Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:14



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Italië tour 2023 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Italië tour 2023
11 jaar hebben mijn vrouw en ik rondgetoerd in onze blauwe 993 cabrio. Door steeds strengere milieuregels, met name in Frankrijk, maar ook in Italië en de beschikbaarheid van de juiste benzine voor de oudere 993 zijn we begin dit jaar overgestapt in een modernere 997.2 cabrio Black Edition met PDK. De plannen voor een Italië toer waren al gemaakt. Langs de Adriatische kust naar het zuiden om via de hak en het zuidelijkste puntje bij Reggio di Calabrië weer naar het noorden te reizen om uiteindelijk bij ons vakantieverblijf in Zuid-Frankrijk te eindigen. 3 weken toeren en ruim 5000 km maken.
Vanuit Nederland via de snelweg naar Reutte in Oostenrijk gereden en daar onze eerste overnachting gemaakt. De volgende dag door naar het Italiaanse Chioggia. Vanaf hier alleen maar provinciale wegen Dat is wel een dingetje. Allemachtig wat zijn de wegen in Italië er beroerd aan toe. Wat een gaten. Wat een slecht wegdek. D auto heeft het behoorlijk te verduren. En dan al die snelheidsbeperkingen. Ik snap het wel. Borden met 50 zijn goedkoper dan nieuw asfalt. Maar toch. Vervelend is, dat als jij je eraan wilt houden, de Italianen zo ongeveer je kentekenplaat eraf rijden. Zo kort zitten ze achter je. Oh ja, doorgetrokken streep, dubbele doorgetrokken streep inclusief inhaalverboden gelden voor niemand zo lijkt het. Die Italianen zijn wel een beetje maf hoor.
Klaar met mekkeren. Bevalt de auto?? Ja!!!!! Geweldig wat een bak. Wat een verschil met de 993. Ongelooflijk. En die PDK. Ik snap niet dat mensen het een onding vinden. Heerlijk. Ja, soms loopt ie wat laag in de toeren. Nou dan gewoon even met de flippers terugschakelen. Maar verder, ik zou niet meer wat anders willen. Bij regen (ja hoor, ook al genoeg gehad....) is het dak in een vloek en een zucht dicht. Bij de 993 moest je uitstappen, persenning eraf, opruimen of zomaar achterin kwakken. Heft de 997 dan geen nadelen? Jawel. De windvanger (origineel) zorgt ervoor, dat de stoelen eigenlijk net niet ver genoeg achteruit kunnen, of dat de rugleuning verder achterover kan. Er valt mee te leven, maar handig is het niet. Oh ja. De auto werkt verslavend. Je wilt gewoon maar blijven rijden :drive: :drive:
Inmiddels zitten we na ongeveer 2800 km in een regenachtig en verlaten Porto Cesareo. Zuid-Italië is helaas ontzettend verlaten in het voorjaar. Het is af en toe zelfs zoeken naar een restaurant dat open is.

Gisteren was het prachtig weer!
Afbeelding


13 mei 2023 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Wat een heerlijke trip zeg! Donderdag vertrekken wij met de Boxster naar Italië en door jouw verhaal heb ik er nog meer zin in!
_________________________________________
Wim


13 mei 2023 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Goeie reis dan en hou hem heel!


13 mei 2023 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Jullie ook en geniet van La dolce farniente!
_________________________________________
Wim


13 mei 2023 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Italië tour 2023
Lekker, bjft, geniet ervan!!


13 mei 2023 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Italië tour 2023
:cheers: geniet er van :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 mei 2023 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Re: Italië tour 2023
Heerlijk genieten, ik ben na de Pasen ook een week naar Italië geweest, Gardameer.
Zo'n trip als jullie nu maken lijkt mij ook wel wat.
Veel plezier nog :drive:

Afbeelding


14 mei 2023 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Italië tour 2023
Leuk verslag Berend! Goed om te lezen dat de auto bevalt.
Hou hem heel en af en toe wel het gas erop hè!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


14 mei 2023 15:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Allememaggies zou Adriaantje zeggen. Ik keek vanmorgen vanaf het balkon op de auto die stijf voor de deur van het hotel geparkeerd stond. Helemaal onder het saharazand. Wat een bende. Toch maar even langs een wasgelegenheid gereden om het ergste zand eraf te spuiten. Hiermee hoop ik te voorkomen dat er krassen ontstaan. Om de auto te wassen met één van de borstels bij die wasstraat was me nou net even een brug te ver.

Ik sprak al over het armoedige Italië. Vanmorgen reden we door een totaal verlaten kustdorp. Als je dan vanaf de boulevard in de zijstraten kijkt, zie je alleen maar straten die bestaan uit zand, grind en vooral gaten. Het deed me denken aan Aruba. Daar zie je ook van die ellendige straten als je wat meer het binnenland in gaat. Maar jongens, Italië is toch geen ontwikkelingsland? Of stiekem toch?

Verder een mooie rit oben ohne gehad door het binnenland. Is weer wat anders dan zee. Nu in ons hotel in Torre Melissa. Overigens voldoen alle door ons gereserveerde overnachtingen ruimschoots aan de verwachtingen. Ook wel lekker.

@Neppert. Mijn dashcam en Tomtom gillen de hele dag hysterisch om alle radarpalen. En het klopt telkens. Met al die snelheidsbeperkingen is er geen lol aan om te trappen. Dat komt wel weer als de Franse grens gepasseerd zijn :D

Afbeelding

Oh ja. De bekerhouders functioneren perfect. Dat was me altijd een geheister in de 993. Kon je nergens even een beker koffie kwijt. Het heeft een paar centen gekost, maar dan heb je ook wat :cheers:

Afbeelding

Tot de volgende update!


14 mei 2023 18:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Zoals beloofd een update van onze Italië tour. Het wordt helaas ook gelijk de laatste update. Niets ergs hoor. Maar we zijn de bakken met regen, de desolate dorpen, gesloten restaurants en koffietentjes, lege terrassen en ik de slechte wegen zo zat dat we de reis stoppen in Maratea. Daar overnachten we nog vannacht en morgen. Na de zoveelste gierende hoosbui vanmiddag bleek dat we beiden aan hetzelfde zaten te denken zonder dat uit te spreken. Skippen deze reis. We hadden korte afstanden per dag gepland zodat we op tijd in onze hotels aan zee zouden zijn om dan nog even lekker aan het strand te liggen. Dat is in de afgelopen 9 dagen al 1x gelukt. En open rijden gebeurt ook al nauwelijks. Pfff, klaar ermee. Eigenlijk was het de bedoeling dat we vrijdag in Pompeji zouden zijn, daarna naar Rome en dan nog Cinque Terra. Dat gaan we dan maar een andere keer doen.
Gisteren overnacht in Reggio de Calabria. Er zou een prima parkeerplaats bij het B&B zijn. Ja klopt. Langs de boulevard van Reggio op de openbare weg. In Reggio...........met al die maffe maffiosi! Ik heb de auto 's nachts al in onderdelen zien liggen.... Maar goed alles is goed gegaan wat dat betreft.
Wat betreft de slechte wegen: Je kunt er geen peil op trekken. Het ene moment rij je over een biljartlaken en het volgende moment krijgt je auto onheilspellende klappen door de gaten in het asfalt waar je ondanks erg goed opletten door verrast wordt. Enfin, alles doet het nog. Alleen de onderzijde aan de voorkant zal er niet fris meer uitzien. Die heeft meerdere keren ongenadig het asfalt geraakt. Verder doet de auto het overigens prima. Goeie zit, erg comfortabel, stil met en zonder dak, kortom daar hou je het heel lang in vol.
Overmorgen via de snelweg op weg naar Zuid-Frankrijk. Het is niet anders. Nou ja, we zitten daar tot 15 juli. Tobben hè :D
Mocht je nog vragen hebben over onze reis, schroom dan niet om die vraag te stellen.


16 mei 2023 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Wat jammer dat het weer zo tegenzit! Hoop dat jullie in ieder geval een fijne terugreis hebben!
_________________________________________
Wim


16 mei 2023 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Het is natuurlijk niet alleen het weer. Het is een combinatie van alles bij elkaar. Maar we hebben nog een kleine twee maanden aan de Middellandse zee. Dus die terugreis komt pas medio juli.


16 mei 2023 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Italië tour 2023
Allemachtig wat een luxe :D

Italië had ik beter verwacht tov wat ik zo lees. Het weer is niet te voorspellen maar de wegen…
Paar weken geleden in Spanje omgeving Girona en viel me echt op hoe goed de wegen daar zijn binnendoor, door de bergen etc.

Geniet lekker van de mooie (lange) rit!


16 mei 2023 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Oh heerlijk, geniet ervan!
_________________________________________
Wim


16 mei 2023 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Ik dacht altijd dat Frankrijk een beetje armoedig was. Als je daar een dorp komt binnenrijden ziet het er vaak ook wat armetierig uit. Maar dat is nog modern vergeleken met Italië. Heel veel onafgebouwde gebouwen, eigenlijk alleen maar betonnen karkassen. Verlaten bedrijven die volkomen vervallen zijn. Wat ooit prachtige huizen moeten zijn geweest volkomen vervallen. Op enig moment reden we door een stranddorp. Je kijkt dan vanaf de "boulevard" een paar zijstraten in. Die bestonden uit zand, grind en grote gaten. Dus eigenlijk helemaal geen verharding. Ik moest denken aan het binnenland van Aruba. Waarom? Toevallig omdat ik daar een paar keer geweest ben. Daar heb je ook van die "wijken" waar wel wegen zijn, maar waar je met goed fatsoen eigenlijk niet kunt rijden. Trieste aanblik. DE autosnelwegen gaat nog wel, maar zo gauw je op de SP's (Strade Provencale of in de steden/dorpen terechtkomt is het bar en boos.
Wat rijden betreft zijn ze in Italië allemaal volkomen gestoord. De politie incluis. Vanmiddag werd ik door de Carabinerie ingehaald over een dubbele doorgetrokken streep inclusief inhaalverbod. En de bestuurder van die politieauto heeft een tegenligger zeker van heel dichtbij in de ogen gekeken..... :roll: :roll:


16 mei 2023 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Italië heeft vele gezichten. Als je naar Noord-Italië gaat, denk ik dat je het meer naar je zin hebt. Het merengebied is fantastisch! En als je een beetje wilt toeren, dan liggen de Dolomieten op je te wachten. De Hemel voor Porchsisten…
_________________________________________
Wim


16 mei 2023 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Je hebt helemaal gelijk Wimpie. Al meerdere keren geweest daar. Prachtig is het daar!


16 mei 2023 21:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Italië tour 2023
Pak dan de boot en rijd de route van de Targa Florio op Sicilië. Heb je vast nog nooit gedaan ;-)
_________________________________________
Wim


16 mei 2023 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Italië tour 2023
Jammer om te horen dat het wat tegenvalt, maar goed....2 maanden Zuid Frankrijk is nog een mooi vooruitzicht!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


16 mei 2023 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Italië tour 2023
Gave trip! WIj hebben dat ooit met een BMW gedaan. helemaal naar het zuiden (o.a. Alberobello en Matera (aanrader!)) en daarna weer terug.

Wij vertrekken vanmiddag in de 996 richting Noord-Italië. (Como-meer ivm Concorso Villa d'Este)
Ik vrees een beetje voor die bizarre regen die iets zuidelijker (o.a. Imola) flink huishoudt, maar we gaan toch maar gewoon.


17 mei 2023 8:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
We zijn in Matera geweest. Net op de dag dat men het nodig vond om badkuipen met water naar beneden te storten en een soort hemelse disco te organiseren. Hoezo pech. Maar we hadden in Alberobello de enige echt mooie dag tot nu toe.


17 mei 2023 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Italië tour 2023
Ik lees net van de nood toestanden in noord Italië. Dus wees alert
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 mei 2023 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Italië tour 2023
Zelfs de formule 1 in Italië is gecanceld vanwege extreem weer.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 mei 2023 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Italië tour 2023
Vanmorgen toch al vertrokken van ons overnachtingsadres in Maratea en niet nog een dag daar gebleven in weer regen. We hoefden onze 2e nacht niet te betalen. Erg vriendelijk van de hoteleigenaar. Vanuit daar de snelweg opgezocht en koers richting Frankrijk gezet. Onderweg komen er dan borden naar de Amalfikust. En dus moesten we daar toch nog even naar toe. Ik weet niet of iemand die kustweg kent, maar hij is smal, errug smal. En ja, aangezien we nog niet zoveel regen hadden gehad, kwam het daar vanaf het moment dat ik de snelweg afdraaide weer met bakken uit de lucht. Iets met een gifbeker of zo. En toen was ik het echt zo zat, dat we de kortste weg naar de snelweg hebben genomen en de kustweg niet verder afgereden hebben. Vanaf de snelweg voor een deel de ravages in popejidilidom kunnen zien, dus die kunnen we ook afstrepen :D
Onderweg op de snelweg nog aan de Porscherijders gedacht die kortgeleden bij Elten zo dramatisch de mist in gingen. Vanmiddag gemerkt dat de 997 met zijn riant brede pantoffels echt heel tricky is als er veel water op de weg ligt. En dat lag er zo hier en daar. Dus dan vlot van het gas af en met zeer gepaste snelheid verder rijden.
Nu overnachten we 50 km ten noordwesten van Florence in de buurt van de A11. Morgenvoeg verder en op naar Frankrijk. Nog 800 km te :drive:
Arrivideci Italia bagnata.


17 mei 2023 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Italië tour 2023
Wat balen voor je al die regen :pale:
Vorig jaar Amalfi kust gedaan in jan/feb, prachtig weer gehad (niet druk :thumleft: ) en ERG genoten. Dus ik zou zeker nog een keer teruggaan als ik jou was.

Enfin, succes met het zoeken naar beter weer, zal vast lukken als je nog zoveel tijd hebt in La douce France :!:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


17 mei 2023 21:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, bjft, Wimpie67


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.