Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:50



Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Waar gaan we heen met vakantie dit jaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Top! Ik ben voor.


03 sep 2022 12:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Er zijn hier al 3 wijntopics te vinden - zie zoekfunctie.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 sep 2022 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Wijn zuipen, doe ik thuis, op vakantie, maakt niet uit... :mrgreen: :drunken:


03 sep 2022 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik ga samen met mijn vrouw half oktober een weekje naar Porsche Paradis in Saint Tropez.
Huis gehuurd midden in het centrum, de Porsche hebben we dan eigenlijk niet meer nodig.
De rit ernaar toe maar van genieten.
Het is de 3e keer voor ons, nu dan een keer met de Porscher, goed zin an :drive:


03 sep 2022 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Vorig jaar zijn we via Dubrovnik naar ons onderkomen in Zuid-Frankrijk gereden. Ik geef toe, het is een beetje een omweg, maar het was zeer de moeite waard.
Dit jaar wilden we ook niet rechtstreeks naar Zuid-Frankrijk en bedachten we dat Corsica erg mooi zou kunnen zijn. Scheel in kilometers want je vaart een groot stuk.....
Als liefhebber van rally’s had ik al vaak filmpjes van de Tour de Corse voorbij zien komen en het zag er inderdaad mooi uit. Dus een appartement voor 9 dagen geboekt. We hadden een verdeling gemaakt van een dag strand, een dag rijden, een dag strand enzovoort. De routes hadden we thuis al op papier gezet.
We hadden de boot (met hut) van Marseille naar Bastia en die vertrekt om ongeveer 18:00 uur. Je komt dan de volgende morgen rond 07:00 uur aan.
In twee dagen naar Marseille gereden met een overnachting in de buurt van Tournus. Zo heb je ook niet de stress van te laat komen. Uiteraard sta je geruime tijd te wachten aan de haven, maar dat is niet anders. Soepele overtocht gehad en bij aankomst in Bastia gelijk de weg naar het noorden gekozen richting de Cap. Dat is een geweldig mooie route langs de kust. Na pakweg 270 km waren we bij ons appartement aan het strand in San Nicolao aan de oostkust.
Na een dag strand een route door het binnenland gepakt. Mooi. Maar het mooiste moest nog komen. Een rit van San Nicolao naar Bonifacio en dan langs de kust naar Ajaccio en na een overnachting onderweg weer terug naar San Nicolao.
De laatste rit voerde ons door de Gorges d’Asco. Tjonge wat een prachtige weg. Maar smal, smaller, smalst.
Wat is Corsica mooi. Niet alleen wat betreft natuur maar ook om te rijden. Al met al zeer de moeite waard al denken we dat je er nog beter in het voorjaar kunt zijn. Vermoedelijk nog mooiere natuur en niet zo (bloedje) heet.
In het voorjaar hebben we de Pyreneën gedaan, maar dat haalt het niet bij Corsica wat ons betreft.
In totaal zo'n 1200 km op Corsica gereden en uiteraard alles open. De kwaliteit van de wegen viel mij mee, al heeft de auto best wel wat te verduren gehad.
Afgelopen vrijdag op de terugweg van San Nicolao naar Bastia zagen we dat de prijs van de benzine (alleen 95 maar gelukkig nog E5!) opeens €1,55 was. Ik had een dag ervoor de tank nog volgegooid voor €1,88 p/l! :bang: :bang:
Nu weer zonder schade, pech of andere malheur voor nog een ruime maand in Zuid-Frankrijk met de 993 aan de druppellader. Even geen ritjes meer :D

Afbeelding Afbeelding


04 sep 2022 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ziet er goed uit! :thumleft:


05 sep 2022 6:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Corsica is prachtig. Heel lang geleden in de jaren tachtig ook een keer geweest. Inmiddels wel een stuk toeristischer denk ik?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 sep 2022 8:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik vond het opvallend niet zo toeristisch. Maar wij mijden steden. Niet aan ons besteed. Wij gaan voor het genieten van het rijden in een prachtige omgeving. Misschien dat het daaraan ligt. Er zijn natuurlijk wel veel toeristen, maar, in ieder geval in de periode dat wij er waren, dus nu eind augustus niet bizar veel. Ook in San Nicolao/Moriani waar wij zaten eigenlijk best wel rustig. Heerlijk!


05 sep 2022 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Plannen gewijzigd, niet meer naar Noorwegen in het hoogseizoen, maar in mei paar dagen bij mn broer in Italie en daarna door naar Corsica.
Zie net het stukje wat BJFT heeft geschreven over Corsica. Zinan!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 maart 2023 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Heerlijk zeg, Corsica en ook Sardinië zijn prachtig!

In mei tripje Dolomieten en Toscane met de Boxster…
_________________________________________
Wim


22 maart 2023 22:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik zou graag eens naar de Franse Alpen willen met mn 911 cabrio. Maar ik vind het niet fijn met parkeren, vooral in de nacht niet. Iemand ervaring mee? Hotels zoeken met parkeerplekken?


23 maart 2023 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Wimpie67 schreef:
In mei tripje Dolomieten en Toscane met de Boxster…

Als je naar zuid-Toscane gaat kan ik dit hotel aanraden...https://www.poggiopiglia.com/

Afbeelding Afbeelding


23 maart 2023 0:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Prachtig hotel in een mooie omgeving! Wij gaan op bezoek bij vrienden in het noorden van Toscane, maar de omgeving van Siena stast nog op ons verlanglijstje. Dank voor de tip!
_________________________________________
Wim


23 maart 2023 8:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Net gisteren Moraira geboekt. Kinderen vliegen allemaal een paar/meer dagen in. Totmbo en ik gaan 5 dagen roadttrip naar Zuid-Spanje doen ipv vliegen deze keer.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 maart 2023 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Deze zomer naar Lienz in Oostenrijk, en dan wat mooie berg routes rijden zoals "Großglockner Hochalpenstraße", "Nockalmstraße" en velen meer


23 maart 2023 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
In mei gaan we langs de Adriatische kust naar het zuiden van Italië en rijden via de middellandse zee kust weer omhoog. Alle toeristische "must do's" worden meegenomen inclusief Rome. Dat vind ik wel het minste. Heb niks met steden, maar moeders wil graag, duszzz. Na pakweg 3 weken uiteraard weer naar Zuid-Frankrijk waar we dan nog tot half juli blijven. Kortom een lekker tripje met de "nieuwe" 997. Ben reuze benieuwd, maar als de voortekenen me niet bedriegen zal het met de 997 wel goedkomen.
Ik las nog een opmerking over parkeren in Frankrijk. Inderdaad is het het mooiste als je kunt parkeren op een parkeerplaats bij het hotel, het liefst achter een gesloten deur met een dekentje erover en aan de druppellader..... Maar ook daar kan ie beschadigd raken of ontvreemd worden. En waarom zou er nu uitgerekend in Frankrijk iets met je auto moeten gebeuren? Het kan thuis toch ook. Dan moet je je Porsche niet meenemen op reis. (vind ik)


23 maart 2023 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Mooie trip heb je gepland naar Italië :!: Rome is absoluut de moeite waard om te bekijken als je "oude cultuur" kunt waarderen. Wij zijn er vorig jaar geweest (niet met de porsche) maar we hebben erg genoten daar, het is een fantastisch mooie stad.

Zelf gaan we dit jaar met de Porsche een reis naar Ierland maken en later in het jaar naar Zwitserland (Arosa classics).
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 maart 2023 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
horn schreef:
Net gisteren Moraira geboekt. Kinderen vliegen allemaal een paar/meer dagen in. Totmbo en ik gaan 5 dagen roadttrip naar Zuid-Spanje doen ipv vliegen deze keer.


Mooie plaats dat Moriara, ga er vd zomer ook weer heen. Bevalt prima.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


23 maart 2023 11:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Wel pas in September ....

Afbeelding

:drive:

... en vóór de zomervakantie :arrow:

Afbeelding

8)


23 maart 2023 14:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Over 3 weken Thailand, Singapore en KL.


23 maart 2023 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
outletvalve schreef:
Mooie trip heb je gepland naar Italië :!: Rome is absoluut de moeite waard om te bekijken als je "oude cultuur" kunt waarderen. Wij zijn er vorig jaar geweest (niet met de porsche) maar we hebben erg genoten daar, het is een fantastisch mooie stad.

Zelf gaan we dit jaar met de Porsche een reis naar Ierland maken en later in het jaar naar Zwitserland (Arosa classics).


Helaas ben ik meer van de kilometers dan van de ouwe gebouwen. Ik heb daar niet zoveel mee. Maar ik kan dan wel zeggen dat ik er ben geweest!


23 maart 2023 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Voorjaar of zomer alpen roadtrip met de mannen

Afbeelding


Rondje Duitsland in 2(+) weken met mijn vrouw

Afbeelding


23 maart 2023 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Dit soort verhalen gaan ervoor zorgen dat ik binnenkort ook een route ga bedenken om te rijden :drive:
Dat plaatsje in Spanje die langs kwam even opgezocht, die is lekker zuidelijk (mooi ritje).


23 maart 2023 22:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Moraira; kom er al jaar of 12. Leuk reisdoel
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 maart 2023 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
sandernl schreef:
Voorjaar of zomer alpen roadtrip met de mannen

Afbeelding



Ziet er leuk uit. Kun je er iets meer over vertellen? Heb je de route zelf gemaakt? Is de gele lijn een alternatieve route?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


24 maart 2023 10:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.