Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:31



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende
K(l)aagmuur kabinet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Jetten wil van Nederland één grote darkroom maken savonds.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2088634 ... chting-uit
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


01 okt 2022 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Vond jouw humor een jaar of 3-4 geleden een stuk beter te hachelen, Franz.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 okt 2022 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Ja, die verdomde vaccinatie ook.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


01 okt 2022 19:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
:mrgreen: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 okt 2022 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Gisteren de nieuwe energietarieven ontvangen. Gaat nergens meer over… Gelukkig hebben we geïnvesteerd in zonnepanelen en een pelletkachel, zodat het voor ons allemaal behapbaar blijft, maar er zijn massa’s mensen die ondanks de aangekondigde cap dik in de problemen zullen komen. Hoop dat het niet escaleert.
_________________________________________
Wim


01 okt 2022 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Denk dat de meeste mensen tot 3 a 4 x hun energie nota zien verhogen.
Prijsplafond zal dit enigszins verhelpen, mwaoh, ik moet het nog zien......


01 okt 2022 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Sja, je voelt je bijna een wietteler.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


01 okt 2022 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Dit is dan wel weer grappig nepnieuws: https://nieuwspaal.nl/kabinet-nuanceert ... -gelukkig/
_________________________________________
Wim


01 okt 2022 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Wimpie67 schreef:
Gisteren de nieuwe energietarieven ontvangen. Gaat nergens meer over… Gelukkig hebben we geïnvesteerd in zonnepanelen en een pelletkachel, zodat het voor ons allemaal behapbaar blijft,.


Hier een vrij centraal opgestelde speksteenkachel die het lekker warm and cosy houdt en de gasrekening nog enigszins acceptabel; Nederlandse makelij van Altech, echt een topproduct!

Wel het werk voor het hout, maar daar is de Altech zuinig mee en we hebben er voldoende voorraad en bijkomende supply van - en de tieners kunnen meehelpen voor een extra zakcentje :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


01 okt 2022 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Wimpie67 schreef:
Dit is dan wel weer grappig nepnieuws: https://nieuwspaal.nl/kabinet-nuanceert ... -gelukkig/


Het is nepnieuws, maar ergens ook weer waar. Er wordt moord en brand geschreeuwd, maar ik ben opgegroeid in de jaren 70 en ik kan mij die tijd levendig herinneren. We zijn er allemaal zo enorm op vooruit gegaan dat we een stapje terug ook wel gaan overleven.


02 okt 2022 7:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
alvin01 schreef:
Denk dat de meeste mensen tot 3 a 4 x hun energie nota zien verhogen.
Prijsplafond zal dit enigszins verhelpen, mwaoh, ik moet het nog zien......


Hoezo maar enigszins. Blijf binnen die normen en je betaalt 275 euro per maand. De minima krijgt daarnaast nog ruim 100 euro extra en 10% meer inkomen. Die gaan erop vooruit! Mits blijvend binnen de normen.

En ja, dat kan prima. Misschien moeten mensen dan korter gaan douchen en minder vaak. Meer ga nadenken over sluipverbruik. Maar ik heb daar ook even kritisch naar gekeken. Niet vanwege geld, maar om tekorten te voorkomen en om te voorkomen dat er straks bedrijven omvallen daardoor.

Ik zat op 3.750 kWh, teruggebracht naar 2.150 kWh door met slimme stekkers te kijken wat er gebeurde. En ik heb 1.000 kuub terug kunnen brengen naar 750 kuub.

Daarnaast ben ik gaan investeren in panelen en warmtepomp. Dus die getallen zullen weer veranderen. Maar bovenstaande geeft de mogelijkheden aan die er voor iedereen in meer of mindere mate zijn.

Als ik de krant zo open sla, dan heb ik toch vaak het idee dat we heel weinig kunnen hebben.


02 okt 2022 8:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Maarten schreef:
Fair enough. Mensen die er nogal aan hechten zullen je wel racistisch vinden als je jezelf blank noemt :wink:


Maar ik buig niet voor dat soort idioterie. Die mensen vinden mij ook racistisch als ik met cijfers aantoon dat het niet waar is dat de politie in de VS vooral Zwarte mannen vermoordt. Dat blank privilege als je naar de data kijkt (en corrigeert voor de verschillende groepen!) volstrekte onzin is. Zo ben ik ook een seksist als ik erop wijs dat de gender pay gap niets met gender te maken heeft, maar in meerdere onderzoeken tot op het laatste procentje te verklaren is door andere keuzes (zoals de weigering van vrouwen om vaker te kiezen voor beroepen in STEM). En als ik degenen die roepen dat dit komt vanwege Male dominant societies wijs op dat juist in Scandinavische landen de vrijheid van keuze juist leidt tot meer genderstereotype keuzes.

Het hele progressieve narratief waarin alles wat hen niet bevalt het gevolg is van racisme, seksisme, homofobie, transfobie, islamafobie, enz. wordt keihard ontkracht door data.

Dus ja, in hun ogen ben ik een racist, seksist, homofoob, transfoob en islamofoob. Want ik heb geleerd om eerst te kijken naar feiten en dan pas te oordelen.

Sue me.


02 okt 2022 8:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
@DevilsSon: Gezien jouw sommetje heb je geen schoolgaande kinderen, niet geïnvesteerd in een elektrische auto of hybride en ook geen woning ouder dan 20jaar, waar een groot deel van NL wel mee te maken heeft. En waar onze OVH dus ook geen rekening mee heeft gehouden. :wink:
Momenteel rijdt zelfs mijn Lambo per km goedkoper dan de hybride. En maar aan het milieu denken… LOL
Klaag niet verders, dat laat ik wel over aan de bezoekers op dit topicje verder.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 okt 2022 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Wimpie67 schreef:
Gisteren de nieuwe energietarieven ontvangen. Gaat nergens meer over… Gelukkig hebben we geïnvesteerd in zonnepanelen en een pelletkachel, zodat het voor ons allemaal behapbaar blijft, maar er zijn massa’s mensen die ondanks de aangekondigde cap dik in de problemen zullen komen. Hoop dat het niet escaleert.


Hier bij de complete verbouwing geprobeerd om meteen maar de best denkbare maatregelen te nemen. Zonnepanelen, van het gas af, bodem- en vloerisolatie (scheelt al 2/2,5 graad), infrarood elektrische vloerverwarming, overal nieuwe kozijn en met HR++, koken op inductie (Bora) maar dat hadden we in vorige huis ook al. Vanaf maart/april hebben we veel meer opgewekt dan verbruikt maar dat is logisch. Herfst en wintermaanden zullen vanwege de isolatie en efficiënte vloerverwarming niet schrikbarend zijn. Verwacht over een jaar gemeten zo rond de € 50 € per maand te zitten. Dan even uitrekenen wat je nodig hebt aan opslagcapaciteit voor een thuisaccu en hopen dat die wat betaalbaarder worden.

Eerlijk is eerlijk, nadeel is dat je met al die electra drie-fase nodig hebt waardoor je vastrecht (belachelijk) omhoog schiet.


02 okt 2022 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
GhostRider schreef:
@DevilsSon: Gezien jouw sommetje heb je geen schoolgaande kinderen, niet geïnvesteerd in een elektrische auto of hybride en ook geen woning ouder dan 20jaar, waar een groot deel van NL wel mee te maken heeft. En waar onze OVH dus ook geen rekening mee heeft gehouden. :wink:
Momenteel rijdt zelfs mijn Lambo per km goedkoper dan de hybride. En maar aan het milieu denken… LOL
Klaag niet verders, dat laat ik wel over aan de bezoekers op dit topicje verder.


Ik heb twee schoolgaande kinderen, een Tesla Model 3 Performance (die ik zelden thuis laad, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de minima wel het probleem van thuisladen heeft) en inderdaad een woning die nog geen 20 jaar oud is.

Als jouw Lambo goedkoper rijdt dan de hybride is het een hele bijzondere hybride of ben je niet goed in sommetjes. ;)

Maar ik snap wel dat er mensen zijn die met een hele grote woning tegen hogere verbruiken aan kunnen lopen als ze in een wat oudere woning zitten, maar dan hebben we het over koopwoningen doorgaans. Had je iets aan moeten doen.

Mijn ex vrouw gaat nu ook ineens ruim € 1.500 per maand betalen. Maar ja, die vond het begin dit jaar nog niet nodig om panelen aan te schaffen, want vast contract (geen gas, wij hebben die woning superzuinig laten bouwen, met water/water warmtepomp, het is alleen wel de grootste woning in de omgeving…). En nu dat afloopt slaat de paniek toe.

Sorry, maar die klaagzang heb ik toch gewoon beantwoord met ‘daarom zei ik begin dit jaar al dat je in actie moest komen’.

Je kan de overheid wel overal de schuld van geven, maar dat helpt helemaal niets!


02 okt 2022 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Zelf ook die investeringen aan het doen (al 3 jaar mee bezig), niet vanwege de prijzen, maar als uitdaging om een jaren ‘40 woning zo dicht mogelijk bij off grid te krijgen, gewoon om niet afhankelijk te zijn van nuts cowboys. Schiet al aardig op!
Btw. Nog een leuke om over na te denken. De beste bezuiniging ben je zelf. De meesten hebben een BMI die gewoon veel te hoog ligt, en nemen dagelijks een dikke 20% teveel aan kCal in. Als je die 20% eens van je jaarlijkse boodschappen afhaalt, dan lach je om de gasprijs. En je loopt ook minder vaak bij medische hulptroepen. Trust me. Done that…. En je loopt er meteen wat beter bij op het strand. :mrgreen: Cheers!
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 okt 2022 10:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Devils, op de zaak laden, dacht ik al. Die hybride verbruikt meer dan in het boekje van de fabriek hoor. Hou maar eens echt bij. Leef al drie jaar als een monnik en lach om deze tijd. Biedt juist kansen! Alleen zijn de meesten niet gewend niet in een wat rustiger patroon te leven. Met een Model S en 2 schoolgaande kinderen (je wilt hen toch ook niet als die monnik laten leven…. Korter douchen hoor, deuren dicht, lampen uit, zo lang achter de tv..?, naaah… toch maar niet dan) kan jij misschien die getallen halen maar de meesten niet. (Denk dat alleen die S al 2x je kWh per jaar opstookt, alleen al). Iig is bewustwording de beste bezuiniging. In verbruik, in eetpatroon, in je overige uitgaven… alleen houdt niemand dat bij.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 okt 2022 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
GhostRider schreef:
Zelf ook die investeringen aan het doen (al 3 jaar mee bezig), niet vanwege de prijzen, maar als uitdaging om een jaren ‘40 woning zo dicht mogelijk bij off grid te krijgen, gewoon om niet afhankelijk te zijn van nuts cowboys. Schiet al aardig op!
Btw. Nog een leuke om over na te denken. De beste bezuiniging ben je zelf. De meesten hebben een BMI die gewoon veel te hoog ligt, en nemen dagelijks een dikke 20% teveel aan kCal in. Als je die 20% eens van je jaarlijkse boodschappen afhaalt, dan lach je om de gasprijs. En je loopt ook minder vaak bij medische hulptroepen. Trust me. Done that…. En je loopt er meteen wat beter bij op het strand. :mrgreen: Cheers!


Maar dit is nu precies wat ik bedoel. Iedereen kan wel ergens op bezuinigen. Ok, jij en ik vast meer. Maar de minima wordt dan ook extra geholpen.

Ik vind Kaag helemaal niets, maar ze had wel groot gelijk toen ze zei dat we allemaal een stapje terug moeten doen.


02 okt 2022 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
GhostRider schreef:
Devils, op de zaak laden, dacht ik al. Die hybride verbruikt meer dan in het boekje van de fabriek hoor. Hou maar eens echt bij. Leef al drie jaar als een monnik en lach om deze tijd. Biedt juist kansen! Alleen zijn de meesten niet gewend niet in een wat rustiger patroon te leven. Met een Model S en 2 schoolgaande kinderen (je wilt hen toch ook niet als die monnik laten leven…. Korter douchen hoor, deuren dicht, lampen uit, zo lang achter de tv..?, naaah… toch maar niet dan) kan jij misschien die getallen halen maar de meesten niet. (Denk dat alleen die S al 2x je kWh per jaar opstookt, alleen al). Iig is bewustwording de beste bezuiniging. In verbruik, in eetpatroon, in je overige uitgaven… alleen houdt niemand dat bij.


Mijn kinderen zijn strontverwend. Dus die leven niet als monikken. Wel leren ze tanden poetsen met koud water. Kraan uit tijdens het poetsen. Niet tot in de eeuwigheid douchen. TV uit als je overschakelt op je iPhone/iPad/switch. Lampen uit waar je niet bent.

En daar zijn ze heel ontvankelijk voor, want als het ‘voor het milieu’ is, dan staan ze in de houding. Hebben ze van school meegekregen.

Ik moet ook iedere dag bezweren dat het vlees ‘beter leven’ is. Wat ook altijd wel zo is als ik die keuze heb. Maar wat de Italiaan hier in het dorp gebruikt weet ik dan weer niet. ;)

Hoe dan ook: met 1.200 kuub en 2.400 kWh kunnen mensen met een normale woning best uitkomen. Alleen maar goed als mensen ook meer gaan nadenken over de vraag of het ook zuiniger kan.

Die accijnsverlaging op brandstof leek wat mij betreft dan ook nergens op. Mijn mening.


02 okt 2022 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Gelukkig zijn mijn kinderen niet alleen strontvervelend. :lol: Naa, valt mee. Gewoon beetje aan het puberen. Zijn redelijk meegaand alleen de douchetijd is erg lastig. En de tijd op de iPad.
Naja. Klagen dus verder eigenlijk niet… dus wat doen we hier dan op dit topic? (Was toch soort nieuwsgierig.)
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 okt 2022 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Op dit moment btw…
Q5 €0,16/km op Euro 95
Q5 €0,26/km op kWh (als je niets zelf opwekt)
Lambo €0,31/km op Euro 98
Was iets genuanceerder voor de Lambo, maargoed… blijft gekkenwerk dat die bijna hetzelfde kost als de Q5 op stroom, puur verbruik…
Maar goed dat we wat celletjes hebben liggen. :wink:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 okt 2022 12:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Allemaal goed en aardig maar met zijn allen wel weer lekker voor het consortium stemmen als we het stemhokje in mogen...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


02 okt 2022 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Zeker, Mark krijgt mijn stem voor bewezen diensten!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 okt 2022 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Devils son schreef:
Maarten schreef:
Fair enough. Mensen die er nogal aan hechten zullen je wel racistisch vinden als je jezelf blank noemt :wink:


Maar ik buig niet voor dat soort idioterie. Die mensen vinden mij ook racistisch als ik met cijfers aantoon dat het niet waar is dat de politie in de VS vooral Zwarte mannen vermoordt. Dat blank privilege als je naar de data kijkt (en corrigeert voor de verschillende groepen!) volstrekte onzin is. Zo ben ik ook een seksist als ik erop wijs dat de gender pay gap niets met gender te maken heeft, maar in meerdere onderzoeken tot op het laatste procentje te verklaren is door andere keuzes (zoals de weigering van vrouwen om vaker te kiezen voor beroepen in STEM). En als ik degenen die roepen dat dit komt vanwege Male dominant societies wijs op dat juist in Scandinavische landen de vrijheid van keuze juist leidt tot meer genderstereotype keuzes.

Het hele progressieve narratief waarin alles wat hen niet bevalt het gevolg is van racisme, seksisme, homofobie, transfobie, islamafobie, enz. wordt keihard ontkracht door data.

Dus ja, in hun ogen ben ik een racist, seksist, homofoob, transfoob en islamofoob. Want ik heb geleerd om eerst te kijken naar feiten en dan pas te oordelen.

Sue me.

We zijn het eens hoor. Alleen gebruik ik gewoon de kleine letter
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 okt 2022 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Zwart en Wit benadrukt het “verschil” terwijl iemand geen witte of zwarte huidskleur heeft. Hooguit heeft iemand een bleke of heel donkere huidskleur.

“Wit” en “Zwart” speelt identiteitsgedoe in de kaart.
_________________________________________
Wim


02 okt 2022 13:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alvin01


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.