Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 23:09



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche 935 1976 Martini Racing 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Geweldig hoe je de details op jou manier aanpast :thumleft:

Blender is een soort AutoCAD voor 3D Printen?
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


04 apr 2023 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Dank je Yohan,

Ja ik denk dat je het best zo kunt beschouwen.
Blender is zeer uitgebreid. Je kunt 'gewoon' 3D objecten maken in exacte verhoudingen. Dus ik teken alles tot op de honderdste van een mm nauwkeuring. Gelukkig is alles vector gebaseerd, dus je kunt het heel makkelijk schalen naar vrijwel elk willekeurig formaat.
Daarnaast wordt Blender ook gebruikt door artiesten die 3D objecten maken voor fotografie, games en dus zelfs films (Pixar). Elke tak van sport gebruikt maar het stukje van de hele applicatie.

Ik heb het mezelf van nul af aan aangeleerd via de inmiddels beroemde Donut tutorial. Leuk om te doen :D
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


06 apr 2023 11:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Het interieur van de Porsche is gespoten (helaas vergeten een foto te maken) in verschillende tonen zwart. Niet echt heel spannend, maar je ziet er straks toch bijna niks meer van.

Verder ben ik bezig met de bestickering. Of in modelbouwtermen: decals
En dan probeer je een platte decal op een ronde vorm te zetten... :shock: En dan hebben we het hier zelfs over 4 decals die netjes moeten aansluiten om 1 geheel te vormen.
Afbeelding
En het wordt nog ergers als je een speciale softener op de decals smeert :|
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar als alles droog is, ligt de decal vlak
Afbeelding

Ik ga het kunstje nog een paar keer meer moeten doen, totdat hij echt helemaal glad is. Steeds met een beetje lichte druk de decal proberen glad te walsen.
Ondertussen zal ik ook het interieur verder afwerken... de gang zit er in elk geval goed in. :D
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


11 apr 2023 9:09
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Kan je zo’n decal niet op wrap folie printen? is veel flexibeler en kan je wss netter ‘de bocht om’ trekken. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2023 6:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Geen idee. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar is wrapfolie niet dikker? Dit is echt heel dun. Ergens tussen de 8 en 13 micron.

Maar goed, met de decals in de week (of drogend) heb ik de velgen gespoten.
Afbeelding

Ik vind ze erg mooi. Inmiddels heb ik ook de banden er omheen zitten en dat is een stuk mooier dan die uit de kit. Het enige dat ik had moeten doen, is lichtjes met heel fijn schuurpapier schuren. Dan zijn ook de laatste zichtbare printlijntjes weg. Maar voor deze is het prima zo.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


12 apr 2023 9:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Decal softener gegbruiken. Zeer zacht kwastje en stukje voor stukje krijg je dan die rimpels wel mooi weg is mijn ervaring. Mooi allemaal hoor!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


12 apr 2023 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Deathtrap schreef:
En het wordt nog ergers als je een speciale softener op de decals smeert
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 apr 2023 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Hahaha. Helemaal niet gezien tussen de foto’s. Gek.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


12 apr 2023 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Geeft niks... dan was je afgeleid door de plaatjes en dat is prima. Ik ben ook een plaatjes lezer over het algemeen :mrgreen: :P

Maar goed... bijna alle decals zitten er nu op. Dus even een kijken naar de huidige tussenstand. Ik kan hier wel van genieten.
Afbeelding
En natuurlijk staat hij hier om de nieuwe velgen.

Overigens... hoe geweldig deze cartograph decals ook zijn, ik heb wel een aantal minuscule foutjes ontdekt. Hoofdzakelijk in de afmetingen. Maar voor deze build maakt me dat niet uit en ik rond hem af in deze smakelijke staat.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


13 apr 2023 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Deathtrap schreef:
(...) ik heb wel een aantal minuscule foutjes ontdekt. Hoofdzakelijk in de afmetingen.(...)


Als een echte, super dure restauratie dit soort fouten maakt en die auto alsnog prijzen op tentoonstellingen wint, dan is het op een schaalmodel echt wel acceptabel hoor. :mrgreen:
Super werk! prachtig om te volgen.


14 apr 2023 4:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Afgelopen zondag het model in zijn eerste laag glanslak gezet. Dat ziet er al mooi uit en ik hoef niet meer bang te zijn dat ik per ongeluk een decal beschadig.
Afbeelding

Ik wil nog wel even met een zeer fijn waterproef schuurpapier er over om wat kleine stofjes te verwijderen en daarna komt te definitieve laag glans.

Daarnaast een voorzichtige oproep. Mocht iemand deze doos hebben liggen en er niks mee doen, dan neem ik hem graag over.
Afbeelding
Moby Dick "Martini"
Tamiya | No. 24318 | 1:24

Ik ben van hetzelfde bouwjaar en dit is voor mij de meest iconische race Porsche. Die zou ik graag in mijn collectie hebben.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


18 apr 2023 12:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Er staat er eentje op ebay
https://www.ebay.nl/itm/144261746260
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2023 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Ja ik had ook al even gekeken op EvilBay, maar de prijzen zijn wel fors voor een bouwdoos van meer dan 40 jaar oud. (de mallen zijn in elk geval zo oud)
Maar goed... dit zijn van die dingen; Nu mijn ogen open houden en dan loopt ik er hopelijk een keer tegen aan, zodat ik de doos heb als ik hem echt wil gaan bouwen :mrgreen:

En anders ga ik hem proberen zelf te tekenen in 3D. Een volledige auto heb ik nog nooit gedaan en ik zie de lol wel in van zo'n uitdaging.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 apr 2023 10:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Hij is er nog nieuw hoor met van recentere datum nog wat updates. 1/12.

https://www.scalemates.com/nl/kits/tamiya-12057-porsche-935-martini--1314748/timeline
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


19 apr 2023 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Helaas was er volgens mij elke race wel iets anders aan die auto's, de timeline die jij post is wel van 935's maar die hebben allemaal een andere achterspoiler dan die waar Deathtrap naar op zoek is (tenzij er meerdere spoilers in de doos zitten en je kan kiezen welke je er uiteindelijk op wil hebben, maar die info kan ik zo snel niet vinden)


19 apr 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
We hebben allemaal wel een beetje gelijk. De body panelen werden inderdaad continue aangepast (net als F1 vandaag de dag), maar ik zoek hier specifiek die 935/78 aka Moby Dick.

Maar ergens in hart en nieren ben en blijf ik een engineer... dus mijn blender er weer bij gepakt
Afbeelding
:mrgreen:

En vanavond zal ik eens voorzicht kijken of het lukt het model zelf te tekenen (dit gaat lang duren... en tussen andere bedrijven door gebeuren)
Afbeelding
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


19 apr 2023 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Suc6, benieuwd naar het resultaat :)


19 apr 2023 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Nou verwacht niet dat dit eind van de week klaar is :D maar ik heb wel even mijn teen in het koude water gestoken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling is om eerst de ruwe vorm te krijgen. De exacte details erin werken komt later. Ik vind het erg moeilijk om alle curves goed te krijgen, zeker ook omdat de referentietekening niet helemaal perfect is. Dus met mijn oog op een setje referentie foto's moet ik steeds kleine aanpassingen maken. Maar goed, zolang ik het leuk vinden... :mrgreen:
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


20 apr 2023 11:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
En ook een update op deze 935.
Ik moest even moed verzamelen om de auto af te plakken en dan de raamrubbers te spuiten. Dat sterke contrast vind ik echt heel mooi staan. Ook zijn daarna de klein onderdelen erop gelijmd.
Afbeelding

En ik heb wat BMF (bare metal foil) op de neus aangebracht. Er moeten nog 2 kleine stukjes op de bovenhoeken van de klep waar de snelsluiters op komen.
Afbeelding

En ik heb wat raceharnas materiaal geprint.
Afbeelding

Eerder had ik al "gordelband" binnengekregen. Heerlijk om 'gewoon' bij een winkel voor handwerk 2mm zijden band te kopen voor een fractie van de prijs dan modelbouw sites het vragen. En het is exact hetzelfde spul!
Afbeelding
(https://www.anjahandwerk.nl/)
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


01 mei 2023 12:07
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Deathtrap schreef:
Heerlijk om 'gewoon' bij een winkel voor handwerk 2mm zijden band te kopen voor een fractie van de prijs dan modelbouw sites het vragen. En het is exact hetzelfde spul!


:thumleft: strakke actie :!:


01 mei 2023 13:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Hij is af. Dat is lang geleden dat ik in zo'n korte tijd een model heb afgerond. Maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Hier even een zoethoudertje
Afbeelding

Morgen eens rustig wat foto's schieten.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


02 mei 2023 23:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
En met een laatste sprint van gisteren, wist ik deze dus af te ronden. Voor zo'n oude kit, heb ik er serieus plezier aangehad. Ja... sommige zaken zijn wat eenvoudig. Maar het was ook nooit mijn bedoeling om hier een wedstrijd model neer te zetten. Gewoon 1 voor de leut!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Min-puntjes:
- De decals op de spatborden zijn niet helemaal 100% vlak geworden. Ik zou in de toekomst serieus overwegen dit soort strepen gewoon weer te spuiten.
- Een paar stofjes in de lak, maar vanwege de decals durfde it niet verder te gaan met polijsten. Als ik door de lak ga, kan ik het niet meer herstellen.
- Zoals gezegd is de kit soms wat simpel. Behalve 2 uitlaat tips, geen echt detail aan de motor of onderkant, geen wielophaning, geen afwerking van de luchtinlaten.

Mijn toevoegingen:
- Nieuwe velgen
- Racegaas in de neus
- Noodschakelaar voor de motor en brandblusser vlak voor de voorruit.
- Gordels
- Meegegoten snelsluitingen vervangen door PE

En nu verder aan mijn Star Destroyer (ook bijna af) en dat andere Martini monster :twisted:
...en misschien dat ik wel een andere klein projectje er bij pak. Wat te denken van een Carrera 3.2 Speedster :)

Bedankt voor het kijken/volgen allemaal.
Arno
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


03 mei 2023 9:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Super mooi geworden hoor.
De min-puntjes vallen amper op...ik zou blij zijn met dit resultaat!
En daarom heb ik ook een vraagje, ik bouw een 911 van Revell en wil ook eens blanke lak over de stickers gaan doen.
Mijn vraag is, moet je daar een speciale blanke lak voor hebben of volstaat iedere?
Niet dat ik straks alles klaar heb en begin te spuiten en dat dan de stickers oplossen ofzo...
Bedankt alvast voor je antwoord! :thumleft:

Deze ben ik mee bezig:

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


03 mei 2023 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Ahh ja die bouwdoos heb ik ook al eens voorbij zien komen. Nog niet zelf in handen gehad. Ik hoop dat Revell hier een echt nieuw model heeft neergezet van degelijke kwaliteit en niet een heruitgave uit het jaar blok.

Om jouw vraag te beantwoorden:
Ik zou niet zomaar elke lak erop spuiten. Met name verschillende soorten lak kunnen vervelend met elkaar reageren als je de 1e laag lak 'te nat' spuit. Ik zelf gebruik al jaren 2 componenten blanke lak die ook wordt gebruikt door autospuiters. Het nadeel is dat het een urethaan lak is en dus niet heel erg gezond, maar het is wel ijzer sterk wanneer uitgehard. En dus fijn om te polijsten.

Ik zou een spuitbus vermijden, tenzij je ergens een sproefstukje kunt spuiten. Spuitbussen zijn meestal nog wat aggressiever dan de airbrush.
Ik gebruik momenteel deze lak https://www.zero-paints.com/Diamond_Fin ... -7657.html
Die is ook vast wel ergens in NL te vinden.

Ik spuit al vele jaren en ik knal alle soorten verf op elkaar. En dat kan als je onderstaande zaken maar toepast:
- De 1e laag (misschien zelfs 2) is slechts een nevel. Die droogt namelijk heel snel op zodat de verdunner geen reactie met de laag er onder aan kan gaan.
- Met die eerste laag als buffer, kan de volgende laag 'natter' zijn. Nu mag je model gaan glimmen, maar natuurlijk geen druipers spuiten.
- Zie je stofjes, laat de lak dan echt goed uitharden. En ja... ik geef het altijd een paar dagen en dan pas polijst ik lichtjes de stofjes weg.
- Tot slot een natte laag voor die laatste laag. Zet hem in 2x op zodat je ook een gezonde lakdikte krijgt.
- Als je een showroom shine wilt... kun je nu polijsten. ook daar zijn weer tal van materialen en tips voor.

Succes! :thumleft:
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


03 mei 2023 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 935 1976 Martini Racing
Mooi gebouwd, maar ben vooral onder de indruk van je 3d printwerk!
In het verleden ook veel Martini Porsches gebouwd, 935, 936/77, 936/78, Carrera RSR om een paar te noemen.
En, ja de Martini decals waren altijd lastig maar heb ooit een tip gehad en die werkt uitstekend, warm een zachte doek op met behulp van een strijkijzer.
Breng de decals zo goed als mogelijk aan op de het model, vervolgens gebruik je de warme doek om de decals perfect over de rondingen te wrijven.

Zal binnenkort wat foto's plaatsen van wat Porsche modellen 1/24


03 mei 2023 11:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.