer ruimte en geen buren zou gewoon net even wat prettiger zijn.

Maar alles wat ik nu niet uit kan geven aan bijvoorbeeld nieuwe flipperkasten omdat er geen plek voor is, kan ik weer investeren en dan kan het groeien waardoor uiteindelijk de vrijstaande woning weer dichterbij komt :D

Slowly slowly catchy monkey


20 mei 2021 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Makelaars en huizen
Misschien maken je buren zo'n herrie omdat ze boven het geluid van je flipperkasten uit moeten komen?! :mrgreen:

Wij wonen nu sinds een paar jaar vrijstaand en ik vind het heerlijk.
Ik hou van films kijken en heb zo'n te grote 4K tV, Sonos playbar, sub bas en twee Play 5 achterspeakers.
Geluid flink hard en je zit echt midden in de film.
Bij de landing in Normandië in de film Saving private Ryan dreunen de zware granaat inslagen in je lijf door de sub, kogels vliegen voor je gevoel om de oren.

Ik ga nooit meer naar de bioscoop. Ik heb thuis meer ruimte en de catering is er een stuk beter. 8)


20 mei 2021 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ik heb een 7.1 set die ook aardig hard kan, maar ik zet em nooit voor 11:00 of na 21:00 hard, als we nog een film zitten te kijken gaat ie na 21:00 gewoon zachter, diezelfde tijden houd ik ook met flipperen aan.
Mijn buren daarentegen staan gewoon om 23:30 nog te boren of zagen als ze daar zin in hebben, paar keer wat van gezegd maar dan krijg je reacties van "je mag blij zijn dat het geen 03:00 is".
Daarnaast hoor ik ze vaak zat wel om 03:00...of 05:00.

Mijn vrouw is er een keer om 06:00 geweest om te vragen of de buurvrouw op wou houden met herrie maken, die stond op die tijd de lamellen te wassen en die bonkten daardoor de hele tijd tegen de muur.
"Goh, zijn de huizen zo gehorig dan? Ik hoor jullie nooit"
Nee dat komt dus omdat wij wel rekening houden met onze buren, muts...(dat zei mijn vrouw natuurlijk niet maar was wel onze gedachtegang)

Zijn helaas gewoon Tokkies :(

Maargoed, daarom word ons volgende huis dus hoe dan ook vrijstaand :D


20 mei 2021 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Makelaars en huizen
Novastorm schreef:
Zijn helaas gewoon Tokkies :(

Jammer genoeg is hun huis beduidend meer waard. Zij wonen naast nette mensen, jullie naast Tokkies … :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2021 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Makelaars en huizen
Ook dat nog ja...ben ik verplicht dat aan eventuele kopers te melden? :D


20 mei 2021 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Makelaars en huizen
Pffff. Mijn zoon van 24 wil uitvliegen uit z’ n studentenkamer. Heeft met wat hulp een aardig budget. Hij zoekt een startersappartement in Ede. 2-220k
Op dit moment starten de vraagprijzen rond 185K ( zestig jaren appt 64 m2 3 kamers). Gemiddeld rond de 200k

Je moet er sowieso voor publicatie op funda bij zijn wil je überhaupt in aanmerking komen voor een bezichtiging. De eerste 20 laten ze komen. Je kunt een bod doen. De hoogste bieder heeft dan de kans te kopen. Tenminste... als je niet voor ondertekening overboden wordt.. Het is echt niet leuk meer. Zelfs niet voor de ingeschakelde aankoop makelaar.

Het standaard bedrag dat overboden wordt ligt gemiddeld op 15 % en er zijn excessen die veel verder gaan..

Let wel. We hebben het hier over f****ing Ede, niet over Amsterdam, het Gooi of Utecht.

Om moedeloos van te worden.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


20 mei 2021 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.