Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:52



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Schorsen kenteken zichtbaar? [NL] 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Vroeger mocht het kenteken van een geschorste auto niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Ik kan van deze regel niks meer terugvinden. RDW - schorsen
Kan iemand bevestigen dat dat is afgeschaft?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


02 nov 2022 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Audi s4 Porsche 914 vw golf 1 cabrio
Rijssen
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Ik kan het ook zo niet meer terug vinden, maar is het een probleem om de plaat(en) er af te draaien?


02 nov 2022 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Als ie langs de weg staat, en er komt een scanauto langs, ben je de Sjaak, lijkt me. Helemaal als verzekering ook is geschorst.
Mag niet aan de openbare weg staan. En als de platen eraf zijn, zou ik ook de ruitenwissers verwijderen. Dan kan een overenthousiaste Bromsnor er geen bon onder doen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 nov 2022 20:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Een geschorste auto mag niet óp, maar ook niet áán de openbare weg staan.

Het gaat er om dan een handhaver de auto niet kan identificeren :idea:

Dus op eigen terrein of oprit, zichtbaar vanaf de openbare weg: kenteken afplakken of platen er vanaf halen.


02 nov 2022 20:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Belangrijk is dat de auto op eigen terrein staat zoals bijvoorbeeld een oprit. Als je parkeert in de straat sta je op de openbare weg en dan moet je wel wegenbelasting betalen. Je mag de kentekenplaten laten zitten zolang deze op eigen terrein staat.
Deze regel is al sinds 'mensenheugenis'. Begin jaren tachtig reed ik als 13-14 jarige met de oude Datsun (rijp voor de sloop) vaak over ons weiland. Aalgladde banden en nat gras stonden garant voor machtige powerslides. :cheers: De plaatselijke politie agent vertelde aan mijn ouders dat ik goed kon sturen. Maar, zo voegde hij er aan toe, blijf op eigen grond.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


02 nov 2022 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Zolang de oprit eigen terrein én niet toegankelijk is heb je gelijk ;)


02 nov 2022 23:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Sorry!
Ik vergeet te melden dat de auto op eigen terrein staat namelijk een gezamelijke parkeerplaats. Maar desalniettemin mocht vroegah de kentekenplaat niet zichtbaar zijn. Je mocht een geschorste auto dus niet mét platen op je oprit zetten.
Maar mij is niet duidelijk of dat is afgeschaft.

@Gerard: natuurlijk kunnen de platen er af maar ik vraag me dus af of de regels zijn veranderd.

Olaf schreef:
op eigen terrein of oprit, zichtbaar vanaf de openbare weg: kenteken afplakken of platen er vanaf halen.
Volgens de ANWB hoeft dat niet: ANWB
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 nov 2022 2:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
…. volgens de politie (in 2019 nog) wel ;)


03 nov 2022 8:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Dat zegt niet zoveel.
Heb jij een boete gehad? Op grond waarvan?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 nov 2022 14:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
... als je kenteken vanaf de openbare weg gescand kan worden (daar rijden speciale burger-politie-auto's voor) kan het zijn dat de schorsing opgeheven wordt, je een boete krijgt én ook de plicht hebt om verzekerd te zijn en houderschapsbelasting te betalen ...

Met een beetje pech krijg je een boete van 100% over de verschuldigde houderschapsbelasting - weet ik uit ervaring - door controle op de dag dat ik naar en van de APK reed. Boete succesvol aangevochten - en auto (uiteindelijk) geschorst gebleven - daar ik met het APK formulier aan kon tonen waarom ik onderweg was die dag.
Ik heb een geschorste auto nog nooit onverzekerd gehad, dus daar kan ik uit ervaring niks van zeggen.


Wat uitspraken op rechtspraak.nl :arrow:

Hier een auto die stond geparkeerd op priveterrein, maar omdat er geen belemmeringen waren zoals hekken ,slagbomen of borden stonden dat het om privegrond gaat , werd het gezien als openbare weg :|

Hier een auto die stond geparkeerd op priveterrein. Omdat er blijkbaar op toe werd gezien dat er niet werd geparkeerd door onbevoegden, de parkeerplek niet zichtbaar was vanaf de weg en omdat een en ander onverhard terrein was , werd het niet gezien als openbare weg, :D

Hier een auto die stond geparkeerd op priveterrein, voorzien van een bordje “verboden toegang art. 461 wetb. van strafr.”. Het bordje werd echter niet voldoende geacht om het parkeren door overigen te belemmeren zodat toch sprake was van openbare weg. :roll:


03 nov 2022 15:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
eikelambtenaren. :shock: :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 nov 2022 15:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Nederland pummelstaat. Als je je auto op eigen grond neerzet hoopt "onze" overheid toch geld binnen te harken.
Die wet is dus verkeerd en moet veranderd worden.

Ik heb die eerste uitspraak op rechtspraak.nl doorgelezen, de andere twee moet ik nog doornemen.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 03 nov 2022 15:57, in totaal 1 keer bewerkt.



03 nov 2022 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Ik zou voor de pragmatische aanpak gaan. Zorg dat je auto niet op/aan de openbare weg staat. Liefst natuurlijk binnen, maar als dat niet kan, dan onder een goede weersbestendige hoes. Is meteen je kenteken afgedekt. Een alternatief is stallen in bijv. een caravanstalling. Dat kost meestal niet de wereld.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


03 nov 2022 15:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
NordRack2 schreef:
Als je je auto op eigen grond neerzet hoopt "onze" overheid toch geld binnen te harken.
Die wet is dus verkeerd en moet veranderd worden.


Helaas - De ANPR camera's worden o.a. gebruikt om snel kentekens te kunnen scannen. De politie gebruikt deze kenteken scanners om te kijken of de eigenaar boetes nog niet heeft betaald, of wordt gezocht door justitie ...

In December afgelopen jaar is er nog een uitspraak geweest dat de politie dat voorlopig ook nog mag doen - daarmee gewoon zorgen dat het kenteken van je geschorste auto niet zichtbaar is :wink:


03 nov 2022 16:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
Het begrip "openbare weg" is slechts voor 1 interpretatie vatbaar. Voor iedereen toegankelijk. Jouw eigen terrein is geen openbare weg. Daar mag eigenlijk niemand komen zonder jouw toestemming.
De bepalingen rond een geschorst kenteken zijn ook duidelijk. Je mag met een geschorst voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Niet rijden, niet parkeren. Dus op eigen terrein kun je gewoon je kenteken erop laten zitten. Of je dat wilt als de auto vrijwel parallel aan de weg staat is een andere vraag natuurlijk.


03 nov 2022 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schorsen kenteken zichtbaar? [NL]
bjft schreef:
Het begrip "openbare weg" is slechts voor 1 interpretatie vatbaar.
Openbare weg komt in die wet niet eens voor.

De wet is slecht. Als op een gegeven moment duidelijk wordt dat je je geschorste auto op privégrond hebt staan dan zou de noodzaak voor de boete moeten vervallen maar zo is de wet niet opgesteld. Als er ook maar een beetje twijfel is of je daar niet gewoon je auto kunt parkeren dan is het voor de wet "weg" en dan kan een boete worden opgelegd.
Die wet is fout en moet worden veranderd.

Wegenverkeerswet

Polydeukes schreef:
Ik zou voor de pragmatische aanpak gaan.
:thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 nov 2022 21:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.