Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:45



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Verandering van mentaliteit 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Verandering van mentaliteit
Op het gevaar af om een open deur in te trappen wil ik dit toch even kwijt.
In het draadje van Formule 1 2022 wordt de aanval op Latifi via social media aangehaald. Om dat topic niet te vervuilen reageer ik hier met een citaat uit de colum van Özcan Akyol in het AD en de Stentor van de afgelopen dagen.
Hoewel ik ook af en toe een beetje moet wordt van Eus vind ik toch dat hij het probleem binnen de huidige maatschappij aardig verwoord.

Hij begint met de zin, dat je niet doodgaat als je niet op wintersport kunt. Hij eindigt met het volgende:

"Ik zie het al helemaal voor me. Hoe ze daar tevreden zitten. Lekker handig die Oostenrijkers een kunstje geflikt, terwijl die doodsbang zijn voor hun volksgezondheid. Deze pandemie heeft veel lelijke kanten van de mens blootgelegd. We wisten dankzij sociale media al dat het narcisme van sommigen ongebreideld van karakter is. Maar dat een eventueel zorginfarct bij anderen voor lief wordt genomen, mag gerust een nieuw dieptepunt worden genoemd."

Hij slaat hiermee de spijker op zijn kop.
Het zit hem volgens mij niet in alleen in het open riool van de social media, maar de mensen die het dagelijks vormgeven en daarmee uiting geven aan hoe wij, uitzonderingen daargelaten, afzakken naar een bedenkelijke maatschappij.

Ik ben altijd voorzichtig met dit soort uitspraken. Ik zeg niet dát het zo is. Ík vind dat.
Ik kan wel een linkje plaatsen, maar je kunt de colum alleen lezen als je abonnee bent op één van beide kranten.

Ik wens tenslotte alle forumleden en hun dierbaren heel fijne feestdagen. Maak er wat van. Er kan nog genoeg!


23 dec 2021 13:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Of de gehele maatschappij aan het veranderen is, durf ik niet te zeggen. Maar wat een feit is, is dat mede door social media, iedereen ineens een podium heeft gekregen om zijn/haar (M/V/X) mening te ventileren. Vóór de komst van social media, en zelfs voor het tijdperk van het internet kun je hooguit een brief sturen naar de krant als je het ergens niet mee eens was, en die werd dan misschien gepubliceerd in de krant de dag erna. Of je kon jezelf met eengezinden organiseren in een vereniging of stichting, en dan kon je boekjes of flyers (laten) maken die je dan kon uitdelen of bij mensen in de bus stoppen. Maar allemaal heel lokaal, heel erg tijdrovend en de meesten namen de moeite niet.

Nu is het allemaal veel makkelijker om jouw persoonlijke ideeën wereldkundig te maken, maar ook makkelijker om anderen met dezelfde ideeën te vinden en online samen te komen en die ideeën uit te wisselen. Hetzelfde geldt voor het nieuws. Men heeft de beleving dat er tegenwoordig meer ellende is (even corona buiten beschouwing gelaten), maar het tegendeel is echter waar. We leven (nogmaals, corona buiten beschouwig gelaten) in de periode met de minste armoede, minste hongersnood en minste oorlogen OOIT! Door social media, maar ook door de toegang tot al het nieuws van de wereld, lijkt het echter alsof het veel slechter gaat. Waar je vroeger hooguit een week later in de krant las over een vulkaanuitbarsting aan de andere kant van de wereld, staat het nu direct met notificatie op onze telefoons. En dat ook nog de hele dag door.

Tot slot: wie klaagt over "de jeugd van tegenwoordig", moet onderstaande quotes eens lezen... Hint: de jeugd is al duizenden jaren lui, opstandig, ongemanierd en egoïstisch :wink:
https://www.saarmagazine.nl/ha-we-klage ... enwoordig/
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


23 dec 2021 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Social media.... Nuff said.

Als je daar aandacht aan besteed heb je geen leven.
Stekker er uit, en door gaan...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


23 dec 2021 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Ik heb het artikel niet gelezen maar uit de quote haal ik eerder dat het gaat om “onze” mentaliteit en de vraagtekens die je daarbij kunt plaatsen dan specifiek om het gebruik van social media. En eerlijk gezegd ben ik het daar wel mee eens.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 dec 2021 19:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Polydeukes schreef:
Waar je vroeger hooguit een week later in de krant las over een vulkaanuitbarsting aan de andere kant van de wereld, staat het nu direct met notificatie op onze telefoons. En dat ook nog de hele dag door.

Tot Marco Borsato wordt aangeklaagd of Andre Hazes Jr weer een andere snol heeft aangeduwd. Dan staat de vulkaanuitbarsting linksonder op pagina 6. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 dec 2021 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
horn schreef:
Tot Marco Borsato wordt aangeklaagd of Andre Hazes Jr weer een andere snol heeft aangeduwd. Dan staat de vulkaanuitbarsting linksonder op pagina 6. :scratch:
Tjah, een vulkaan kan je niet aan het kruis nagelen omdat die uitbarst. Als een BN daarentegen een snol aanduwt, ja dat is echt "not done" en dat moet op de sociale media door 17 miljoen predikanten veroordeeld worden.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


24 dec 2021 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Een van mijn favoriete 'memes' is "Stop making stupid people famous". Helaas zijn we door social media voorbij het point-of-no-return en zijn er de afgelopen 10 jaar heel veel famous stupid people bijgekomen.

Ik weet even niet meer welke cabaratier het zei, maar hij is wel brijant:
Wie is Estelle Cruijff? Dat is een dochter van Henny Cruijff, de broer van oud-voetballer Johan Cruijff en ex-vrouw van Ruud Gullit.
Ja ok, maar wie is Estelle? Wat is haar talent? ... Ze is de dochter van de broer van Johan en ex van Ruud.
Euh, ok, maar waarom is ze zo vaak op tv, wat heeft ze te melden? Nou, ze is de dochter van de broer van Johan en was vroeger getrouwd met Ruud...
Ok, laat maar..
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 dec 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Heerlijk deze. Ik vraag me dat overigens bij heel veel meer van die zelf verklaarde BN'ers af. Trouwens bekend. Ik ken ze niet echt ofzo..... wat een getob met die lui.


24 dec 2021 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
De BN's blijven BN omdat de ene BN de andere BN uitnodigt in zijn/haar tvshow en daarna de andere BN de ene BN uitnodigt in zijn/haar tvshow.
Dat is hoe de Nederlandse tv werkt.

Ik heb Estelle trouwens even opgezocht op een paar plaatjes en ze past er goed bij ja :mrgreen: :D :flush:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


24 dec 2021 17:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
"Da's een BN'er. Die speelt in GTST". :scratch: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 dec 2021 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
NordRack2 schreef:
Ik heb Estelle trouwens even opgezocht op een paar plaatjes en ze past er goed bij ja :mrgreen: :D :flush:

Op wikipedia staat dat ze 'socialite' is. Dat moest ik dus ook opzoeken. Wel een hele treffende definitie:

Een socialite is een persoon, meestal een vrouw, die bekend is uit de wereld van glitter en glamour, de 'society', maar zelf geen carrière heeft als zanger/zangeres, acteur/actrice of iets dergelijks. Hij of zij is veelal bekend geworden dankzij familiebanden of connecties met andere beroemdheden en doordat hij of zij met hen vaak in de publiciteit verschijnt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 dec 2021 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Kortom een niksding dus.....


25 dec 2021 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Ik dacht dat je daar tegenwoordig wel eerst een maand voor zonder eten op een onbewoond eiland moest gaan zitten, ooooow maar dan kan ik ook wel BN'er worden ... :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


25 dec 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Hopelijk met meerwaarde dan, want de rest van de socialites boeien niet erg. :mrgreen:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 dec 2021 13:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Op zich wel grappig hoe we in een serieus topic over de neergang der maatschappij afdwalen naar geklets over socialites (de term heb ik ook maar even opgezocht) :lol:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 dec 2021 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Verandering van mentaliteit
Misschien hebben die met hun zogenaamde deskundigheid en hun uitspraken ( ene Doutzen of Famke pfffff) wel meer negatieve invloed op het dagelijks leven dan we ons beseffen. Dus zo heel gek vind ik die wending nog niet.


25 dec 2021 13:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.