Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:07



Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche Boxster S 986 - schaalmodel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Dat ziet er weer al mooi uit!
Ik ben ook nog heel blij met mijn motorblokje hoor!

Gr anton


12 okt 2022 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
giulia schreef:
Als hij af is Rein de Ruijter van PUUR Porsche magazine even bellen...dit is/wordt zijn Boxster die hij ooit had.

Ik lees PUUR ook altijd. Kan me niet meer herinneren of hij daar wel eens een stukje over heeft geschreven. Ik heb wel eens (destijds nog) Porsche Scene Live aangeschreven of ze geinteresseerd waren. Maar niks meer over gehoord. Ik zou er niks op tegen hebben, het is leuk om de hobby af en toe eens te showen. Er gaat genoeg tijd in zitten.

anton964 schreef:
Ik ben ook nog heel blij met mijn motorblokje hoor!

Ja die was ook erg mooi geworden. Ik ben er nog niet aan toegekomen om er voor mijzelf ook nog 1 te maken. Staat nog wel op de wensenlijst.

Maar na jaren verbouwen en wat andere toestand was de modelbouw aardig achterop geraakt. Maar het bloed kruipt nog steeds waar het niet gaan kan.
En ik heb nog steeds dit monster project liggen. Die hoop ik na de Boxster weer op te pakken. Het is een 60cm lange Star Destroyer ram vol met opische vezels voor verlichting
Afbeelding
Ik heb in totaal meer dan 1600 0.5mm gaatjes geboord en voorzien van optische vezels. Dit bijv is alleen al de brug en een proefopstelling met wat verlichting
Afbeelding
Afbeelding

En nog meer extra toegevoegde minuscule details
Afbeelding
Ik moet de laatste LEDs aansluiten, dan kan het model worden gesloten en kan het leuke deel komen... het spuiten en afwerken.

Terug naar de Boxster, ik ben het interieur ook al wat aan het passen en ga het een lichte beige kleur geven
Afbeelding

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


13 okt 2022 11:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Van het weekend weer wat kleur toegevoegd. Eerst het interieur primen en dan in de basis kleur zetten
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik het interieur een satijn laag gegeven... maar die is me wat te glimmend geworden. Daar moet nog een beetje mat overheen :|
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik wel blij met de combi. Vind het wel mooi.
Ik dacht aanvankelijk dat de beide bagage ruimtes ook wat carrosserie kleur moeten hebben. Maar bij nader inzien gaan die beide zwart worden. Ook alle kunststof delen zal ik gaan spuiten. Dat wordt dus een rondje afplakken.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


17 okt 2022 9:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
De bagageruimtes en nog wat andere delen zijn zwart gespoten. Ook het leder is wat bewerkt zodat het minder blinkt.
Afbeelding

Omdat ik niet voldoende tijd heb om verder te gaan met de lak, heb ik het model even omgedraaid om alvast naar de wielophanging te kijken (mooi geel is niet lelijk) :lol:
Afbeelding

Maar ik vind de ophanging wel wat simpel uitgevoerd. Ik ben nog met mezelf in gevecht of ik het wel echt allemaal wil aanpassen, maar ik heb al wel vast een begin gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast dat ik vind dat het (hopelijk) mooier wordt op het model, zou het ook cool zijn om de ophanging als in de referentie foto weg te kunnen zetten.
Wordt vervolgt ;)

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


28 okt 2022 9:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
En wederom zit ik met open mond te kijken... Wat een oog voor details... :res:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 okt 2022 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Dat oog voor detail zit ook wel eens in de weg.
Dit weekend wilde ik de laatste laag glanslak spuiten, maar zag een paar stofjes in de lak. Echter op de linker portier ging ik meteen bij de eerste aanraking (korrel 3200) door alle lak heen :shock:
Bijwerken op deze schaal, zeker vol in het zicht, is eigenlijk niet te doen. Dus dan maar overspuiten.

:cry:
Dat werd nog veel erger
Afbeelding

Op de rand van waar ik de glanslak heb geschuurd is de lak gaan reageren. Het lijkt alsof de verf de glanslak deels oplost waardoor die begint te bubbelen.
Dan maar voorzichtig met thinner en schone doekjes de lak er van af poetsen. En thinner tast ook plastic aan, dus spaarzaam gebruiken en meten nadat de meeste kleur weg was, met water schoon maken. Het is een horror foto, maar dit had ik over
Afbeelding

Om de deur weer ooglijk te maken, heb ik stevig maar ook voorzichtig het paneel geschuurd. Dan alles wassen en stofvrij maken om het geheel met primer weer spuitklaar te maken.
Afbeelding

Helaas geen tijd meer om nog kleur te spuiten. Maar in elk geval heb ik nu weer een deur die strak is en hopelijk onzichtbaar tussen de rest van de gespoten onderdelen valt.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


31 okt 2022 9:22
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Prutser.

Geintje, tovenaar :thumleft: . Ik vind het echt leuk om al deze projecten hier te mogen volgen. Ga vooral lekker zo door! Ik vraag me uberhaupt wel af waar je de tijd voor dit monnikenwerk vandaan haalt :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 okt 2022 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
horn schreef:
Ik vraag me uberhaupt wel af waar je de tijd voor dit monnikenwerk vandaan haalt :shock:

Nou, ik stond vorige week even op de weegschaal en ik kwam tot de conclusie, als ik een weekje niet eet, kan komt dat probleem weer goed en ik hou wat tijd over voor modelbouw :lol:

Maar ik heb vaak maar een minuutje hier en eentje daar beschikbaar. Het voordeel is dat ik een plek heb dat niet steeds op hoef te ruimen. Daar kan ik gewoon aanschuiven en prutsen. Alleen voor airbrushwerk heb ik meer tijd nodig. Afplakken kost vaak veel tijd. Spuiten zelf is maar een paar minuutjes, maar bij elke keer wel een minuut of 20 om de airbrush goed schoon te maken en zo.
Maar ik heb wel plannen voor een nieuwe werkplek. Zal nog even duren, maar dan krijg ik meer plaats, degelijke lades (soort van tandarts lades) waar het fijn gereedschap in kan en mijn 3D printer in de kast achter mij.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


31 okt 2022 11:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Polydeukes schreef:
En wederom zit ik met open mond te kijken... Wat een oog voor details... :res:

+1 :popcorn: :res:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


31 okt 2022 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Inmiddels had ik de deur netjes opnieuw gespoten en die ziet er goed uit (ik hou de foto daarvan nog even achter de hand :wink: )
Maar het kofferdeksel voor... :cry: een klein druppeltje verdunner spettert weg op het deksel dat klaar lig voor zijn laagje glanslak. De verf lost op met een lelijke plek tot gevolg. In de haast het te herstellen, heb ik hier geen foto van gemaakt, maar lang verhaal kort: de lak moest er af. Dat geeft weer een heerlijke horror foto, maar hier dan even een overzicht van de gemaakte stappen.
Afbeelding

Dus wat is er gebeurd:
- Ik begin met verfstrippen. Dat geeft altijd een gruwelijk gezicht. Maar na netjes schuren kan er weer verf op.
- Primer gespoten, leek me toch echt wel strak
- Kleur gespoten... en ik zie best wel diepe krassen :shock: :(
- Terug naar schuren en dan maar plamuren.

Straks als het plamuur goed hard is, weer schuren en opnieuw primen. Ik kom er wel... uiteindelijk.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


09 nov 2022 9:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Het is gewoon Kunst
Wat een prachtig project


09 nov 2022 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Niet super veel gedaan, maar ik moet het onderwerp wel een beetje warm houden :lol:

Ik had even zin om lekker met het interieur aan de slag te gaan. Dus de two-tone kleurstelling aangebracht. Er moet nog een beetje zilver/chroom worden aangebracht, maar verder is het schilderen hier klaar. Zoals je kunt zien, heb ik ook de knoppen voor de stoelverstelling aangebracht als ook de sluitingen voor de gordels. Met name voor die laatste snap ik niet dat geen enkele bouwdoos die heeft...
Afbeelding

Daarna heb ik nog wat interieur tapijt aangebracht en het spul even veilig weggezet in de vitrine. Meteen een kiekje geschoten van alle verschillende onderdelen
Afbeelding

Ik moet nog even kijken waar de gordels precies bevestigd moeten worden, maar daarna staat het interieur klaar voor assemblage. Maar eerst terug naar de wielophanging. Daar heb ik ook wel een tussenstandje.
Afbeelding
Nu moet ik de draagarmen realistisch maken. Als dat lukt, ben ik voldoende tevreden met mijn eigen versie tov de bouwdoos versie.


Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


22 nov 2022 17:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
BIZAR dit overstijgt alle bouw dozen
Nog ff en gooi je de tank ook nog vol met benzine om een rondje te gaan rijden als ie af is


22 nov 2022 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Inderdaad erg mooi allemaal ! Respect :thumleft:

Ik blijf het volgen.


23 nov 2022 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Dit weekend mijn printer even aan het werk gezet voor wat mooiere remschijven en klauwen. Ook heb ik de schokdempers een facelift gegeven :)
Tijd voor een paar foto's; sit back and relax :popcorn:

Het originele onderdeel (alles uit 1 stuk) vergeleken met de geprinte schijf en klauw. De schijf is geventileerd en geperforeerd. De perforaties zijn wat ondiep, dus die ga ik mogelijk nog wat dieper boren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het enige dat ik echt (nog) niet zelf opgelost krijg zijn de witte Porsche badges voor op de klauwen.
Mocht er hier een drukker op het forum zijn die eens mee kan denken, dan kom ik graag in contact.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


29 nov 2022 10:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ik zou het net andersom doen. Decal printen in de kleur van de remklauw en het Porsche is dan transparant. Remklauw wit spuiten en klaar. Je hebt vast ervaring met decals maken. Maar zo niet, heel simpel met inktjet printer op speciaal decal papier. Dan blanke laag erover. Drogen en in waterbak en opbrengen. Zoiets. Of iemand moet een enkele professionele printer hebben waar ook de kleur wit in zit. Gaaf hoor.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


29 nov 2022 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ik heb inderdaad in het verleden al verschillende keren decals gemaakt. Maar ik moet zeggen dat ik de kwaliteit niet geweldig vind. Decals van een drukker zijn zo veel beter. En als ik een vel met 100 porsche logo's zou moeten afnemen, dan met alle plezier. Desnoods zet ik ze online te koop. Ik ken genoeg modelbouwers die met plezier wat zouden afnemen.

Maar de tip die je geeft kan inderdaad. In het verleden heb ik dat al wel eens gedaan. Alleen moet ik zorgen dat ik het rood mooi overeenkomt met de verf.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


29 nov 2022 17:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Deathtrap schreef:
Dit weekend mijn printer even aan het werk gezet voor wat mooiere remschijven en klauwen. Ook heb ik de schokdempers een facelift gegeven :)
Het originele onderdeel (alles uit 1 stuk) vergeleken met de geprinte schijf en klauw. De schijf is geventileerd en geperforeerd. De perforaties zijn wat ondiep, dus die ga ik mogelijk nog wat dieper boren.
Afbeelding

Even je remmen upgraden, met een printer! :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 nov 2022 7:35
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Wit op het topic te vervuilen maar stukje inspiratie van ander:

https://youtu.be/cNNbhE4sPrg
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


08 dec 2022 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ja da's mooi spul. Wel groot hoor 1:12. Dat zijn 5 modellen en de vitrine zit vol. Maar ik heb ook nog een 1:12 liggen... voor ooit.
Afbeelding
Alleen de prijzen voor die modellen zijn inmiddels zo afzichtelijk hoog geworden. Vele honderden euro's.


Ondertussen heb ik mijn nieuwe remschijven getekend. Ik moet nog een klein beetje doen aan de achterzijde om te voorzien voor de juiste aansluiting op een Tamiya bouwdoos, maar zo ver ben ik er erg blij mee. En dan straks de proef op de som... de eerste print. Die moet uitwijzen of ik hem in 1 keer goed heb :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn overigens de 'kleine' schijven voor achter. Als dit goed is, dan maak ik een iets grotere schijf voor de voorkant. Alleen nog even opzoeken hoe de perforaties moeten lopen, met de draaing van het wiel mee, of juist tegen.

Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


09 dec 2022 11:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Mooi, dat oog voor details :cheers:


09 dec 2022 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ik heb ook een 3D printer en vanuit de horloge hobby van die super kleine boortjes. Is zou die perforaties iets kleiner printen en dan met de hand uitboren. Dan krijg je veel mooier en gelijker gaatje.

Met wat voor nozzle doe je dit? 0.2?
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


09 dec 2022 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ik heb een resin printer, een zogeheten Digital Light Processing (DLP) printer. Dat is een UV LCD display dat steeds 1 minuscuul laagje uithard. De resolutie van mijn printer is 0.025mm :mrgreen:

Inmiddels een paar jaartjes oud en de techniek is dan ook al weer veel verder. Maar hij doet het nog prima
Afbeelding
https://www.anycubic.com/collections/an ... 3d-printer

De gaatjes heb ik nu op 0.35mm, wat overeenkomt met mijn kleinste boortje. Ik weet dat er nog kleinere boortjes zijn. Daarnaast moet ik denk ik wel een beetje artistieke vrijheid loslaten op die gaten... Ik verwacht dat ze op schaal anders nauwelijks zichtbaar zouden zijn.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


09 dec 2022 14:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
Ongelooflijk wat een details! respect!

Hoeveel uren gaat er in zitten eigenlijk?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 dec 2022 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche Boxster S 986 - schaalmodel
outletvalve schreef:
Hoeveel uren gaat er in zitten eigenlijk?

Heel veel meer dan ik aanvankelijk had gewild. Dit was eigenlijk een oefen projectje, dat volledig uit de hand is gelopen. Uren... dat schiet al gauw over de 100 met deze denk ik.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


09 dec 2022 16:38
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.