Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 16:35



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Kan je nou eindelijk eens kappen met dat vergelijken met 40-45!!!!! Wordt eentonig en kwetst er andere mensen mee. Bah!
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


26 aug 2021 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
+1
Imbeciel gedrag.


26 aug 2021 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Ik verwijs hier naar een Neurenbergcode. Die is er voor een reden. En ik verwijs naar de jaren 30. Klopt mijn oma en haar buurman deed het zeer toen ze hoorde over avondklokken en protestverboden met geweld etc." is het weer zo ver?" "Waarom lopen mensen mee?" Geschiedenis heeft bewezen zich te verhalen en onze plicht hiervoor te waken. Ik weet dat ik me niet populair maak en makkelijkste is altijd meelopen met de stroom en ik doe dat dus niet.


26 aug 2021 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Citaat:
De Neurenbergcode is voortgekomen uit een strafproces tegen nazi-Duitsland. De code is enkel van toepassing op medische experimenten. Omdat de vaccinatiecampagne geen experiment is, is de code hier helemaal niet op zijn plaats. De gebruikte coronavaccins werden goedgekeurd na degelijke klinische studies. Bovendien is het moreel verwerpelijk om de vaccinatiecampagne te vergelijken met een van de donkerste episodes uit onze geschiedenis.


Citaat:
Wanneer vaccin-kritische personen aangeven dat de vaccinatiecampagne een inbreuk is tegen de Neurenbergcode, slaan ze de bal mis. De code gaat specifiek over medische experimenten, terwijl de vaccinatiecampagne geen experiment is:

De gebruikte coronavaccins voldoen aan alle veiligheids- en kwaliteitseisen.
Het gebruik van de vaccins werd goedgekeurd door controle-instanties zoals het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA).
De klinische studies die aan deze goedkeuringen voorafgingen, vormden de experimentele fase. De mensen die aan deze studies deelnamen, deden dat vrijwillig en nadat ze grondig geïnformeerd werden.
Hoewel de coronavaccinaties geen deel uitmaken van een experiment, is het ook hier noodzakelijk om geïnformeerde toestemming te geven (zoals voor elke medische handeling). Maar dat is dus niet vanwege de Neurenbergcode. Die geïnformeerde toestemming wordt ook gegeven:

Alle info over de vaccins is vrij beschikbaar en wordt zo goed mogelijk verspreid. Iedereen die dit wil, kan zich informeren.De vaccinatie is niet verplicht: iedereen heeft de vrije keuze om zich te laten vaccineren (2-4).


Dus als er nog meer drammers zijn over de Neurenbergcode: terug in je mand :ass:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


Laatst bijgewerkt door MarcoB op 26 aug 2021 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.



26 aug 2021 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Het artikel van NU (van Cazzo) wordt niet ondersteund door een wetenschappelijk onderzoek (collegae zijn hier naar zoekende, maar hebben tot nu toe niets kunnen vinden!). Ook de NOS publiceert zonder onderbouwing loze beweringen. Het zou de ‘gelovigen’ alhier sieren, om net zo kritisch te zijn naar dit soort artikelen, als die van de tegengeluiden.

As we speak, vinden dezelfde heftige discussies plaats binnen collegae gezondheidszorg.
Ik durf te beweren dat bijna 70% net zo kritisch is als ik, wat betekent dat media en overheid een verkeerde voorstelling van zaken publiceert. Ik volg die discussies, jullie niet (misschien een enkeling). Opvallend is dat de ouderen die voor hun pensioen staan, lijnrecht tegenover de jongeren staan.
Hier spreekt men exact hetzelfde uit, wat ook mijn mening is. Kwetsbaren vaccineren, en verder alleen de mensen die dat willen (bang zijn). Ongevaccineerden zijn geen gevaar voor gevaccineerden. Gevaccineerden kunnen anderen nog steeds besmetten. Kinderen hebben de vaccinaties niet nodig, en al helemaal niet bij een kinderwens. Fase 3 is nog niet ingegaan, indien wel, dan is die geforceerd (in elk geval niet volgens de wetenschappelijke richtlijnen!). Buiten dat is fase 3 ook nog een testfase. En dat voor alle verschillende producten!
Men tast nog volledig in het duister, en weet helemaal niet wat de gevolgen zijn op de lange termijn. Minder leuk is dat er al redelijk wat bijverschijnselen zijn ontstaan ‘op de korte termijn’. Verwaarloosbaar? Dat is de kans op sterfte met/door corona evenzo.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 aug 2021 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
MarcoB schreef:
Citaat:
De Neurenbergcode is voortgekomen uit een strafproces tegen nazi-Duitsland. De code is enkel van toepassing op medische experimenten. Omdat de vaccinatiecampagne geen experiment is, is de code hier helemaal niet op zijn plaats. De gebruikte coronavaccins werden goedgekeurd na degelijke klinische studies. Bovendien is het moreel verwerpelijk om de vaccinatiecampagne te vergelijken met een van de donkerste episodes uit onze geschiedenis.


Citaat:
Wanneer vaccin-kritische personen aangeven dat de vaccinatiecampagne een inbreuk is tegen de Neurenbergcode, slaan ze de bal mis. De code gaat specifiek over medische experimenten, terwijl de vaccinatiecampagne geen experiment is:

De gebruikte coronavaccins voldoen aan alle veiligheids- en kwaliteitseisen.
Het gebruik van de vaccins werd goedgekeurd door controle-instanties zoals het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA).
De klinische studies die aan deze goedkeuringen voorafgingen, vormden de experimentele fase. De mensen die aan deze studies deelnamen, deden dat vrijwillig en nadat ze grondig geïnformeerd werden.
Hoewel de coronavaccinaties geen deel uitmaken van een experiment, is het ook hier noodzakelijk om geïnformeerde toestemming te geven (zoals voor elke medische handeling). Maar dat is dus niet vanwege de Neurenbergcode. Die geïnformeerde toestemming wordt ook gegeven:

Alle info over de vaccins is vrij beschikbaar en wordt zo goed mogelijk verspreid. Iedereen die dit wil, kan zich informeren.De vaccinatie is niet verplicht: iedereen heeft de vrije keuze om zich te laten vaccineren (2-4).


Dus als er nog meer drammers zijn over de Neurenbergcode: terug in je mand :ass:


Waar komt dit vandaan en bepaalt dat die de plank misslaan? De vaccins zitten nog in de experimentele fases en contracten zijn geheim. Oh ja hoe hebben ze de gevolgen voor zwangere vrouwen en de ontwikkeling van het kind gecontroleerd in die tijd? Vroeger duurde dat nog 9 maanden. En niet verplicht? Je wordt uitgesloten; je mag niet meer vrij reizen, komt sommige restaurants niet binnen zelfs terrassen. In sommige landen al niet meer in winkels of je mag je baan niet meer behouden. Dit is puur uitsluiting.

Gelukkig zien ze het in Duitsland wel dat de noodtoestand niet geldig is; zie hier het Duitse Bild

https://www.youtube.com/watch?v=G4KGKnclWlA

BILD-Meinungs-Chef Filipp Piatov gibt zu bedenken, dass es für die Hospitalisierungsrate noch keinen Grenzwert gibt, an den die Menschen sich während der Pandemie halten können: „Niemand weiß, was wir uns jetzt erlauben können und was nicht.“

Warum verlängert man dann noch die epidemische Lage? Haben wir eine Notlage, droht das System zu kollabieren?


26 aug 2021 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Brulaap schreef:
Kan je nou eindelijk eens kappen met dat vergelijken met 40-45!!!!! Wordt eentonig en kwetst er andere mensen mee. Bah!


+veel

Als je de pech hebt ook lid te zijn van Driving Fun dan kun je zijn (exact de)zelfde onzin zelfs twee keer lezen. Soort synchroon posten lijkt het. Het ziet er ben ik bang helaas ook naar uit dat dit najaar in het teken zal staan van een wedstrijdje ver plassen qua wie post de meest(e) idiote berichten tussen Steef en Coolfan … ik verheug me er nu al op …

En voordat iemand gaat reageren met “weer geen inhoudelijke reactie” … ik probeer me die moeite juist zo veel mogelijk te besparen inmiddels. Die paar inhoudelijke reacties werden toch niet gelezen of op gereageerd.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 26 aug 2021 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.



26 aug 2021 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
MarkS schreef:
Brulaap schreef:
Kan je nou eindelijk eens kappen met dat vergelijken met 40-45!!!!! Wordt eentonig en kwetst er andere mensen mee. Bah!


+veel

Als je de pech hebt ook lid te zijn van Driving Fun dan kun je zijn (exact de)zelfde onzin zelfs twee keer lezen. Soort synchroon posten lijkt het. Het ziet er ben ik bang helaas ook naar uit dat dit najaar in het teken zal staan van een wedstrijdje ver plassen qua wie post de meest(e) idiote berichten tussen Steef en Coolfan (Henk) … ik verheug me er nu al op …

En voordat iemand gaat reageren met “weer geen inhoudelijke reactie” … ik probeer me die moeite juist zo veel mogelijk te besparen inmiddels. Die paar inhoudelijke reacties werden toch niet gelezen of op gereageerd.


Ik ga bijna op jou lijken! kan nog niet tippen aan jouw post zoveel. Blijkbaar hebben wij een totaal ander beeld van een vrije wereld. Echter ik ga jou niet eens beschuldigen van 'onzin' of 'idote' of op de man spelen met (echte) namen want is het maar een forum jammer dat je dat doet en waarom? Maar dan zul je heel veel mensen moeten gaan beschuldigen over 'idiotie' want steeds meer mensen gaan anders denken dan jij.


26 aug 2021 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Dat je blijkbaar niet snapt dat het om de kwaliteit ipv de kwantiteit van je berichten gaat verbaast me dan ook weer niet. En als je het vervelend vind dat ik je eigen naam gebruik (uit je eigen voorstel topic) dan haal ik die nu weg hoor (done). Op de man spelen is overigens imho iets anders dan iemand bij zijn (eigen) naam noemen.

Enne als ik het heb over idioot dan heb ik het specifiek over jouw posts hier. Dus nou geen Calimero gedrag gaan vertonen. Er zijn genoeg andersdenkenden waar ik totaal geen moeite mee heb, waarom dan met jou wel …
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 26 aug 2021 23:49, in totaal 1 keer bewerkt.



26 aug 2021 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
MarkS schreef:
Dat je blijkbaar niet snapt dat het om de kwaliteit ipv de kwantiteit van je berichten gaat verbaast me dan ook weer niet. En als je het vervelend vind dat ik je naam gebruik (uit je voorstel topic) dan haal ik die nu weg hoor. Terug de anonimiteit in en lekker blijven posten.

Enne als ik het heb over idioot dan heb ik het specifiek over jouw posts hier. Dus nou geen Calimero gedrag gaan vertonen.


Sorry maar dit is de laatste post die ik direct aan je besteed maar waarom beschuldig je me zo direcht zoals 'idioot? Wat heb ik jou misdaan? Ik heb niks tegen je hoor! Én mocht je het zo voelen; nee!!

en wie weet zien we elkaar op een circuit; als ze me toelaten natuurlijk.....want ben ongetest en geprikt...grapje!!!

Fijne avond!!


26 aug 2021 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Rondje racen zou misschien wel het beste zijn want volgens mij hebben we toevallig ook nog dezelfde hobby en interesse. :thumleft:

Zal proberen er wat minder scherp in te gaan als jij misschien eens kunt nagaan of je een bepaald bericht nou wel zo wilt/moet plaatsen. Anders blijft het toch een beetje wie kaatst …
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 aug 2021 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Ik vind het juist wel fijn om meningen van andere mensen te lezen, ook als die gedachtengang niet de mijne is (of juist dan) of als ik het geheel niet kan volgen.

We zitten helaas in een maatschappij waarin iedereen als vanzelf de informatie krijgt die bevestigt wat ie toch al dacht. Dit soort topics doorbreekt dat een beetje ;) zo leer je nog eens hoe andere mensen ergens tegenaan kijken….


Door je niet te laten vaccineren vergroot je overigens wel het gevaar voor die kwetsbaren die zich niet kunnen laten vaccineren of waarbij het vaccin niet werkt. Jij mag misschien een restaurant niet in zonder testbewijs. Andere mensen kunnen hun huis niet uit omdat er een voor hen dodelijke ziekte rondgaat.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 aug 2021 7:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
En dat is nu net de grap: die staan niet alleen bloot aan het gevaar van corona. Die kunnen zich sowieso niet vrij bewegen, en je praat over een hele kleine populatie. Als je dus gelooft dat je dat voor die patiëntengroep doet, dan is dat een nobele gedachte, maar zinvol?
Weet je hoeveel mensen aan de dialyse moeten? Dan kom ik dus op de gedachte: weet je hoeveel mensen er met twee (ja 2!) gezonde nieren rondlopen? Als je het voor een ander doet, zou je kunnen overwegen om, vanuit je noblesse, 1 nier af te staan aan deze patiënten. Je hebt er tenslotte maar 1 nodig. Een beetje dezelfde handeling. Stel je voor dat de Jonge dit in een wetgeving vast laat leggen, en gezonde personen gaat ‘bewegen’ om tot deze actie over te gaan. Je krijgt zelfs korting op je zorgverzekering, hoe aantrekkelijk is dat? (Soilent Green effect). Bovendien doe je het voor een ander. Wat is dan het verschil in aantasting van de lichaamsintegriteit? Je bent hooguit een paar dagen uit roulatie. En wat nu als je andere nier het begeeft? Tsja, dat is dan geen probleem, want ze liggen in opslag. Nieren genoeg. Wat nu als je lichaam het opgeeft na vaccinatie? En daar zit het grote verschil: dat is op dit moment zowel onbekend, als wel onherstelbaar.
Vaccineren voor kwetsbaren vergroot je overlevingskansen, ze zijn niet nihil. Niet gevaccineerden vertrouwen over het algemeen op hun eigen weerstand (en ja, de meesten zijn goed ingelezen), en zijn geen gevaar voor gevaccineerden. Eigenlijk ook niet voor kwetsbaren, want die zijn uiteindelijk beschermd. Verspreiding van het virus hou je niet tegen, uiteindelijk krijgt iedereen er mee te maken. Volgens de Jonge is de groep ongevaccineerden nu zo klein, dat dit geen invloed meer kan hebben op de zorg. Bovendien wordt met geen woord gerept, over de kans dat deze groep reeds antistoffen heeft, of heeft opgebouwd. Ze weten het niet, het is niet onderzocht.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 aug 2021 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Gisteren bij Op1; 90% van de mensen op het IC van het AMC zijn ongevaccineerde Covid patiënten die de reguliere zorg ernstig belemmeren.
https://www.npostart.nl/jaap-bonjer-ove ... V_16615871
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 aug 2021 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Dat is niet wat ik uit het werkveld hoor.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 aug 2021 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
steef schreef:
Dat is niet wat ik uit het werkveld hoor.

Mijn kennissen die in het ziekenhuis werken komen tot een andere conclusie. Bijna iedere Covid patiënt in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


Laatst bijgewerkt door Neptukker op 27 aug 2021 8:53, in totaal 1 keer bewerkt.



27 aug 2021 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Omdat jij alleen hoort wat je wilt horen.
Ik denk dat Jaap Bonjer wat beter geïnformeerd is dan jij bent.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 aug 2021 8:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Dat vind ik dus het grootste nadeel van onze communicatie maatschappij en (sociale) media. Iedereen pakt de berichten eruit die zijn/haar verhaal onderbouwen. En degenen die een andere mening toegedaan zijn, proberen uit alle macht deze berichten te ontkrachten, onderuit te halen of te veroordelen. Vaak wordt geschermd met oncontroleerbare bronnen. Mensen worden beschadigd (al dan niet terecht) en ipv informatie vergaren blijkt het het moeilijkste om de waarde van informatie te bepalen. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 aug 2021 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
https://www.nu.nl/coronavirus/6153616/d ... eving.html

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... e=whatsapp
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 27 aug 2021 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.



27 aug 2021 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
In Denemarken hebben ze kennelijk geen landelijk opererende dorpsgek zoals Thierry B die zijn onwetende schaapjes het “vaccin” ontraadt. Heel goed.


27 aug 2021 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Wat heeft dit nu weer met Baudet te maken? Eigenlijk is het stuk van de filosoof veelzeggend.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 aug 2021 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Denemarken beschouwt COVID-19 niet langer als een ziekte die de samenleving bedreigt. De pandemie is dankzij vaccinaties onder controle, zei minister van Gezondheid Magnus Heunicke vrijdag.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 aug 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Dat bedoel ik.


27 aug 2021 15:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
26 Juli ging DK weer open voor gevaccineerde toeristen (van én naar) ..... aantal gerapporteerde besmettingen is sindsdien aardig gestegen :popcorn:


27 aug 2021 16:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II
Dat bedoel ik.... :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 aug 2021 17:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: outletvalve, Ruviano


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.