Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:19



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kilometer stand 2e hands auto 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Nogmaals dank voor de tips allen.
Als ik mijn zoektocht uitbreid naar 2 ton vind ik inderdaad al heel wat meer, ik ben nog steeds voornemens om niet teveel aan belasting te betalen, dus een Audi met V8 gaat het toch niet worden, maar de gemiddelde Volvo V70 is ook al een paar gewichtsklassen hoger dan ik zou willen.

Een Volvo V50 is qua gewicht wel OK (1 klasse hoger dan de uitgaande auto) en ook qua performance niet te traag, maar deze valt dan weer niet onder de bulletproof motoren tot 170pk die eerder genoemd werden :?
Andere optie is om niet echt naar performance te kijken en voor hetzelfde geld een auto te pakken die mijn vrouw mooier vind en die iets jonger is en ongeveer een jaar aan Km's minder heeft, alhoewel Cazzo dan zal zeggen dat dat een slechte keuze is: VW Passat

Misschien maar eens wat proefritten gaan maken met de wederhelft en kijken welke haar het beste bevalt, zij is toch degene die er het meeste in zal zitten :D


02 sep 2021 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Novastorm schreef:
Even bij wijze van voorbeeld: Deze 320 Touring zou dus normaal buiten mijn zoektocht vallen vanwege de Km stand, maar die zou dus nog best kunnen?


Ik heb ook een 3 Touring E91 en heb er geen enkele twijfel over dat de motor tot 400K-500K mee moet kunnen. Is een 318i met nu 215.000 km. Kwestie van goed onderhoud. Met een beetje inzicht/gevoel kun je wel merken of testen of een motor nog redelijk gezond is. Met hogere km-standen moet je je m.i. drukker maken om randzaken zoals koppeling, schokdempers, deursloten (bij mij net eentje stuk gegaan), sensoren e.d. Dat is gewoon normaal onderhoud, dus daar maak ik me ook niet druk om. Maar bij een tweedehands auto kan dat allemaal bij elkaar komen. Je kunt zo 3-4K achterstallig onderhoud hebben bij een gebruikte auto met 2 ton op de teller. Maar met een keuring vooraf, samen met je eigen beoordeling van de auto, kun je dat zien aankomen. Al met al, geen probleem, maar let wel goed op.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


02 sep 2021 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Die V50 in Beverwijk is een kanjer, die zou ik zeker bekijken en proefrijden!
Wel aan vrouwlief uitleggen dat ze lief moet zijn voor de turbo! :mrgreen: (opwarmen, en niet gelijk uitzetten na een snelle rit!)
Mijn ervaring is dat die turbo's wel wat kunnen hebben....betrouwbaar dus.
XC zou ik niet aan beginnen, klinkt leuk, maar het 4-wheel gebeuren gaat nog wel eens stuk, en is peperduur om te repareren.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 sep 2021 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Belangrijkste met dergelijke auto's is dat je een nette te pakken krijgt....geldt overigens ook voor Porsche want in de handel, zeker met 200k exemplaren is het list en bedrog bv.

Even een keuring bij een garage op loslaten, vooral draagarmen/rubbers, remleidingen, stofhoezen, roest op ongewenste plekken, lekkage etc
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 sep 2021 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
erwin996 schreef:
samen met je eigen beoordeling van de auto, kun je dat zien aankomen. Al met al, geen probleem, maar let wel goed op.


Ja ik ben dus totaal niet technisch, ik rij graag in auto's maar heb er niet veel verstand van, maar wellicht AKK ergens laten doen bij een merkdealer in de buurt zoals Dial en jij zeggen wel een optie.
Als de verkoper daar niet aan wil dan ga ik er sowieso van uit dat er iets niet pluis is.

steef schreef:
maar het 4-wheel gebeuren gaat nog wel eens stuk, en is peperduur om te repareren.


Maar die in Beverwijk heeft ook AWD, of is die dan weer wel goed :? :D


02 sep 2021 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Zou voor deze km standen / uitrusting etc wel weinig compromissen sluiten. Leer is voor mij iets wat ik gewoon wil.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 sep 2021 12:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Nogmaals, ik weet niet wat jou 'maatje groter' voor hond is, maar een 3-serie touring is een zgn 'life style combi'. Heb er 5 gehad van verschillende generaties. Dingen rijden top maar zijn echt klein achterin de bak. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 sep 2021 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Novastorm schreef:
Cazzo dan zal zeggen dat dat een slechte keuze is

Als het VAG moet zijn zou ik voor Skoda gaan. Value for money en je houdt budget over voor de onvermijdelijke reparaties en olie van de Action :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 sep 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Maarten schreef:
Zou voor deze km standen / uitrusting etc wel weinig compromissen sluiten. Leer is voor mij iets wat ik gewoon wil.

Leer is voor mij niet zo heel belangrijk, maar mijn vrouw is 1,51 en ik 1,79 dus elektrisch verstelbare stoel met geheugen vind ik dan wel weer belangrijk, dus de auto's die ik nu zoek hebben dat allemaal :)

horn schreef:
Nogmaals, ik weet niet wat jou 'maatje groter' voor hond is, maar een 3-serie touring is een zgn 'life style combi'. Heb er 5 gehad van verschillende generaties. Dingen rijden top maar zijn echt klein achterin de bak. :idea:

Hij is een maatje groter dan onze 1e hond maar die is dus vrij klein :D

Voor de beeldvorming:

Afbeelding


02 sep 2021 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Novastorm schreef:
...Maar die in Beverwijk heeft ook AWD, of is die dan weer wel goed :? :D

Dat had ik niet gezien :oops: , dus die zou ik laten staan. Overigens haalt hij de inruilers op bij de Rie en andere dealers in de regio, die ze zelf niet in de showroom willen.
Over het algemeen nette NL-auto's.
Een mooie 850 station vindt ik ook nog immer fraai, maar er zijn nauwelijks nog nette exemplaren te vinden. En die lopen ruk op 95ron met ethanol.
Overigens merk je dat veel van dit soort auto's de afgelopen jaren opgereden zijn als youngtimer, en dat zie je aan de km-standen.
Ik weet misschien nog zo'n gele 850 R TWR te staan met automaat....hebbie gelijk een klassieker! :mrgreen:

Overigens zie ik een trend ontstaan van grote auto's, met de mededeling dat 'deze als tweede auto overbodig is geworden'.....het aanbod groeit gestaag, en de prijzen staan flink onder druk.
Een V70 youngtimer gaat niet meer weg boven de 7 mille :!: (en kennelijk ook lastig boven de 5 mille)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 sep 2021 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Ik zal alle info eens laten bezinken, de auto's die nu te koop staan zijn er volgende week misschien niet meer en tenzij mijn vrouw morgenmiddag de deur nog uit wil zitten we de komende weekenden toch volgepland.

Binnenkort 3 weken vakantie met zijn 2en dus wellicht beter om dan eens te kijken.

Normaals bedankt voor alle tips, ik zal mijn zoektocht in de toekomst uitbreiden tot auto's met meer dan 2 ton :thumleft:


02 sep 2021 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Ik ben niet bang voor hoge km-standen. Ik heb diverse Saab's gekocht met meer dan 2 ton op de teller; ik had een jaar of 16 geleden een 9000 Aero gekocht met ruim 2 ton en er staat nu 450.000 op de teller. Olieverbruik zo ongeveer nul; bullit proof en lage onderhoudskosten. Rijdt naar huidige maatstaven wel "wat belegen". Ik krijg wel veel complimenten overigens, ook van tieners.

Mijn ex-S8 had iets van 3 ton toen ik die kocht en die heb ik met 450.000 verkocht. Ondanks dat daar voor aankoop heel veel aan onderhouden was, waren de onderhoudskosten van de Audi wel substantieel. Ergo, je kunt het treffen (of niet). Wel is de afschrijving van auto's met hogere km-standen minimaal.

Mijn 9000 gaat nu denk ik weg omdat ik toch wel wat binnenruimte mis. Ik overweeg daarvoor een XC90.....dat wordt er vast 1 met meer dan 250.000 op de teller

Succes met je overwegingen
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


02 sep 2021 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
https://www.autoblog.nl/nieuws/uberzeld ... and-900449

Ik zou deze kopen. Volgens het forum gaan deze motoren 3 miljoen km mee (want luchtgekoeld) en lekker veel ruimte en waardevast.


02 sep 2021 21:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Gaaf ding. Mooi verhaal. Kende ik niet. Dank :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 sep 2021 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Mooi verhaal! Die camper ernaast op de foto is helemaal cool als die ook een 3.2 heeft.

Qua keuze voor je station: ik zou vooral voor een auto gaan met een beetje meer cylinderinhoud. Door alle uitstootperikelen grijpen fabrikanten al een tijdje naar 1.0 motoren met turbo’s die dan toch 150pk moeten leveren. Dat doen ze allemaal prima, maar daar heb je wel serieuze slijtage slijtage na 2 ton. En dat geldt ook voor de 1.6 eco diesels etc.

Dus liever een 2.0 of een 3.0 -> die halen over het algemeen makkelijk hogere km standen. En zo’n Volvo 2.4 of 2.5 blok haalt idd makkelijk 5 ton, mits een beetje goed onderhouden. Zo’n V50 is er ook met een ongeblazen 140pk 5 cylinder 2.4. Rijdt heel relaxed. Let wel op: een v50 is nog iets kleiner achterin dan een bmw 3 serie, maar als ik je hond zie, dan gaat t wel passen.


02 sep 2021 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Nogmaals bedankt voor alle reacties, voor diegene die het interesseert: Het is een Toyota Avensis Wagon 2.0 uit 2010 geworden met 197k op de teller :)


01 okt 2021 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Ik heb ook goede ervaring met de volvo.
Zelf een v70 gehad met de 6 cylinder 3.2 motor, super auto’s en ruimte genoeg, wegen 1600 kilo, ongeveer.
En ook met de s40 goede ervaring, en redelijk luxe.
En over betrouwbaar bij hoge kilometerstanden: Volvo :lol:


01 okt 2021 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Ik vind t wel apart dat er vooral zo naar km-stand wordt gekeken - en bijzonder nog dat men die vaak op 100k of 120k legt.

Voordat ik auto's van zaak ging rijden kocht ik prive altijd gebruikte dieseltjess (van de allereerste Golf Diesel uit 1977 tot Benz 300D). Als die goed onderhouden worden kun je daar héél lang mee doorrijden.

Daarbij kocht ik liever een auto die al zó veel had gereden dat die de eerste lichting van groot onderhoud al had gehad - bv. nieuwe distributieriem, schokbrekers, koppeling en remmetjes. Dat vond ik aantrekkelijker dan een auto met 100.000 km waarbij ik over een jaar zelf aan de beurt zou zijn voor het dure 120k 0f 150k onderhoud...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 okt 2021 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
+1. Sowieso liever 1 van 8 jaar oud met een 150k erop dan met 50k. In dat laatste geval weet je zeker dat dat ding waarschijnlijk 9 van de 10 nooit behoorlijk warm is gereden.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 okt 2021 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Wel een dingetje ja die KM standen bij auto's uit het buitenland . Bij de meeste "nieuwere" auto's (tot ca 15 jaar oud?)kan je de echte km stand toch met de diagnose apparatuur uitlezen?
Of met de sleutel zoals bij BMW? Hoe zit dat met de 991 bijvoorbeeld :scratch:
Wel handig om te weten als ik weer eens een mooie in Italie zie staan met weinig km en een lage prijs :P
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


10 okt 2021 9:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Kilometer stand 2e hands auto
Ook elektronische kilometerstanden kunnen gemanipuleerd worden heb ik begrepen.... :bang:
Misschien dat draaiuren van de motor uitgelezen kunnen worden bij bepaalde auto's?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 okt 2021 10:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.