Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 17:30



Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Waar gaan we heen met vakantie dit jaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Klinkt goed en ik neem aan met de porsche :drive:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 jun 2022 16:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Net terug van 5-daagse rit met veel bergpassen in Oostenrijk waarbij ook Italië, Zwitserland en uiteraard Duitsland (incl. museum Stuttgart) bezocht, voor mij de mooiste rit tot nu toe met nog 2 gelijkgestemden in ieder z’n eigen Porsche.
Afbeelding
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


18 jun 2022 8:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
8 weken strand gaat een beetje vervelen. Dus vanuit ons vakantieverblijf in Agde tussendoor een 4-daagse trip door de Pyreneeën gemaakt. Doel was om zoveel mogelijk cols van de Tour de France te rijden. Dat is gelukt.
Ik had ooit al eens een Motortour kaart van de ADAC gescoord in "Essen". Die hebben we als uitgangspunt gebruikt. En dan zelf wat toegevoegd of weggelaten.
Vanaf Narbonne het binnenland in en dan over de Port de Pailhères, Col de Chioula, Col de Peyresourde, Col d'Aspin, Col de Tourmalet, Col du Soulour, Col d'Aubisque en via de Port de Pourtalet Spanje in. In Spanje nog enkele heerlijke cols gereden, waar de wegen overigens mooier en breder zijn dan in Frankrijk. De laatste col was de Col d'Ares waar we Frankrijk weer binnenreden.
1400 km gereden, 3 leuke overnachtingen gehad, mooie gesprekken met motorrijders gehad. Overwegend warm, tot bloedje heet (41c), maar geen seconde gedacht om het dak erop te doen. Het autootje heeft prima gelopen en er zijn geen problemen met de (motor) koeling geweest zoals een paar jaar geleden. Alleen een haperende airco, maar die gebruikte ik alleen als we voor wegwerkzaamheden stilstonden en geen schaduw konden scoren. Een beetje koude lucht geeft dan net iets verkoeling. Overigens rijd je in de Franse Pyreneeën "meer" in de schaduw dan aan de Spaanse kant. De Spaanse kant ligt natuurlijk op het zuiden.
Oh ja en de achterbanden hebben een deel van hun profiel op het asfalt achtergelaten :( . Dus dat wordt voor de reis naar Corsica in augustus nog even een nieuw setje achterbanden scoren.
Over twee weken gaan we binnendoor via de Alpen terug naar huis. Dan eerst misschien een leuke tocht met 924 door ons eigen land en dan eind augustus op naar Corsica. Ik heb nu al pijn in mijn buik van die achterlijke benzineprijzen.
Langs de Autoroute bij een Shell €2,45 voor een liter 98 E51 En ik ben bang dat het daar niet bij blijft.... :bang:

Afbeelding

Tijdens de afdaling van de Aubisque troffen we deze oldies. Helemaal achteraan, nog net zichtbaar, een oranje Morgan.
Afbeelding

En daarna nog kilometers lang achter een TR3 gereden. Die Engelsman trapte behoorlijk door. En stinken dat ding! Of nou ja stinken, ik vond het mengsel van olie en benzine wel lekker ruiken, maar mijn vrouw vond het wat minder........ :D
Afbeelding


21 jun 2022 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Zondag vertrokken van ons vakantieverblijf in Agde. Vanavond weer thuis na een heerlijke tocht binnendoor via de route de grand alpes, Vogezen en Ardennen. In totaal deze vakantie weer zo'n 4500 km met de 993 gereden. Vrijwel alles open gereden. Slechts één bui regen gehad. Geen slag verkeerd gegeven. Heerlijk. Wat een auto. Het enige dat tegenviel waren de brandstofprijzen. We hebben de knop maar omgezet en "vrolijk" telkens de tank weer volgegooid met 98 :bang: . Niet meer bij nadenken en genieten. Eind augustus naar Corsica!!


05 jul 2022 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Met 2 grote honden achter in de auto is ons vervoer beperkt tot de Leon. Maar we gaan vandaag voor enkele dagen naar België. Daar heeft één van de honden examen waterwerk. En soort van reddend zwemmen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

In Augustus komt de echte vakantie. Voor het eerst eens kijken in Liechtenstein en nog enkele dagen Duitsland.

Arno


06 jul 2022 7:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
bjft schreef:
Zondag vertrokken van ons vakantieverblijf in Agde. Vanavond weer thuis na een heerlijke tocht binnendoor via de route de grand alpes, Vogezen en Ardennen. In totaal deze vakantie weer zo'n 4500 km met de 993 gereden. Vrijwel alles open gereden. Slechts één bui regen gehad. Geen slag verkeerd gegeven. Heerlijk. Wat een auto. Het enige dat tegenviel waren de brandstofprijzen. We hebben de knop maar omgezet en "vrolijk" telkens de tank weer volgegooid met 98 :bang: . Niet meer bij nadenken en genieten. Eind augustus naar Corsica!!

Mooi!!


06 jul 2022 8:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Net terug uit Italië met de 993. 6 dagen op pad geweest met het vaste groepje van 3 vaders en 3 zonen, dit keer met de MX5 en een Alfa Spider 3, die lelijke uit de serie.
Eerste dag vanuit Breda naar de Vogezen, veel snelweg aan het einde nog een paar mooie stuurweggetjes. Daarna alleen maar bochten rijden, klimmen, dalen etc door de Jura en Alpen. Diverse Cols gereden, vooral de bekende uit de Tour. Prachtig maar wel druk, zeker op zondag. Daarna door naar het huis van mijn broer net ten noorden van Genua.
Daar 2 dagen de omgeving geterroriseerd met veel te hoge snelheden en veel te veel lawaai 8)
Mooie van die omgeving is dat er nauwelijks verkeer is en al helemaal weinig toeristen. Je kunt dus lekker los gaan, met als enige beperking de toch wel tamelijk slechte wegen in Italië.
Conclusies;
-Mazda MX5's zijn briljante auto's voor wat ze kosten. Alleen voor het derde jaar op rij de remmen compleet opgefikt :lol:
-De Alfa Spider van mn broer is verreweg de minst capabele auto van de 3, maar met genoeg doodsverachting kun je ook hier best vlot mee sturen. Ook 100% probleemloos tijdens de hele reis, op wat koelproblemen na bij de hele lange Cols. (makkelijk op te lossen door de verwarming vol open te zetten bij 35 graden buiten temp :lol: )
-Maar er is maar 1 auto die alles goed doet; de 993. Ik was al helemaal gek van mijn karretje, maar hij heeft weer bewezen wat voor een klasse auto het is. Zeker niet gespaard, ik ga er gewoon vol voor als de omstandigheden het toe laten, ook al is het 35+ graden. De remmen geven geen krimp tijdens lange afdalingen op volle snelheid, de motor blijft maar brullen, de bak schakelt perfect, kun je eigenlijk verliefd zijn op een auto? Ja dat kan.
Afbeelding
Col de la Madeleine, met dank aan Novastorm :salut:
Nog een paar kanttekeningen;
-Eigenlijk vind ik de Vogezen/Eifel/Jura/Zwarte Woud het leukste om te rijden. Relatief rustig en fantastische wegen, die over het algemeen vloeiender zijn dan in de Alpen.
Voor haarspeldbochten is de 993 net iets te log (1650 kg incl piloten) en de gearing te lang.
-Cup2 zijn fantastisch, grip is ongeëvenaard. Alleen als ze versleten zijn, zoals gisteren tijdens de terugreis, zijn ze in de regen wel een hand vol, sommige stukken niet harder dan 90 kmh kunnen rijden op de snelweg in Frankrijk :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 21 jul 2022 13:52, in totaal 3 keer bewerkt.



21 jul 2022 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Leuk verhaal cazzo, maar zie de foto niet
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 jul 2022 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Afbeelding

:salut:


21 jul 2022 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Was de Alfa spider nog koelvloeistof aan het bijvullen omdat ie ontbreekt op de foto?


21 jul 2022 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Goede vraag :lol:
Nee die reed meteen door op de top om de motor weer wat extra te koelen.
Maar toch even credits voor mn broertje; motor helemaal zelf opgebouwd, licht getuned met een afgedraaide/gebalanceerde krukas en hoge compressie zuigers.
Alles zelf gedaan, ook krukas verlichten en balanceren.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Mooi hoor, heb er zelf ook 1 gehad, een coda tronca 2000 uit 78. Veel plezier mee gehad en goed leren lassen in die periode :|


21 jul 2022 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Ben zelf met de 964 RS naar de 1000Miglia geweest dit jaar.
Mijn vrouw zei onderweg: "je wordt wel even uit je comfortzone gehaald met zo'n ritje zonder vering, airco of stuurbekrachtiging".


21 jul 2022 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Heerlijk om te zien, das puur genieten :drive:
Zal ook weer eens een tourtje plannen of met de NPC een ritje maken :salut:
Ook ik heb zeer veel respect voor de dikke 993, wat een super car is dat :thumleft:
Over een weekje weer wat rondjes rijden op Zandvoort ook niet verkeerd :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 jul 2022 14:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Cazzo Super Veloce schreef:
Voor haarspeldbochten is de 993 net iets te log (1650 kg incl piloten) en de gearing te lang.


:popcorn:

Horn, kom er eens in :!: 8)


21 jul 2022 14:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Je bedoelt die Horn die consequent nepnieuws verspreidt over de C4S dat dat de langzaamste 993 is?
Ondanks dat ik hem er al eens op gewezen heb dat niet de C4S de langzaamste is maar de C4C? :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Hans44 schreef:
Ben zelf met de 964 RS naar de 1000Miglia geweest dit jaar.
Mijn vrouw zei onderweg: "je wordt wel even uit je comfortzone gehaald met zo'n ritje zonder vering, airco of stuurbekrachtiging".

Onderweg nog een Ruby 964RS tegengekomen in gezelschap van een 996GT3 in Speed Yellow en een F355. Gaven ook lekker gas :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Heb je die knotsgekke A7 naar Genoa gereden, Paul? Die achtbaan naar beneden waar je als een malloot kan scheuren zonder dat iemand je een strobreed in de weg legt?
Alleen in Italie…


21 jul 2022 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Cazzo Super Veloce schreef:
-Mazda MX5's zijn briljante auto's voor wat ze kosten. Alleen voor het derde jaar op rij de remmen compleet opgefikt :lol:


Inderdaad, value for money/ fun onklopbaar, ik rij er al 8 jaar mee.

Deze op je foto is een NCFL (vorig model) en idd ik kan me er iets bij voorstellen dat als je bij warm weer iemand met een Porsche én met veel circuitervaring toch wil volgen dat de remmen (en de koppeling!) dan de handdoek in de ring gooien.
Mijn ND (huidig model) Sport Recaro heeft Brembo's en is veel beter op dat vlak + heeft 50PK meer en een sperdiff dan een NC, zodat een 993 volgen net iets minder lastig wordt :lol:

Leuke ervaring om te doen met je zoon :drive: en genieten :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 jul 2022 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Lekker verhaal weer Cazzo. Hoewel ik vermoedelijk op een compleet andere wijze gebruik maak van mijn 993, geniet ik ook steeds met volle teugen van die auto.


21 jul 2022 20:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Lekker verhaal weer Cazzo. Hoewel ik vermoedelijk op een compleet andere wijze gebruik maak van mijn 993, geniet ik ook steeds met volle teugen van die auto.


21 jul 2022 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Enguess schreef:
Heb je die knotsgekke A7 naar Genoa gereden, Paul? Die achtbaan naar beneden waar je als een malloot kan scheuren zonder dat iemand je een strobreed in de weg legt?
Alleen in Italie…

Wel eens gereden, maar met een Renault Laguna, lang geleden :lol:
Italie is echt een autogek land, net als Engeland.
Je hebt heel snel een praatje bij een pomp of op een terras en krijgt heel makkelijk complimenten over je auto.
Kom daar maar eens om in NL...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
2.2VTEC schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
-Mazda MX5's zijn briljante auto's voor wat ze kosten. Alleen voor het derde jaar op rij de remmen compleet opgefikt :lol:


Inderdaad, value for money/ fun onklopbaar, ik rij er al 8 jaar mee.

Deze op je foto is een NCFL (vorig model) en idd ik kan me er iets bij voorstellen dat als je bij warm weer iemand met een Porsche én met veel circuitervaring toch wil volgen dat de remmen (en de koppeling!) dan de handdoek in de ring gooien.
Mijn ND (huidig model) Sport Recaro heeft Brembo's en is veel beter op dat vlak + heeft 50PK meer en een sperdiff dan een NC, zodat een 993 volgen net iets minder lastig wordt :lol:

Leuke ervaring om te doen met je zoon :drive: en genieten :thumleft:

Sterker nog, ik denk dat je met jouw auto gewoon een stuk sneller bent dan met de 993. Scheelt zo maar 400kg (met de NC).
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
bjft schreef:
Lekker verhaal weer Cazzo. Hoewel ik vermoedelijk op een compleet andere wijze gebruik maak van mijn 993, geniet ik ook steeds met volle teugen van die auto.

Ja voor ons is het eigenlijk een 6 dagen durende trackday :drive: :lol:
Auto's krijgen het aardig voor hun kiezen, maar een 993 is daar prima bestand tegen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jul 2022 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Zekers. Maar goed. Ik geniet dus op mijn manier met volle teugen!


21 jul 2022 21:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.