Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 5:40



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ja goed voorbeeld! Ineens zijn er 'factcheckers' en is er '' misinformatie' Vroeger waren ze daar duidelijk over; Ministerie van Waarheid. Zie het boek 1984 Orwell zou denken dat ie nog te voorzichtig was in zijn boek. Vooral nu worden video's bij bosjes verwijderd of protesten verboden of word je in elkaar gemept als je protesteert.


25 aug 2021 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Godwin nr 4 (?) in dit topic.
Ewout, hou jij de score bij?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 aug 2021 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
wat is jullie beeld dan van een vrije wereld? Een 'testmaatschappij'?


25 aug 2021 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Welke goedwerkende alternatieven had je zelf in gedachten? Soms is het kiezen voor de minst kwalijke ipv voor de beste…
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 aug 2021 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ga nu een beetje snappen hoe het toen maar ook nu zo ver heeft kunnen komen. Als gewoon 10-20% die bizarre regels niet zou opvolgen en zn leven leeft is het morgen voorbij; dus geen muilkorf, testen en injecties Maar dan moet je wel durven afwijken en je rug rechthouden..... dus ben bang dat de weerstand uit Frankrijk moet komen al begint Australie nu ook weerstand te bieden.


25 aug 2021 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er zijn uiteraard paralellen te trekken met toen (neem aan dat je het weer over WOII hebt) en nu. Deze kun je overal in zien, ik zie die paralellen thuis ook met totmbo. :mrgreen:

Vind je dan serieus dat onze huidige situatie 1 op 1 is te vergelijken met een vreselijke wereldoorlog waar 5 miljoen mensen zijn vermoord om hun geloofsovertuiging?
Mocht je dat echt denken, dan heeft verder discussiëren denk ik weinig zin en zou ik je aanraden eens een bezoekje te brengen aan bijv. Auschwitz.
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 aug 2021 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
coolfan schreef:
wat is jullie beeld dan van een vrije wereld? Een 'testmaatschappij'?


Vrije wereld is waar we al heel lang in leven en nu ook. Zoals eerder aangegeven verplicht niemand je tot het zetten van een vaccin.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


25 aug 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jippie, twee hele pagina’s proza gemist. Zag net een filmpje van een mevrouw (kort pittig kapsel) die in Harskamp tegen de komst van Afghaanse vluchtelingen protesteerde. Ze vergeleek die mensen met NSB’ers tijdens WOII. Familie van je coolfan?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 aug 2021 21:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pacoloco schreef:
Mocht je dat echt denken, dan heeft verder discussiëren denk ik weinig zin en zou ik je aanraden eens een bezoekje te brengen aan bijv. Auschwitz.

+1

Vandaar ook mijn vraag, want ik was al bang dat je dat bedoelde. Ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar soms erger ik me kapot aan wat er aan bagger door mensen de wereld in geboerd wordt onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'.
Op de dag dat de politie of het leger je huis binnenvalt en je in een goederentrein stampt op weg naar een gevangenis omdat je je niet hebt laten vaccineren, waarbij je ter plaatse nog één keer de kans krijgt 'ja' tegen een vaccin te zeggen omdat je anders afgeschoten wordt, spreek ik je weer. Dan zal ik toegeven dat ik het verkeerd gezien heb. Tot dat moment is het maken van deze vergelijking in mijn ogen slechts opruiend en geeft blijkt van geen enkel historisch besef.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 21:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
coolfan schreef:
of word je in elkaar gemept als je protesteert.

ja. spontaan. als mensen vreedzaam protesteren worden ze zo maar in elkaar gemept. wel een heel scheef beeld van de werkelijkheid. Hieronder een willekeurig beeld van een vreedzaam protest. Ik begrijp ineens het nut van rubber kogels....

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vind jij protestverboden normaal? Verdiep jij je weleens in iets buiten de gewone media?

Zie de tientallen politieverhoren op de site van bpoc2020.


25 aug 2021 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Pacoloco schreef:
Mocht je dat echt denken, dan heeft verder discussiëren denk ik weinig zin en zou ik je aanraden eens een bezoekje te brengen aan bijv. Auschwitz.

+1

Vandaar ook mijn vraag, want ik was al bang dat je dat bedoelde. Ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar soms erger ik me kapot aan wat er aan bagger door mensen de wereld in geboerd wordt onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'.
Op de dag dat de politie of het leger je huis binnenvalt en je in een goederentrein stampt op weg naar een gevangenis omdat je je niet hebt laten vaccineren, waarbij je ter plaatse nog één keer de kans krijgt 'ja' tegen een vaccin te zeggen omdat je anders afgeschoten wordt, spreek ik je weer. Dan zal ik toegeven dat ik het verkeerd gezien heb. Tot dat moment is het maken van deze vergelijking in mijn ogen slechts opruiend en geeft blijkt van geen enkel historisch besef.


Bepaal jij dus wat 'bagger" is?


25 aug 2021 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wel jammer Horn dat je dit plaatje er dan net uitzoekt en de tientallen keren dat er inderdaad door 10-duizenden geweldsloos word gedemonstreerd gewoon vergeet of in ieder geval niet noemt. Maar goed het staat iedereen vrij een eigen, al dan niet beperkte mening te hebben. Terwijl je anders toch wel een wat bredere en meer genuanceerdere mening uirdraagt.
Maar hoogst waarschijnlijk wordt bovenstaande volledig en geheel ontkracht op een wijze waarop alle niet pro-vaccinatie zienswijzen en meningen hier worden ontkracht.


25 aug 2021 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Echt? Die 80 agenten die Pieter Kuit heeft gevonden die het niet eens zijn met het gevoerde beleid?
Joh asjeblieft. Ik geloof best dat er een heleboel mis is met het gevoerde beleid. Ben het met veel maatregelen niet eens. Denk dat het op veel punten anders/beter kan. Maar ik geloof niet in complottheorien, schreeuwers als Pieter Kuit, Willem Engel, Lange Frans en vergelijkbare volksmenners. Ik begrijp dat als je een oproep doet aan alle Nederlandse politie agenten/ME'ers etc dat je 80 mensen vindt die op papier willen verklaren dat ze het niet met de maatregelen eens zijn.

Ook geloof ik dat er bij de politie onzekere mensen zitten die er liever op los slaan dan het gesprek aangaan. Die zitten er ook tussen voetbalsupporters, campinggasten, hockeykakkers etc. Als het politieagenten zijn die zich zo uiten ben ik voorstander van hard straffen.

Maar incidenten als bewijs laten gelden voor 'het complot dat gesmeed is', wereldheerschappij door kinderverkrachtende rijke families, de chip die met de vaccinatie in mensen wordt ingebracht, en vooral jouw vergelijking met facisme, volksmennerij van '35-'45, vind ik ver er over. En ja ik lees meer dan alleen het nieuws dat jij niet wilt horen. Maar er is vooralsnog niemand van de antivaxxers. volksmenners, pseudo wetenschappers of semi-intellectuelen geweest die me van zijn/haar gelijk heeft kunnen overtuigen. Dus vind wat je wil vinden. Dat vind ik prima, dat is het recht van de vrijheid van meningsuiting. Volg jij deze mensen wel. Vind ik prima. Maar ik zal blijven vinden dat jouw vergelijking met de (aanloop naar de) 2e wereldoorlog echt kant noch wal raakt en zelfs stuitend is.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 22:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
coolfan schreef:
horn schreef:
Pacoloco schreef:
Mocht je dat echt denken, dan heeft verder discussiëren denk ik weinig zin en zou ik je aanraden eens een bezoekje te brengen aan bijv. Auschwitz.

+1

Vandaar ook mijn vraag, want ik was al bang dat je dat bedoelde. Ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar soms erger ik me kapot aan wat er aan bagger door mensen de wereld in geboerd wordt onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'.
Op de dag dat de politie of het leger je huis binnenvalt en je in een goederentrein stampt op weg naar een gevangenis omdat je je niet hebt laten vaccineren, waarbij je ter plaatse nog één keer de kans krijgt 'ja' tegen een vaccin te zeggen omdat je anders afgeschoten wordt, spreek ik je weer. Dan zal ik toegeven dat ik het verkeerd gezien heb. Tot dat moment is het maken van deze vergelijking in mijn ogen slechts opruiend en geeft blijkt van geen enkel historisch besef.


Bepaal jij dus wat 'bagger" is?

Voor mijzelf wel ja. En als je bedoelt dat ik dat hier op forum voor jou zou bepalen, dan had ik je post wel gewist. Dus nee, zolang je posts aan de forumregels voldoen, mag je doen wat je wilt. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 22:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Andre911Carrera schreef:
Wel jammer Horn dat je dit plaatje er dan net uitzoekt en de tientallen keren dat er inderdaad door 10-duizenden geweldsloos word gedemonstreerd gewoon vergeet of in ieder geval niet noemt. Maar goed het staat iedereen vrij een eigen, al dan niet beperkte mening te hebben. Terwijl je anders toch wel een wat bredere en meer genuanceerdere mening uirdraagt.
Maar hoogst waarschijnlijk wordt bovenstaande volledig en geheel ontkracht op een wijze waarop alle niet pro-vaccinatie zienswijzen en meningen hier worden ontkracht.

Ik weiger te geloven dat alle tientallen keren dat tienduizenden mensen geweldsloos demontreren uitmonden in geweld omdat de politie zo graag erop los wil slaan. Ik weet dat dat een dankbaar stokpaard is voor de anti-geluiden, maar heb best veel beelden gezien waar geweldloze demonstraties ontaarden (meestal door een klein clubje) in vechten, uitlokken, plunderen etc. Waarna ik kan begrijpen dat er ook geweld naar de demonstranten wordt gebruikt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dank je wel voor de bevestging Horn. Precies zoals verwacht. Schrale troost is dat jij niet de enige bent die iedere keer weer op deze wijze reageert. Het patroon waar alle kritische denkers van beschuldigd worden wordt door alle pro-vaccinatie nemers keer op keer gehanteerd. Maar goed, tis wat het is. Ik stel me op het standpunt; respectfully agree to disagree.


25 aug 2021 22:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Lijkt me een prima standpunt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2021 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zijn we het daar samen over eens. :thumleft:
Zou fijn zijn als dat op een wat grotere schaal zou kunnen. Zeker met in hat achterhoofd wat Ab Osterhaus de 24ste nog bekend maakte. Dat had ik een paar posts hierboven vermeld maar daar reageerde dan weer niemand op. Ik denk dat dat komt omdat dat precies is waar de critische medelanders op wijzen. Maar goed. Voor beide zienswijzen valt wat te zeggen en zijn er argumenten die betreffende zienswijze ondersteunen. Alles staat of valt met de wil om er naar te kijken en objectief te beoordelen. Kan of wil men dat niet dan zijn Horn en ik hett in ieder geval samen erg ens over eens. En dat kan ik dan wel weer waarderen. :res:


25 aug 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben van huis uit techneut en autoliefhebber maar altijd gefascineerd geweest hoe ver men met mensen konden gaan en de technieken die men toepast. Ook in Neurenberg geweest toen ik een auto importeerde en aantal boeken over gelezen ook de opmars al in de jaren 30 wat ook stap voor stap ging; verdeel en heers. Wat mij het meest bijbleef; "dit kan ieder moment weer gebeuren en de kans is groter daar de mens niet meer gewend en geschikt is voor zijn vrijheid op te komen en nog gemakkelijker via de media bespeeld kan worden'

De mens heeft echter wel de taak op te komen voor vrijheid en niet in neutraliteit te verzanden.

Leuke uitleg welke technieken er toegepast worden interview met Fuellmich; Prof Mattias Desmet

https://www.youtube.com/watch?v=Qj5bo_KFqgo


25 aug 2021 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Welterusten allemaal! :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 aug 2021 0:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Lijkt steeds meer op een water en lucht gekoelde discussie


26 aug 2021 8:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
coolfan schreef:
Ik ben van huis uit techneut

daar de mens niet meer gewend en geschikt is voor zijn vrijheid op te komen


Ik zou me tot de techniek beperken. Is al moeilijk genoeg.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 aug 2021 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
porschenot schreef:
Lijkt steeds meer op een water en lucht gekoelde discussie

die was van de vorige eeuw, het is nu n/a versus geblazen :mrgreen:
_________________________________________
Got coffee?


26 aug 2021 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Oeps ben ik al zo oud (:


26 aug 2021 9:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.