Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Makelaars en huizen

08 jul 2021 19:00

Nodig nodig?! Ben blij met een dak boven je hoofd en genoeg te eten. De rest is luxe. Top. Maar wel luxe. En in veel landen is een dak boven je hoofd en genoeg te eten al luxe. Beetje bescheidenheid zou ons niet misstaan.

Re: Makelaars en huizen

08 jul 2021 19:06

Ik ben het met Cazzo eens deze huizen ook als zodanig te belasten


Tuurlijk, en dan knapt de bubbel
Belastingdienst is niet in staat de maatregel terug te draaien..

Re: Makelaars en huizen

08 jul 2021 20:49

horn schreef:Nodig nodig?! Ben blij met een dak boven je hoofd en genoeg te eten. De rest is luxe. Top. Maar wel luxe. En in veel landen is een dak boven je hoofd en genoeg te eten al luxe. Beetje bescheidenheid zou ons niet misstaan.



+ 100

In onze zoektocht zijn we bij huizen geweest die we uiteraard konden betalen naar hypotheekdraagkracht en waar dan toch nog wat aan gedaan moest worden (je koopt toch iemand anders zijn (wan)smaak). Inclusief de overaarde van de verkochte loft kon dat meerwerk en overbieden wel uit en toch hadden we er iedere keer twijfels over en er soms lichte buikpijn van om zo op de rand van het maximale te gaan zitten. Ne een goed glas wijn tot de conclusie gekomen dat we het anders gingen aanpakken en het was vrij snel raak. Ruim maar dan ook ruim onder het mogelijke, lekker bouwdepot erbij en een groot deel van de overwaarde over om leuke dingen te kunnen blijven doen. En dat voelt veel prettiger.

Re: Makelaars en huizen

08 jul 2021 20:53

Rijke patser.. :mrgreen:

Re: Makelaars en huizen

08 jul 2021 21:07

Kan ik na 2 jaar weer eens een leuke auto voor erbij kopen. Over luxe gesproken…

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 8:59

Maarten schreef:Jij bent een soort Sander Schimmelpenninck. Gewoon altijd overal tegenin gaan.

Liever Sander dan Calimero, maar waar gaat het precies fout volgens jou?

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 9:08

giulia schreef:
Kan ik na 2 jaar weer eens een leuke auto voor erbij kopen. Over luxe gesproken…


Eerst je huis op orde krijgen, rest volgt vanzelf….. :mrgreen:

Succes!

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 9:58

Maarten schreef:Niemand heeft een Porsche nodig. Lever jij de jouwe lekker in bij de belastingdienst en ga lekker met het OV


Volgens mij ben ik niet degene die klaagt over de belasting die betaald moet worden of wel?

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 10:34

Olaf schreef:Om te bepalen wie er rijk is, wordt er gekeken naar de waarde van bezittingen, uitgezonderd de eigen woning. Naast je huis (van € 1.110.000,-) moet je dus nog een miljoen aan aandelen, (andere) huizen, banksaldo of iets anders bezitten :wink:


Die heb ik nooit begrepen.
Je hypotheek vrije huis is toch vermogen?

Ik kan het verkopen en in een tentje gaan wonen, dan heb ik gewoon dat kapitaal.
Dat ik er voor kies dat huis te hebben gekocht, doet daar niets aan af.

Andere economische verhandelingen hebben het regelmatig gewoon over vermogen als bezit - schulden.

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 15:00

Ik heb laatst geprobeerd om een stuk van mijn huis op te eten,want ik heb geen hypotheek maar wel een vrijstaand huis,en geen geld.
Moet zeggen dat ik het toch niet voor elkaar kreeg om een steen door midden te bijten
Toen heb ik geprobeerd om er met mes en vork een stukje af te snijden ,maar ook dat lukte niet.
Dus wat nu?
Want ik heb nog steeds geen geld maar wel een huis.

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 15:11

Wat nu…..

Genieten dat je ‘s avonds met een gerust hart naar bed kun gaan en de volgende dag een rondje mag rijden je luchtgekoelde vervoersmiddel.

Ik kom zojuist terug van een rondje over de grens, volgetankt in Epe, currywurst erbij en zittend op een lege bloembak opgegeten… :thumleft:

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 15:40

erwin964c4 schreef:Ik heb laatst geprobeerd om een stuk van mijn huis op te eten,want ik heb geen hypotheek maar wel een vrijstaand huis,en geen geld.
Moet zeggen dat ik het toch niet voor elkaar kreeg om een steen door midden te bijten
Toen heb ik geprobeerd om er met mes en vork een stukje af te snijden ,maar ook dat lukte niet.
Dus wat nu?
Want ik heb nog steeds geen geld maar wel een huis.


Er zijn inmiddels partijen die je hierin kunnen helpen. Heb dat laatst ergens gelezen.
Je verkoopt je huis aan hen en zij verhuren het aan je terug
Weet zo ff niet wie, maar GIYF

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 16:50

Ik wil voor een ton best je huis overnemen hoor :mrgreen:

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 16:52

Opeethypotheek….

Ik heb liever geen schulden en geen maandlasten, bovendien rendeert het ‘vermogen’ in de stenen beter dan tonnen op een spaarrekening.

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 17:17

Targa Floriaan schreef:Ik wil voor een ton best je huis overnemen hoor :mrgreen:


.. én aan ‘m terug verhuren voor de hoofdprijs ;)

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 17:31

Bedankt voor het aanbod maar de huidige huurprijzen kan ik niet opbrengen. :-)

Re: Makelaars en huizen

09 jul 2021 17:49

… wel als je daarvoor je huis verkocht hebt ;)
Plaats een reactie