Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 14:31



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
K(l)aagmuur kabinet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Kan het staatje niet meer vinden, was al op zoek voor je ;)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 okt 2022 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Ben ook bijzonder benieuwd. Als ik nu per maand minder verbruik dan de korting op de heffingen, krijg ik dan ook 277% van het negatieve bedrag terug?

Edit: is dit de bron? https://www.hln.be/geld/bijna-2-000-eur ... ~a357eb53/
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 18 okt 2022 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.



18 okt 2022 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Ja, wat een nieuws zeg, dat er veel accijns wordt geheven op energie :lol: :lol:

Nee, die arme Putin kan er ook niks aan doen :roll: :roll: :roll:

Wat is dit, de kleuterschool?


18 okt 2022 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Targa Floriaan schreef:

Nee, dat is niet de bron. Het staatje wat ik had gezien, liet heel duidelijk zien dat onze prijzen bizar afwijken van de rest in de EU, maar vooral ook waaruit alles was opgebouwd. Ik kan hem helaas niet meer vinden, maar er zitten zóveel kosten op onze facturen, dat de gasprijs eigenlijk niet zoveel meer voorstelt. We sponsoren met zijn allen vooral de ‘buitenlandse kosten’.
Wat me stoort, is dat veel burgers in de kou zitten, en waar onvoldoende voor wordt gedaan. Een aantal hier zitten er uiteraard warmpjes bij, maar er zijn aardig wat mensen in paniek, omwille van de graaizuchtige overheid. Niet alleen particulieren, maar ook vele bedrijven. Maar geduld, iedereen komt uiteindelijk aan zijn of haar (on)gerief…is het niet linksom, dan is het wel rechtsom. Madelon Vos ziet het niet zo verkeerd. Op Rutte blijven stemmen, betekent een rampscenario.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 okt 2022 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Wel toevallig dat hier hetzelfde % wordt genoemd...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 okt 2022 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Klopt, en zolang ik het staatje niet kan vinden (komt vast nog wel een keer ergens voorbij), kan ik het niet hard maken.
Maar het moge duidelijk zijn, dat als de prijs van onze energie dermate afwijkt van de rest in de EU, dat dit voor het grootste deel komt door alle (verschillende!!!) heffingen.
En niet wat enguess zegt, door 'veel accijns', waarmee hij aangeeft geen flauw idee te hebben waaruit de facturen zijn opgemaakt.
Wat ik al opmerkte: de gasprijs alleen valt best mee. Wat er bovenop komt is werkelijk van de zotte.

Maar ja, laten we zeggen dat 'we' er voor hebben gekozen..... :roll: (en natuurlijk hoe geweldig Rutte het doet....)

Gaat de BTW op energie per 1 januari van 9% naar 21%.....????
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 okt 2022 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
steef schreef:
Gaat de BTW op energie per 1 januari van 9% naar 21%.....????

Ja, dus als er een prijsplafond gaat komen dan lever je weer een percentage in op btw. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 okt 2022 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
In de volksmond heet dat 'naaien'...'genaaid worden'...is die Rutte nou slim, of is die sluw?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 okt 2022 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/ ... van-europa

Weet niet of dit kan/mag in dit topic. Te genuanceerd?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 okt 2022 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
@ MarkS: Jij durft :mrgreen: Misschien moeten we Dominee Gremdaat maar als nieuwe Premier aanstellen. Die zegt tenminste waar het op staat. :lol:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 okt 2022 21:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Die is ook een beetje over de datum. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 okt 2022 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Trieste is dat niemand Rutte kan vervangen. Mijn hoop is op vd Wal gevestigd, maar de vraag is of ze er überhaupt zin in heeft.
Voor je het weet staan er weer een zootje debielen op je stoep je gezin te bedreigen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 okt 2022 9:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
MarkS schreef:
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/energieprijzen-nederland-veel-hoger-dan-in-rest-van-europa

Weet niet of dit kan/mag in dit topic. Te genuanceerd?

Kijk dit is interessant. Zie vooral de tekst onder het kopje "Waarom liggen de energieprijzen in Nederland zo hoog?"
Een deel mogen we inderdaad onze "regering" aanrekenen, maar er zijn dus vele factoren die zorgen voor onze hoge energieprijzen.

Het beste zou zijn als we in Europa zouden stoppen met elkaar beconcurreren op de energiemarkt maar juist zouden samenwerken.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 okt 2022 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Ja, Van der Wal is echt een topper. Dit filmpje laat goed zien dat ze in staat is Rutte op te volgen: https://www.youtube.com/watch?v=HgJIDFopDE4
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


19 okt 2022 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Als dit soort uitzendingen worden gemaakt, kan je dat niet meer weg zetten als amateuristisch. Duidelijk verhaal!
https://www.youtube.com/watch?v=zXYdOAS8Xsg
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 okt 2022 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Velen lijken het geen probleem te vinden dat we een minister-president hebben die, al minstens 10 keer, op een leugen betrapt is, maar nog steeds minister-president is. Tevens hebben we we een minister van financiën wiens kennis van financiën niet verder gaat dan pinnen bij de Albert Heijn.

Dus tijd voor een teamuitje (ondanks aangenomen motie 2e kamer) naar het land van dode arbeiders, veroordeelde homo's en onderdrukte vrouwen ....


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-minister


19 okt 2022 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Ja idd, ik had ook liever dat ze niet gingen. Maar laat Qatar nu over enorme gasvoorraden beschikken. En zelf kunnen bepalen aan wie ze die verkopen. Is het dan handig om de Qatari te schofferen door niet naar hun feestje te komen? ( ik ben er een paar keer geweest, geloof me dat ligt gevoelig)
Dat soort dilemma's, daar hoeft Redriver zich gelukkig niet druk over te maken. Die kan lekker zn 1-dimensionale praatjes blijven verkopen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 okt 2022 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Redriver geeft een uitstekend voorbeeld dat je het nooit goed doet als politicus:

Optie 1: vasthouden aan onze principes, normen en waarden en niet naar Qatar gaan. Gevolg: energieprijzen stijgen nog verder, heel NL op z'n achterste benen, want energie onbetaalbaar
Optie 2: wel naar Qatar gaan en ondertussen onderhandelen over een goede energiedeal. Gevolg: heel NL staat op z'n achterste benen want dode arbeiders, homo's en vrouwen...

You're damned if you do, you're damned if yout don't!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 okt 2022 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Maar Redriver zal dat nooit toegeven, die komt echt niet verder dan een beetje verongelijkt klagen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 okt 2022 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
In het ene land geen gas halen vanwege mensenrechten en principes maar in het andere land wel gas halen ondanks de mensenrechten en principes. Duidelijk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


19 okt 2022 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
steef schreef:
Als dit soort uitzendingen worden gemaakt, kan je dat niet meer weg zetten als amateuristisch. Duidelijk verhaal!
https://www.youtube.com/watch?v=zXYdOAS8Xsg

Heb een poging gedaan om t helemaal te bekijken. Wat een ongelofelijk ge-OH. Er worden allemaal verbanden gesuggereerd tussen ontwikkelingen wereldwijd, die natuurlijk weer door ‘de elite, of eigenlijk parasieten’ worden aangestuurd. “Ik heb een filmpje gezien, maar kon t niet meer terugvinden” - yeah right. IK heb gisteren een UFO in m’n achtertuin gehad, maar de foto is mislukt. Echt waar.
Prima als jij je laat opfokken door een of andere gladde ‘onderzoeksjournalist’ die z’n verhaaltje van papier voorleest - “oh wacht, dat had ik al gezegd” :bang: - met twee ja-knikkers naast m en een dame die quasi kritische vragen stelt. Als je dit niet amateuristisch vindt, dan leg je de lat blijkbaar niet zo hoog.
BTW: Heb je het staatje met de 277% belasting al gevonden :twisted: ?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 okt 2022 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Franz schreef:
In het ene land geen gas halen vanwege mensenrechten en principes maar in het andere land wel gas halen ondanks de mensenrechten en principes. Duidelijk.

Als jij het verschil niet ziet tussen Qatar en Rusland, tsja…
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 okt 2022 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Als Nederland zijn mond vol heeft als het gaat om mensenrechten, discriminatie, onrecht en acceptatie van LHBTIQ+'ers dan zie ik inderdaad geen verschil. Maar als jij denkt dat we geen gas krijgen als we ons gezicht niet laten zien op het WK-feestje dan snap ik je obsessie voor Rutte wel.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


19 okt 2022 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Niet gaan wordt in Qatar gezien als een regelrechte belediging. Zo werkt het nu eenmaal in de Golf.
Dan kun jij lekker principieel gaan zitten doen vanuit je luie stoel, maar Rutte wordt afgerekend op zijn inspanningen om de gasprijs zo laag mogelijk te houden. Vandaar deze afweging, overigens blijkbaar gesteund door mensenrechtenorganisaties.
Edit; ik neem aan dat je je Cayenne uitsluitend aftankt met benzine die niet afkomstig is uit de Golf?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 okt 2022 7:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: K(l)aagmuur kabinet
Daar kan Biden nog wat van leren idd. Die ging met hoge poten daar naar toe om te zeggen dat de US de Saudi's verantwoordelijk houd voor de moord op Khashoggi, en vervolgens vragen of ze de olie export konden verhogen om de prijs te drukken. :popcorn:


20 okt 2022 9:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.