Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:01



Antwoord op onderwerp  [ 540 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende
Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Gelukkig ken ik de politie organisatie van binnenuit en weet ik dat dit soort ongenuanceerde opmerkingen volkomen misplaatst zijn.


30 jul 2022 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
:thumleft: +1
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 jul 2022 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Gewoon even laten escaleren, daarmee neemt draagvlak voor boeren af, gaat uiteindelijk uit als nachtkaars.

Daarom.


30 jul 2022 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
bjft schreef:
Gelukkig ken ik de politie organisatie van binnenuit en weet ik dat dit soort ongenuanceerde opmerkingen volkomen misplaatst zijn.

Respect voor de NL politie.


30 jul 2022 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
alvin01 schreef:
@CSV, ik weet dat de VVD je favoriete partij is.
Dat was het bij mij ook, maar ze verkwanselen het echt.
Het lijkt nu wel een soort linkse partij geworden, maar de achterban mordt.
Kijk wat er nu allemaal op stapel staat, Hypotheek aftrek naar beneden, Vermogens extra belasting voor huiseigenaren, ver 5 voudiging extra ophoging van het eigen huis forfait. Vermogen eigen huis naar box 3 en extra belasting bij verkoop eigen huis.
Is dat wat jou ook bevalt bij de VVD?
De ambtenaren (wie zijn die mensen) die dit allemaal voorstellen, zijn ze van god los?
Maar het lijkt de VVD allemaal niet te deren, die zijn allemaal op vakantie.
En de rest van het kabinet ook.
Ik voorzie net als Segers een paar weken terug en dat is als begonnen 1 grote klerezooi (burgeroorlog waren zijn woorden).


Meestal zijn het toch de politici die dit bedenken en niet de ambtenaren, die zijn juist druk om de meest idiote ideeen de kop in te drukken.

Er bestaat wel een soort menukaart met mogelijke fiscale maatregelen waar de partijen in verkiezingstijd hun ideeen uit halen.

Eigen woning naar box 3 lijkt mij overigens een uitstekend plan, had jaren geleden al moeten gebeuren. Met een vrijstelling erbij van een ton of 4 (of welk bedrag dan ook, dat is een politieke keuze) en een belastingteruggave als het saldo negatief is. Dan heb je uiteindelijk ook je hypotheek renteaftrek, alleen in een andere vorm en voor iedereen gelijk.

Scheelt een hele hoop gedoe in de uitvoering…
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


30 jul 2022 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
NordRack2 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Mooi, fors straffen dit soort idioten.
Haha laat me niet lachen. De politie is veel te druk met brugklassers pakken omdat ze zonder licht fietsen.
Tractors op de snelweg daar doen ze niks aan. Veel te moeilijk.

Man is opgepakt dus politie heeft zn werk gedaan.
OM is nu aan zet.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 30 jul 2022 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.



30 jul 2022 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Enguess schreef:
bjft schreef:
Gelukkig ken ik de politie organisatie van binnenuit en weet ik dat dit soort ongenuanceerde opmerkingen volkomen misplaatst zijn.

Respect voor de NL politie.

Heb ik zeker ook en ik begrijp dat het een heel moeilijke situatie is, maar 2 man in zon jippie B-klasse op een boerenprotest afsturen, dat kan beter.
Schakel de ME sneller in, ga patrouilleren met helikopters, neem tractoren in beslag, schakel desnoods het leger in etc.
Is deels ook een politieke keuze uiteraard.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 jul 2022 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Van boerenprotesten naar box 3 en weer terug in een paar posts :scratch:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 jul 2022 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Heb het wel gekker gezien in het cafe ;)
_________________________________________
footers zuigen! :D


30 jul 2022 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Zo, sinds een lange tijd de 3.2 volgetankt……superplus 98 in Epe, Dld…. :mrgreen:

Op de terugweg heerlijk cruisen over de wegen hier…..bij de kiosk 2 lekkere ijsjes meegenomen.

Nu met verse olie draait hij heerlijk rond… :salut:


31 jul 2022 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Nou gefeliciteerd Mark, hopelijk nog vele jaren te gaan als premier van dit fantastische land!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 aug 2022 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Dat is jouw mening....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 aug 2022 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Cazzo vergat even een sarcasme-emoticon :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 aug 2022 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Nee hoor 99,9% van de dingen gaan goed in dit land en daar mag Mark de credits ook wel een keer voor krijgen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 aug 2022 14:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
bjft schreef:
Leg mij eens uit, hoe de politie dit dan had moeten oplossen. Zoveel spontane acties met zoveel emotie. Het was niet op één plek of zo. En deze boeren waren nou niet direct voor rede vatbaar. Lekker opgefokt. Hoeveel politiemensen en hoeveel geweld had je dan wel niet moeten gebruiken om deze blokkades op te heffen. Want een vriendelijke vraag van de wijkagent om weg te gaan had waarschijnlijk niet geholpen.
En wie tegen zo'n afvalberg aanrijdt moet niet bij de politie zijn, maar bij de personen die zo achterlijk waren om die zooi te dumpen en het aanmerkelijke risico namen dat er gevaar zou ontstaan.
Wat ik echter niet heb begrepen, waarom het leger niet is ingeschakeld om die bende aan de kant te schuiven. Materiaal genoeg zou ik zo zeggen. Hou je het binnen de overheid. Krijg je geen vermenging met belangen van de aannemers die voor RWS werken en bedreigingen aan het adres van de mensen die gewoon hun werk proberen te doen.


Dus als mijn zoon zich dood rijdt op een afvalberg of stapel autobanden moet ik niet bij de politie zijn maar eigen rechter gaan spelen?!
Het opzettelijk in gevaar brengen van levens van onschuldige burgers om je eigen ideeën door te drukken valt bij mij onder de noemer terrorisme.
Ik heb graag een overheid die daar doortastend tegen op treedt, niet eentje die alles laat gaan om het vooral klein te houden. Als je vrouw zich dood rijdt in een wolk rook ben je zelf waarschijnlijk ook wat minder begripvol voor je oud collega’s.
Ik vind dat er inmiddels genoeg grenzen overschreden zijn en wacht liever niet op de eerste dodelijke slachtoffers van onze stront terroristen.


02 aug 2022 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Cazzo Super Veloce schreef:
Nee hoor 99,9% van de dingen gaan goed in dit land en daar mag Mark de credits ook wel een keer voor krijgen.


Er gaat veel goed in dit land maar denk dat het veel minder in dan 99.9%
En dat zijn geen kleine dingen en lopen al heel wat jaartjes door ongeveer zolang MR minister president is
Zomaar een paar grote hoofdstukken
Woning crisis
Toeslagen affaire
Assielzoekers beleid
CO2 crisis
Boeren protesten


02 aug 2022 18:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ewout schreef:
bjft schreef:
Leg mij eens uit, hoe de politie dit dan had moeten oplossen. Zoveel spontane acties met zoveel emotie. Het was niet op één plek of zo. En deze boeren waren nou niet direct voor rede vatbaar. Lekker opgefokt. Hoeveel politiemensen en hoeveel geweld had je dan wel niet moeten gebruiken om deze blokkades op te heffen. Want een vriendelijke vraag van de wijkagent om weg te gaan had waarschijnlijk niet geholpen.
En wie tegen zo'n afvalberg aanrijdt moet niet bij de politie zijn, maar bij de personen die zo achterlijk waren om die zooi te dumpen en het aanmerkelijke risico namen dat er gevaar zou ontstaan.
Wat ik echter niet heb begrepen, waarom het leger niet is ingeschakeld om die bende aan de kant te schuiven. Materiaal genoeg zou ik zo zeggen. Hou je het binnen de overheid. Krijg je geen vermenging met belangen van de aannemers die voor RWS werken en bedreigingen aan het adres van de mensen die gewoon hun werk proberen te doen.


Dus als mijn zoon zich dood rijdt op een afvalberg of stapel autobanden moet ik niet bij de politie zijn maar eigen rechter gaan spelen?!
Het opzettelijk in gevaar brengen van levens van onschuldige burgers om je eigen ideeën door te drukken valt bij mij onder de noemer terrorisme.
Ik heb graag een overheid die daar doortastend tegen op treedt, niet eentje die alles laat gaan om het vooral klein te houden. Als je vrouw zich dood rijdt in een wolk rook ben je zelf waarschijnlijk ook wat minder begripvol voor je oud collega’s.
Ik vind dat er inmiddels genoeg grenzen overschreden zijn en wacht liever niet op de eerste dodelijke slachtoffers van onze stront terroristen.


Ik vind je vergelijkingen mank gaan. Een petje met net 3 weken zijn rijbewijs rijdt in zijn Golf GTI veel te hard en rijdt iemand dood. Schuld van de politie toch? Die had daar zeker moeten controleren. Die had toch dat ventje in de gaten moeten houden? Nee kan niet hè. Zoals het ook niet mogelijk is om elke boer afzonderlijk in de gaten te houden. Want als jij de politie dringend nodig hebt, wil je ook dat ze jou helpen toch. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik vraag helemaal geen begrip voor het handelen van de politie. Ik probeer alleen iets genuanceerder te reageren, omdat ik na 45 jaar werken bij de politie een heel klein beetje weet wat daar wel en niet kan. Neem van mij aan, dat als er een dode was gevallen, de politie alles uit de kast had gehaald om het op te lossen. Jij hoeft dan echt geen eigen rechter te spelen. Waarom zou je?
De politie voert slechts het beleid van de overheid/kabinet uit. Dat regelt de politie niet zelf hoor.
Met je laatste zin ben ik het overigens hardgrondig eens.
Nu hou ik erover op.


02 aug 2022 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ik wacht nog ff op het lijstje van Steef met de missers van Mark en dat zijn er nogal wat, meer iig als 0,01... :shock:


02 aug 2022 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
porschenot schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Nee hoor 99,9% van de dingen gaan goed in dit land en daar mag Mark de credits ook wel een keer voor krijgen.


Er gaat veel goed in dit land maar denk dat het veel minder in dan 99.9%
En dat zijn geen kleine dingen en lopen al heel wat jaartjes door ongeveer zolang MR minister president is
Zomaar een paar grote hoofdstukken
Woning crisis
Toeslagen affaire
Assielzoekers beleid
CO2 crisis
Boeren protesten

Woningcrisis is hoofdzakelijk veroorzaakt door lage rente en daar gaat Mark niet over
Toeslagenaffaire, daar heb ik zo mijn gedachten over, zal ik hier niet ventileren
Asielzoekersbeleid, wat gaat er precies fout? In tijden dat er weinig asielzoekers waren is de opvang afgeschaald. Had de regering dat niet gedaan was er ook weer kritiek op gekomen…
Co2 crisis snap ik niet
Boerenprotesten kun je die de regering aanrekenen?
Maw er gaat echt wel wat fout in dit land, maar er gaat veel meer goed.
We staan niet voor niets in alle lijstjes wat betreft welvaart en welzijn in de top-10.
En daar mag Mark dus ook de credits voor krijgen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 aug 2022 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Het wordt weer gezellig op de weg, als FDF nóg radicaler wordt...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


05 aug 2022 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
https://www.ad.nl/binnenland/farmers-de ... IAc9wNVIuM


05 aug 2022 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Targa Floriaan schreef:
Gezakt voor schildersexamen: vergeten de grondverf te schuren voor t aflakken :bang: waardoor de verf niet goed dekt, en de kleur is ook niet goed. Valleigroen is veel lichter dan t rijtuigengroen dat er op bleek te zitten.
Binnenkort dus herexamen.

Vandaag herexamen: geslaagd!
Juiste kleur verf, afgewerkt met een rollertje. Tweede deur en luiken (3 kleuren) ook gedaan, die alleen geschuurd en geschilderd. Ziet er weer netjes uit.
Tijdens t schuren kwam er nog een vleermuis achter een luik vandaan, heb ik geadviseerd ergens anders te over'nachten'. Wel leuk om zo'n dier van dichtbij te zien krabbelen tegen de muur.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 aug 2022 12:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Vleermuizen zijn beschermd.
Ik zou een paar vleermuishuisjes ophangen als ze bij jou wonen.
Afbeelding
Ik heb ze ook en ze zijn bewoond :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


06 aug 2022 14:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Als je het kastje van natuurmonumenten koopt: ff goed in de lijnolie zetten ...

Hebben er 2 hangen, nadat de buurvrouw haar dakwerker de vleermuizen daar had weggejaagd .

Ook hier bezet - en nu helemaal geen last meer van muggen :wink:

Cazzo Super Veloce schreef:
Woningcrisis is hoofdzakelijk veroorzaakt door lage rente en daar gaat Mark niet over.


Hoe zit het met de € 106.671. die ouders hun kinderen mogen schenken bij het kopen van een huis :?:

Deze schenking wordt vaak (of zelfs over het algemeen) gebruikt om (dik) over de vraagprijs te bieden. Wij maken het van dichtbij mee dat woningen die te koop staan voor € 250.000,- voor € 350.000 :!: :!: verkocht worden.
Ouders vinden het dan maar zielig dat hun kinderen al de zoveelste keer een huis mis hebben gelopen ... en gooien er dan maar even een flinke bult geld tegenaan om te zorgen dat ze "deze keer wél" de hoogste bieder zijn :|


06 aug 2022 15:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
NordRack2 schreef:
Vleermuizen zijn beschermd.
Ik zou een paar vleermuishuisjes ophangen als ze bij jou wonen.
Afbeelding
Ik heb ze ook en ze zijn bewoond :thumleft:

Het hele huis is hier een vleermuizenkast, ook zonder lijnolie :mrgreen:
Vliegen regelmatig binnen rond, op zolder en op de deel. Minstens 3 verschillende soorten. Toch nog heel veel muggen :-(
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 aug 2022 17:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 540 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.