Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 16:50



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Aankoopadvies KVM switch 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Aankoopadvies KVM switch
Met zo veel actieve gebruikers op dit forum zijn er ook vast lezers die verstand hebben van KVM switches. Met de informatie die ik op internet vind kom ik er niet uit, dus mijn hoop is gevestigd op jullie.

Wat heb ik:
- Desktop Medion Akoya P5343 G (oud beestje voor privé gebruik) met Windows en DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub)
- Laptop HP Latitude 5520 (van de baas) met Windows en HDMI, 2x Thunderbolt 3, 2x USB type-C
- Monitor Benq G2320HDB met DVI-D, VGA (D-Sub) (oud beestje, misschien vervangen)
- Monitor Fujitsu B24-8 TE Pro met DisplayPort, DVI-D, VGA (D-Sub)
- USB toetsenbord, draadloos
- USB muis, draadloos

Wat wil ik:
- Toetsenbord en muis gebruiken op beide computers
- Laptop eenvoudig aan kunnen sluiten en afkoppelen
- Laptop toetsenbord (te weinig toetsen) en scherm (veel te klein) niet gebruiken
- Bij gebruik van de laptop 2 schermen gebruiken
- Bij gebruik van de desktop mag 2 schermen, maar 1 is voldoende

Wat zou ik moeten aanschaffen (naast eventueel een nieuwe monitor) om dit te kunnen realiseren?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


27 sep 2023 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Er zijn tegenwoordig ook monitoren te koop met zo'n ingebouwde KVM switch / USB hub. Je sluit dan je randapparatuur en netwerkkabel (als je die hebt) allemaal op de monitor aan en gebruikt dan 1 enkele USB-C kabel naar je laptop voor zowel stroom, als beeld als I/O. Vind dat zelf ideaal. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Dell 4k monitoren die dat hebben.

Niet letterlijk wat je vroeg, maar aangezien je ook een nieuwe monitor overweegt is dit misschien tocht interessant.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


27 sep 2023 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Ik gebruik geen Switch. Maar wel de Logitech Keys MX en MX Anywhere muis. Hiermee kan ik ook van ene computer naar de andere gaan zonder knoppen in te drukken. Document kopiëren op de ene computer en plakken op de andere computer.

Je kunt 3 computers koppelen aan de muis en toetsenbord. Zonder dongle maar via bluetooth van de computer.

Hoofdscherm van 32” heeft 2 HDMI aansluitingen, die moet ik handmatig omzetten
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 sep 2023 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Belangrijkste vraag voordat ik advies kan geven: hebben je desktop en laptop USB-C?
Want dan is een USB-C docking station de beste oplossing.

Op Tweakers.net hebben ze daar laatst een mooi artikel over geplaatst
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 sep 2023 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Spastblast schreef:
Er zijn tegenwoordig ook monitoren te koop met zo'n ingebouwde KVM switch / USB hub. Je sluit dan je randapparatuur en netwerkkabel (als je die hebt) allemaal op de monitor aan en gebruikt dan 1 enkele USB-C kabel naar je laptop voor zowel stroom, als beeld als I/O. Vind dat zelf ideaal. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Dell 4k monitoren die dat hebben.

Ik heb er even naar gekeken, maar die monitoren lopen aardig in de prijzen. 4K is voor kantoorwerk gelukkig ook niet nodig.

MarcoB schreef:
Ik gebruik geen Switch. Maar wel de Logitech Keys MX en MX Anywhere muis. Hiermee kan ik ook van ene computer naar de andere gaan zonder knoppen in te drukken. Document kopiëren op de ene computer en plakken op de andere computer.

Je kunt 3 computers koppelen aan de muis en toetsenbord. Zonder dongle maar via bluetooth van de computer.

Kende ik niet. Ik wil ook graag twee beeldschermen gebruiken met de laptop. Valt dus af.

Polydeukes schreef:
Belangrijkste vraag voordat ik advies kan geven: hebben je desktop en laptop USB-C?
Want dan is een USB-C docking station de beste oplossing.

Op de laptop wel, op de desktop niet (zie specificaties in de openingspost). Leuk artikel, veel mogelijkheden met USB-C dus.

De zoektocht gaat verder.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


28 sep 2023 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Heb een Dell docking station van werk. 3 aansluitingen voor monitoren (1 hdmi, 2 andere (met 1 schuine kant)), 4 usb, 1 usbc, 1 ethernet. Weet alleen niet of er 2 computers tegelijk op kunnen. Heb thuis een curved screen, 3 a-4 formaten naast elkaar. Is ook een overweging ipv 2 schermen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 sep 2023 9:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Aankoopadvies KVM switch
Je weet overigens dat de quote 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' nooit door Pipi Langkous is uitgesproken? :wink:

Pipi zei in het boek Pippi Langkous gaat aan boord:
Citaat:
“Tja, als we eens begonnen”, zei Pippi. “Allereerst zou ik een piano willen kopen.”
“Ja maar Pippi”, zei Tommy, “je kunt toch niet pianospelen?”
“Hoe kan ik dat nou weten, als ik het nog nooit geprobeerd heb”, antwoordde Pippi. “Ik heb nog nooit een piano gehad om het te proberen. En laat ik je zeggen, Tommy, pianospelen zonder piano, dat kost ontzettend veel moeite om te leren.”

:popcorn:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 sep 2023 10:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Google [Bot], joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.