Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 9:04



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
De beurs 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht De beurs
Blijkbaar is er nog geen beurs draadje en in de bitcoin draad begint het nogal af te wijken naar de beurs.
En ik vind het wel allemaal heel interessant klinken, dus zou ik graag een apart topic hebben voor de beurs om het wat bij elkaar te houden.

Ewout schreef:
Kheldar schreef:
Ewout schreef:
Crypto is overigens maar een zeer klein deel van mijn portefeuille. Als alles in rook op gaat eet ik er geen boterham minder om. :wink:


Ok … gelukkig maar, want wat aandelenmarkten, bv AEX, betreft gaan we in 2022 lager dan de 2020 low.


Ik deel overigens je mening dat we wat betreft de beurzen/indexen dit jaar een correctie gaan zien. Dit is alleen niet op basis van cirkels etc.
Aanstaande woensdag 20:00 uur rentebesluit FED. Blijven ze bij hun verhaal van taperen, renteverhogingen en afbouwen balans (iets wat de economie momenteel m.i. niet zal trekken) dan kan dit al snel zijn. Zwakken ze hun eerdere verhaal af dan zullen mogelijk de beurzen (tijdelijk?) nog wat stijgen. De inflatie gaat dan zeer waarschijnlijk langer hoog blijven. Iets waar ik op anticipeer. Mogelijk gaat de AEX morgen al de steun bij 750 testen. We gaan het zien.
De oplopende spanningen in Oekraïne kunnen uiteraard ook de boel beïnvloeden.

Ik geloof alleen niet in dat cirkel/cijfertjes verhaal. Ik denk dat je een toevallig verband ziet maar ik kan het mis hebben. :wink:


Wat doen jullie in zo'n situaties dan met jullie vermogen als je een (grote?) crash verwacht?
Mijn grootste deel zit in ETF en dat gaat momenteel wel goed.
Maar het gaat precies ook wel een beetje té goed, dus ik vrees ook wel dat er eens een correctie zit aan te komen.


23 jan 2022 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: De beurs
Citaat:
Wat doen jullie in zo'n situaties dan met jullie vermogen als je een (grote?) crash verwacht?


Nou, ik ben een aandeelHOUDER, dus ik houd mijn aandelen.
Als er wat geld overschiet, koop ik zo goed mogelijk geïnformeerd iets bij en vervolgens laat ik die aandelen staan waar ze staan, jarenlang (serieus: decennialang).
Mijn rendementen zouden misschien beter kunnen, maar ik ben heel tevreden met wat ik behaal aan rendement.
Groot voordeel van mijn aanpak: rust. Ik maak mij dus niet druk om de dagelijkse op en neer gang.


23 jan 2022 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: De beurs
Dat is beleggen.
Veel mensen beleggen niet, maar speculeren.


24 jan 2022 7:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: De beurs
Dat zie ik als een compliment, dankjewel!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


24 jan 2022 7:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: De beurs
Iig je niet laten ‘lijden’ door kortetermijn gebeurtenissen….kortom, rust en lange termijn.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 jan 2022 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: De beurs
Een correctie is geen beurskrach….

Als je je zogen maakt, kun je verschillende dingen doen waaronder:
- deel portefeuille verkopen
- als je in de opbouwfase zit (dus kopen nooit verkopen) kun je wachten met kopen. Daarmee creeer je de mogelijkheid om op een (hopelijk) lager prijsniveau in te stappen. Je loopt het risico dat dit lagere prijsniveau nooit komt, daar profiteer je echter van met de stukken die je hebt.
- een putoptie kopen als bescherming voor het prijsniveau van (een deel van ) de stukkende je hebt
- gewoon je strategie blijven volgen en doorgaan met aankopen….


Statistieken lijken erop te wijzen dat de laatste optie de beste optie is.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 jan 2022 9:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: De beurs
Nicolò schreef:
Citaat:
Wat doen jullie in zo'n situaties dan met jullie vermogen als je een (grote?) crash verwacht?


Nou, ik ben een aandeelHOUDER, dus ik houd mijn aandelen.
Als er wat geld overschiet, koop ik zo goed mogelijk geïnformeerd iets bij en vervolgens laat ik die aandelen staan waar ze staan, jarenlang (serieus: decennialang).
Mijn rendementen zouden misschien beter kunnen, maar ik ben heel tevreden met wat ik behaal aan rendement.
Groot voordeel van mijn aanpak: rust. Ik maak mij dus niet druk om de dagelijkse op en neer gang.



Mensen denken altijd dat het om rendement gaat, maar het gaat eigenlijk om de verhouding tussen rendement en risico. Je wilt het rendement hebben wat hoort bij het risico wat je loopt, liefst meer natuurlijk maar dat is lastig. Hoger risico = meer (verwacht) rendement als je het goed doet.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 jan 2022 9:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
Ik zit er eigenlijk in voor de lange termijn, vandaar dat mijn grootste deel ook in accumulerende ETF's zit.
Maar ik was vooral benieuwd of jullie bepaalde maatregelen nemen als er bijna zeker een correctie of erger zit aan te komen.
Tot nu toe heb ik niets gedaan, ook niet vorig jaar jammer genoeg. Want anders had ik een mooie winst van 30% kunnen halen als ik in de corona crisis bijgekocht had :D


24 jan 2022 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: De beurs
Ben erg benieuwd welke ETF je dan hebt ? immer een ETF is niets anders als een mandje aandelen of index
dus die bewegen net zo hard mee. Accumulerde ETF's herbeleggen het dividend in de ETF , maar dit zou je ook zelf kunnen doen
of investeren in een derde ETF ter spreiding .
Voor particulieren .. stap in een goed fonds voor de lange termijn .. hedgen met opties werkt alleen goed als je constant je delta's aanpast anders
geef je weg wat je verdient aan de premie..
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


24 jan 2022 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
1985 Porsche 911 Carrera 3.2 coupe
Hoeksche Waard
Bericht Re: De beurs
Als je een correctie of crash verwacht kan je Put Opties op de AEX kopen.
Hiermee zijn bij een dalende beurs mooie winsten te behalen.
Veel professionele beleggers gebruiken Put Opties om zich te verzekeren tegen een koersdaling van de AEX.
Afhankelijk van de grootte van de portefeuille bepalen deze 'profs' hoeveel Put Opties en welke looptijd ze nodig hebben om de verwachte koersdaling op te vangen.
Hou er wel rekening mee dat deze Put Opties waardeloos worden als de koersen verder stijgen i.p.v. dalen.


24 jan 2022 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
harryv8 schreef:
Ben erg benieuwd welke ETF je dan hebt ? immer een ETF is niets anders als een mandje aandelen of index
dus die bewegen net zo hard mee. Accumulerde ETF's herbeleggen het dividend in de ETF , maar dit zou je ook zelf kunnen doen
of investeren in een derde ETF ter spreiding

S&P 500 en IWDA. Kan je niet echt fout mee gaan.
En accumulerend omdat ik geen zin heb om dat geld telkens te gaan herbeleggen.


24 jan 2022 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: De beurs
S&P 500 is dit jaar…toch al 10% lager.. zou mij veels te passief
Zijn.. net als een indextracker. Zijn er wel andere mogelijkheden..of je
Gaat beleggen met een horizon van 20 jaar. Maar ik handel als actief belegger
en doe het dus op een andere manier. Jarenlang een fund gerund, nu voor eigen
Rekening. Werk van de Beursvloer op Beursplein 5, altijd welkom om een kijkje te
Komen nemen.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


24 jan 2022 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: De beurs
Het is maar een rimpeling :wink:
_________________________________________
Got coffee?


25 jan 2022 13:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
harryv8 schreef:
S&P 500 is dit jaar…toch al 10% lager..

Ja alles is nu wel gezakt, S&P 500 is hier zeker geen apart geval :)
En ik beleg idd op zeer lange termijn.


26 jan 2022 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Voorspellinkje? S&P tegen tweede helft maart uiterlijk begin april rond de 2300-2400 of zelfs lager. Idem scenario voor de andere indexen. Misschien tot volgende week/begin februari nog wat omhoog. Maar daarna hard naar beneden.

Als ik dan aandeelHOUDER zou zijn dan zou ik als bescherming toch een paar mooie Puts aanschaffen om de eventuele schade bij een crash te beperken.


26 jan 2022 1:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: De beurs
Gewoon rustig blijven zitten, trekt vanzelf weer aan, is misschien tijdelijk te hoog geweest en wordt gecorrigeerd.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 jan 2022 7:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: De beurs
Kheldar schreef:
Voorspellinkje? S&P tegen tweede helft maart uiterlijk begin april rond de 2300-2400 of zelfs lager. Idem scenario voor de andere indexen. Misschien tot volgende week/begin februari nog wat omhoog. Maar daarna hard naar beneden.

Als ik dan aandeelHOUDER zou zijn dan zou ik als bescherming toch een paar mooie Puts aanschaffen om de eventuele schade bij een crash te beperken.

Dus jij weet hoe het verder gaat in Oekraine? Of de Fed vandaag renteverhogingen aankondigt en zo ja hoe veel, hoe hoog? Wat de cijfers van alle bedrijven zullen laten zien die in de komende weken zullen worden gepubliceerd? Hoe het verder gaat met Corona? Om maar even wat factoren te noemen.

Zomaar wat roepen, daar heeft niemand wat aan. En laat die graancirkels nou maar gewoon liggen.


26 jan 2022 8:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
Ik zie het nog even aan vooraleer ik nog wat extra geld in de beurs pomp.
Hopelijk ben ik niet weer te laat, in de corona crisis te lang getwijfeld en uiteindelijk de boot gemist :cry:
Maar wat ik nu al op de beurs staan heb, blijft er op staan.


26 jan 2022 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De beurs
Mijn "aandelen" bestaan uit ongeveer 900 flessen wijn. Geen idee wat de toekomst brengt maar kan het altijd nog wegslurpen.


26 jan 2022 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: De beurs
Of je het kan opslurpen hangt natuurlijk ook van jouw beleggingshorizon af. :wink:
Niet veel wijn kan tegenwoordig nog echt lang liggen.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 jan 2022 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
De flessen van Arjan grotendeels wel schat ik zo in. :idea:


26 jan 2022 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De beurs
De enige aandelen die ik heb zijn in mijn eigen bedrijf. En die gaan wel lekker moet ik zeggen :ba:
Verder ben ik te lui om te beleggen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 jan 2022 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De beurs
Nicolò schreef:
Of je het kan opslurpen hangt natuurlijk ook van jouw beleggingshorizon af. :wink:
Niet veel wijn kan tegenwoordig nog echt lang liggen.


Net andersom...

Veel wijnen zijn eerder op dronk maar behouden wel hun bewaarpotentieel. Verder zijn er meer en meer witte wijnen die een langer bewaarpotentieel hebben.


26 jan 2022 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
Bij mij in de kelder halen ze de uiterste bewaardatum doorgaans bij lange na niet. :drunken: :mrgreen:

Wat betreft de FED vanavond zou mijn gok zijn enige afzwakking van het eerdere verhaal van Powell. In tegenstelling tot wat sommige analisten gisteren schreven. De groei van de Amerikaanse economie is min of meer tot stilstand gekomen. Extra renteverhogingen/taperen en het verkleinen van de balans zou de Amerikaanse economie in een recessie kunnen doen belanden.


26 jan 2022 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Enguess schreef:
Kheldar schreef:
Voorspellinkje? S&P tegen tweede helft maart uiterlijk begin april rond de 2300-2400 of zelfs lager. Idem scenario voor de andere indexen. Misschien tot volgende week/begin februari nog wat omhoog. Maar daarna hard naar beneden.

Als ik dan aandeelHOUDER zou zijn dan zou ik als bescherming toch een paar mooie Puts aanschaffen om de eventuele schade bij een crash te beperken.

Dus jij weet hoe het verder gaat in Oekraine? Of de Fed vandaag renteverhogingen aankondigt en zo ja hoe veel, hoe hoog? Wat de cijfers van alle bedrijven zullen laten zien die in de komende weken zullen worden gepubliceerd? Hoe het verder gaat met Corona? Om maar even wat factoren te noemen.

Zomaar wat roepen, daar heeft niemand wat aan. En laat die graancirkels nou maar gewoon liggen.



Iedereen roept hier toch maar wat? Harry, Nicolo … etc. Allemaal zonder te weten wat de toekomst brengt. Dan mag ik dat toch ook doen zonder verdere onderbouwing?

Maar goed … even om bij na te denken.

Als de FED doorgaat en maar iets te ver gaat met rate hikes, en eventueel Quantitative Tightening. Dan crasht Tech en volgt de rest, net zo laag tot ze de FED dwingen om de geldkraan weer open te zetten. Met Hyperinflatie tot gevolg. Hoe laag dat gaat zijn … tsjaaa. Dat weet niemand. De 'markt' verwacht dat dat net zoals in 2018 vrij snel zal zijn. Maar misschien hebben ze het deze ene keer toch slecht ingeschat!

Als de FED nu of wat later (zoals hierboven) terugkomt van rate hikes … dan blijft inflatie veel langer hoog schat ik, met gevaar voor hyperinflatie. Dan crashen de aandelen alsnog want dan switched iedereen naar inflatiebestendige assets.

Met de dalingen zoals die van Netflix, Docusign, etc in het achterhoofd kan het opeens heel hard gaan. Als je dan ook nog eens beseft dat 5-6 bedrijven meer dan de helft van de index bepalen en dat die nog niet of nauwelijks gedaald zijn… dan zit er best nog een hoop downside in.

Ik zal verder maar niks zeggen over cycles en cirkels ;) Maar ik ga in ieder geval wel goed opletten tegen eind maart begin april.

Afbeelding


26 jan 2022 16:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.