Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:25



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Dan voel je je toch bedonderd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
Wat ik me afvraag; is TS vraag/zorg nu een beetje beantwoord met bovenstaande berichten?

De man heeft naar eigen mening flink teveel betaald voor een setje banden. Waarom hij dan toch de koop heeft gesloten blijft mij overigens een raadsel. Hij komt (na een kopje azijn?) op ons mooie PF stoom afblazen door zijn relaas te doen, blijkbaar op zoek naar wijsheid van de commune.

Dan volgen er wat berichten waarvan sommige wel hout snijden, meestal in de trant van 'alles wordt nu eenmaal duurder dus ook uw banden' ...en wat nu.....?
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


21 aug 2022 16:31
Profiel ICQ 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
Zijn hartslag is inmiddels weer 140.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 aug 2022 6:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
Even gecheckt en mijn banden zijn uit 2015….ben benieuwd hoe duur een nieuwe set nu zijn voor mijn 3.2, toentertijd bij de lokale bandenboer 420 euro ofzo…. :?:

Zal schrikken worden en/of de Continental N2’s nog leverbaar zijn……. :?:

Overigens bevallen ze super, strak sturen en na 7 jaar nog ruim voldoende profiel…. :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 aug 2022 8:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
*Gooit nog even wat olie op het vuur...

De prijzen van energie zijn de motor voor onze economie. Daarnaast worden veel meer producten van of met derivaten van olie gemaakt dan je zou verwachten (geneesmiddelen, plastic zakken, slakommen, speelgoed, telefoonomhulsels of die van computers, ballonnen, de buitenkant en binnenkant van auto's, vliegtuigen, meubels... Eigenlijk alles wat niet van metaal of hout is en je dagelijks gebruikt is van of met aardolie gemaakt).

Door de recente ontwikkelingen waar iedereen van op de hoogte is, stijgen de prijzen van olie en gas door het dak. Omdat ze aan de basis liggen van onze economie en een essentiële schakel zijn in onnoemelijke ketens, wordt dus écht álles duurder. Ook al is voor de productie van dat goed niet direct een afhankelijkeid van olie of gas.

Om een versimpeld voorbeeld te geven dat aansluit bij de vraag van de TS:

- Band geproduceerd in 2021, in opslag bij de producent of een tussenhandelaar
- Start ontwikkelingen en effect op economie
- Prijzen van brandstof (=transportkosten) stijgen
- Prijzen opslag (=elektriciteit + warmte) stijgen
- Hyperinflatie
- Loonkosten stijgen
- TS bestelt setje banden
- Bandenboer bestelt banden bij producent of tussenhandelaar (want geen voorraad houden is goedkoper, Just-In-Time-principe)
- Producent of tussenhandelaar verrekent opgelopen kosten afgelopen jaar, ook over producten die op voorraad liggen (want nog niet verkocht terwijl de kosten wel zijn opgelopen)
- Bandenboer heeft afgelopen jaar ook hogere kosten gemaakt (elektriciteit, warmte, personeel, transport) en berekent dit door aan de klant
- TS betaalt meer voor zijn rubber.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


23 aug 2022 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
sebastian schreef:
Wat ik me afvraag; is TS vraag/zorg nu een beetje beantwoord met bovenstaande berichten?

De man heeft naar eigen mening flink teveel betaald voor een setje banden. Waarom hij dan toch de koop heeft gesloten blijft mij overigens een raadsel. Hij komt (na een kopje azijn?) op ons mooie PF stoom afblazen door zijn relaas te doen, blijkbaar op zoek naar wijsheid van de commune.

Dan volgen er wat berichten waarvan sommige wel hout snijden, meestal in de trant van 'alles wordt nu eenmaal duurder dus ook uw banden' ...en wat nu.....?


TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 aug 2022 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
MarkS schreef:
TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:


Of omdat hij na 10 jaar doorheeft hoe je hier wat usual suspects uit hun tent moet lokken waardoor het boeltje snel ontspoort :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


23 aug 2022 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
MarkS schreef:
TS komt al meer dan 10 jaar op “ons mooie PF forum”. Misschien had hij gewoon realistischere verwachtingen bij dit topic. :wink:


TS heeft anders niets te klagen want het zijn 2 topics geworden :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


23 aug 2022 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Dan voel je je toch bedonderd
2.2VTEC schreef:
Of omdat hij na 10 jaar doorheeft hoe je hier wat usual suspects uit hun tent moet lokken waardoor het boeltje snel ontspoort :lol:
Goh, die had ik niet zien aankomen! :mrgreen:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


23 aug 2022 17:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.