Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

20 aug 2022 9:52

Trouwens, heeft Klaus Swab geen Billy staan op zn kantoor???
En is Kamprad niet verdacht van nazi-sympathien???
Het klopt niet!!!!!!

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

20 aug 2022 10:20

You will own a useless Billy and you will be happy

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

20 aug 2022 11:29

Kwam de Billy niet van EasyToys?

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

20 aug 2022 13:33

Ik heb Billy de Boekenkast maar even opgezocht.
Volgens mij stonden bij mijn vader een aantal Billy's tegen elkaar. Omdat ze om vloerbedekking stonden stond het schots en scheef en wiebelend en ik heb ze toen allemaal aan elkaar geschroefd. Mijn vader was eerst halfkwaad omdat er nu natuurlijk gaten in de zijwanden zaten. Maar later was hij er wel blij mee.
Tot zover mijn ervaring met Billy de Boekenkast.
Ze staan er trouwens nu nog.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 9:34

Billy is ontworpen door Gillis Lundgren in 1978 en voor het eerst verkocht in 1979. Vanaf 1979 tot nu zijn er meer dan 60 miljoen kasten verkocht. :popcorn:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 10:25

Massa is kassa. Dat had IKEA al veel eerder door dan Peter G.
Interessant is ook hoeveel van die dingen op de stort belandt zijn. Kun je dat ook eens googelen , Olaf?
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 21 aug 2022 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 10:40

Dát kan je je inderdaad ook af vragen - is het verkoopaantal het resultaat van de kwaliteit van de kost ;)
Voor wat de keukenkasten betreft … werd door een gerenomeerd oer-Nederlands keukenbedrijf ook door verwezen naar de IKE-A toen ik 2 kastjes bij wilde bestellen :?

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 15:30

Hier ook Billy kasten in de kamer, met een schapje waarop Porsche boeken staan……dus moet het goed zijn…. :mrgreen:


De rest vd meubels zijn bij een lokale bedrijf gekocht, Nederlands/Italiaans design… :thumleft:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 19:23

Woonsquare :?: :cheesy:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 21:01

Kringloopwinkel om je gerust te stellen...... :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

21 aug 2022 23:01

Goede producten! Onze IKEA bank is meer dan 30 jaar oud, en nog niet aan renovatie toe.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 2:23

Ik ben ooit met neuken door een bank heen gezakt. En er was een poot afgebroken. Maar het merk ben ik kwijt :scratch: :scratch:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 8:19

:) dat kan alleen IKEA zijn.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 9:15

Ik ben niet direct een grote fan van ikea (heb momenteel wat hangkasten in mijn kantoor van ikea welke overigens prima bevallen).
Wat ik wel weet is Ikea 1 van de eerste grote meubel concerns wereldwijd is geweest welke hun stalen meubelpoten etc etc van hoogsterkte staal zijn gaan maken en daarmee dunner hebben kunnen produceren, wat dus minder staal verbuik betekend en dat is dan wel weer goed is voor het milieu :thumleft:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 9:16

Ja maar laat maar want de heren weten het toch beter :wink:

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 12:24

Goofy1 schreef:Ik ben niet direct een grote fan van ikea (heb momenteel wat hangkasten in mijn kantoor van ikea welke overigens prima bevallen).
Wat ik wel weet is Ikea 1 van de eerste grote meubel concerns wereldwijd is geweest welke hun stalen meubelpoten etc etc van hoogsterkte staal zijn gaan maken en daarmee dunner hebben kunnen produceren, wat dus minder staal verbuik betekend en dat is dan wel weer goed is voor het milieu :thumleft:

Maar vooral goed voor de portemonnee van IKEA.
Overigens doet iedereen dat, zelfs een kleine trailerbouwer uit West-Brabant. Vroeger uit 5mm koker, nu uit 3mm koker.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 12:51

Ikea wil in 2030 volledig circulair zijn.
Daar wordt zeer fors in geïnvesteerd.
Hoef je je geen zorgen meer te maken over je Billy op de vuilstort.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 12:58

Cazzo Super Veloce schreef:
Goofy1 schreef:Ik ben niet direct een grote fan van ikea (heb momenteel wat hangkasten in mijn kantoor van ikea welke overigens prima bevallen).
Wat ik wel weet is Ikea 1 van de eerste grote meubel concerns wereldwijd is geweest welke hun stalen meubelpoten etc etc van hoogsterkte staal zijn gaan maken en daarmee dunner hebben kunnen produceren, wat dus minder staal verbuik betekend en dat is dan wel weer goed is voor het milieu :thumleft:

Maar vooral goed voor de portemonnee van IKEA.
Overigens doet iedereen dat, zelfs een kleine trailerbouwer uit West-Brabant. Vroeger uit 5mm koker, nu uit 3mm koker.


Als jij ervanuit gaat dat de kosten voor hoogsterkte staal hetzelfde zijn als voor standaard staal wel....
Ik kan jou zeggen dat dit niet het geval is.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 13:01

Zullen we lekker stoppen over ikea, vind het toch wel een beet je een diepte punt van het forum eigenlijk

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 13:14

Goofy1 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Goofy1 schreef:Ik ben niet direct een grote fan van ikea (heb momenteel wat hangkasten in mijn kantoor van ikea welke overigens prima bevallen).
Wat ik wel weet is Ikea 1 van de eerste grote meubel concerns wereldwijd is geweest welke hun stalen meubelpoten etc etc van hoogsterkte staal zijn gaan maken en daarmee dunner hebben kunnen produceren, wat dus minder staal verbuik betekend en dat is dan wel weer goed is voor het milieu :thumleft:

Maar vooral goed voor de portemonnee van IKEA.
Overigens doet iedereen dat, zelfs een kleine trailerbouwer uit West-Brabant. Vroeger uit 5mm koker, nu uit 3mm koker.


Als jij ervanuit gaat dat de kosten voor hoogsterkte staal hetzelfde zijn als voor standaard staal wel....
Ik kan jou zeggen dat dit niet het geval is.


Dat klopt, ik weet ook wel wat van staal(-Prijzen).
Maar ga er maar van uit dat het onder de streep een besparing is.

Re: Even geen Porsche (IKEA-adepten onder elkaar)

22 aug 2022 14:09

Even geen Porsche (staal-adepten onder elkaar)
Plaats een reactie