Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:52



Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche Boxster S 986 - schaalmodel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Dan wel een heel goed oefening (:


09 dec 2022 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Hier een kort filmpje hoe het er uit ziet in 3D
https://youtu.be/eA3F2YfhEa0

Morgen eens kijken hoe het printen lukt. #fingerscrossed
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


09 dec 2022 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Deathtrap schreef:
Maar ik heb ook nog een 1:12 liggen... voor ooit.
Afbeelding
Alleen de prijzen voor die modellen zijn inmiddels zo afzichtelijk hoog geworden. Vele honderden euro's.


Toevallig zag ik precies deze doos in een etalage in Dusseldorf, kost 99 Euro voor iemand die het nog zoekt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 dec 2022 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
outletvalve schreef:
Toevallig zag ik precies deze doos in een etalage in Dusseldorf, kost 99 Euro voor iemand die het nog zoekt.

Voor dat geld kun je hem prima kopen.

Maar goed. Ik ben het weekend en de afgelopen dagen flink aan het stoeien geweest met mijn remschijven. Ik kreeg ze er maar niet goed uit, alle gaten waren verdwenen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal jullie niet overspoelen met 3D techniek, maar na lang zoeken, kreeg ik van iemand een tip om het model in een andere modus te bekijken en toen zag ik ineens een hoop rood
Afbeelding

En rood = fout. Om precies te zijn, betekent dat, dat je naar de binnenkant kijkt.
Die staafjes moeten uit eindelijk gaten worden en ik wil daar dus de buitenkant zien. Al met al de zaak even "omdraaien" en dan zou het wel moeten lukken.

Dit was het resultaat
Afbeelding
Nog niet ideaal, maar nu is mijn 3D bestand technisch goed. Nog wat spelen met de grootte en wat print instellingen en nog eens proberen. We zijn op de goede weg.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


15 dec 2022 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Mooi die gedrevenheid het voor elkaar te krijgen
Wordt vast vervolgd


15 dec 2022 20:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Deathtrap schreef:
Nog niet ideaal, maar nu is mijn 3D bestand technisch goed. Nog wat spelen met de grootte en wat print instellingen en nog eens proberen. We zijn op de goede weg.

Beetje Hollandse vraag wellicht, maar wat kost zo'n proefje met remschijven op de 3D printer nou? Even los van al jouw uren en de aanschaf van de printer. Dus puur aan materiaal?
Ik vind het overigens nog steeds tovenarij.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 dec 2022 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Totaal verwaarloosbaar aan materiaal kosten. Bij het slicen kan je zien hoeveel meter je gaat verbruiken en dat vertaalt dan naar dubbeltjes voor zoiets kleins. Maar een goede printer en goede nozzles etc….. dat kan duur zijn…..
:cry:
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


16 dec 2022 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
En het programmeren/tekenen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 dec 2022 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
horn schreef:
Beetje Hollandse vraag wellicht, maar wat kost zo'n proefje met remschijven op de 3D printer nou?

Heheh... ik zou de kosten eens moeten invoeren in de software. Zoals aangegeven krijg je dan een mooie inschatting te zien.
De UV kunsthars is in de afgelopen jaren heel veel goedkoper geworden met de enorme concurentie die er momenteel is. Een 1kg standaard resin kost 35,-. Ik ga denk ik wel weer terug naar een wat duurdere omdat die nog wat mooiere prints oplevert.

Ik denk dat ik met de projects voor deze schijven een 3,50 tot 4,50 heb geexperimenteerd. Dat is relatief veel, maar ik moest al mijn software instellingen opnieuw 'uitvinden' omdat ik een nieuwe laptop heb en deze specifieke instellingen was vergeten op te slaan en over te zetten #facepalm :bang: Daarnaast print ik steeds meerdere schijfjes, omdat er van nature bij kleine onderdeeltjes gewoon wel eens een misprint tussen zit. Dus ik verhoog mijn kansen op succes door wat duplicaatjes te maken.

Ik heb wel wat faaltjes bewaard tot en met de juiste print:
Afbeelding

En dit is dan het exemplaar zoals ik het wil gaan gebruiken. 13.4mm in diameter. Nog een beetje schoonmaken en dan in de primer.
Afbeelding

Hier de laatste kiekjes van de 3D tekeningen. Eerst de kleine schijf en daarna de grote van 14.8mm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze laatste probeer ik vandaag te printen om te zien of die ook werkt. Daarna plaats ik beide online voor de rest van de wereld. :D

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 dec 2022 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Aha, je hebt een resin printer. Dat had ik niet door. Dan kan je ook veel mooiere oppervlaktes al krijgen dan mijn filament printer. Ik heb begrepen dar het ook veel sneller gaat. Heb toevallig net dit weekend voor dochter lief een black panther zitten printen in drie delen, meer dan 20 uur! Leuk die updates van je. Dank!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


19 dec 2022 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Vandaag eindelijk de stap kunnen maken dat ik al zo lang wilde... het spuiten van de wielophanging

Eerst alles in de grondverf
Afbeelding

Daarna de verschillende kleuren: Alclad Aluminium, Duraluminium, RVS en Zero Paints Guards Red
Afbeelding

En nu ligt het er zo bij. Nog enkele details schilderen en dan klaar om in elkaar te zetten.
Afbeelding
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


07 jan 2023 21:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Geweldig nu nog iemand vinden die er in kan rijden (:


08 jan 2023 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Nou... ik moet eerlijk zijn... ik ben nog nooit zo dicht bij geweest om mijn maatje 45 op dit model te zetten, ondersteunt met mijn volledige gewicht. Maar ik heb besloten om dat dan toch maar niet te doen en te accepteren dat dit model niet is wat ik ervan had gehoopt.

De wielophanging is het net niet en de deuren al helemaal niet. Heb ik er iets van geleerd? ZEKER! En ik ga in de toekomst zeker nog een poging wagen, maar ik had gehoopd dit model een keer naar de Scale Model Challenge te nemen en dat gaat zeker niet gebeuren. Zoals ik al zo vaak heb gezegd, dit was een beetje en studie model en ik moet me er bij neerleggen dat dat ook af te zien is.

Genoeg gejankt... want met een stapje terug is het model eigenlijk nog steeds wel leuk. Ik ben momenteel bezig de verschillende onderdelen te plaatsen zodat we langzaam naar het eind kunnen werken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb 1 deur die te openen is. Die andere krijg ik niet lekker werkend en ga ik met een drupje PVA dichtljmen.

Daarnaast ben ik bezig om enkele decals te laten maken. Ik zou graag decals op de remklauwen hebben. Deze zijn in de modelbouw wereld heel zeldzaam, maar ik vind het zo'n cool detail dat we dat zo eens gaan proberen. Ik heb inmiddels een proefdrukje gezien en heb akkoord gegeven op een velletje decals.
Afbeelding
Afbeelding

Op naar de volgende stapjes, waaronder het spuiten van de zware kaders rond en het plaatsen van de voorruit. Ook de lampglazen zullen dan spoedig volgen.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 jan 2023 14:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Zo zie je maar. Je hebt mij geinspireerd om een Panamera model te maken van Revell en heb dat een stuk minder nauwkeurig gedaan dan jij het doet. Jouw detail niveau is echt een grote stap verder dan mijn detail niveau.

Ik vind het prachtig hoe je het doet dus ik ben blij dat je je schoen er niet op gezet hebt.
Afbeelding
Afbeelding


19 jan 2023 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
:cheers:
Leuk! Fijn om te zien dat er meerdere mensen zijn die zo nu en dan een model maken.
En het niveau... als je er maar plezier in hebt. Ik heb nog nooit aan een wedstrijd meegedaan (zou wel eens een gokje willen wagen), maar het gaat mij om plezier van het bouwen en die blik in de vitrinekast zo nu en dan.

Daarnaast moet ik zeggen, dat model ziet er best goed uit. Die nieuwe Revell modellen zijn gelukkig ook 100x beter dan die van vroegah.
Bedankt voor het delen. :thumleft:
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 jan 2023 16:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ik heb wel geleerd dat ik de delen voortaan met secondelijm in elkaar zet. Paar druppels in een alufolie en dan met een prikkertje de lijm aanbrengen. De plasticlijm die ik nu gebruikt heb beet zich nogal in de verf in. Ook op de glasdelen was het niet echt fijn


19 jan 2023 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Hahaha... ik zal hier geen modelbouwforum starten, ik nodig je graag uit op ModelBrouwers ;) maar ik heb inderdaad hier 4 soorten lijm staan, met nog een paar andere opties achter de hand als het nodig is. Het zijn inderdaad typische dingen waar je tegen aan loopt. Ik probeer zo veel mogelijk vooraf in elkaar te zeggen, zodat ik niet met lijm op verf aan de slag moet.
En mocht je toch nog eens moeten lijmen, waarbij lijm 'zichtbaar' kan zijn, gebruik dan eens witte houtlijm. Duurt wat langer, maar is water afwasbaar wanneer het nog niet droog is en droogt uiteindelijk transparant op. Ideaal voor glazen delen. Secondenlijm kan nog wel eens een witte waas achterlaten.

Maar goed... ik ga hier ook nog even wat plakken, anders moeten jullie zo lang op een volgende update wachten.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 jan 2023 17:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ja schiet eens een beetje op (:
Ziet er nog steeds goed uit en meteen een heel mooi leerproces


19 jan 2023 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Klein stapje verder; letterlijk :D

Even een extreme close-up. Want hoewel ik over sommige onderdelen niet zo te spreken ben, is dit wel heel lekker gelukt.
Ik heb de stabilisatie stang aan de veerpoot gemonteerd met een 0,35 mm koperdraad.
Afbeelding

Zie je daar straks nog wat van??? Vast niet, maar ik heb het idee om eens een keer een losse wielophanging te bouwen en weg te zetten.
Een beetje zoals dit en dan is dit een mooie oefening.
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


23 jan 2023 11:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Wauw! :res:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


23 jan 2023 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Vandaag binnengekregen, een velletje water slide decals. Op verzoek van mij gemaakt. :D

Afbeelding
Afbeelding

De decals, geprint door PrintMetWit.nl, die er heel strak uit en zijn slechts 8 micron dik. Tijd om het werk even aan de kant te schuiven en gauw wat op te plakken.

Afbeelding
Afbeelding

Tja... ik ben nu al fan van deze printservice. Met name dat extraatje op de remklauwen vind ik geweldig!!!

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


24 jan 2023 15:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Mooi! Maakt t helemaal af :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


24 jan 2023 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Kleine staptjes.
Interieurbekleding aangebracht en wat details geschilderd. Nu de scharnieren uitlijnen om de kappen te bevestigen.
Hopelijk het laatste spuitwerk dit weekend en dan is het model zo'n beetje klaar denk ik... :)

Afbeelding
Afbeelding

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


27 jan 2023 14:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Fan-tas-tisch Arno!
Die decals maken het inderdaad af.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 jan 2023 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Het was stiekem nog heel wat meer werk, maar vandaag wist ik de Boxster toch echt af te ronden. Morgen wat foto's knippen, maar vanavond slaapt hij lekker in de vitrine.

Afbeelding
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


04 feb 2023 19:11
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.