Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:57



Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auto kopen in Belgie 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Thefrits schreef:
Niet te veel schrik hebben. In Belgie is gebruikelijk dat de plaat terug wordt gestuurd voor géén wegentax te betalen.
Niet zo simpel als effe "schorsen". Lukt alleen met terug sturen van de achterste nummerplaat.
Ik zou wél zeker het koopcontract op de naam laten zetten van de rechtmatige eigenaar (verkoper) en een kopie dan van
legitimatie willen zien zodat je de handtekening kunt "controleren" .

Maar als die carpass van 2015 is, heeft die auto in 6/7 jaar geen enkele bandencentrale, garage, keuringsstation gezien? Want dat zijn toch de locaties waar je kmstand worden opgeschreven voor toe te voegen aan de carpass?

@meer
Is die auto specifiek bedoeld voor export? Als in, mag een Belg die auto kopen?
Want dan zijn er wat meer regeltjes aan verbonden en als die verkoper die regeltjes niet wilt hebben, kan die uitsluitend voor export verkopen.
Een zaakje dat ik persoonlijk niet erg zou vertrouwen als er geen sterk verhaal aan hangt.
Wil je de wagen dan toch, dan zou ik ook een correcte prijs er voor betalen (een heel lage dus).


03 feb 2022 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Wat de overige landgenoten (BE) zeggen, ik zou hard weglopen van dergelijk schimmig gedoe.

Als de prijs erg laag is / een stuk minder dan marktconform en dat je interesse heeft gewekt, zou ik me altijd afvragen waarom dat zo is.
Tijdje geleden was hier het verhaal van een niet al te snuggere profvoetballer (tautologie :D ) met gokschulden of iets dgl. die er niet beter op had gevonden dan zijn lease auto van de club te (proberen) verpatsen :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


03 feb 2022 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Het komt mij allemaal erg vreemd over.
Ik denk dat ik deze had laten staan en de zoektocht naar een ander mooi exemplaar had ingezet.
_________________________________________
vroem vroem.......


03 feb 2022 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Mijn ex "zakenpartner" deed krak hetzelfde. Mijn (of toch die van de firma) net nieuw geleasde T5 in beslag laten nemen door een advocaat, en dan die camionette verkocht aan een vriend van hem. Toen ik dan vroeg of hij dat zelf niet erg vond dat hij iedereen in zijn naaste omgeving maar BLEEF in 't zak zetten antwoordde hij: "Ik had geld nodig". Et voila. Klaar. Wat kon hij anders?
Voor sommige mensen is 't leven simpel.
Er bleken uiteindelijk +20 schuldeisers te zijn, om een goeie 300k, en de leasefirma stond er ook nog tussen, dus zo'n mannen komen daar gewoon mee weg. Uiteindelijk heeft hij via schuldbemiddeling 30k moeten terug betalen, dus zo'n 10% van zijn totale schuldenpot. Blijft ondertussen wel de grote sier maken op diverse Porsche gelegenheden en zusterfora...
Wij zijn de dommeriken.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 feb 2022 13:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Én vergeet de AKK niet voordat je de koop sluit :idea:


03 feb 2022 13:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Omg. Aalsmeer
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
dobbelsteen schreef:
@meer
Is die auto specifiek bedoeld voor export? Als in, mag een Belg die auto kopen?
Want dan zijn er wat meer regeltjes aan verbonden en als die verkoper die regeltjes niet wilt hebben, kan die uitsluitend voor export verkopen.
Een zaakje dat ik persoonlijk niet erg zou vertrouwen als er geen sterk verhaal aan hangt.
Wil je de wagen dan toch, dan zou ik ook een correcte prijs er voor betalen (een heel lage dus).


De auto staat gewoon in Belgie te koop en is volgens mij niet specifiek voor export. Prijs is redelijk markt conform. Zeker niet goedkoop maar ook zeker niet te duur. Heb een bevriende automonteur meegenomen, en auto lijkt in orde. Auto ook uitgelezen met computer en ook daar geen bijzonderheden gevonden behalve een storing in de Airbags. Na reset kwam probleem weer terug. Zit zelf in de electronica dus dat durf ik nog wel aan. Km. stand kan niet gecontroleerd worden met de computer, maar vermoed dat deze klopt. Maar voor evt. verkoop over paar jaar wil ik graag een kloppende CarPass. Volgens mij kan je de carpass pas opvragen als de auto fysiek naar de garage gaat. Een carpass document kost dan iets van EUR 10,-- De verkoper vraag mij nu EUR 300 extra te betalen om dit te regelen, maar dan komt er wel gelijk een verkoopkeuring bij. Wat mij betreft prima, behalve dat hij dan een voorschot wil van het aankoopbedrag. Mijn idee is dan ook om niet meer dan EUR 300,-- te betalen als voorschot. Heb ik ook gelijk een soort AKK.

joris_h schreef:
Als ervaringsdeskundige met het importeren van een auto uit België kan ik bevestigen dat, conform wat Thefrits zei, je geen carpass nodig hebt voor import naar Nederland. Slechts alle kentekenpapieren.


https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/car-pass Hierin staat toch dat een CarPass nodig is voor verkoop aan buitenlander. Hoewel ik denk dat je gelijk hebt, vind ik het toch wel prettig als er een sluitende km. historie bij de auto zit. De auto heeft nu 64K gelopen en de boekjes zijn ingevuld tot 42K. Echter dat was wel in 2015. Daarna is het onderhoud zelf gedaan door bevriende garage. En ook niet meer dan 22K gereden, wat mijns inziens wel klopt omdat de wagen in de winter geschorst is.

We gaan het zien... en voor mij is dit gewoon hobby, ben geen snelle handelaar en ga zeker niet over 1 nacht ijs. Weet dat er nog genoeg te koop zijn. Hoewel van dit specifieke exemplaar er maar 2500 geproduceerd zijn... (teaser... :popcorn: )

Allen dank voor jullie input, wordt zeer gewaardeerd!


03 feb 2022 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto kopen in Belgie
Ben benieuwd hoe gaat aflopen!

Als je laat keuren zou ik dat bij een Porsche centrum laten doen, kunnen ze je ook gelijk vertellen of de auto “eerlijk” is, en wat er met die airbags aan de hand is…….

Overigens zou niet sluitend onderhoud (in het boekje) je nog wel eens kunnen opbreken bij verkoop van de auto.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 feb 2022 9:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.