Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:21



Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Waar gaan we heen met vakantie dit jaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Als cyclamenzaadverkoper en privé tienduizenden kilometers gereden in Italië.
Nog nooit een boete gehad. :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2022 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Had voorgenomen om met onze nieuwe Audi richting Barcelona te rijden maar gezien de natte zwembroeken, pakjes fristi’s enz van de kids, en je ze ook niet in dwangbuizen achterin mag zetten, toch maar besloten de Cayenne te nemen. Leer is altijd nog makkelijker schoon te krijgen dan alcantara. Fijne is ook dat je er alles achterin kunt gooien na een dagje strand en zelfs de zwembanden niet leeg hoeft te laten lopen :D
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


25 jul 2022 8:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ja joh, past dat allemaal nog naast die enorme gereedschapskist?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jul 2022 9:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Alcantara is redelijk makkelijk schoon te krijgen en te onderhouden ... ik vind het goed onderhouden van leer in een auto meer werk.

Kocht een auto met bijna wit alcantara - vorige eigenaar had mooie matjes op de achterbank in dezelfde kleur zodat de kinderen het alcantara niet zouden verpesten .... blik op de bestuursdersstoel en je zag dat'ie z'n eigen matje(s) was vergeten :|

... afgedongen op de prijs omdat ik het idee had het interieur te moeten vervangen ---- blijkt dat de plaatselijke auto poetser binnen no time die stoel (en de rest) weer als nieuw had gekregen (ik schrijf bewust niet fabrieksnieuw ;) ) ... daarna zelf goed en makkelijk bij kunnen houden, ondanks een hond die vaak toch niet echt schone poten heeft :mrgreen:


On Topic: vakantie dit jaar met de vlieger Afbeelding ... huur ter plaatse wel een onopvallende auto :drive:


25 jul 2022 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Morgen als t goed is naar Stuttgart met m'n zoons, voor t Porsche museum. 2 dagen hotel in Weissach.
Planning was dat zoonlief ook zou rijden, maar heeft door een stomme actie z'n voet gekneusd :bang:
Moet ik dus t hele stuk alleen rijden, ben niet zo'n langeafstandscruiser. Moet maar wat langere stops inplannen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 jul 2022 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Oeps.... Sterkte met de zoon.

Zelf eerst totaal geen problemen mee, heb heel wat ritjes Berlijn op en neer gereden vanwege de liefde---
Tegenwoordig lange ritten ook met de nodige tussenstops.

Gezien tijdsgebrek, verhuizen en de vele buitenland tripjes voor de werkgever word voor ons de F1 in Zandvoort de vakantie bestemming dit jaar... :mrgreen:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


25 jul 2022 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Cazzo Super Veloce schreef:
Ja joh, past dat allemaal nog naast die enorme gereedschapskist?

:mrgreen:

@Olaf: Ik heb er eerlijk gezegd nog te weinig ervaring mee maar voor mijn gevoel lijkt alcantara icm natte zwembroeken kringen veroorzaken. Maar misschien valt het allemaal wel mee.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


25 jul 2022 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Super makkelijk. Stoomreiniger er over en klaar
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


26 jul 2022 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik had in mijn Maserati's en de 964 Alcantara op het zitgedeelte. Heerlijk materiaal en inderdaad met wat stoom en een fijn borsteltje prima netjes te houden. Vind het wel knap hoe een synthetische "stof" zo'n gevoel van luxe kan geven.


26 jul 2022 9:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Eind augustus met een maatje naar de Harz, uiteraard met de motor.
Wil oa de kyffhausen 36 een paar keer doen :-)


26 jul 2022 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Heenreis naar Weissach gisteren ging goed, zoon kon gelukkig ook rijden.
Vandaag automobiel 3-gangenmenu in Stuttgart en omstreken.

Als voorgerecht hadden we gekozen voor het Porschemuseum, leuk om de bijzondere modellen live te zien. Ook veel ontstaansgeschiedenis van Porsche, maar die kende ik grotendeels al.

Daarna door naar Böblingen voor het hoofgerecht: Motorworld. Veel lekkers uit DE, IT en UK, én live bij het uitladen van 2 nieuwe Pagani Hyuara's geweest. Pasten in de breedte maar net in de vrachtwagen.

Tenslotte terug naar ons hotel in Weissach, maar dan wel via het Porsche ontwikkelingscentrum aldaar, voor een smakelijk (en vermakelijk) dessert. Auto brutaal op de eerste parkeerplaats gezet die ik zag (bleek voor poolauto's te zijn, zo legde een mede mdw vriendelijk uit, maar 'laat naar staan').
Richting hoofdingang gelopen, naar een plek waar je de testbaan kon zien. Heel in de verte, helaas. We zagen nog wel de beplakte nieuwe Macan voorbijkomen, die eerder half in de berm stond (met pech, zo leek t). Even later stond er een beplakte 911 voor de uitgang te wachten. We wachten even tot ie wegreed, maar blijkbaar te lang. Een mijnheer van de bewaking kwam naar ons toe, en verzocht ons heel vriendelijk (maar dan echt, niet op z'n Duits) of we geen foto's wilden maken. Ik had m'n zoons al geïnstrueerd, dus de telefoons waren al weg (zonder foto's helaas). Onze Porsche shirts hielpen wel, en dat ik de taal redelijk spreek ook. Bewaker zag dat we liefhebbers waren, maakte een praatje, en liep terug naar z'n hokje om de 911 door te laten rijden.
Het bleek een al eerder in de media gesignaleerde 911 op hoge poten, nu met een soort ingeklapte daktent op z'n dak, ook in folie.

's Ochtends had ik overigens al een amuse gehad. Op nog geen 100m van t hotel stonden bij een bedrijf een aantal Porsches met stickers op de neus: Versuchsfahrzeug. En 2 Mercedes GLE met wat folie op de neus. Toen ik een fotootje maakte, kwam er een medewerker naar me toe. Of ik de foto wilde wissen, ze deden onderzoek voor de fabriek, en zouden in de problemen komen door die foto's. Hij vroeg t vriendelijk en ik ben de beroerdste niet, dus in zijn bijzijn gewist. Op de foto's was toch weinig te zien.

Morgen weer terug naar huis.
Mocht iemand nog een eenvoudig, schoon en betaalbaar hotel in de buurt van Stuttgart zoeken (20 min van t museum), dan is dit een aanrader: hotel Weissach am Neuenbühl in Weissach-Flacht. Genoeg te zien in de omgeving ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 jul 2022 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Aanvulling: deze 992 dus:
viewtopic.php?f=24&t=56133&p=1402120&hilit=911+safari#p1402120
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 jul 2022 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 3.4 1999, EX '89 Porsche 928 S4
Fryslan
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik ga zondag met mn oudste zoon naar de Nordschleife voor een dikke week.
Doen we al een aantal jaren, en moet zeggen dat het prima bevalt!.
Vorig jaar dan toch de stap genomen om met mn 996 de Nürburgring te rijden.
Echt fantastisch, maar moet wel zeggen dat ik met het zweet in de naad de 22 kilometer heb afgelegd.
Volgende week maar een paar rondjes meer.

Voor een autoliefhebber wel echt mooi om daar te vertoeven!!!

Iedereen een fijne vakantie!


28 jul 2022 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Wij zijn net terug van twee weken Italië.
Wij hebben op twee plekken een villa met privé zwembad gehuurd. Eentje in Toscane en eentje bij het Gardameer.
Degene in Toscane kan ik jullie echt aanbevelen, deze was bovengemiddeld goed.

https://www.verdidea.com/en/fonte-emerosa


06 aug 2022 11:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
heel zomer 2023 al volgeboekt.... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 aug 2022 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Heeft toch goed gewerkt dan, die reclame op het forum :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


02 sep 2022 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Haha,
Misschien wel idd. Het huis was echt de moeite waard.
Everzwijnen, herten, vossen etc. Het loopt allemaal rond het huis. Goede trattoria op loopafstand.
Mooie betaalbare wijnkaart. Fles Brunello voor 56 euro. Weinig toeristen. Toppertje.


02 sep 2022 19:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ewout schreef:
Mooie betaalbare wijnkaart. Fles Brunello voor 56 euro. .


€ 36,99 in Belgie

... nee, ik maak geen grap :wink:


02 sep 2022 19:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ja maar je hebt Brunello en Brunello.... :wink:
De fles die daar op de kaart stond was op internet het goedkoopst te krijgen voor ongeveer 48 euro consumentenprijs. In een restaurant gaat zo'n fles doorgaans een paar keer over de kop wat betreft de prijs.
De inkoopprijs van het restaurant ligt uiteraard lager dan de consumentenprijs maar heel veel marge pakt hij niet.


02 sep 2022 20:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
HAP :jump:

Lekkere wijn daar, maar zo te lezen toch niet genoeg gegeten :mrgreen:


02 sep 2022 20:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
In landen als Italië, Spanje en Frankrijk kan je nog redelijk betaalbaar, duurdere wijn drinken. In Nederland is dat een ander verhaal maar ook weer verklaarbaar door flink hogere lasten voor de horecaondernemer. Echter zie je wel in Frankrijk een lichte kentering. Volgende week vertrek ik naar Zuid Frankrijk en de voorpret begint met MIchelinsterrentoko's selecteren en reserveren. Afgelopen dagen merkte ik dat de wijnkaarten behoorlijk hoger gecalculeerd zijn. Corona effect.

Verleden jaar nog in het (toen) beste restaurant ter wereld gegeten (volgens de World's Best 50 Restaurants) en dat was waanzinnig.

Vrijdag lekker weg met de 125i dus nog lekker sturen ook in La Provence!


02 sep 2022 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
In Italie is de duurste wijn op de kaart vaak 25-30 euro. Vorige week ergens in NL: goedkoopste wijn op de kaart 40 euro.... (en die kost dan in de winkel 10e)
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 sep 2022 5:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
giulia schreef:
In landen als Italië, Spanje en Frankrijk kan je nog redelijk betaalbaar, duurdere wijn drinken. In Nederland is dat een ander verhaal maar ook weer verklaarbaar door flink hogere lasten voor de horecaondernemer. Echter zie je wel in Frankrijk een lichte kentering. Volgende week vertrek ik naar Zuid Frankrijk en de voorpret begint met MIchelinsterrentoko's selecteren en reserveren. Afgelopen dagen merkte ik dat de wijnkaarten behoorlijk hoger gecalculeerd zijn. Corona effect.

Verleden jaar nog in het (toen) beste restaurant ter wereld gegeten (volgens de World's Best 50 Restaurants) en dat was waanzinnig.

Vrijdag lekker weg met de 125i dus nog lekker sturen ook in La Provence!

Lekker man, geniet ervan!


03 sep 2022 6:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Maarten schreef:
In Italie is de duurste wijn op de kaart vaak 25-30 euro. Vorige week ergens in NL: goedkoopste wijn op de kaart 40 euro.... (en die kost dan in de winkel 10e)


Dat eerste is al lang niet meer zo in de wat betere restaurants. Dat tweede is een soort van schandalig. 10 € winkel is rond de 8,40 horeca in de BTW dus factor 5. Heb ik de extra korting waar kwistig mee wordt gestrooid om op een wijnkaart te komen nog geen eens meegerekend. Maar we dwalen (weer eens) af.


03 sep 2022 8:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ik zal de topic titel veranderen in: Wat gaan we doen met vakantie dit jaar? :wink:

Wijn zuipen :drunken:


03 sep 2022 10:21
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.