Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 mei 2024 19:18



Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuwe DD gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Hè, wat een haat toch weer. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 apr 2024 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Gewoon een Giuila Q dus met een massimo chippie. Blijft leuk in alle opzichten.

Ps.Wel even opletten wat voor achterbank er in zit. Die van mij heeft maar twee riemen en is niet opklapbaar. En dat is soms net ff onhandig.


23 apr 2024 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Ver boven budget, automaat, niet atmo, geen handbak en geen trekhaak, maar wat een gave auto...

Afbeelding


30 apr 2024 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
8) 8) 8)
Die dingen zijn tweedehands toch voor het habbekrats te krijgen, lees ik hier altijd?


30 apr 2024 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
€ 134.900 die groene die Cazzo linkt. maar die is dan ook bijna gloednieuw.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


30 apr 2024 19:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Zo zie je maar weer. De kleur vind ik dan wel weer mooi.
_________________________________________
Wim


30 apr 2024 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Eigenlijk...
Met alles wat je hier ooit al verklaard hebt over de EV's en hoe goed en superieur en dit en dat ze wel zijn, en hoe voorbijgestreefd die ICE's wel niet zijn, en hoe leuk je het hebt tijdens het bijladen onderweg, vind ik het vreemd dat je nu (na het ontspullen van je Tesla M3) toch weer op zoek bent naar een DD. Als 't effe kan een "ICE" welteverstaan want "voor langere afstanden" :roll:
Syntax error...

Dat je hier dan een door jou zo verguisd VAG produkt toont ipv een Tesla te bestellen die pakweg 3x goedkoper is (ik zeg maar iets, weet niets van die krengen maar ik hoor al eens iets waaien) doet me denken dat you got hit in the head by a horse :lol:

Maar soit, ik neem mee dat ALLES beter is dan opnieuw een Tesla, zelfs een elektrische veredelde VW :res:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


30 apr 2024 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 apr 2024 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Tilt! schreef:
Eigenlijk...
Met alles wat je hier ooit al verklaard hebt over de EV's en hoe goed en superieur en dit en dat ze wel zijn, en hoe voorbijgestreefd die ICE's wel niet zijn, en hoe leuk je het hebt tijdens het bijladen onderweg, vind ik het vreemd dat je nu (na het ontspullen van je Tesla M3) toch weer op zoek bent naar een DD. Als 't effe kan een "ICE" welteverstaan want "voor langere afstanden" :roll:
Syntax error...

Dat je hier dan een door jou zo verguisd VAG produkt toont ipv een Tesla te bestellen die pakweg 3x goedkoper is (ik zeg maar iets, weet niets van die krengen maar ik hoor al eens iets waaien) doet me denken dat you got hit in the head by a horse :lol:

Maar soit, ik neem mee dat ALLES beter is dan opnieuw een Tesla, zelfs een elektrische veredelde VW :res:

OK, zal het speciaal voor jou (en Floriaan) nog even extra verduidelijken :mrgreen:
We hebben een E-mini, dat is eigenlijk de DD want lekker compact, snel genoeg, stuurt lekker, kunnen (met beetje moeite) boodschappen in etc. Is tevens de WW-auto voor TOTMBO. Die wilde niet met de Tesla rijden want te groot en moet visites afleggen in de stad.
WW doe ik op de fiets.
Voor langere afstanden, familiebezoek, vakanties etc wil ik daarnaast een leuke auto, liefst moet die aan bovenstaande eisen/wensen voldoen.
Omdat we daarmee maar 5-10 Kkm per jaar gaan rijden, hoeft het geen EV te zijn.
Snappie? 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 apr 2024 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Nee, ik snap het niet ;)
"Geen VAG meuk" is één van de eisen en dan kom je zelf met iets af wat jijzelf al jaaaren VAG meuk noemt.
"Je moet goed gek zijn om die VAG meuk te willen betalen terwijl een Tesla veel goedkoper is én superieur" of iets in die strekking is hier ook al jaren vaste prik.
"Geen EV want ´t is maar voor 5 a 10k kms/jaar". Kunnen ze daar niet tegen misschien? Legit question.

Ik kan bezig blijven hoor, maar zit op de GSM en wil niet uiteindelijk weer gebanned worden maar practice what you preach enzo.
Die hele "Tesla, you love it or you hate it" thread mag ook op slot. ´t Is duidelijk.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


30 apr 2024 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Is niet zo moeilijk he Bartje; uitzonderingen bevestigen de regel.
Het staat als een paal boven water dat VAG meuk is, maar een groene Taycan ST met een chocolade interieur zou ik niet afslaan :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 7:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Kan het alleen maar aanraden.


01 mei 2024 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Voila...
Ze hebben "het", en Tesla heeft het niet. We zijn er :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 mei 2024 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Nope, qua value for money is Tesla unbeatable.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
En blijven gaan hé? :mrgreen:

Eerst vraag je achter een ICE want "voor langere afstanden", dan kom je zelf met 'n EV af, VAG meuk dan nog wel, maar toch is valuewise Tesla unbeatable.
Dat leidt mij tot de constatatie dat de VAG meuk je aanspreekt, of toch meer dan die lillike Tesla's :mrgreen:
3x de prijs van een nieuwe Tesla betalen voor een jonge occasie.. Dan moet je de Tesla's echt wel lelijk vinden als ze technisch dan ook nog eens superieur zijn.

Maar *ongetwijfeld* komt er hier nu ook weer een antwoord op van waarom dat niet zo is ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 mei 2024 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Hij is groen. CSV heeft iets met groen.
Tesla’s kan je niet in het groen krijgen.

Case closed :mrgreen:


01 mei 2024 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Cazzo Super Veloce schreef:
Nope, qua value for money is Tesla unbeatable.


Denk dat dat een “MG” is, maar zit er niet veel naast. Maar sommigen geven graag wat meer uit voor wat leuks


01 mei 2024 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Enguess schreef:
Hij is groen. CSV heeft iets met groen.
Tesla’s kan je niet in het groen krijgen.

Case closed :mrgreen:


Mij wordt dan een wrap aangeraden :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 mei 2024 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
disciple schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Nope, qua value for money is Tesla unbeatable.


Denk dat dat een “MG” is, maar zit er niet veel naast. Maar sommigen geven graag wat meer uit voor wat leuks

MG? seriously? Je koopt voor 40K een M3 die op alle vlakken de vloer aanveegt met MG. Plus supercharging.
OK paar duizend duurder, maar verder geen vergelijk.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Tilt! schreef:
En blijven gaan hé? :mrgreen:

Eerst vraag je achter een ICE want "voor langere afstanden", dan kom je zelf met 'n EV af, VAG meuk dan nog wel, maar toch is valuewise Tesla unbeatable.
Dat leidt mij tot de constatatie dat de VAG meuk je aanspreekt, of toch meer dan die lillike Tesla's :mrgreen:
3x de prijs van een nieuwe Tesla betalen voor een jonge occasie.. Dan moet je de Tesla's echt wel lelijk vinden als ze technisch dan ook nog eens superieur zijn.

Maar *ongetwijfeld* komt er hier nu ook weer een antwoord op van waarom dat niet zo is ;)

Je haalt hier 2 dingen door elkaar.
Objectief is een Tesla een veel betere keuze dan een Taycan. Veel goedkoper en (software-)technisch beter. Plus de onvolprezen superchargers.
Subjectief is een Taycan een Porsche en die vallen niet onder de meuk-categorie, de eerder genoemde uitzondering. Daaronder vallen de 911 en sommige Taycans dus.
But no worries, het budget laat geen Taycan toe. Vind deze groene gewoon heul gaaf. :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Vanavond even naar de livestream van Stipt kijken. Niet iedereen zijn favoriet. Maar hier https://www.youtube.com/watch?v=WpWOd-DWKls verteld hij dat hij een M5 E39, fabrieks nieuw vanavond verloot.
Vaak hebben de winnaars niet de intensie om de auto te behouden.

Gaat om deze auto: https://www.youtube.com/watch?v=bckphN9Sh3E
_________________________________________
Mvg,

René


01 mei 2024 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Cazzo Super Veloce schreef:
disciple schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Nope, qua value for money is Tesla unbeatable.


Denk dat dat een “MG” is, maar zit er niet veel naast. Maar sommigen geven graag wat meer uit voor wat leuks

MG? seriously? Je koopt voor 40K een M3 die op alle vlakken de vloer aanveegt met MG. Plus supercharging.
OK paar duizend duurder, maar verder geen vergelijk.


Tuurlijk veegt de M3 de vloer aan met de MG, is andere prijsklasse. Maar de MG geeft NOG meer bang for your buck. En dat was het punt.
Ikzelf hecht meer waarde aan design, comfort en bouwkwaliteit (rammel is opgelost) dan aan de electrische prestaties, en heb daarom een Audi Q8 e-tron als daily. Zo heeft iedereen zijn eigen eisen en voorkeuren.


01 mei 2024 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
zitten beide in de prijsklasse 30-40K :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Cazzo Super Veloce schreef:
Objectief is een Tesla een veel betere keuze dan een Taycan. Veel goedkoper en (software-)technisch beter. Plus de onvolprezen superchargers.
Subjectief is een Taycan een Porsche en die vallen niet onder de meuk-categorie, de eerder genoemde uitzondering. Daaronder vallen de 911 en sommige Taycans dus.

Ik ben hier niet de enige met slecht geheugen precies 8)
Er is een tijd geweest dat ik uren spendeerde aan het zoeken van de originele quotes maar die tijd is gepasseerd. Ik denk dat een quote zoals "alle Porsches na de 993 zijn VAG meuk" wel een belletje zal doen rinkelen bij sommigen. Volgens mij is dat dus inclusief de 911's en zeker de Taycans waarvan ook nog gezegd werd dat "je gek moest zijn om zoveel te betalen voor VAG meuk terwijl een Tesla de veel betere auto is".
Toen daar dan een "het oog wil ook wat" op terugkwam werd dat op hoongelach onthaald.
Blijkbaar ben je van gedacht veranderd. Niets mis mee van dat gewoon toe te geven hoor ipv te blijven proberen minimaliseren dat sommige VAG meuk jou harder aanspreekt dan de Tesla, eender welke Tesla, waar je hier al jaaaaaaren de loftrompet over steekt.

Doe nou gewoon die Taycan. Let's get it over with :mrgreen:
Of kijk ook eerst nog eens naar de Audi E Trons, zitten ook best mooie modelletjes tussen :drive:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 mei 2024 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe DD gezocht
Bart, jij bent Belg. Dan zou jij zeker moeten begrijpen dat je soms tussen de regels moet lezen. Ik bedoel, ik moet de eerste Belg nog tegen komen die gewoon zegt wat hij denkt.
Aangezien mijn voorouders hoogstwaarschijnlijk ook uit die contreien komen geldt ook voor mijn teksten; je moet het niet 100% letterlijk nemen.
Ik heb bijv mijn voorkeur voor een groene 997RS ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Zie het als een richtlijn; alles van VAG is meuk, enkele uitzonderingen daar gelaten. Daarentegen zijn alle Teslas briljant want al 10 jaar eenzaam aan de EV-top.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 mei 2024 16:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006, DennisvdB


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.