Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:02



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
De beurs 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De beurs
dobbelsteen schreef:
En ik beleg idd op zeer lange termijn.


Ik ben een buy and hold belegger, sommige aandelen heb ik al 25+ jaar. Een aantal geven intussen op jaarbasis een hoger dividendbedrag dan ik oorspronkelijk heb betaald voor de aandelen an sich.

Je woont in België : kijk zeker eens naar de mooie familiale holdings die ons land heeft, AvH, Bois Sauvage, Brederode, GBL, Sofina en zo zijn er nog. Hebben een sterk track record qua stijgende dividenden over decennia heen. Van GIMV en QfG zou ik momenteel afblijven, ook al heb ik ze zelf al jaren in portefeuille.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


26 jan 2022 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Enguess schreef:
Kheldar schreef:
Voorspellinkje? S&P tegen tweede helft maart uiterlijk begin april rond de 2300-2400 of zelfs lager. Idem scenario voor de andere indexen. Misschien tot volgende week/begin februari nog wat omhoog. Maar daarna hard naar beneden.

Als ik dan aandeelHOUDER zou zijn dan zou ik als bescherming toch een paar mooie Puts aanschaffen om de eventuele schade bij een crash te beperken.

Dus jij weet hoe het verder gaat in Oekraine?

Zomaar wat roepen, daar heeft niemand wat aan. En laat die graancirkels nou maar gewoon liggen.


Spannend maakt meneer Putin het wel …

Zomaar wat roepen over graancirkels? Wist je al dat Ukraine één van de grootste graanproducenten ter wereld is? Plek genoeg voor graancirkels lijkt me! ;)

Als je brood over een paar maanden 7 keer zo duur is dan weet je alvast de oorzaak. Nee, niet de cirkels!


12 feb 2022 0:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
Ik heb in de loop van vorig jaar een flink deel van mijn portefeuille verschoven naar goud/zilver/mijnen en zoekers ivm met oplopende inflatie en geopolitieke spanningen.
Na de persconferentie gisteren schoot de goudprijs omhoog. Ben benieuwd hoe e.e.a. de komende maanden verloopt.

Interessant was ook om te zien dat crypto blijkbaar niet als veilige haven gezien wordt.


12 feb 2022 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: De beurs
Crypto begint steeds meer in de pas te lopen met tech.


12 feb 2022 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Ewout schreef:
Ik heb in de loop van vorig jaar een flink deel van mijn portefeuille verschoven naar goud/zilver/mijnen en zoekers ivm met oplopende inflatie en geopolitieke spanningen.
Na de persconferentie gisteren schoot de goudprijs omhoog. Ben benieuwd hoe e.e.a. de komende maanden verloopt.

Interessant was ook om te zien dat crypto blijkbaar niet als veilige haven gezien wordt.


Je klinkt als een echte beursman ;)


12 feb 2022 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Kheldar schreef:
Voorspellinkje? S&P tegen tweede helft maart uiterlijk begin april rond de 2300-2400 of zelfs lager. Idem scenario voor de andere indexen. Misschien tot volgende week/begin februari nog wat omhoog. Maar daarna hard naar beneden.


Wordt het al wat? Duurt nog even tot maart! En de zogenaamde analysten maar roepen ‘BTFD!’

Dat Putin wel wil aanvallen wisten we eigenlijk gewoon al. Die denkt namelijk dat hij Djenghis Khan is. En hij kan ook cirkels/cycles tellen.


20 feb 2022 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: De beurs
Al die beursgoeroes, die kunnen achter altijd precies uitleggen waarom het toch anders is gelopen. Alles wat
je op korte termijn doet of veranderd is gewoon speculatie, tegen het gokken aan, en ja ik beleg ook, en alles staat al 25
jaar vast, en ook door diepe dalen gegaan maar toch weer bijgetrokken, maar
ja ze zeggen ook “never sell …..”…. zelfs het dividend trekt weer aan…..
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


20 feb 2022 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Ja … het was super simpel de laatste 89 jaar bull run. Weet dat met-50% van de laatste toppen we enkel maar een normale correctie hebben gehad. Dan zijn we nog niet eens aan een bear-market begonnen. Maar zoals gezegd het zijn gewoon cycles van low 1932 naar high 1932+90

Of aex van 1987 low naar 2021 high. Even kijken wat er in het midden ligt … oh 449,15 bijna 450 ;)


20 feb 2022 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: De beurs
ik zou zeggen google ff op beurs gorilla Jacko, die veegt telkenmale de vloer aan met al
die beursgoeroes
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 feb 2022 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Enguess schreef:
Dus jij weet hoe het verder gaat in Oekraine? Of de Fed vandaag renteverhogingen aankondigt en zo ja hoe veel, hoe hoog? Wat de cijfers van alle bedrijven zullen laten zien die in de komende weken zullen worden gepubliceerd? Hoe het verder gaat met Corona? Om maar even wat factoren te noemen.



En? Rijden de russische tanks al cirkels in de Oekraiense graanvelden?

Weet je nog? Dat je op 9 januari op moest opletten voor paniek? We zijn nu 45 dagen verder. Cirkels/cycles 45/90/180/270/360.

Citaat:
Zomaar wat roepen, daar heeft niemand wat aan. En laat die graancirkels nou maar gewoon liggen.


“When the whole world is running towards a cliff, he who is running in the opposite direction appears to have lost his mind.” ― C. S. Lewis.


23 feb 2022 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: De beurs
Kheldar schreef:
En? Rijden de russische tanks al cirkels in de Oekraiense graanvelden?

Inmiddels wel, ja :-(
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


24 feb 2022 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Minimaal -50% vanaf de top ergens half maart, begin april had ik gezegd?
-50% is een logische voor mij. Maar kan -30% (daar zijn we al bijna) of zelfs -60% zijn. Tijd is belangrijker dan prijs.
Tijdelijke bodem. Want we gaan later dit jaar nog lager dan de Maart 2020 bodem.

En nu begint iedereen wakker te worden?

Enguess ... wanneer heeft Putin de onafhankelijkheid van Oost-Oekraine erkend.
22 februari ... dat stond zelfs op voorhand vast! Vanaf 2014

Een must see voor iedereen die wil begrijpen waarover dit gaat en wat er voor Putin/Rusland op het spel staat.
https://youtu.be/JrMiSQAGOS4

En dan hoor ik Mevr. von der Leyen zeggen dat Oekraine bij de EU mag :shock:

"Those that fail to learn from history, are doomed to repeat it."
- Winston Churchill -


04 maart 2022 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: De beurs
We dwalen af….


04 maart 2022 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De beurs
nu nog een juist instapmomentje kiezen.....
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 maart 2022 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: De beurs
Kheldar schreef:
Blablabla

Gefeliciteerd. Het was natuurlijk sterker geweest als je de onderbouwing vooraf had aangegeven ipv achteraf.
Maar goed.
Ik hoop voor jou dat je dit keer niet aleen hebt drooggeneukt (zoals met BTC) maar dat je echte posities hebt ingenomen. Dan zit je goed.

Off topic: afschuwelijk drama voor Ukraine en Europa.


04 maart 2022 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Enguess schreef:
Kheldar schreef:
Blablabla

Het was natuurlijk sterker geweest als je de onderbouwing vooraf had aangegeven ipv achteraf.


Ja, sorry dat ik in mijn post van 26.01.2022 het onmenselijke-drama dat zich nu ontvouwt mij niet vooraf heb kunnen voorstellen!
Soms weet je dat er beurspaniek/crash er aankomt maar weet je niet wat de trigger gaat zijn. Vanaf begin februari begon het natuurlijk wel duidelijker te worden dat er een geopolitieke conflict aankomt. Maar deze tragedie, nee geen normaal mens kan dat vooraf zomaar zeggen.

Ik wilde alleen maar de context schetsen want het gaat belangijk zijn voor de beurs. Zolang we onze fouten die tot deze Ukraine crisis geleid hebben niet gaan inzien zie ik het somber tegemoet. Voor Putin is het 'whatever it takes'. En als Powell niet gaat roepen 'whatever it takes' dan is de chaos compleet.

Wat de bewoording 'drooggeneukt' daar nu weer bij komt doen weet ik niet precies. Die is volledig voor jouw rekening. Ik zie het maar als een uiting van frustratie.


04 maart 2022 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
Begin april komt er één van mijn pandjes te koop. Als e.e.a. een beetje vlot afgehandeld wordt heb ik straks op tijd wat cash liggen om de ETF's die ik vorig jaar van de hand gedaan heb voor een veel lager bedrag weer in te kopen.
Goud/zilver/mijnen en zoekers beginnen het steeds beter te doen. Tot nu toe levert die hoge inflatie behoorlijk geld op.


05 maart 2022 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
outletvalve schreef:
nu nog een juist instapmomentje kiezen.....

Ik heb geen flauw idee wanneer een goed instapmoment zou zijn.


07 maart 2022 8:46
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De beurs
Het enige dat vast staan is dat er altijd een betere instapmoment zijn. :popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 maart 2022 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De beurs
Idd, op het absolute dalpunt instappen is echt wel de lotto winnen.
Maar ik ben benieuwd of het nu nog diep zal zakken of niet.
Instappen op -10% is mooi, maar als het de maand daarna nog zakt naar -30% is het wel jammer :lol:


07 maart 2022 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
Het hangt ook af van het verloop in Oekraïne. Verder was alles eind vorig jaar te hoog gewaardeerd.
De inflatie gaat echter nog lang hoog blijven.
Ik ga mijn extra geld straks gespreid investeren zowel in tijd als in assets. Dat filtert de hoogte-en dieptepunten er deels uit.


07 maart 2022 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: De beurs
Als Kiev morgen valt dan kan het hard gaan. Maar er blijft ook veel onzekerheid in de markt... Vix nog steeds boven 33
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 maart 2022 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De beurs
Enguess … heb je mee cirkels geteld? 2 om precies te zijn 2x360=720. Tel eens 720 dagen vanaf de AEX low in maart 2020 en dan eens kijken wat er daar gebeurde. Oh, een bodem gevolgd met bijna 10% stijging. Toevallig! En bijna 180 punten vanaf de top (hey halve cirkel, ook toevallig) Oh ja en 720 is 5x144. Altijd tellen toch met 7 en 144 toch?

Benieuwd of we die 720 nog halen voor de grand finale begint! ;)


21 maart 2022 9:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De beurs
maar moet ik nou kopen of juist heel snel verkopen? :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 maart 2022 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De beurs
Als de zwaluwen hoog vliegen zou ik mijn geld nog even in mijn zak houden. :mrgreen:


21 maart 2022 15:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.