Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:14



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Porsche, Rimac en Bugatti gaan elektrische hypercars bouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Porsche, Rimac en Bugatti gaan elektrische hypercars bouwen
Porsche, Rimac en Bugatti gaan elektrische hypercars bouwen. Het lijkt erop dat de volgende generatie Bugatti's elektrisch zullen worden, met Rimac techniek:

Porsche and Croatian electric performance car manufacturer Rimac have agreed to create a joint venture that incorporates Volkswagen’s high-performance Bugatti brand, officials announced Monday. The new joint venture — called Bugatti-Rimac — is expected to be established as a hypercar manufacturer (think high-end sport car or supercar but better performance and more exclusive) in the fourth quarter of this year.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.cnbc.com/2021/07/05/vw-and-porsche-agree-to-bugatti-joint-venture-with-ev-company-rimac.html


06 jul 2021 14:55
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Porsche, Rimac en Bugatti gaan elektrische hypercars bou
Ik vraag me af wat er daar nog zo spannend aan is.
Een ICE die zotte tijden haalt, is gewoon super. Daar zit gigantisch veel techniek in en dat geluid is ook wel een grote beleving.
Terwijl voor een EV is dit toch al een pak minder spannend. Een vrij alledaagse auto, de Tesla M3P (in België zie je ze genoeg rondrijden) doet het al in 3,3 sec.
En persoonlijk vind ik dat eigenlijk al heel zot qua acceleratie, zeker omdat je al dat koppel in 1x krijgt.

Ik zou dan eerder miljoenen willen betalen (ja ik heb die niet, maar ik mag toch dromen :D ) aan een grotere wagen die overloopt van luxe en waarbij ik enorm veel kan personaliseren.
Iets waar Rolls Royce zich op zou willen toeleggen had ik begrepen, minder 'productie' wagens en meer custom wagens. Zoals die boat tail die ze onlangs afgeleverd hebben.


06 jul 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche, Rimac en Bugatti gaan elektrische hypercars bou
Wie betaalt, bepaalt.

Ik zag pas een filmpje op youtube (Mat Watson Carwow) waarbij de rimac even los mocht tegen een ferrari SF90.............. puur en alleen het sprintje uiteraard.
Ik vond het vet :thumleft:

Ik denk dat er ook genoeg te personaliseren is bij een bugatti en rimac.
_________________________________________
footers zuigen! :D


07 jul 2021 7:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.