Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:38



Antwoord op onderwerp  [ 579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Enguess schreef:
Toch wel nuttige info. Als ik voortaan in de verleiding ben om op een invalideplaats te parkeren, zal ik in plaats daarvan iemand op z’n smoel slaan. Want: goedkoper. Bedankt voor de tip!

:lol: :lol: :lol:
Persoonlijk denk ik dat de boetes voor mishandeling te laag zijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 feb 2024 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Laat ik het nu toch een keer eens zijn met CSV!! ;-)
_________________________________________
Wim


28 feb 2024 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ben het best vaak eens met CSV, nu ook.


28 feb 2024 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Leve de verschillen!!!
_________________________________________
Wim


28 feb 2024 23:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Wimpie67 schreef:
Leve de verschillen!!!

:thumleft:


28 feb 2024 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Targa Floriaan schreef:
Als je t NRC artikel leest, leer je dat mw Yesilgöz er eigenhandig voor heeft gezorgd dat de boetes in 2023 met het inflatie% werden verhoogd, En dat vooral om gaten in de begroting te dichten...


Daar zeg je wat, is hier in BE ook zo en de reden dat ik de roadster veel minder neem voor een louter plezierritje. Want te vaak is er dan fanmail een aantal dagen nadien terwijl ik wel eens graag hard door een bocht sjees of over een rotonde etc ga maar voor de rest vrij rustig rijd.
Als de zone 50s hier zo olievlek gewijze blijven uitdijen is de lol van de hobby eraf voor mij.
(En ik vind een oldtimer vreselijk om mee te rijden, mijn broer heeft er 5 en ik vind ze allemaal om ter ergst ook al zijn ze tip top gerestaureerd / onderhouden).
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 feb 2024 0:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Targa Floriaan schreef:
En dat vooral om gaten in de begroting te dichten...

Prima toch? Ik zie het probleem niet. Je hebt het namelijk zelf in de hand. Het is een keuze om te hard te rijden, door rood te rijden, fout te parkeren of je telefoon te gebruiken. Dan neem je ook bewust het risico op een boete. En dat daarvan de staatskas wordt gespekt vindt ik geen enkel probleem. Scheelt weer belasting betalen.

Mijn credo is: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

De discussie of verkeersboetes te hoog zijn is zinloos. Ik ben het wel met de meesten eens dat boetes/straffen voor geweld te laag zijn. Maar dat is geen argument om verkeersboetes te verlagen, maar een argument om de andere straffen te verhogen.

Ik weet het, deze mening is bij weinig mensen populair, maar nogmaals: je hebt het zelf volkomen in de hand. Als je je netjes gedraagt, en goed oplet (en *kuch* Flitsmeister gebruikt) is de kans op een bekeuring echt heel erg klein.
En nee, ik ben niet Roomser dan de paus. Ik trap ook wel eens het gaspedaal in, rijd wel eens (bewust) door donkeroranje en haal ook wel eens rechts in. Als ik daarvoor beboet wordt, dan is dat terecht en helemaal mijn eigen schuld.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 feb 2024 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
In Zwitserland zijn de boetes pas hoog. En verdomd, iedereen houdt zich daar netjes aan de regels.
Ik heb dan ook geen enkel probleem met verhogen van boetes en accijnzen om gedrag te beïnvloeden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 feb 2024 12:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
In o.a. Finland zijn ze gebaseerd op je inkomen.

… sommige boetes in Duitsland overigens ook.


29 feb 2024 12:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ik heb ook geen probleem om me aan de regels te houden, maar hier is het vaak een dusdanig 'oerwoud aan verkeersborden' waardoor je begot niet meer weet hoe hard je mag rijden.
Nog zo 2 zaken:
Bijna dagelijks komen nieuwe trajectcontroles uitgebaat door privé firma's (!!) die 50% van de inkomsten opstrijken :shock:
Fietsstraten waar je een fietser niet/nooit voorbij mag steken ook al is het meer dan breed genoeg - zelfs een kleuter of een bejaarde die aan 5 km/h rijdt, je mag ze gewoon niet inhalen voor honderden meters.

In Wallonië lachen ze eens goed avec les Flamands
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 feb 2024 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Wij lachen Belgen ook uit hoor :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 feb 2024 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Verkeerd parkeren: duurder dan mishandeling
Polydeukes schreef:
... Prima toch? Ik zie het probleem niet. Je hebt het namelijk zelf in de hand. Het is een keuze om te hard te rijden, door rood te rijden, fout te parkeren of je telefoon te gebruiken. Dan neem je ook bewust het risico op een boete. En dat daarvan de staatskas wordt gespekt vindt ik geen enkel probleem. Scheelt weer belasting betalen.

Mijn credo is: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

...

Ik weet het, deze mening is bij weinig mensen populair, maar nogmaals: je hebt het zelf volkomen in de hand. ...
En nee, ik ben niet Roomser dan de paus. ... Als ik daarvoor beboet wordt, dan is dat terecht en helemaal mijn eigen schuld.

Ik zie toch minimaal n=2 ten aanzien van deze mening. :lol:

Stiruam schreef:
... Tegelijkertijd kan ik niks met het onderbuikgevoel waar aan wordt gerefereerd:

- je betaalt als burger / bedrijf voortdurend belastingen, heffingen, leges en noem het maar op waarbij er geen 1:1 relatie is tussen de grondslag waarop je betaalt en wat er mee gedaan wordt. ;
- ... weet iedereen dat als hij betrapt wordt er een boete volgt. Het is dus allemaal risico calculatie van de bestuurder en dan moet je niet miemelen als je een boete krijgt, ook al is die 10% hoger dan vorig jaar.

Het zal mij dus totaal aan mijn reet roesten dat de boetes voor Wet Mulder vergrijpen omhoog gaan. ...

Begrijp me niet verkeerd: ik rij regelmatig (veel) te hard, ik parkeer ook wel eens voor een paar minuutjes op een invalidenplek ... en zo kan ik nog wel wat zaken opnoemen... en zo kan ik nog wel wat zaken opnoemen ..., maar dat is allemaal risico calculatie en -acceptatie. Ik baal natuurlijk wel als ik toch een bon krijg, maar ik loop er vervolgens niet over te zeuren. Had ik maar niet moeten doen waarvan ik prima wist dat het niet mocht. :^:

Wat overigens in de vergelijking tussen foutparkeren en mishandeling vergeten wordt: de meeste verkeersovertredingen worden via de Wet Mulder administratief afgedaan en leveren je geen strafblad op. Mishandeling wordt strafrechtelijk afgedaan en levert je wel een strafblad / aantekening op. Dat kan wel een verschil maken als je bijvoorbeeld een vvgb nodig hebt voor bepaalde functies. Dus de vergelijking is: EUR 410 zonder strafblad versus 400 plus strafblad. Neemt niet weg dat de boete op mishandeling nog steeds omhoog mag hoor.


Laatst bijgewerkt door Stiruam op 29 feb 2024 14:41, in totaal 3 keer bewerkt.



29 feb 2024 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Helemaal mee eens 2.2vtec, zo triest als het rijden in Belgie is geworden. Liever hoge boetes bij beperkte controles dan dan een land helemaal dicht getimmerd met limieten waarvan je niet eens weet wat ze zijn ... dit stukje weg zo ... een paar honderd meter verder weer zo. Is niet te doen, ook al zou je netjes willen rijden. Ik kwam altijd graag in het ooit gastvrije Belgie, heb daar menig mooie rit mogen meemaken met onze gewaardeerde zuiderburen, maar nu vind ik het vreselijk paranoia om er te rijden, ik beleef er geen plezier meer aan. Overal flitspalen en trajectcontroles, zelfs op polderweggetjes. Vermeed de laatste keer een file op zondag avond ring antwerpen, nam dan maar route richting Rotterdam, kwam over een stukje Lei blijkbaar, zag er echt niet uit als binnenstad, hoppa milieu boete in de bus voor een Elfje dat niet eens zo vervuilend is. Heb daarbij geen milieu borden of omkeer mogelijkheden gezien. Helemaal klaar mee, is geen fun meer om hobby te rijden aldaar. Moet nog voor peuken naar Luxemburg, maar heb helemaal geen zin meer eigenlijk om dan ook weer door Bels te moeten rijden. Dan maar in de zomer er een mooi cabrio kasteel weekendje van maken via Limburg en Duitsland een keertje waarschijnlijk. :drive:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


29 feb 2024 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Nu is het zo dat de gemiddelde aimabele Belg zodra hij achter het stuur van zijn wagen kruipt verandert in een hooligan qua weggedrag.
Dus ik snap die controles wel :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 feb 2024 14:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
outletvalve schreef:
Mannen, wat zitten we ontzettend te Mauken vandaag :!:

Mauken is twijfelen. Dit is zeuren :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 feb 2024 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ze mogen wat mij betreft ‘afval uit de auto gooien’ veel harder straffen. Wat een puinhoop wat je soms aantreft bij op en afritten.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 feb 2024 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
De Ardennen is nog te behappen op 1 dag met een aan- en terugroute van samen ca. dikke 3h autostrade, lekker vroeg opstaan en daar een tour rijden van 4h & halverwege een lekkere lunch. Er is veel kritiek op de slechte wegen en die is vaak terecht. Ik probeer dan ook routes te rijden die zijn uitgestippeld door een motorblad (niet al hun lezers rijden GS of Multistrada etc) en dan valt het vaak verbazend goed mee.
Noord-Frankrijk idem, ook te doen op 1 dag & ik ken een paar Lotus rijders die het daar kennen als hun binnenzak. Alleen wat lastig om die gasten te volgen soms :lol:
De Eifel is een ander verhaal, da's 3h aanrijroute & dan gaan op die zalige wegen maar dat betekent de facto een tweedaagse met overnachting... allemaal goed en wel als de kinderen volwassen en zelfstandig zijn, maar met kleinere koters komt dat er gewoon niet van.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 feb 2024 15:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Mart WTL schreef:
Moet nog voor peuken naar Luxemburg

Belastingontwijker...
:popcorn:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 feb 2024 16:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Franz schreef:
Ze mogen wat mij betreft ‘afval uit de auto gooien’ veel harder straffen. Wat een puinhoop wat je soms aantreft bij op en afritten.


Eens … maar eigenlijk voor al het afval wat iemand “op straat” achterlaat.

€ 1000,-

… én kenteken van de auto op de verpakkingen van de McDrives enzo.


29 feb 2024 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Dat laatste is een heel goed idee.
Ik erger me er ook kapot aan.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 feb 2024 19:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Kenteken noteren is een goed idee inderdaad. En spugen op straat mogen ze ook aanpakken.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 feb 2024 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Idem voor schijtende katten :D . Zitten op 1 of andere manier altijd bij ons in de tuin.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


01 maart 2024 8:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Franz schreef:
En spugen op straat mogen ze ook aanpakken.

Behalve dat het een ongelooflijk smerige gewoonte is, maar hoeveel last heb je daar van? Van alle dingen die aangepakt moeten/mogen worden door onze bevoegde opsporingsambtenaren, staat deze toch wel helemaal onderaan w.m.b... What's next? Scheten laten in het openbaar ook verbieden?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


01 maart 2024 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
:lol: :wink:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


01 maart 2024 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Polydeukes schreef:
Franz schreef:
En spugen op straat mogen ze ook aanpakken.

Behalve dat het een ongelooflijk smerige gewoonte is, maar hoeveel last heb je daar van?

Rare vraag. Ik heb ook weinig last van de zooi langs de weg, behalve dat ik me er enorm aan stoor.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


01 maart 2024 21:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.